Edit
Na chwilę obecną mogę podać VIN: U5YFF24237L048528
Jak wrócę do domu, to dodam w poście numer silnika.
Numer z bloku silnika: G4FC7Z003946
Dzięki
[C1 i C1FL] G4FC uszczelka pod głowicą
Moderator: Żandarmeria
-
imarom - Przedszkolak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 21 wrz 2022 13:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 125KM
2009, Comfort+
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1364
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: G4FC uszczelka pod głowicą
Ustaliłem, że masz fabryczny dół silnika więc do niego pasuje tylko uszczelka o numerze katalogowym 223112B000, żadna inna. Swoją drogą uszczelka o numerze 223112B003 nie jest zamiennikiem 223112B000 ponieważ ona wygląda tak:
Jak to ja mówię „nasi tutaj byli” więc wielce prawdopodobne jest, że coś namieszane jest również z głowicą ale tego już nie ustalę nawet po jej numerach seryjnych. Trzeba zwyczajnie przyłożyć właściwą uszczelkę do bloku i głowicy i sprawdzić czy wszystkie kanały technologiczne są przelotowe. Masz to nieszczęście, że Twój egzemplarz jest z przełomu zmian numerów katalogowych w tym silniku dlatego dobór części musi się zawsze odbywać po numerze VIN choć i to nie gwarantuje 100% pewności doboru niemniej do niego znacznie przybliża.
To tak w telegraficznym skrócie
Jak to ja mówię „nasi tutaj byli” więc wielce prawdopodobne jest, że coś namieszane jest również z głowicą ale tego już nie ustalę nawet po jej numerach seryjnych. Trzeba zwyczajnie przyłożyć właściwą uszczelkę do bloku i głowicy i sprawdzić czy wszystkie kanały technologiczne są przelotowe. Masz to nieszczęście, że Twój egzemplarz jest z przełomu zmian numerów katalogowych w tym silniku dlatego dobór części musi się zawsze odbywać po numerze VIN choć i to nie gwarantuje 100% pewności doboru niemniej do niego znacznie przybliża.
To tak w telegraficznym skrócie
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
imarom - Przedszkolak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 21 wrz 2022 13:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 125KM
2009, Comfort+
Re: G4FC uszczelka pod głowicą
Czyli pasuje tylko z otwartym oknem?
Szkoda że tematu nie zagłębiłem przy pierwszej robocie...
Szkoda że tematu nie zagłębiłem przy pierwszej robocie...
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 407
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: G4FC uszczelka pod głowicą
No, ale już masz uszczelkę z dużym okienkiem więc jak poskladasz to w końcu będzie jakiś obieg wody (bo go raczej nie miałeś) a jak wsadzisz termostat to będziesz miał i mały i duży obieg
-
imarom - Przedszkolak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 21 wrz 2022 13:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 125KM
2009, Comfort+
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 407
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: G4FC uszczelka pod głowicą
Wg badań włoskich naukowców każdy czerwony element w silniku to 5 KM więcej.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6534
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: G4FC uszczelka pod głowicą
A auto czerwone jest zawsze szybsze od innych, takich samych modeli, tylko w innym kolorze I to wynika nie tylko z włoskich, ale i moich, jakże obiektywnych badań
@imarom, z niecierpliwością czekam na finał. Ktoś się bawił przy Twoim aucie i nie przejmował się ewidentnie takimi pierdołami, jak VIN, ważne było, że nazwa modelu pasuje ...
@imarom, z niecierpliwością czekam na finał. Ktoś się bawił przy Twoim aucie i nie przejmował się ewidentnie takimi pierdołami, jak VIN, ważne było, że nazwa modelu pasuje ...
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
imarom - Przedszkolak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 21 wrz 2022 13:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 125KM
2009, Comfort+
Re: G4FC uszczelka pod głowicą
Także panie i panowie powracam!!!
- wreszcie żona dała mi podłubać przy autku
Przyczyna znaleziona
Po zmianie na docelową:
I dodaniu termostatu autko hula jak powinno. Jest cichsze, ma jakby więcej elastyczności, nie ma skoków temperatury 80 - 130 stopni, no i najważniejsze: WRÓCIŁO OGRZEWANIE!
Temperatura stabilnie 90 stopni cały czas, szybciej się nagrzewa.
Jako że jest to automat i ma on swój wymiennik ciepła w chłodnicy silnika to i automat chodzi lepiej. Wreszcie mu ciepło
Prześwietliłem kanały i było to jedyne okienko doprowadzające wodę do pompy wody...
Pomierzyłem przy okazji średnicówką cylindry, bo tłoki mi się "bujały" wzdłuż osi trzpienia. Odchyłki do 0,12mm, ale brak jaja (różnice średnicy wzdłuż-poprzek silnika max 0,03mm).
Wg informacji jakie znalazłem w serwisówce jest to jeszcze dopuszczalne zużycie.
Tłoków nie zrzucałem i mierzyłem. Już mi się nie chciało, bo jak będzie dalej brał olej, idzie na pierwszy szlif na +0,50.
Wszystkie śruby dokręcane z kluczem dynamometrycznym i pomiarem kąta.
W życiu bym nie powiedział że tak "lekko" się przykręca panewki wałków rozrządu i świece... Także panowie - nabyć takowy!
Dosyć długo trwał proces odpowietrzania zanim ciepło popłynęło do nagrzewnicy.
Sto lat temu wymyśliłem patent z butelką (miałem Probe co miał fabrycznie źle rozwiązany układ chłodzenia i często musiałem to robić).
Tutaj też się mega sprawdził:
Butelca coli z owiniętą szyjką taśmą izoalcyjną - idelane dopasowanie i szczelność.
