Strona 2 z 16

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 24 kwi 2017 19:33
przez gisio
Czy podobna "wada" występuje po drugiej stronie fotela?

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 24 kwi 2017 19:45
przez foxx76
gisio napisał(a):Czy podobna "wada" występuje po drugiej stronie fotela?

Nie. To jedyne miejsce gdzie taka wada występuje.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 24 kwi 2017 20:04
przez vonski
No właśnie. Bo kierowca tyłkiem wyciera. U mnie fotel pasażera jak nówka, ale ja w 90% wożę siebie i powietrze

Tapatalk@Galaxy S7

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 25 kwi 2017 13:50
przez MarekGT
Podoba mi się Twój pomysł na prowadzenie tego raportu tu na forum. Poza tym widzę, że jesteś pozytywnie zajarany na swoje auto (poszukiwania, zakup, preferencje, spostrzeżenia, pomysły na przeróbki (te mniejsze i bardziej poważne modyfikacje)) . Mi już trochę przeszło, bo od zakupu minęło już grubo ponad dwa lata, poza tym ciągle brak mi czasu na realizacje pomysłów. Polecam śledzenie na fb grup ceedów GT w DE i GB, szczególnie Niemcy robią sporo modyfikacji i to pokazują (a w GB ostatnio na topie jest wymiana map sensora na nowy oryginalny model (info przyszło z USA po jakiejś akcji serwisowej tam na innych modelach... podobno) - piszą, że są zdrowe różnice w szybkości reakcji silnika).

Na marginesie jestem z pomorza środkowego, więc może kiedyś się gdzieś miniemy (poznam Cię po czerwonych akcentach ;) ). Jakiś spory czas temu widziałem Procka GT (biały) z jakimś czarnym elementem na masce (chyba pasy) w okolicach Wejherowa.

Podobnie jak przedmówca myślę, że każdy serwis problem skóry odrzuci, jako zużycie naturalne - trzeba się z tym pogodzić, wszyscy chyba mają ten sam efekt.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 25 kwi 2017 14:37
przez foxx76
MarekGT napisał(a):w GB ostatnio na topie jest wymiana map sensora na nowy oryginalny model (info przyszło z USA po jakiejś akcji serwisowej tam na innych modelach... podobno) - piszą, że są zdrowe różnice w szybkości reakcji silnika).

Możesz rozwinąć? Chodzi o możliwość wykonania takiej aktualizacji w salonie Kia? Bez utraty gwarancji?
Ja oglądając raporty spalania tego auta z różnych serwisów zauważyłem, że modele z 2015 i nowsze mają niższe spalanie. Ja ledwo schodzę poniżej 11l/100km, a wiele osób podaje między 9-10l/100km
MarekGT napisał(a):Na marginesie jestem z pomorza środkowego, więc może kiedyś się gdzieś miniemy (poznam Cię po czerwonych akcentach ;) ). Jakiś spory czas temu widziałem Procka GT (biały) z jakimś czarnym elementem na masce (chyba pasy) w okolicach Wejherowa.

Ja w okolicach trójmiasta widziałem już 3 GT'ki: czarny 3-drzwiowy na Słowaka w Gdańsku, biały 5-drzwiowy na wysokości Klifu w Gdyni, a tydzień po zarejestrowaniu mojego auta, kupił ktoś prawie identycznego białego 3-drzwiowego GT'ka w Wejherowie :x

Pomysłów mam ciągle dziesiątki i problem jest bardziej z czasem niż pieniędzmi, ale to co najbardziej chciałbym zrobić to ten wydech. Poprzednie auto hałasowało niemiłosiernie i przez 3 lata jak go miałem uwielbiałem to. Żona również. Dodajesz gaz (albo puszczasz) i masz "banana" na twarzy. Tego mi brakuje najbardziej. Ostatnio leciałem ponad 200km/h, a żona ze stoickim spokojem do mnie "tu nic nie czuć prędkości". I ma rację. Wydech to priorytet. Tak to brzmiało w poprzednim aucie:

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 26 kwi 2017 11:29
przez MarekGT
Co do modeli po 2015, to KIA zrobiła ciut inny soft na nowe modele i mogą być takie różnice w parametrach, mnie osobiście temat nie dotyczy i spalanie nie przejmuje ;)

Za to wydech też mnie intryguje, i wizualnie i dźwięk... Końcówki są jak dla mnie za grzeczne - jakieś gładkie elipsy :P, wolałbym okrągłe, większe, skośne. A dźwięk ... no cóż, na co dzień jest idealny, zwłaszcza na dłuższe trasy nie hałasuje i nie męczy w tak długiej drodze. Dlatego chciałbym taki, który można włączyć na dodatkowy efekt wtedy gdy chcę - mam takie jakby coś w cooperze s, po naciśnięciu guziczka "sport", między innymi, wydech dostaje "głosu" i dodatkowo strzela przy schodzeniu z obrotów w pewnym zakresie.

Ten Map sensor, to czujnik ... poniżej wklejam tekst oryginalny i przetłumaczony automatycznie w necie, nie załączam linku bo się obawiam, że to jakieś naruszenie regulaminu albo jakiś inny grzech ;)

Jeśli pytanie o gwarancję.... żeby było śmieszniej, to jest oryginalny produkt KIA/Hyundai, który można zamówić legalnie :) ... a żeby jeszcze śmieszniej, to robią akcje serwisowe w US, a u nas nie :)

Obrazek

just a little fyi for the 1.6t gamma guys. Kia has been slowly updating and replacing parts on our cars to fix some factory issues.. one of the latest has to do with MAP sensor replacement and new ECU re flash.. it seems when you take your car in for service here in the states kia is updates the Ecu software and replacing the Map sensor.. this seem to be fixing a lot of drivability issues.. with throttle tip in that dip in power that we have found in all dyno runs from the gamma 1.6t. At (4500rpm) either in the Veloster, Optima 1.6 and a few state side SUV that both kia and Hyundai put this motor into.. so it seems Kia is now putting the Map sensor from the Optima ( k5) 2.0 Turbo.. the new sensor seems to have a better dynamic range and is able to read boost and vacuum more accurately than the old sensor. its seems that when kia fist developed the motor for the veloster it was only rated at 180 hp.. and so the small intercooler and intake and turbo and supporting cooling and oiling system were all developed for that 18- HP rating.. well where the car was being induced to the states and The EU.. the added weight of the us spec bumpers and heaver seats needs to support the air bags made the car no faster than base motor.. so Hyundai.. turned up the power buy remapping the ecu to allow for short command boost levels of 18 to 19 lbs. with sustained boost levels of 10 to 14 pounds.. the map sensor and with this new higher boost level seems to be at the top end of its usable range.. and some times default to a closed map sensor.. its why the 204 HP gamma 1.6t is soo heat sensitive both hot and cold.. and boost seems to be cut a lot. even in normal driving..
The New US Elantra Sport turbo hitting the market.. it seems all these updates have be incorporated in to the new motor.. bigger intercooler.. larger turbo and the New Map sensor and ecu reflash.. we have actually dyno tested the new 204 HP Elantra sport and found it actually make a lot more Hp to the wheels.. its makes about 190 HP to the wheels wile our cars rated at the same hp level make about 160 to 170.. so Hyundai is under rating the motors.. now..
so Long story short.. you can get the better power curve with the map sensor update.. we have found about a 10 hp gain.. and better overall throttle control and power curve with this part.. its about 30 to 70 us dollars.. comes straight form the kia parts counter.. all you have to do is take the old part out put the new one in.. disconnect your negative battery cable for about 10 minuets.. put it back on.. now here is the how the computer learns the new part..( this should also be down with any new aftermarket performance part on this platform) get in the car make shure all the doors are closed the windows are up and lights radio are off.. hit the start button but don't depress the clutch just let the gages sweep and your dummiy lights turn off.. some will stay lit.. wait about 2 minuets then car off and restart it with the clutch depressed like normal.. let it idle down.. and you should have a better running car.. with a little more power and just a better driving experience..

