odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśnie
Moderator: Żandarmeria
Pokaż pierwszy nieprzeczytany post
Posty: 636
Strona 22 z 32
1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 32
-
milky
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Ja miałem problem z odpalaniem i winny okazał się akumulator. Kupiłem tutaj nowy http://www.motocentrum.pl/akumulator,op ... -100042,kp niestety po zamontowaniu okazało się, że obciążenie przy odpalaniu jest za wysokie. Mechanik powiedział mi że nowy akumulator długo nie pociągnie przez to. Myślicie że to wina rozrusznika? Ciekawy jestem ile może kosztować usługa czyszczenia/ regeneracji rozrusznika.
-
paweldut
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Tej zimy miałem podobny problem jak wszyscy piszacy powyzej. Gdy temperatura spadała poniżej zera mialem trudności z zapaleniem ceeda (kombi 1.6 diesel 115KM) Gdy stał w garażu lub temperatura była powyżej zera nie było problemu. Przy minus 5 stopniach zapalał dopiera za drugim lub trzecim razem i to przy dość długim czasie pracy rozrusznika. 2 miesiące temu byłem na trzecim przeglądzie. W czasie przeglądu w ASO wymieniłem wszystko co trzeba zeby zachować gwarancję (zgodnie z książką gwarancyjną). Listopad był dość ciepły więc problemów z zapalaniem nie było, nie zgłaszałem żadnych usterek, zresztą serwis w czasie przeglądu nie znalazł żadnych usterek. Gdy przyszły mrozy zaczeły sie problemy. Przy minus 10 stopniach odpalał dopiero przy 5,6 próbie (pomimo że rozgrzewałem świece przed odpalaniem kilka razy) kontrolka rozgrzania świec pokazywała ze swiece rozgrzewają sie dość szybko, ale niestety silnik nie zapalał jak kiedyś. Kiedyś przy minus 14 bałem się ze rozladuje akumulator albo spale rozrusznik od tych kolejnych prób odpalania. Umówiłem się do ASO. Okazało się ze to pewnie świece nie działają poprawnie i trzeba je odkręcić i wymienić. Oczywiscie dostałem informacje ze w czasie wykrecania mogą się ukręcić i wtedy samochód musi pozostac w warsztacie bo przyjezdza jakas zewnętrzna firma zeby je wyciągnąc. Dostane wtedy samochód zastępczy. Wykręcanie tych śrób trwało może ze 2 godziny, okazało się takze ze mam tam dużo nagaru który trzeba oczyscic wiec doszła kolejna godzina, przez chwilę nawet miałem już dostać auto zastępcze bo bali sie ze nie zdązą w tym dniu z naprawą ale udało sie. Naprawa trwała może ze 3 godziny. Mechanicy z ASO wymienili wszystkie 4 świece, wpisali to do książki gwarancyjnej. Mogę potwierdzić ze jest to usługa w całości wykonana na gwarancji ponieważ nic nie zapłaciłem. Nie płaciłem ani za świece ani za robocizne. Wyjechałem sprawnym autem i czekam teraz na mrozy zeby sprawdzic czy wszystko bedzie ok. Po jednej takiej przygodzie ze swiecami (do tej pory auto bezawaryjne) chyba zwrociły mi sie te wszystkie drogie przeglądy okresowe dzieki którym utrzymałem gwarancje Pozdrawiam
-
jungle
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Z tym odpalaniem zimnego ceed'a nasuwa się kilka wniosków. W większości przypadków przyczyną są świece żarowe, jedna lub więcej. Od ilości uszkodzonych zależy jak mocno da nam sie we znaki odpalanie. Pośrednio też przyczyną może być spalony bezpiecznik od świec. W moim przypadku ASO zmieniło wszystkie świece, ale niechcący tak założono blachę łączącą wszystkie swiece, że dotykała do silnika ... i paliła bezpiecznik. U innych problem leżał w immobilazerze, a jeszcze inny kolega miał problem z czujnikiem temperatury w przepływomierzu. Masakra. Dodam jeszcze, że w moim przypadku 2 lata temu w pierwszej kolejności zmieniono mi filtr paliwa.
No a teraz kiepsko mi pali, bo kiepsko kręci. Zapewne akumulator do wymiany. Nieźle go osłabiłem jak 2 lata temu przed wymianą świec palić nie chciał. AKU jest w aucie od nowości, od maja 2008.
