Witam
Pierwszy post i od razu z problemem zaczynam. Po wymianie oleju i filtra oleju zaraz po odpaleniu świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Zauważyłem, że jest to na ciepłym silniku np. dojadę do miasteczka, wrócę ze sklepu odpalę i się zaświeci. Dodam gazu i kontrolka znika. Czasami jest to 1 tyś, czasami 1,5 a czasami taki wystrzał do 2 tyś obrotów, spadną i jest ok wtedy. Czujnik wyczyściłem i dalej to samo. Filtr oryginalny, olej 5w30. Miał ktoś taki problem?? W poniedziałek będę działał dalej w tym temacie, zmierzenie ciśnienia oleju, ale może ktoś miał taki problem i podzieliłby się doświadczeniem. Szukając w google wyskoczyło mi, że może to być pompa oleju. Jakaś mała ryska i przez nią ucieka ciśnienie, na zimnym nie bo olej gęsty, a jak się rozgrzeje to wtedy szybciej przeleci i jest spadek ciśnienia. Na razie nie słychać żeby coś się działo, ale po jakimś czasie mogą wyjść jakieś większe komplikacje dlatego wolę zapytać, bo na forum takiego zapytania nie znalazłem i jak najszybciej to naprawić. Dodatkowo dodam, że na zimnym obroty silnika są około 800, a na ciepłym zaraz spadają do 600 i może też przez to, że na zimnym obroty powodują że układ zaczyna działać i pompować nieco szybciej, a na ciepłym nie ma tych obrotów i wtedy kontrolkę wywala (to takie moje luźne przypuszczenia).
Najwyżej jakbym za jakiś czas znalazł przyczynę to dam znać, bo może się komuś przydać na przyszłość.
ed. po rozebraniu miski olejowej silnik czysty, widać tylko lekkie zadziory nad łączeniem miski olejowej(nie wiadomo od czego). Po odkręceniu smoka i próbie zdjęcia wyszedł bardzo łatwo(aż za łatwo). Uszczelka, która jest na smoku wygląda na zużytą bo przy próbie zdemontowania pękła i jest płaska. Na razie stawiamy na uszczelkę na smoku. Sam smok czyściutki. Nowy smok już zamówiony w ASO i jutro będzie montowany(brak możliwości zakupu samej uszczelki tylko cały smok cena ~150 zł. Oby to było to.
ed.2 Usterka naprawiona. Silnik został rozebrany. Winowajca czujnik od nadciśnienia oleju, a w zasadzie tulejka, która miała już ubytek i ryski. Dodatkowo wymieniona pompa oleju dla większej pewności, gdyż miała już też lekkie zarysowania i żeby nie rozbierać dwa razy silnika. Dziwne, że akurat przy 157 tyś takie coś wyskakuje.
[C2FL] Kontrolka ciśnienia oleju na ciepłym
Moderator: Żandarmeria
-
junior1341 - Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 30 lip 2022 00:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb 100KM
2015
Posty: 1
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
1.4 brak cisnienia oleju
przez Bilek » 28 gru 2021 14:41 w Silniki i skrzynia biegów - 15 Odpowiedzi / 21485 Wyświetlone
- Ostatni post przez Plusz155
04 lis 2023 09:50
-
1.4 brak cisnienia oleju
-
-
Czujniki temp i ciśnienia oleju
przez Lukeonee » 14 wrz 2019 00:10 w Tipsy i triksy ... - 11 Odpowiedzi / 10560 Wyświetlone
- Ostatni post przez bart210
22 kwi 2022 16:36
-
Czujniki temp i ciśnienia oleju
-
-
Para wodna z wydechu 1,6 GDI Cee'd II na ciepłym
przez Quiet » 06 gru 2022 10:20 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 2467 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
07 gru 2022 01:36
-
Para wodna z wydechu 1,6 GDI Cee'd II na ciepłym
-
-
Lekkie dławienie na zimnym. Na ciepłym gasnie po odpaleniu.
przez Areczek1988 » 18 mar 2020 16:40 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 5774 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
21 mar 2020 13:58
-
Lekkie dławienie na zimnym. Na ciepłym gasnie po odpaleniu.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 29 gości