photo of the part and part numbers

Edited by Us Forte turbo - 01 Feb 2017 at 4:46pm

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tylko trochę fyi dla 1.6t gamma facetów. Kia powoli aktualizuje i wymienia części na naszych samochodach, aby rozwiązać pewne problemy fabryczne .. jeden z najnowszych ma związek z wymianą czujnika MAP i nową lampą błyskową ECU ponownie .. to wydaje się, gdy weźmiesz swój samochód do serwisu tutaj w stanach Kia aktualizuje oprogramowanie Ecu i zastępuje czujnik Map. Wydaje się, że rozwiązuje wiele problemów związanych z napędami .. z końcówką przepustnicy w tym zanurzeniu w mocy, którą znaleźliśmy we wszystkich dyno działa z gamma 1.6t. Na 4500 obr./min w Veloster, Optima 1.6 i kilka bocznych SUV, które obie kia i Hyundai wprowadziły ten silnik .. więc wydaje się, że Kia teraz umieszcza czujnik Map z Optima (k5) 2.0 Turbo .. nowy Czujnik wydaje się mieć lepszy zakres dynamiki i jest w stanie dokładnie odczytywać pobudzenie i podciśnienie niż stary czujnik. To wydaje się, że gdy kia pięść rozwinął silnik na veloster był tylko oceniane na 180 KM .. i tak mała intercooler i wlot i turbo i wspomaganie chłodzenia i olejowania systemu zostały opracowane dla tego 18-HP Ocena .. dobrze, gdzie Samochód był wywoływany do stanów i UE .. dodany ciężar zderzaków i cięższych foteli potrzebuje wsparcia poduszek powietrznych sprawił, że samochód nie był szybszy niż silnik bazowy .. więc Hyundai .. okazał się mocą kupić remapping Ecu, aby umożliwić krótkotrwałe podwyższenie poleceń od 18 do 19 funtów. Z utrzymywanym poziomem pobudzenia od 10 do 14 funtów. Czujnik mapy i ten nowy wyższy poziom pobudzenia wydaje się być na górze jego użytecznego zakresu .. a czasami domyślnie na zamknięty czujnik map .. jego dlaczego 204 HP Gamma 1.6t jest bardzo wrażliwa na ciepło zarówno na gorąco, jak i na zimno .. a pobudzenie wydaje się być znacznie obcięte. Nawet w normalnych warunkach jazdy ..
Nowy turniej US Elantra Sport zderzający się z rynkiem .. wydaje się, że wszystkie te aktualizacje zostały włączone do nowego silnika .. większy intercooler .. większy turbo i nowy czujnik Map i ecu reflash .. rzeczywiście dyno przetestował nowy 204 HP Elantra sport i stwierdził, że rzeczywiście dużo więcej Hp do kół .. to sprawia, że około 190 HP na kółkach wile naszych samochodów oceniane na tym samym poziomie hp około 160 do 170 .. więc Hyundai jest w rankingu silników .. teraz..
Tak długo historia krótka .. możesz uzyskać lepszą krzywą mocy z aktualizacją czujnika mapy .. znaleźliśmy około 10 KM .. zysku i lepiej ogólnej kontroli przepustnicy i krzywej mocy z tej części .. około 30 do 70 dolarów .. pochodzi prosto z licznika części zamiennych .. wszystko, co musisz zrobić, to zabrać starą część na zewnątrz umieścić nową .. odłącz negatywny przewód akumulatora około 10 minuets .. umieścić go ponownie .. teraz oto Jak komputer dowiaduje się o nowej części .. (powinno to być również w dół z każdym nowym części rynku wtórnego wydajności na tej platformie) dostać się w samochodzie zrobić shure wszystkie drzwi są zamknięte okna są w górę i światła radia są wyłączone .. na początek Przycisk, ale nie nacisnąć sprzęgła po prostu pozwolić gages zamiatać i twoje dummiy światła wyłączyć .. niektórzy pozostaną zapalone .. czekać na 2 minuets następnie samochód i uruchom ponownie z sprzęgło przygnębiony jak normalne .. niech idle w dół. I powinieneś mieć lepszy biegany samochód .. z trochę większą mocą i po prostu lepsze doświadczenie w prowadzeniu samochodu ..

pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 05 maja 2017 08:04
przez foxx76
Trochę wczoraj pojeździłem w sprawię auta i mam kilka ciekawostek dotyczących mocy, serwisu Kia oraz modyfikacji. Ale po kolei...

Hamownia
Podjechałem do http://strefatuningu.pl/ w Gdyni by sprawdzić ile mocy jest w GT'ku (sprawdźcie główną stronę, na jednym ze zdjęć jest GT). Okazało się, że właściciel hamowni jeździ... Kią pro_cee'd GT z limitowanej serii 500. Nasłuchałem się wiele dobrego o GT'kach. Jeździł już bardzo mocnymi samochodami, ale w GT'ku ciężko mu na cokolwiek narzekać. Może poza tym, że ma problem z wciśnięciem dwójki dzieci na tył, brakuje mu miejsca w bagażniku, no i trochę za dużo pali jak na ten silnik. Jednak to co mnie bardziej interesowało, to ile można z tego silnika wykrzesać. Hamował już kilka GT'ków u siebie i... jest dobra i zła wiadomość. Zła jest taka, że te egzemplarze które miał u siebie miały seryjnie raczej poniżej 204 koni, a bywało że miały około 190. Moment obrotowy raczej trzymał się katalogowych 265Nm. Za to dobra jest taka, że silnik ma jeszcze spory zapas. Najlepsze wyniki jakie udało mu się uzyskać to 245KM i 365Nm, w aucie bez jakichkolwiek modyfikacji: http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Kia-Ceed-II-1.6-GDI-150kW-204KM.

