Cześć [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
W skrócie i na temat
Kia Proceed 1.6 126km, aktualnie przebieg 185tys km zakupiona niecaly rok temu, po zakupie założona instalacja gazowa od tego czasu zrobione około 8tys
Moc w normie, brak zadławien, bardzo sporadyczne problemy z zapalaniem (za drugim zawsze zapali) może z 5 razy od kiedy posiadam.
Nowy termostat: verstat miesiąc temu (z powodu przegrzania na trasie)
Test na UPG: pozytywny
Kompresja (od strony rozrzadu)
1cyl- 9.25
2cyl- 8
3cyl- 8.1
4cyl- 9.5
Temperatura na zegarach klasycznie dla tego silnika około 87°C, w komputerze przy prędkości około 100km/h dochodzi do 105°C, czasem wiecej w zależności od temperatury zewnetrznej. Na postoju i zagrzanym silniku około 90°C-100°C
Objawy:
-Pobór oleju (Shell 5w30) : 3,7L / 8000km
-Praktyczny brak kopcenia, czasem delikatnie na biało na postoju (przy gazowaniu nic)
-Przegrzewanie sie silnika, głównie przy staniu na światłach, po ruszeniu z reguły temperatura maleje
-Wentylator chłodnicy jak już się załączy to nie wyłącza zapewne z racji wysokiej temperatury w kompie (jest tak od momentu zakupu ale myślałem, że ten typ tak ma). Według kompa włącza się przy 96°C
Oczywiście UPG będzie robiona ale chcę uniknąć ponownie takiej samej sytuacji.
Chyba za mały przebieg na gazie, żeby obwiniać podtlenek gazu o wypalenie zaworów?
Może pierścienie? Czy płukanka (liqui moly Profi) może wprowadzić jakieś zmiany przy obecnej ilości spalanego oleju?
Czy raczej nastawić się na kompletny remont pierścieni, zaworów i głowicy?
Jesli ktoś robił podobny zabieg prosiłbym o informację jaki koszt.
Uszczelka pod głowicą
Moderator: Żandarmeria
-
Fitte - Dopiero co...
- Posty: 7
- Dołączył(a): 04 paź 2019 20:32
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 407
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Uszczelka pod głowicą
Silnik z LPG mocniej się grzeje, miałem tak dawno w Xsarze, więc nie dziw się że na każdych światłach dmuchawa się kręci.
A ten test na UPG to CO2 w płynie chłodzącym?
Nie do końca rozumiem powiązanie wypalania zaworów (?) z UPG?
A czy szukałeś też innych dróg ucieczki oleju? Jakieś wycieki itp?
A ten test na UPG to CO2 w płynie chłodzącym?
Nie do końca rozumiem powiązanie wypalania zaworów (?) z UPG?
A czy szukałeś też innych dróg ucieczki oleju? Jakieś wycieki itp?
-
Fitte - Dopiero co...
- Posty: 7
- Dołączył(a): 04 paź 2019 20:32
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
Re: Uszczelka pod głowicą
Piejar napisał(a):Silnik z LPG mocniej się grzeje, miałem tak dawno w Xsarze, więc nie dziw się że na każdych światłach dmuchawa się kręci.
A ten test na UPG to CO2 w płynie chłodzącym?
Nie do końca rozumiem powiązanie wypalania zaworów (?) z UPG?
A czy szukałeś też innych dróg ucieczki oleju? Jakieś wycieki itp?
Dmuchawa kręciła od momentu zakupu, gdy jeszcze nie było gazu.
Test to oczywiście sprawdzenie zawartości CO2 w płynie testerem.
Bardziej miałem na myśli, że zawory mogły się wypalić przez lpg i dlatego też jest problem z olejem.
Wycieki jedynie na górnej pokrywie ale nic konkretnego, bardziej zapocenie.
Wysłane z mojego CPH2009 przy użyciu Tapatalka
-
hevimental - Asystent Kierownika
- Posty: 271
- Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
- Lokalizacja: Mosina
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie
Re: Uszczelka pod głowicą
Mam hyundaia z tym samym silnikiem, 100k przejechane na LPG i żadnych problemów z tym związanych nie mam.
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF
egr OFF
dpf OFF
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6534
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Uszczelka pod głowicą
Pomierzone wartości ciśnienia sprężania i branie oleju w takiej ilości wskazują na problem ze szczelnością na drugim i trzecim garnku. Być może tylko pierścienie się zapiekły, ale może coś więcej.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
Posty: 5
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
G4FC uszczelka pod głowicą
1, 2przez imarom » 10 cze 2023 23:04 w Silniki i skrzynia biegów - 30 Odpowiedzi / 15017 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
22 sty 2024 12:41
-
G4FC uszczelka pod głowicą
-
-
Pęknięta głowica? Czy uszczelka?
przez moro » 27 maja 2020 22:10 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 5865 Wyświetlone
- Ostatni post przez moro
28 maja 2020 13:53
-
Pęknięta głowica? Czy uszczelka?
-
-
Śmierć silnika, nowy z inną głowicą - da radę?
przez Tomek79 » 26 kwi 2023 20:09 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 5117 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
28 kwi 2023 04:38
-
Śmierć silnika, nowy z inną głowicą - da radę?
-
-
Uszczelka czujnika wody w filtrze paliwa
przez zizy » 29 cze 2020 16:40 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 2611 Wyświetlone
- Ostatni post przez zizy
29 cze 2020 16:40
-
Uszczelka czujnika wody w filtrze paliwa
-
-
[C1] Uszczelka olejowa wtrysku - jak zamontować? D4EA 140KM
przez Piejar » 15 cze 2020 12:35 w Silniki i skrzynia biegów - 3 Odpowiedzi / 3733 Wyświetlone
- Ostatni post przez tom937
08 gru 2020 22:56
-
[C1] Uszczelka olejowa wtrysku - jak zamontować? D4EA 140KM
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości