DCT - Nie można włączyć 1 biegu P073F
Napisane: 24 lip 2023 12:20
Cześć,
Dawno nie pisałem nowego postu, dla mojego auta chyba powinien osobny dział powstać..... niestety historia najdroższego sprzęgła w dziejach Ceeda II, ciągnie się dalej. Pozwoliłem sobie założyć nowy wątek, bo ostatni skończył się........ (werble......)...... wymianą całego kompletu sprzęgła NA NOWO ! Dodaję zdjęcie z częściami jakie wymienili za drugim razem (wartość napraw już prawie przekroczyła wartość całego samochodu). Trwało to oczywiście kolejne miesiące, ale byłem przekonany, że po wymianie chyba wszystkiego co ze sprzęgłem związane będzie już spokój.
Żona nacieszyła się autem 2 tygodnie ! Auto po odebraniu od ASO zrobiło 500km
W pewnym momencie, żona stojąc na światłach chciała ruszyć lecz auto stało w miejscu, obroty szły do góry a auto nie wrzucało biegu. Wył wł, wrzuciła wsteczny, później do przodu i jakoś się do turlikała do parkingu. Auto na lawetę i do ASO.
ASO podpięło pod kompa i wyczytało błąd: P073F Nie można włączyć 1 biegu i definitywnie stwierdziło, że teraz to wina skrzyni biegów. Powiedzieli, że jak chce to mogę "zaryzykować" i zlecić im ponowne rozebranie auta ale już za $ no bo to wina skrzyni biegów a nie sprzęgła.
Oddałem auto do innego serwisu (HG Service Automatyczne Skrzynie), gdzie Panowie mnie zaskoczyli znajomością tegoż sprzęgła/skrzyni bo sporo o nim opowiedzieli. Dziś dostałem od nich telefon. Panowie twierdzą, że są złe prędkości wałka sprzęgłowego. Jak się rozgrzeje to "kręci się na postoju". Auto zimne czasem otrzyma wszystkie biegi, ale jak się nagrzeje, działa na 2,4,6. Wspomnieli coś, że ASO mogło źle ustawić luz montażowy. Ten serwis natomiast obstawia, że nie jest to wina skrzyni biegów a sterowania sprzęgłem co by świadczyło o tym, że jednak kolejna wizyta w ASO na gwarancji mi się należy.
Czy ktokolwiek, może coś na ten temat się wypowiedzieć ? Gisio gdybyś ponownie mógł się zainteresować moim tematem byłbym kolejny raz wdzięczny. Myślę, że ponownie musze walczyć z ASO o naprawę gwarancyjną bo nie chce mi się wierzyć, że nagle by coś ze skrzynią poszło nie tak, gdy po ich naprawach auto raptem 2 tygodnie pojeździło.
Dawno nie pisałem nowego postu, dla mojego auta chyba powinien osobny dział powstać..... niestety historia najdroższego sprzęgła w dziejach Ceeda II, ciągnie się dalej. Pozwoliłem sobie założyć nowy wątek, bo ostatni skończył się........ (werble......)...... wymianą całego kompletu sprzęgła NA NOWO ! Dodaję zdjęcie z częściami jakie wymienili za drugim razem (wartość napraw już prawie przekroczyła wartość całego samochodu). Trwało to oczywiście kolejne miesiące, ale byłem przekonany, że po wymianie chyba wszystkiego co ze sprzęgłem związane będzie już spokój.
Żona nacieszyła się autem 2 tygodnie ! Auto po odebraniu od ASO zrobiło 500km
W pewnym momencie, żona stojąc na światłach chciała ruszyć lecz auto stało w miejscu, obroty szły do góry a auto nie wrzucało biegu. Wył wł, wrzuciła wsteczny, później do przodu i jakoś się do turlikała do parkingu. Auto na lawetę i do ASO.
ASO podpięło pod kompa i wyczytało błąd: P073F Nie można włączyć 1 biegu i definitywnie stwierdziło, że teraz to wina skrzyni biegów. Powiedzieli, że jak chce to mogę "zaryzykować" i zlecić im ponowne rozebranie auta ale już za $ no bo to wina skrzyni biegów a nie sprzęgła.
Oddałem auto do innego serwisu (HG Service Automatyczne Skrzynie), gdzie Panowie mnie zaskoczyli znajomością tegoż sprzęgła/skrzyni bo sporo o nim opowiedzieli. Dziś dostałem od nich telefon. Panowie twierdzą, że są złe prędkości wałka sprzęgłowego. Jak się rozgrzeje to "kręci się na postoju". Auto zimne czasem otrzyma wszystkie biegi, ale jak się nagrzeje, działa na 2,4,6. Wspomnieli coś, że ASO mogło źle ustawić luz montażowy. Ten serwis natomiast obstawia, że nie jest to wina skrzyni biegów a sterowania sprzęgłem co by świadczyło o tym, że jednak kolejna wizyta w ASO na gwarancji mi się należy.
Czy ktokolwiek, może coś na ten temat się wypowiedzieć ? Gisio gdybyś ponownie mógł się zainteresować moim tematem byłbym kolejny raz wdzięczny. Myślę, że ponownie musze walczyć z ASO o naprawę gwarancyjną bo nie chce mi się wierzyć, że nagle by coś ze skrzynią poszło nie tak, gdy po ich naprawach auto raptem 2 tygodnie pojeździło.