Co do modeli po 2015, to KIA zrobiła ciut inny soft na nowe modele i mogą być takie różnice w parametrach, mnie osobiście temat nie dotyczy i spalanie nie przejmuje
Za to wydech też mnie intryguje, i wizualnie i dźwięk... Końcówki są jak dla mnie za grzeczne - jakieś gładkie elipsy
, wolałbym okrągłe, większe, skośne. A dźwięk ... no cóż, na co dzień jest idealny, zwłaszcza na dłuższe trasy nie hałasuje i nie męczy w tak długiej drodze. Dlatego chciałbym taki, który można włączyć na dodatkowy efekt wtedy gdy chcę - mam takie jakby coś w cooperze s, po naciśnięciu guziczka "sport", między innymi, wydech dostaje "głosu" i dodatkowo strzela przy schodzeniu z obrotów w pewnym zakresie.
Ten Map sensor, to czujnik ... poniżej wklejam tekst oryginalny i przetłumaczony automatycznie w necie, nie załączam linku bo się obawiam, że to jakieś naruszenie regulaminu albo jakiś inny grzech
Jeśli pytanie o gwarancję.... żeby było śmieszniej, to jest oryginalny produkt KIA/Hyundai, który można zamówić legalnie
... a żeby jeszcze śmieszniej, to robią akcje serwisowe w US, a u nas nie
just a little fyi for the 1.6t gamma guys. Kia has been slowly updating and replacing parts on our cars to fix some factory issues.. one of the latest has to do with MAP sensor replacement and new ECU re flash.. it seems when you take your car in for service here in the states kia is updates the Ecu software and replacing the Map sensor.. this seem to be fixing a lot of drivability issues.. with throttle tip in that dip in power that we have found in all dyno runs from the gamma 1.6t. At (4500rpm) either in the Veloster, Optima 1.6 and a few state side SUV that both kia and Hyundai put this motor into.. so it seems Kia is now putting the Map sensor from the Optima ( k5) 2.0 Turbo.. the new sensor seems to have a better dynamic range and is able to read boost and vacuum more accurately than the old sensor. its seems that when kia fist developed the motor for the veloster it was only rated at 180 hp.. and so the small intercooler and intake and turbo and supporting cooling and oiling system were all developed for that 18- HP rating.. well where the car was being induced to the states and The EU.. the added weight of the us spec bumpers and heaver seats needs to support the air bags made the car no faster than base motor.. so Hyundai.. turned up the power buy remapping the ecu to allow for short command boost levels of 18 to 19 lbs. with sustained boost levels of 10 to 14 pounds.. the map sensor and with this new higher boost level seems to be at the top end of its usable range.. and some times default to a closed map sensor.. its why the 204 HP gamma 1.6t is soo heat sensitive both hot and cold.. and boost seems to be cut a lot. even in normal driving..
The New US Elantra Sport turbo hitting the market.. it seems all these updates have be incorporated in to the new motor.. bigger intercooler.. larger turbo and the New Map sensor and ecu reflash.. we have actually dyno tested the new 204 HP Elantra sport and found it actually make a lot more Hp to the wheels.. its makes about 190 HP to the wheels wile our cars rated at the same hp level make about 160 to 170.. so Hyundai is under rating the motors.. now..
so Long story short.. you can get the better power curve with the map sensor update.. we have found about a 10 hp gain.. and better overall throttle control and power curve with this part.. its about 30 to 70 us dollars.. comes straight form the kia parts counter.. all you have to do is take the old part out put the new one in.. disconnect your negative battery cable for about 10 minuets.. put it back on.. now here is the how the computer learns the new part..( this should also be down with any new aftermarket performance part on this platform) get in the car make shure all the doors are closed the windows are up and lights radio are off.. hit the start button but don't depress the clutch just let the gages sweep and your dummiy lights turn off.. some will stay lit.. wait about 2 minuets then car off and restart it with the clutch depressed like normal.. let it idle down.. and you should have a better running car.. with a little more power and just a better driving experience..