Widzimy ile płynu wchodzi, bąble nie rozlewają glikolu, i poziom powierzchni jest ponad silnikiem, więc ułatwia nam to czyste i skuteczne odpowietrzenie.
Polecam również na ten czas ścisnąć rurkę przelewową (pomiędzy chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównawczym), aby nam tamtędy nie wychodził glikol z butelki.
Bulbulki wychodziły przez 10 minut pracy silnika.
Zdjęcie czerwonych dodatkowych koni pod maską wrzucę jak już pozakładam wszystkie osłony, wyczyszczę śrubki, podpicuje gdzie trzeba
Wygląda to całkiem spoko - cieszę się głównie z tego że udało mi się w ten sposób na niektórych elementach zatrzymać korozję. Najgorszy był element/chomąto do wtyczki czujnika stukowego i kabla alternatora. Tutaj już trochę "oskubany".
Wrócę niedługo z informacją o spalaniu paliwa (chociaż po pracy napędu można oczekiwać pozytywnych relacji) i oleju (oby to pomogło...)
No i zdjęcia które obiecałem
PS: jak oceniacie moją blokadę do koła pasowego? Trochę ją wygięło.
- wreszcie żona dała mi podłubać przy autku
Przyczyna znaleziona
Po zmianie na docelową:
I dodaniu termostatu autko hula jak powinno. Jest cichsze, ma jakby więcej elastyczności, nie ma skoków temperatury 80 - 130 stopni, no i najważniejsze: WRÓCIŁO OGRZEWANIE!
Temperatura stabilnie 90 stopni cały czas, szybciej się nagrzewa.
Jako że jest to automat i ma on swój wymiennik ciepła w chłodnicy silnika to i automat chodzi lepiej. Wreszcie mu ciepło
Prześwietliłem kanały i było to jedyne okienko doprowadzające wodę do pompy wody...
Pomierzyłem przy okazji średnicówką cylindry, bo tłoki mi się "bujały" wzdłuż osi trzpienia. Odchyłki do 0,12mm, ale brak jaja (różnice średnicy wzdłuż-poprzek silnika max 0,03mm).
Wg informacji jakie znalazłem w serwisówce jest to jeszcze dopuszczalne zużycie.
Tłoków nie zrzucałem i mierzyłem. Już mi się nie chciało, bo jak będzie dalej brał olej, idzie na pierwszy szlif na +0,50.
Wszystkie śruby dokręcane z kluczem dynamometrycznym i pomiarem kąta.
W życiu bym nie powiedział że tak "lekko" się przykręca panewki wałków rozrządu i świece... Także panowie - nabyć takowy!
Dosyć długo trwał proces odpowietrzania zanim ciepło popłynęło do nagrzewnicy.
Sto lat temu wymyśliłem patent z butelką (miałem Probe co miał fabrycznie źle rozwiązany układ chłodzenia i często musiałem to robić).
Tutaj też się mega sprawdził:
Butelca coli z owiniętą szyjką taśmą izoalcyjną - idelane dopasowanie i szczelność.
Widzimy ile płynu wchodzi, bąble nie rozlewają glikolu, i poziom powierzchni jest ponad silnikiem, więc ułatwia nam to czyste i skuteczne odpowietrzenie.
Polecam również na ten czas ścisnąć rurkę przelewową (pomiędzy chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównawczym), aby nam tamtędy nie wychodził glikol z butelki.
Bulbulki wychodziły przez 10 minut pracy silnika.
Zdjęcie czerwonych dodatkowych koni pod maską wrzucę jak już pozakładam wszystkie osłony, wyczyszczę śrubki, podpicuje gdzie trzeba
Wygląda to całkiem spoko - cieszę się głównie z tego że udało mi się w ten sposób na niektórych elementach zatrzymać korozję. Najgorszy był element/chomąto do wtyczki czujnika stukowego i kabla alternatora. Tutaj już trochę "oskubany".
Wrócę niedługo z informacją o spalaniu paliwa (chociaż po pracy napędu można oczekiwać pozytywnych relacji) i oleju (oby to pomogło...)
No i zdjęcia które obiecałem
PS: jak oceniacie moją blokadę do koła pasowego? Trochę ją wygięło.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6534
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: G4FC uszczelka pod głowicą
imarom napisał(a):Butelca coli
A gdzie informacja, że wpis zawiera lokowanie produktu?
Panie - szacun , szacun i jeszcze raz szacun Twój przypadek pokazuje, co często znaczy auto z drugiej ręki, "odpicowane" na sprzedaż. Ale i tak powinieneś się cieszyć, że nie były to trociny w skrzyni biegów.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 407
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: G4FC uszczelka pod głowicą
No i znowu gdyby nie Gisiek to ktoś byłby w dupie do następnej zimy
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Uszczelka pod głowicą
przez Fitte » 15 cze 2020 17:40 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 5048 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
16 cze 2020 06:24
-
Uszczelka pod głowicą
-
-
Pęknięta głowica? Czy uszczelka?
przez moro » 27 maja 2020 22:10 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 5865 Wyświetlone
- Ostatni post przez moro
28 maja 2020 13:53
-
Pęknięta głowica? Czy uszczelka?
-
-
Jaki rozrusznik do 1.6 G4FC ???
przez kryzys » 24 cze 2019 21:00 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 3727 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
24 cze 2019 21:00
-
Jaki rozrusznik do 1.6 G4FC ???
-
-
Śmierć silnika, nowy z inną głowicą - da radę?
przez Tomek79 » 26 kwi 2023 20:09 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 5116 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
28 kwi 2023 04:38
-
Śmierć silnika, nowy z inną głowicą - da radę?
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 17960 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości