Automat 7DCT dziwny problem - pomocy !
Napisane: 16 gru 2023 11:40
Cześć wszystkim.
Mam duży problem z Kia Ceed 1.6 CRDI 7DCT 2020r.
Niestety samochód nie jest na gwarancji. Jeśli ktoś ma nerwy aby przeczytać moją rozciągniętą historie i ma pomysł aby doradzić będę wdzięczny.
Przebieg wynosi ok. 60 000km
Podczas zmiany biegów przez skrzynię automatyczną pojawiały się drgania, bardziej wyczuwalne przy zwiększeniu obciążenia.
Spróbuję nakreślić sytuację.
Jedziemy na 4 biegu, mamy 1500 obrotów, przełączamy dźwignię biegów w pozycję manual, wciskamy gaz do końca ale tak aby nie zredukował.
Odczuwamy drgania w zakresie 1600-1900 obrotów – wydawało się że drga koło dwumasowe.
Identycznie jadąc w trybie automatycznym jeśli ruszamy ze świateł, trzymamy pedał gazu na 3/5 mocy - samochód przyspiesza żwawo zmienia biegi w zakresie około 2000 obrotów i odczuwamy wyżej opisane drgania w zakresie 1600-1900 obrotów. Na niższych biegach 1-2-3 nie czuć takiego problemu. Samochód ruszając od zera np. w korku również nie generował żadnych drgań.
Na necie jest kilka filmików na temat tej skrzyni. Miałem trochę czasu postanowiłem spróbować naprawić samemu - wymienić koło dwumasowe.
Zdemontowałem skrzynię biegów i odkręciłem dwumas z wału silnika.
Dwumas wyglądał na zatarty, trzymając go nogami i używając całej siły rąk byłem w stanie ruszyć nim 1 milimetr prawo - lewo.
Używając dużego zapartego na dźwigni śrubokręta można było ruszyć dwumasem, ale też bardzo ciężko.
Nowe koło dwumasowe odchylało się centymetr prawo - lewo i wracało na środek.
Wstępna diagnoza padła na koło dwumasowe a to że wyglądał na zatarty utwierdziło mnie że znalazłem problem.
W obudowie skrzyni, wokoło pakietu sprzęgła wg. mnie nie było tragedii z ilością pyłu z tarcz sprzęgłowych - czytałem na forum że w przypadku spalonych sprzęgieł, czuć wręcz smród, pyłu jest od groma... Tutaj wyglądało to normalnie a za pomocą odkurzacza i kompresora wydmuchałem niewiele.
Zamontowałem nowe koło dwumasowe Firmy Sachs - oryginał był VALEO.
Poskładałem całość no i jazda testowa.
Efekt finalnie był żaden, nie zmieniło się nic, skrzynia wytwarzała identyczne drgania jak opisane powyżej.
Pojechałem do warsztatu zajmującego się naprawami skrzyń biegów, mechanik stwierdził że wymienia się to kompletami a teraz trzeba wymienić zespół sprzęgieł i to pomoże.
Wyciągnąłem skrzynię ponownie i tym razem zawiozłem do warsztatu, ponieważ nie posiadam narzędzi aby wykonać to co widać na filmie poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=lwpe927rH0I&t=377s&ab_channel=GeorgeMoraru
Skrzynia na drugi dzień była gotowa, mechanik zamontował sprzęgła firmy VALEO, skalibrował siłowniki do zmiany biegów i powiedział że jak zamontuje skrzynię
mogę podjechać jeszcze na kalibrację komputerem.
Zamontowałem skrzynie i wlałem do niej 1 litr oleju firmy K2 75w90 oraz 1 litr oleju przekładniowego Hipol, (wiem że wchodzi ok. 1.9L) a chciałem przetestować samochód.
Dlaczego wlałem dwa różne oleje ? Zamiast kupić od razu dwa litry kupiłem błędnie 1 litr, a drugi litr miałem jakiegoś hipola przekładniowego którego znalazłem w garażu. Więc wlałem aby nie było za mało.