photo of the part and part numbers
Edited by Us Forte turbo - 01 Feb 2017 at 4:46pm
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tylko trochę fyi dla 1.6t gamma facetów. Kia powoli aktualizuje i wymienia części na naszych samochodach, aby rozwiązać pewne problemy fabryczne .. jeden z najnowszych ma związek z wymianą czujnika MAP i nową lampą błyskową ECU ponownie .. to wydaje się, gdy weźmiesz swój samochód do serwisu tutaj w stanach Kia aktualizuje oprogramowanie Ecu i zastępuje czujnik Map. Wydaje się, że rozwiązuje wiele problemów związanych z napędami .. z końcówką przepustnicy w tym zanurzeniu w mocy, którą znaleźliśmy we wszystkich dyno działa z gamma 1.6t. Na 4500 obr./min w Veloster, Optima 1.6 i kilka bocznych SUV, które obie kia i Hyundai wprowadziły ten silnik .. więc wydaje się, że Kia teraz umieszcza czujnik Map z Optima (k5) 2.0 Turbo .. nowy Czujnik wydaje się mieć lepszy zakres dynamiki i jest w stanie dokładnie odczytywać pobudzenie i podciśnienie niż stary czujnik. To wydaje się, że gdy kia pięść rozwinął silnik na veloster był tylko oceniane na 180 KM .. i tak mała intercooler i wlot i turbo i wspomaganie chłodzenia i olejowania systemu zostały opracowane dla tego 18-HP Ocena .. dobrze, gdzie Samochód był wywoływany do stanów i UE .. dodany ciężar zderzaków i cięższych foteli potrzebuje wsparcia poduszek powietrznych sprawił, że samochód nie był szybszy niż silnik bazowy .. więc Hyundai .. okazał się mocą kupić remapping Ecu, aby umożliwić krótkotrwałe podwyższenie poleceń od 18 do 19 funtów. Z utrzymywanym poziomem pobudzenia od 10 do 14 funtów. Czujnik mapy i ten nowy wyższy poziom pobudzenia wydaje się być na górze jego użytecznego zakresu .. a czasami domyślnie na zamknięty czujnik map .. jego dlaczego 204 HP Gamma 1.6t jest bardzo wrażliwa na ciepło zarówno na gorąco, jak i na zimno .. a pobudzenie wydaje się być znacznie obcięte. Nawet w normalnych warunkach jazdy ..
Nowy turniej US Elantra Sport zderzający się z rynkiem .. wydaje się, że wszystkie te aktualizacje zostały włączone do nowego silnika .. większy intercooler .. większy turbo i nowy czujnik Map i ecu reflash .. rzeczywiście dyno przetestował nowy 204 HP Elantra sport i stwierdził, że rzeczywiście dużo więcej Hp do kół .. to sprawia, że około 190 HP na kółkach wile naszych samochodów oceniane na tym samym poziomie hp około 160 do 170 .. więc Hyundai jest w rankingu silników .. teraz..
Tak długo historia krótka .. możesz uzyskać lepszą krzywą mocy z aktualizacją czujnika mapy .. znaleźliśmy około 10 KM .. zysku i lepiej ogólnej kontroli przepustnicy i krzywej mocy z tej części .. około 30 do 70 dolarów .. pochodzi prosto z licznika części zamiennych .. wszystko, co musisz zrobić, to zabrać starą część na zewnątrz umieścić nową .. odłącz negatywny przewód akumulatora około 10 minuets .. umieścić go ponownie .. teraz oto Jak komputer dowiaduje się o nowej części .. (powinno to być również w dół z każdym nowym części rynku wtórnego wydajności na tej platformie) dostać się w samochodzie zrobić shure wszystkie drzwi są zamknięte okna są w górę i światła radia są wyłączone .. na początek Przycisk, ale nie nacisnąć sprzęgła po prostu pozwolić gages zamiatać i twoje dummiy światła wyłączyć .. niektórzy pozostaną zapalone .. czekać na 2 minuets następnie samochód i uruchom ponownie z sprzęgło przygnębiony jak normalne .. niech idle w dół. I powinieneś mieć lepszy biegany samochód .. z trochę większą mocą i po prostu lepsze doświadczenie w prowadzeniu samochodu ..