Strona 4 z 16

pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 18 cze 2017 09:43
przez foxx76
Przebieg: 34650 (przejechane niecałe 6000km)
Szyba - wymiana z ubezpieczenia AC z TUW i obsługa w ASO
Trochę nie pisałem, bo czasu nie było. Na szczęście już wszystko załatwione. Wymiana z ubezpieczenia w TUW nie była problemem. Trochę dużo papierkowej roboty i czekania na kolejne dokumenty, ale sumarycznie po dwóch tygodniach zawiozłem samochód do ASO Wojtanowicz w Gdyni na Kcyńskiej i wymieniono mi szybę na wolną od wad. Serwis zaliczył małego minusa. O ile do samej szyby nie mam żadnych zastrzeżeń, to składając wszystko do kupy nie podłączono mi wężyka od spryskiwacza przedniej szyby. Na szczęście 4 zatrzaski, trochę wyginania nadgarstka i 30 minut później udało mi się samemu naprawić ten mankament.
Obrazek

Gwarancja ASO
Zgłaszałem na początku maja tylni znaczek GT oraz uszkodzenia skóry na siedzeniu kierowcy. O ile znaczek mi wymienili, o tyle siedzenie (oczywiście) nie naprawią, tłumacząc, że to zużycie eksploatacyjne. W sumie nic nowego, bo inni użytkownicy forum mieli podobne doświadczenia. Będę jeszcze do tego tematu wracał przy każdej wizycie. Może kiedyś coś mi się uda zwojować.

Tylni znaczek GT
Skoro już wymieniłem znaczek na wolny od łuszczenia, to zrobiłem go (podobnie jak z przodu) na czerwono. Kilka godzin roboty, bo jest więcej zaginania folii i bardzo dokładnego wycinania niż ten z przodu, ale efekt fajny.
Obrazek

Wydech
Przepustnica zamówiona. Zmieściłem się póki co w niecałych 400zł, więc wraz z montażem całkowity koszt będzie dużo niższy niż wymiana całego tłumika.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 18 cze 2017 10:17
przez marcin255
Fajno te znaczki GT wyglądają , po zakupie ( czerwona ) zamierzam chrom na grillu na czarno , znaczek na czerwono a z tyłu znaczki na czarno , zastanawiałem się nad plastidipem ?

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 23 cze 2017 16:22
przez foxx76
Przepustnica dotarła. Wszystko sprawdzone, pasuje i działa. Trochę się namęczyłem by znaleźć zakład który mi to zamontuje, ale udało się i umówiłem się na 3 lipca. Mam nadzieję, że jest to warte całego zachodu :|
Obrazek

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 23 cze 2017 16:27
przez marcin255
no , no ciekawe jak to zabangla

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 23 cze 2017 17:21
przez gisio
foxx76 - zamieść jeszcze informację o wpisach z przeglądów (kopię K.G.) a wtedy może i mnie zauroczysz lub rozczarujesz ;) .

p.s. jak to coś założysz licz się z utratą gwarancji co najmniej na silnik.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 23 cze 2017 17:35
przez Ryba4
Ja to w ogóle nie czaję co to za ustrojstwo, it o jeszcze do zapalniczki podłączane, no bez jaj... :scratch_one-s_head: wieje golfem :biggrin:

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 23 cze 2017 17:57
przez pioteer
foxx76 napisał(a):Przepustnica dotarła. Wszystko sprawdzone, pasuje i działa. Trochę się namęczyłem by znaleźć zakład który mi to zamontuje, ale udało się i umówiłem się na 3 lipca. Mam nadzieję, że jest to warte całego zachodu



Auto piękne, ale niestety ta przeróbka należy do grupy wiejski tuning i powinna skutkować odebraniem DR.
Tak jak zakładanie palników ksenonowych do reflektorów homologowanych na żarówki halogenowe.
To raczej pasuje do golfa/bmw i kierowcy "karka"...
:(

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 23 cze 2017 18:48
przez foxx76
gisio napisał(a):p.s. jak to coś założysz licz się z utratą gwarancji co najmniej na silnik.

Skonsultowane z centralą Kia w Warszawie. Stracę gwarancję na układ wydechowy.

Ryba4 napisał(a): it o jeszcze do zapalniczki podłączane, no bez jaj... wieje golfem

Można podłączyć pod dowolne złącze zasilania. Złącze zapalniczki dla tych bardziej leniwych.

pioteer napisał(a): przeróbka należy do grupy wiejski tuning i powinna skutkować odebraniem DR.

Masz prawo tak uważać. Może poczekaj na efekt końcowy, zanim zaczniesz mnie wyzywać?

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 23 cze 2017 21:36
przez pioteer
foxx76 napisał(a): pioteer napisał(a):
przeróbka należy do grupy wiejski tuning i powinna skutkować odebraniem DR.