Ale może teraz o moim GT'ku...
Obrazek
Okazało się, że mam bardzo dobry egzemplarz na który nie mogę narzekać: 215KM i 294Nm. Chociaż jak gwarancja mi się znudzi, albo stwierdzę, że jest nic nie warta, to zrobię sobie strojenie.

Z ciekawostek dodam, że jeden ze strojonych egzemplarzy należał do salonu Kia, który dostał pozwolenie na sprawdzenie ile z tego auta da się wykrzesać i co można w nim zmienić w celu poprawy mocy. Okazało się, że nawet z przelotowym układem wydechowym i sportowym układem dolotowym uzyskiwane wyniki są bardzo podobne, co oznacza, że seryjny układ jest wystarczająco wydajny oraz że auto nie nadaje się do większych modyfikacji.

Usterki
Byłem w serwisie zgłosić wspomniane wcześniej wady, czyli wytarte siedzenie i znaczek z łuszczącym się lakierem. Obie sprawy przyjęto, ale o wszystkim decyduje ktoś wyżej, więc podejrzewam, że z siedzeniem i tak nic nie zdziałam. Jednak nieśmiało wspomniałem, że mam pustą klimę i ile będzie u nich kosztowało napełnienie. Powiedzieli jakieś astronomiczne "około 1000zł" i pojechałem do najbliższego serwisu klimatyzacji licząc na normalną ofertę. Na szczęście właściciel okazał się na tyle uczciwy, że jak dowiedział się ile auto ma lat, przebiegu i sprawdził jaki czynnik należało by uzupełnić, powiedział coś w rodzaju "Ni ma ch*** żeby klima była już pusta. Pewnie masz Pan jakąś nieszczelność. Wracaj pan do serwisu i opie**** ich tam ostro, bo mają robotę do zrobienia." Jestem umówiony na poniedziałek. Mam nadzieję, że nie będą się wymigiwać od naprawy.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 05 maja 2017 09:05
przez vonski
foxx76 napisał(a):Może poza tym, że ma problem z wciśnięciem dwójki dzieci na tył
A kto mając dzieci kupuje 2 drzwiowe auto? :) Było se kupić 4-drzwiowego GT.
foxx76 napisał(a):no i trochę za dużo pali jak na ten silnik
Nie zgodzę się. Spalanie jest ok jak na taką moc. A że żre przy dużych prędkościach na autostradzie, to już wina downsizingu.
foxx76 napisał(a):Zła jest taka, że te egzemplarze które miał u siebie miały seryjnie raczej poniżej 204 koni, a bywało że miały około 190
A to mnie zaintrygowało na tyle, że sobie chyba pojadę sprawdzić.
foxx76 napisał(a):Ni ma ch*** żeby klima była już pusta. Pewnie masz Pan jakąś nieszczelność
I tu się z nim zgadzam. Nie ma szans żeby klima była pusta po takim okresie.
Powodzenia w pertraktacjach z serwisem :)

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 05 maja 2017 11:55
przez marcin255
Fajne auto i dobry wynik :spoko:

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 05 maja 2017 12:23
przez red
Mój miał w serii 207 KM i 286 Nm.

vonski napisał(a):Nie zgodzę się. Spalanie jest ok jak na taką moc. A że żre przy dużych prędkościach na autostradzie, to już wina downsizingu.

Zastanawiam się ile droższy jest silnik 2.0 w produkcji. Chodzi mi o to, że Golf GTi przy nawet lepszych osiągach pali istotnie mniej niż Cee'd GT.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 05 maja 2017 12:41
przez foxx76
red napisał(a):Zastanawiam się ile droższy jest silnik 2.0 w produkcji. Chodzi mi o to, że Golf GTi przy nawet lepszych osiągach pali istotnie mniej niż Cee'd GT.