Jungle
No a teraz kiepsko mi pali, bo kiepsko kręci. Zapewne akumulator do wymiany. Nieźle go osłabiłem jak 2 lata temu przed wymianą świec palić nie chciał. AKU jest w aucie od nowości, od maja 2008.
Jungle
-
andre121 - Brygadzista
- Posty: 121
- Dołączył(a): 07 lis 2010 21:20
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Crdi ON 90KM
2010, Comfort+
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Paweldut! Miałem to samo identycznie co Ty! Zabrzański ASO za pierwszą kontrolą stwierdził 4 do wymiany i umówił się na inny termin. Gdy mechanik odbierał go zapytałem delikatnie, a nie złamią się przy wykręcaniu? Spojżał na mnie, uśmiechnął się, i powiedział Nie, nie złamią się!Cała wymiana trwała 1 godz 15minut. Odbierając auto, mechanik był też tam obecny, więc zapytałem o nagar. Tak było trochę mówi, to normalne. Dlatego radzę Ci zmień ASO. A świece w modelu z 2010r są do bani. Tylko nikt się nie przyzna do tego
pozdrawiam
pozdrawiam
KIA Ceed SW 1.6 CRDi Comfort+ 2010r.
-
lalas
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Witajcie, ja obecnie też mam walniętą którąś ze świec bo kopci od 3 miesięcy, będę je wymieniał w tym miesiącu, aku mam jeszcze oryginalny czyli z 2007 roku i przy -16 co prawda kręcił wolno jak wiadomo jedna świeca padnięta być może 2 tego jeszcze nie wiem ale zapalił
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6876
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
paweldut napisał(a):Po jednej takiej przygodzie ze swiecami (do tej pory auto bezawaryjne) chyba zwrociły mi sie te wszystkie drogie przeglądy okresowe dzieki którym utrzymałem gwarancje Pozdrawiam
No widzisz.. To teraz wyjdź na ulice i krzycz o tym, bo inni nie wierzą
-
Rawq - Brygadzista
- Posty: 78
- Dołączył(a): 30 lip 2010 09:54
- Lokalizacja: Strachówka
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Witam wszystkich,
Po 5 latach bez awarii na pierwszy ognień poszedł akumulator, Kilka dni temu -11 i auto nie odpaliło, trochę mojej winy bo dwa dni wcześniej całą noc paliła się lampka a autem później nie jeździłem praktycznie. Akumulator odłączyłem w domu naładowałem prostownikiem musiałem również wyłączyć syrenę kluczykiem. Po podpięciu przez tydzień nie było problemów. Dziś 13 rano próbuje odpalić (temperatura +5) auto kręci ale nie może zaskoczyć, cztery próby i bez skutku. Maska w górę przestawiłem syrenę tak jak była przed wyjęciem aku bo wcześniej zapomniałem, pierwsze co przyszło mi do głowy to pod pompować paliwo do filtra tą pompką na górze. Auto zapaliło za pierwszym razem, i teraz nie wiem czy zapali jak będę wracał z pracy do domu. W czym leży problem? Czy to alarm? Czy układ paliwowy? Filtr paliwa wymieniany w sierpniu 2014 w ASO. Sytuacja zdarzyła się pierwszy raz.
Po 5 latach bez awarii na pierwszy ognień poszedł akumulator, Kilka dni temu -11 i auto nie odpaliło, trochę mojej winy bo dwa dni wcześniej całą noc paliła się lampka a autem później nie jeździłem praktycznie. Akumulator odłączyłem w domu naładowałem prostownikiem musiałem również wyłączyć syrenę kluczykiem. Po podpięciu przez tydzień nie było problemów. Dziś 13 rano próbuje odpalić (temperatura +5) auto kręci ale nie może zaskoczyć, cztery próby i bez skutku. Maska w górę przestawiłem syrenę tak jak była przed wyjęciem aku bo wcześniej zapomniałem, pierwsze co przyszło mi do głowy to pod pompować paliwo do filtra tą pompką na górze. Auto zapaliło za pierwszym razem, i teraz nie wiem czy zapali jak będę wracał z pracy do domu. W czym leży problem? Czy to alarm? Czy układ paliwowy? Filtr paliwa wymieniany w sierpniu 2014 w ASO. Sytuacja zdarzyła się pierwszy raz.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Następnym razem zobacz na licznik, czy świeci się żółty kluczyk - kontrolka immo. Jak nie to możesz kręcić...