Masz prawo tak uważać. Może poczekaj na efekt końcowy, zanim zaczniesz mnie wyzywać?



to jest tak, Ty lubisz jak silnik ładnie mruczy, a kto inny uważa, że znów jakiś po.. jeździ bez tłumika albo z dziurawym.
Zapewne uważasz, że Twoje auto to i Twoja sprawa, ale po prostu hałasujesz i jesteś uciążliwy dla innych.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 23 cze 2017 22:17
przez rafalg31
Jeśli producent tak skonstruował auto to nie należy go na siłę polepszyć. Ale rozumiem autora. Jak dziś u mnie był najnowszy Mercedes S65 AMG z malutkim napisem na błotniku V12 BiTurbo i ruszał to mi kubek z kawą przesunął się o dobre 5 cm :-) oj miło było to usłyszeć :-)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 23 cze 2017 22:23
przez czaru$90
Troszkę przesadzacie, 1,6T na samym kolektorze wydechowym nie będzie tak głośne jak amerykańskie muscle car'y z V8 albo inne +500 jeżdżące na Polskich drogach. Hejtowanie przepustnicy uważam za co najmniej dziwne. Po to jest przepustnica żeby w łatwy i szybki sposób dawkować doznania słuchowe. Chcę jechać cicho jest zamknięta, chcę słyszeć silnik jak się wkręca otwieram. Wiejskiej to są wydechu w Civicach 1,4 robione z rynny co drą japę na pół miasta bez możliwości zmiany tego. :icon_evil: Jak dla mnie :spoko:

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 24 cze 2017 02:23
przez gisio
foxx76 napisał(a):Skonsultowane z centralą Kia w Warszawie. Stracę gwarancję na układ wydechowy.


A to bardzo ciekawe. Może pytanie źle było zadane – w stylu „modernizacje w układzie wydechowym” .

W ogóle to małymi kroczkami zmierzam w kierunku ustalenia tej gwarancji, dlatego ponawiam moje zapytanie dotyczące wpisów w K.G.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 30 lip 2017 19:27
przez foxx76
Przebieg: 36000 (przejechane prawie 7500km)
Długo nic nie pisałem bo zalewało mi mieszkanie i miałem ważniejsze rzeczy na głowie. Wszystko się już uspokoiło i w końcu mogę poświęcić trochę czasu mojej Kii.

Wydech - modyfikacja, dodanie przepustnicy
Jestem bardzo zadowolony. Auto dostało charakteru. Dźwięk nie jest zbyt nachalny. Nie jest za głośno, ale jest basowo i auto zwraca na siebie uwagę. Brzmi fajnie od dołu do około 4000-5000 obr/min, czyli w takim zakresie jakim przeważnie jeżdżę. Pilot sprawdza się znakomicie i wystarczy wciśnięcie przycisku na kilka sekund by znów w aucie zrobiło się cicho jak przed modyfikacją.


Dla przypomnienia: zamontowana jest przepustnica wydechu. Praca mechanika polegała na zrobieniu dziury w rurze między katalizatorem, a tłumikiem końcowym. Wspawaniu w miejscu dziury przygotowanej z ocynkowanej blachy krótkiej rury, na której końcu zamontowana została przepustnica. Otwarta przepustnica oznacza, że spaliny wydostają się krótszą drogą i w większości nie dochodzą do tłumika końcowego. Zamknięta przepustnica oznacza, że spaliny idą "tradycyjną" trasą, tj. przez tłumik końcowy. Takie rozwiązanie nie ma efektów ubocznych, poza utratą gwarancji na układ wydechowy.
Koszt: przepustnica, rura, elektryka, sterowanie zdalne 381zł + robocizna 260zł, razem 641zł

Opony zimowe
Kupiłem już na zimę 2 opony Michelin, bo trafiła się dobra okazja na używane sztuki. Blisko 7mm bieżnika, model który w większości rankingów jest na pierwszym miejscu jeśli chodzi o opony zimowe do aut o sportowym charakterze - Michelin Pilot Alpin 4 225/40/18. Obym przed zimą dostał w dobrej cenie pozostałe dwie :)
Obrazek

Przegląd w serwisie
Za 3 dni czeka mnie przegląd okresowy i nieźle się zdziwiłem gdy się okazało, że koszt tego przeglądu (trzeci od wyjechania z fabryki) będzie kosztował niecałe 500zł. Na dodatek, jeśli przyjadę ze swoim olejem spadnie o kolejne 250zł. Dowiedziałem się co leją, ile potrzebuje litrów (4,5l) i zdecydowałem, że za te pieniądze spokojnie znajdę coś lepszego. Na stronie modtul do tego silnika zalecali tylko jeden olej, więc go kupiłem - Motul ECO-nergy 8100. Podobno przy tym oleju, jest możliwe obniżenie zużycia paliwa o 10%. Nie do końca w to wierzę, ale jeśli cokolwiek zauważę to dam znać.
Obrazek

Shell V-Power Nitro+
Tankowałem też ostatnio trochę lepsze paliwo, przy okazji lekkiej obniżki cen. Na przyrost mocy nie liczyłem, bo to nadal było paliwo 95 oktanowe, ale zgodnie z informacjami na stronie Shell można liczyć na czyszczenie silnika. Jedyne jednak co zauważyłem to bardzo poprawne spalanie 10,2l/100km (przeważnie mam trochę więcej) oraz to że kolejne tankowania również wyszły dość ekonomiczne (biorąc pod uwagę przejeżdżane trasy i styl jazdy). Potwierdzę z kolejnymi tankowaniami.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 30 lip 2017 20:43
przez marcin255
masz standardowy filtr powietrza czy wkład K&N ?

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 31 lip 2017 12:26
przez bart210
Wchodzi niecałe 4l oleju. Polecam Amsoil.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 31 lip 2017 12:44
przez marcin255
Nie 4.5 L ?

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 31 lip 2017 12:48
przez bart210
Kupiłem 3,7l i 0,9l i mniejszą butelkę dostałem z powrotem.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 31 lip 2017 12:54
przez marcin255
i masz full ?

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 31 lip 2017 12:55
przez bart210
Hmmm... Nie sprawdzałem. W ASO zalali.

Re: pro_cee'd GT 2014 - raport Foxx

Napisane: 31 lip 2017 14:38
przez vonski
Potwierdzam.