Jeździłem samochodem około godziny i po drganiach nie było śladu. Skrzynia chodziła jak w zegarku. Wróciłem do garażu, skrzynia po testach była ciepła, postanowiłem odkręcić spust od dołu aby „mix olejowy” wykapał przez całą noc.
Na drugi dzień kupiłem 2 litry oleju FEBI BILSTEIN 39070 Olej przekładniowy do skrzyni biegów ATF DCT, żółty - właśnie taki zamiennik oleju wskazuje do tego samochodu program autodoc. Zalałem strzykawką dwa litry.
Samochód w miesiąc zrobił jakieś 1000 kilometrów i było super.
Obecnie drgania opisane wyżej powróciły.
Pojechałem z tym problemem do mechanika który wcześniej w skrzyni wymienił pakiet sprzęgieł.
Diagnoza mechanika - wyrobione łożysko lub łożyska na wałku atakującym w skrzyni. Stwierdził że mieli już kiedyś taki problem, pomógł zakup używanej skrzyni biegów i przełożenie do niej wymienionego wcześniej pakietu sprzęgieł.
Łożyska do skrzyni biegów sprzedają w ASO w całości razem z zębatkami, kosztuje to podobno ponad 20 koła i nikt tego nigdy nie wymieniał, głupia odpowiedź jak dla mnie.
RĘCE MI OPADAŁY. Warsztat który wymieniał pakiet sprzęgieł ma bardzo dobre opinie, chłopek który tam zarządza chyba się zna i już nie wiem komu mam wierzyć.
Dziwne dla mnie jest to że
1. Zatarty dwumas po wymianie na nowy nie zmienił nic.
2. Nowy pakiet sprzęgieł na około miesiąc rozwiązał problem, teraz problem powrócił.
3. Jeśli łożyska w skrzyni mogą mieć luzy to może wlać tam gęstszy olej lub oryginał z ASO ?
4. Jestem z Krakowa, może ktoś poradzi do jakiego warsztatu na terenie Małopolski podjechać ? .
Mam duży problem z Kia Ceed 1.6 CRDI 7DCT 2020r.
Niestety samochód nie jest na gwarancji. Jeśli ktoś ma nerwy aby przeczytać moją rozciągniętą historie i ma pomysł aby doradzić będę wdzięczny.
Przebieg wynosi ok. 60 000km
Podczas zmiany biegów przez skrzynię automatyczną pojawiały się drgania, bardziej wyczuwalne przy zwiększeniu obciążenia.
Spróbuję nakreślić sytuację.
Jedziemy na 4 biegu, mamy 1500 obrotów, przełączamy dźwignię biegów w pozycję manual, wciskamy gaz do końca ale tak aby nie zredukował.
Odczuwamy drgania w zakresie 1600-1900 obrotów – wydawało się że drga koło dwumasowe.
Identycznie jadąc w trybie automatycznym jeśli ruszamy ze świateł, trzymamy pedał gazu na 3/5 mocy - samochód przyspiesza żwawo zmienia biegi w zakresie około 2000 obrotów i odczuwamy wyżej opisane drgania w zakresie 1600-1900 obrotów. Na niższych biegach 1-2-3 nie czuć takiego problemu. Samochód ruszając od zera np. w korku również nie generował żadnych drgań.
Na necie jest kilka filmików na temat tej skrzyni. Miałem trochę czasu postanowiłem spróbować naprawić samemu - wymienić koło dwumasowe.
Zdemontowałem skrzynię biegów i odkręciłem dwumas z wału silnika.
Dwumas wyglądał na zatarty, trzymając go nogami i używając całej siły rąk byłem w stanie ruszyć nim 1 milimetr prawo - lewo.
Używając dużego zapartego na dźwigni śrubokręta można było ruszyć dwumasem, ale też bardzo ciężko.
Nowe koło dwumasowe odchylało się centymetr prawo - lewo i wracało na środek.