Niby wtedy trzeba wymienić antenę immo, ale tak naprawde wystarczy rozebrać obudowę kolumny i we wtyczce gdzie przychodzą kable z immo dogiąć gniazda, żeby ciasno wchodziły.
Niby wtedy trzeba wymienić antenę immo, ale tak naprawde wystarczy rozebrać obudowę kolumny i we wtyczce gdzie przychodzą kable z immo dogiąć gniazda, żeby ciasno wchodziły.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
Rawq - Brygadzista
- Posty: 78
- Dołączył(a): 30 lip 2010 09:54
- Lokalizacja: Strachówka
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Sprawdzę, następnym razem, chodź wolał bym żeby nie było następnego razu, teraz jest cały czas ok
- pioters
- Przedszkolak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 06 lip 2015 09:50
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
crdi - odpalanie / gaszenie
hej, jestem nowy na forum, świeżo po zakupie ceed'a próbowałem szukać informacji w szukajce ale nie znalazłem konkretów.
Do tej pory jeździłem dieslem ale innego typu (passat 1.9tdi na pompowtryskach), więc zakładam że Kia z commonrailem może zachowywać się inaczej. Stąd pytania, czy poniższe zachowania są prawidłowe (aso twierdzi, że tak):
- przy odpalaniu przy CR trzeba kręcić dłużej niż przy aucie na pompowtryskach?
- gaszenie auta trwa trochę dłużej trochę, tak jakby trzęsie silnikiem po przekręceniu kluczyka zanim zgaśnie? Podobno dla tego, że przy pompowtryskach w vw było odcinane paliwo, a tu jest odcinany dopływ powietrza?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Do tej pory jeździłem dieslem ale innego typu (passat 1.9tdi na pompowtryskach), więc zakładam że Kia z commonrailem może zachowywać się inaczej. Stąd pytania, czy poniższe zachowania są prawidłowe (aso twierdzi, że tak):
- przy odpalaniu przy CR trzeba kręcić dłużej niż przy aucie na pompowtryskach?
- gaszenie auta trwa trochę dłużej trochę, tak jakby trzęsie silnikiem po przekręceniu kluczyka zanim zgaśnie? Podobno dla tego, że przy pompowtryskach w vw było odcinane paliwo, a tu jest odcinany dopływ powietrza?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
-
EBE97400 - Kierownik
- Posty: 577
- Dołączył(a): 27 kwi 2014 18:04
- Lokalizacja: Bełchatów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 CRDI ON 115KM
2007, Optimum+
Re: crdi - odpalanie / gaszenie
U mnie "tak jakby trzęsie silnikiem"
A jakiego masz Ceeda?
A jakiego masz Ceeda?
HB 1.6 115 km/130km(chip) OPTIMUM + 2007
SW 1.6 136km L Business Line 2016
SW 1.6 136km L Business Line 2016
- pioters
- Przedszkolak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 06 lip 2015 09:50
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: crdi - odpalanie / gaszenie
sorry nie zaznaczyłem...
Ceed 1.6 crdi 90KM - 2008rok
a czy Twój odpala "z półobrotu" po przekręceniu kluczyka czy raczej wolniej?
Ceed 1.6 crdi 90KM - 2008rok
a czy Twój odpala "z półobrotu" po przekręceniu kluczyka czy raczej wolniej?
- kokosz1981
- Kierownik zmiany
- Posty: 126
- Dołączył(a): 29 mar 2013 22:09
- Lokalizacja: Crawley, UK
- Grupa: Łódzka
Re: crdi - odpalanie / gaszenie
Powiem z własnego doświadczenia a3 1.9tdi 1996 a ceedziak jak Twój.
Audi startuje i gasi szybciej; nawet pierwszy strzał po 3 miesiącach (a tyle sobie stoi między naszymi wizytami) jest krótszy.
generalnie takie A3 to bym se kupił nowe jakby jeszcze produkowali bo wsyzstko mi się w nim podoba (a najlepiej spalanie wokół komina)
Audi startuje i gasi szybciej; nawet pierwszy strzał po 3 miesiącach (a tyle sobie stoi między naszymi wizytami) jest krótszy.
generalnie takie A3 to bym se kupił nowe jakby jeszcze produkowali bo wsyzstko mi się w nim podoba (a najlepiej spalanie wokół komina)
-
krzysztof1969
Re: crdi - odpalanie / gaszenie
U mnie też są podobne objawy jak u ciebie, zapalanie musi zrobić jakieś 2 obroty silnikiem zanim zaskoczy i gaszenie też telepnie silnikiem, 1.6 crdi 115 KM. Mam tak odkąd kupiłem i bardzo się tym nie przejmuje. Ten wóz tak ma,
- kokosz1981
- Kierownik zmiany
- Posty: 126
- Dołączył(a): 29 mar 2013 22:09
- Lokalizacja: Crawley, UK
- Grupa: Łódzka
Re: crdi - odpalanie / gaszenie
świstaniem turbo i rdzą w okolicy uszczelek na dzwiach + 3 świetle stopu też
- pioters
- Przedszkolak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 06 lip 2015 09:50
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: crdi - odpalanie / gaszenie
krzysztof1969 napisał(a):U mnie też są podobne objawy jak u ciebie, zapalanie musi zrobić jakieś 2 obroty silnikiem zanim zaskoczy i gaszenie też telepnie silnikiem, 1.6 crdi 115 KM. Mam tak odkąd kupiłem i bardzo się tym nie przejmuje. Ten wóz tak ma,
dzięki. To już jestem spokojniejszy skoro powtarza się to też u innych:)
kokosz1981 napisał(a):świstaniem turbo i rdzą w okolicy uszczelek na dzwiach + 3 świetle stopu też
ani świszczenia turbo ani rdzy nie widziałem. Zwrócę uwagę na okolice 3 światła stopu, chociaż klapa była już malowana na gwarancji (przez tarcie plastiku nad tablicą rejestr.) więc może i okolice stopu zostały poprawione.
-
luk84
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
witam
wymienione wszystkie swiece na nowe
+ filtr paliwa auto nadal ma problem przy odpalaniu i dymi przez 2-3 sekundy na niebiesko
sprawdzilem bezpiecznik od swiec jest ok
pomoze ktos z lokalizacja przekaznika
dzieki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
wymienione wszystkie swiece na nowe
+ filtr paliwa auto nadal ma problem przy odpalaniu i dymi przez 2-3 sekundy na niebiesko
sprawdzilem bezpiecznik od swiec jest ok
pomoze ktos z lokalizacja przekaznika
dzieki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5407
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
luk84 napisał(a):pomoze ktos z lokalizacja przekaznika
skorzystaj z odpowiedniego działu (aby się przywitać ) po drugie w prawym górnym rogu jest opcja szukaj i tam możesz wpisać np skrzynka bezpieczników
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
fumfel20
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
Sprawdź na komputerze czy nie masz problemów z wiązka elektryczna tak jak ja miałem. Jak bylo zimno to kable sie kurczyly i nie grało mi świec
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
luk84
Re: odpalanie zimnego 1,6 crdi
kolego gizmo121 z kultura u mnie ok i probuje sie przywitac od kiedy sie zarejestrowalem ale wywala error za kazdym razem[WINKING FACE]
fumfel20 nie ma zadnych bledow na kompie...
Wysłane z iPhone 5s za pomocą Tapatalk
fumfel20 nie ma zadnych bledow na kompie...
Wysłane z iPhone 5s za pomocą Tapatalk
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
problemy z odpalaniem ciepłego auta
przez mareks68 » 09 cze 2021 20:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 2819 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
10 cze 2021 03:25
-
problemy z odpalaniem ciepłego auta
-
-
Problem z odpalaniem 1.6 crdi - winny akumulator?
przez wisniazio » 22 paź 2020 10:16 w Silniki i skrzynia biegów - 15 Odpowiedzi / 9982 Wyświetlone
- Ostatni post przez piter_55
22 cze 2022 09:54
-
Problem z odpalaniem 1.6 crdi - winny akumulator?
-
-
Kia Ceed 1.6 crdi traci moc albo gaśnie
przez MarcinCZ » 08 cze 2020 23:06 w Silniki i skrzynia biegów - 18 Odpowiedzi / 13692 Wyświetlone
- Ostatni post przez MarcinCZ
17 cze 2020 21:13
-
Kia Ceed 1.6 crdi traci moc albo gaśnie
-
-
1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
przez Yankee » 08 maja 2023 23:31 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 18 Odpowiedzi / 13481 Wyświetlone
- Ostatni post przez hsurim
19 cze 2023 08:52
-
1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
-
-
Problem z cee'd 1.4 szarpie i nie jedzie więcej niż 110.
przez szymek0888 » 20 lip 2019 12:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 5220 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymek0888
20 lip 2019 12:16
-
Problem z cee'd 1.4 szarpie i nie jedzie więcej niż 110.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 34 gości