Strona 1 z 1

Check engine - błędy P2239 i P0234

Napisane: 10 kwi 2020 16:06
przez Łukasz lca
Witam.
Proszę o przetłumaczenie następujących błędów, pierwszy pojawił się błąd P0234 skasowałem go i dalej pojawia się mniej więcej w odstępach około tygodniowych, 2 dni temu pojawił się błąd P2239. Błędy skasowane. Zauważyłem że od ostatniej wymiany oleju czyli ok 2 mce olej poszedł do góry. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Poniżej link do screena błędu

https://zapodaj.net/b425d4c59b3f8.jpg.html
https://zapodaj.net/fe62a9d9818fe.jpg.html
https://zapodaj.net/df8246a688e87.jpg.html

Re: Check engine - błędy P2239 i P0234

Napisane: 11 kwi 2020 06:55
przez pioter
Turbo do sprawdzenia, szczelność układu dolotowego. Natomiast rosnący poziom oleju wskazuje, że coś się do niego dostaje - może gdzieś walnęła uszczelka na głowicy i paliwo idzie w kanały olejowe? A jak kolor oleju?

Re: Check engine - błędy P2239 i P0234

Napisane: 11 kwi 2020 09:16
przez Łukasz lca
pioter napisał(a):Turbo do sprawdzenia, szczelność układu dolotowego. Natomiast rosnący poziom oleju wskazuje, że coś się do niego dostaje - może gdzieś walnęła uszczelka na głowicy i paliwo idzie w kanały olejowe? A jak kolor oleju?

Kolor wydaje mi się taki brązowy wpadający powoli w czarny ale bardzo rzadki. Druga sprawa czy w ceedzie to normalne że słychać świszczenie na turbinie podczas ruszania tak do 1800 obrotów? Nie dopisałem że auto ma DPF.

Re: Check engine - błędy P2239 i P0234

Napisane: 11 kwi 2020 11:29
przez Łukasz lca
pioter napisał(a):Turbo do sprawdzenia, szczelność układu dolotowego. Natomiast rosnący poziom oleju wskazuje, że coś się do niego dostaje - może gdzieś walnęła uszczelka na głowicy i paliwo idzie w kanały olejowe? A jak kolor oleju?

Poniżej zdjęcia jak wygląda u mnie olej:
https://zapodaj.net/db4bbccc5a0a8.jpg.html

Re: Check engine - błędy P2239 i P0234

Napisane: 11 kwi 2020 20:38
przez pioter
A płynu chłodzącego nie ubywa?

Re: Check engine - błędy P2239 i P0234

Napisane: 11 kwi 2020 20:47
przez Łukasz lca
pioter napisał(a):A płynu chłodzącego nie ubywa?

Sprawdzę, czyli co mam sprawdzić kolektor dolotowy plus turbo i płyn chłodniczy tak?

Re: Check engine - błędy P2239 i P0234

Napisane: 12 kwi 2020 07:12
przez pioter
Dokładnie - błąd wskazuje na nieprawidłowości z ciśnieniem w dolocie turbo. Poza tym zwiększający się poziom oleju i jego kolor rodzą obawy, że dostaje się do niego płyn chłodniczy, czyli np. problem ze szczelnością na połączeniu bloku z głowicą.

Re: Check engine - błędy P2239 i P0234

Napisane: 12 kwi 2020 07:48
przez Łukasz lca
pioter napisał(a):Dokładnie - błąd wskazuje na nieprawidłowości z ciśnieniem w dolocie turbo. Poza tym zwiększający się poziom oleju i jego kolor rodzą obawy, że dostaje się do niego płyn chłodniczy, czyli np. problem ze szczelnością na połączeniu bloku z głowicą.

W zeszłym tygodniu miałem robioną szczelność wydaje mi się że na wale korbowym ale mogę się mylić bo było widać mały wyciek pod silnikiem myślisz że to mogło być to?

Re: Check engine - błędy P2239 i P0234

Napisane: 13 kwi 2020 06:32
przez pioter
To bardzo prawdopodobne, że to to, skoro tydzień temu ktoś grzebał przy uszczelnieniu silnika. Jedź z reklamacją, pokaż olej. I lepiej jedź tylko do mechanika, jeśli blisko, bo przy takim smarowidle to silnik dostaje baty że hej.

Re: Check engine - błędy P2239 i P0234

Napisane: 13 kwi 2020 09:26
przez Łukasz lca
pioter napisał(a):To bardzo prawdopodobne, że to to, skoro tydzień temu ktoś grzebał przy uszczelnieniu silnika. Jedź z reklamacją, pokaż olej. I lepiej jedź tylko do mechanika, jeśli blisko, bo przy takim smarowidle to silnik dostaje baty że hej.

Powiedz mi czy jest możliwe, że zanim mechanik zrobił uszczelnienie na wale korbowym to przez ten wyciek z silnika to ten olej sie rozrzedził?

Re: Check engine - błędy P2239 i P0234

Napisane: 13 kwi 2020 15:26
przez pioter
Jeśli mechanik coś grzebał przy uszczelnianiu silnika, to powinien wymienić olej na nowy. Nie zlewa się starego i zalewa go ponownie po robocie.

Re: Check engine - błędy P2239 i P0234

Napisane: 13 kwi 2020 16:54
przez Łukasz lca
pioter napisał(a):Jeśli mechanik coś grzebał przy uszczelnianiu silnika, to powinien wymienić olej na nowy. Nie zlewa się starego i zalewa go ponownie po robocie.

Przy tym kolorze i konsystencji oleju mam obawy ze nie wymienił oleju w środę jestem umówiony na wizytę. Dopytam go.