Wstępna diagnoza padła na koło dwumasowe a to że wyglądał na zatarty utwierdziło mnie że znalazłem problem.
W obudowie skrzyni, wokoło pakietu sprzęgła wg. mnie nie było tragedii z ilością pyłu z tarcz sprzęgłowych - czytałem na forum że w przypadku spalonych sprzęgieł, czuć wręcz smród, pyłu jest od groma... Tutaj wyglądało to normalnie a za pomocą odkurzacza i kompresora wydmuchałem niewiele.
Zamontowałem nowe koło dwumasowe Firmy Sachs - oryginał był VALEO.
Poskładałem całość no i jazda testowa.
Efekt finalnie był żaden, nie zmieniło się nic, skrzynia wytwarzała identyczne drgania jak opisane powyżej.
Pojechałem do warsztatu zajmującego się naprawami skrzyń biegów, mechanik stwierdził że wymienia się to kompletami a teraz trzeba wymienić zespół sprzęgieł i to pomoże.
Wyciągnąłem skrzynię ponownie i tym razem zawiozłem do warsztatu, ponieważ nie posiadam narzędzi aby wykonać to co widać na filmie poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=lwpe927rH0I&t=377s&ab_channel=GeorgeMoraru
Skrzynia na drugi dzień była gotowa, mechanik zamontował sprzęgła firmy VALEO, skalibrował siłowniki do zmiany biegów i powiedział że jak zamontuje skrzynię
mogę podjechać jeszcze na kalibrację komputerem.
Zamontowałem skrzynie i wlałem do niej 1 litr oleju firmy K2 75w90 oraz 1 litr oleju przekładniowego Hipol, (wiem że wchodzi ok. 1.9L) a chciałem przetestować samochód.
Dlaczego wlałem dwa różne oleje ? Zamiast kupić od razu dwa litry kupiłem błędnie 1 litr, a drugi litr miałem jakiegoś hipola przekładniowego którego znalazłem w garażu. Więc wlałem aby nie było za mało.
Jeździłem samochodem około godziny i po drganiach nie było śladu. Skrzynia chodziła jak w zegarku. Wróciłem do garażu, skrzynia po testach była ciepła, postanowiłem odkręcić spust od dołu aby „mix olejowy” wykapał przez całą noc.
Na drugi dzień kupiłem 2 litry oleju FEBI BILSTEIN 39070 Olej przekładniowy do skrzyni biegów ATF DCT, żółty - właśnie taki zamiennik oleju wskazuje do tego samochodu program autodoc. Zalałem strzykawką dwa litry.
Samochód w miesiąc zrobił jakieś 1000 kilometrów i było super.
Obecnie drgania opisane wyżej powróciły.
Pojechałem z tym problemem do mechanika który wcześniej w skrzyni wymienił pakiet sprzęgieł.
Diagnoza mechanika - wyrobione łożysko lub łożyska na wałku atakującym w skrzyni. Stwierdził że mieli już kiedyś taki problem, pomógł zakup używanej skrzyni biegów i przełożenie do niej wymienionego wcześniej pakietu sprzęgieł.
Łożyska do skrzyni biegów sprzedają w ASO w całości razem z zębatkami, kosztuje to podobno ponad 20 koła i nikt tego nigdy nie wymieniał, głupia odpowiedź jak dla mnie.
RĘCE MI OPADAŁY. Warsztat który wymieniał pakiet sprzęgieł ma bardzo dobre opinie, chłopek który tam zarządza chyba się zna i już nie wiem komu mam wierzyć.
Dziwne dla mnie jest to że
1. Zatarty dwumas po wymianie na nowy nie zmienił nic.
2. Nowy pakiet sprzęgieł na około miesiąc rozwiązał problem, teraz problem powrócił.
3. Jeśli łożyska w skrzyni mogą mieć luzy to może wlać tam gęstszy olej lub oryginał z ASO ?
4. Jestem z Krakowa, może ktoś poradzi do jakiego warsztatu na terenie Małopolski podjechać ? .