To raczej problem Kia i ich turbodoładowanych silników benzynowych. Kia Optima GT 2,0T 245KM pali podobno 13-15l/100km. Chyba jeszcze nie do końca ogarnęli spalanie.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 05 maja 2017 13:07
przez vonski
To nie tylko problem Kii. Małe silniki z turbo i z relatywnie dużą mocą muszą palić sporo. Jak to mawiają: turbo musi żreć.
Żona ma 140konnego Fiata 500X z 1.4T i pali więcej niż mój GT. Wiem, że sylwetka, aerodynamika itd, ale mimo wszystko...

red napisał(a):Zastanawiam się ile droższy jest silnik 2.0 w produkcji. Chodzi mi o to, że Golf GTi przy nawet lepszych osiągach pali istotnie mniej niż Cee'd GT

A pali? Bo moje poprzednie 2.0T (Opel) wcale nie paliło mniej. Troszkę lepiej było w trasie, ale w mieści żarł tak samo jak nie gorzej. Szczególnie zimą.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 05 maja 2017 13:13
przez foxx76
vonski napisał(a):A pali? Bo moje poprzednie 2.0T (Opel) wcale nie paliło mniej. Troszkę lepiej było w trasie, ale w mieści żarł tak samo jak nie gorzej. Szczególnie zimą.

Tak nie do końca. Poprzednie auto (Focus ST 2,5T 230KM) paliło 12-13l/100km. Znajomego Mercedes AMG CLA 45 2,0T po programie na prawie 400KM nie przekracza 10l/100km. Porównując to do wspomnianej Optimy 2,0T 245KM i jej 13-15l/100km, wydaje mi się, że Kia jednak ma problem z umiejętnym wykorzystywaniem paliwa.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 05 maja 2017 14:13
przez red
No rzeczony Golf GTi, który ma sąsiad średnio od 1 do 2l/100km mniej, robiliśmy sobie różne testy. Auta mają porównywalne gabaryty odróżnia je pojemność i moc, dlatego zastanawiam się, czy 1.6 jest aż tyle tańsze od 2.0. Optima jest większa, bardziej trzeba by porównać z autem typu Passat czy tam Mondeo. Jak dla mnie jest to element do poprawy, bo widać, że się da.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 05 maja 2017 23:55
przez Ryba4
Trzeba Dokera zapytać ile mu Optima realnie żre :-)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 06 maja 2017 06:24
przez DoKeR
Ryba4 napisał(a):Trzeba Dokera zapytać ile mu Optima realnie żre :-)


Witam,
Jezeli chodzi o moja Optime to wskazania komputera pokazują 10,3 litra w cyklu mieszanym.

Pozdrawiam! :drinks:

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 06 maja 2017 13:11
przez Ryba4
No i wszystko w temacie!
Doker zakładaj temat o aucie i chwal się i żal, bo bardzo jestem ciekawy opinii po użytkowaniu dłuższym niż jazda testowa!

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 06 maja 2017 19:57
przez marcin255
Pozwolę sobie zapytać na jakim olej jeździsz i jaki felunek -opony na zimę planujesz - masz ?

pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 07 maja 2017 10:55
przez foxx76
Udało mi się wczoraj większość auta wywoskować i chciałbym wrócić do felg nad którymi pracowałem ponad miesiąc temu. Teraz umycie felg polega na ich standardowym myciu z użyciem szamponu + przetarcie na sucho i wyglądają dokładnie tak samo jak miesiąc temu po czyszczeniu toną chemii. Błyszczą, świecą się i mają intensywny kolor. Polecam!

Powtórzyłem ten zabieg na wszystkich szybach i po pierwszym myciu efekt rewelacja. Zwykłe mycie szamponem + przetarcie i nie ma najmniejszego przebarwienia i wszystko się świeci i nawet z 10cm wygląda na idealnie czyste. Mam nadzieję, że ten wosk utrzyma się na aucie dłuuugo (wg producenta 12 miesięcy, ja liczę chociaż na 6).

Obrazek
Obrazek

marcin255 napisał(a):Pozwolę sobie zapytać na jakim olej jeździsz i jaki felunek -opony na zimę planujesz - masz ?

Olej: Motul 8100 X-Clean+ 5W30
Opony zimowe: jeszcze nie mam, ale na pewno coś z półki premium - Michellin, Pirelli, Yokohama itd. w jakiejś wersji Sport

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 07 maja 2017 19:21
przez marcin255
Zostawiasz na tych felach 18 ?