Witajcie,
Wymieniałem sobie świece żarowe na sezon zimowy (nie wiem jak to się stało ale wszystkie 4 martwe, i niestety chyba jeszcze "fabryczne").
Samochód kupiony około 1.5 roku temu i szczerze to wcześniej świec nie sprawdzałem jakoś, bo palił ładnie.
Przy tej okazji sprawdziłem czujnik temperatury DPF. No i brak przejścia na mierniku.
Z tego co wiem, taki czujnik powinien na mierniku pokazywać wartość między 200 a 500ohm.
Czyli mam martwy czujnik czy w KIA inaczej to działa?
Jeśli jest martwy to czemu nie wywala CE na desce? (wiem, diagnostyka tego samochodu skanerami to jest na poziomie kamienia łupanego niestety...).
Ma może ktoś nr po jakim należy takiego czujnika szukać? Tylko OEM czy zamienniki dają radę? A może używkę OE?
No i jak go odkręcić? Potrzebna chyba nasadka otwarta (taka jak do sond) 14mm ale dostępność takiego rozmiaru jest słaba... Klucz płaski raczej tylko obrobi "nakrętkę".
[C1FL] Czujnik temp. DPF
Moderator: Żandarmeria
-
roofman - Przedszkolak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 06 lut 2022 16:31
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.6 ON 90KM
2011
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 408
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Czujnik temp. DPF
Czujnik temperatury DPF to termistor NTC i na zimno ma bardzo wysoką rezystancję rzędu 3,5 megaoma. Gwinty w rejonie wydechu często są pozapiekane więc nie szarpałbym się tym bardzie przy sprawnym czujniku.
-
roofman - Przedszkolak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 06 lut 2022 16:31
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.6 ON 90KM
2011
Re: Czujnik temp. DPF
A, no to jasne wszystko. Bo sprawdzałem na max zakresie 200kohm, dalej nie przełączałem, bo nie sądziłem że to aż takie wartości.
Jeśli pomiar zrobię na gorącym, po jeździe to jakie okolice powinny być?
No i nie zrobiłem czegoś najprostszego... mogłem odpiąć czujnik, pojeździć i zobaczyć co wywali za błąd i czy w ogóle jakiś wywali.
Następnym razem to sprawdzę może.
A jeszcze w temacie DPF. Są jakieś sprawdzone sposoby na kontrolę drożności aluminiowych rurek idących z DPF do czujnika różnicy ciśnień?
Tam są zawijasy pod kątem 90 stopni i drucikiem jakoś nie mogę sprawdzić. Może linką stalową?
Jeśli pomiar zrobię na gorącym, po jeździe to jakie okolice powinny być?
No i nie zrobiłem czegoś najprostszego... mogłem odpiąć czujnik, pojeździć i zobaczyć co wywali za błąd i czy w ogóle jakiś wywali.
Następnym razem to sprawdzę może.
A jeszcze w temacie DPF. Są jakieś sprawdzone sposoby na kontrolę drożności aluminiowych rurek idących z DPF do czujnika różnicy ciśnień?
Tam są zawijasy pod kątem 90 stopni i drucikiem jakoś nie mogę sprawdzić. Może linką stalową?
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 408
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Czujnik temp. DPF
Na gorąco ta rezystancja znacząco spada więc możesz spokojnie zauważyć to na zakresie 200 kohm.
Odnosnie rurek: Zdejmujesz przewody gumowe z czujnika różnicy ciśnień i dmuchasz do każdej z rurek - musi mieć przelot. Nie przedmuchuj czujnika różnicy ciśnień bo on przelotu nie ma
Odnosnie rurek: Zdejmujesz przewody gumowe z czujnika różnicy ciśnień i dmuchasz do każdej z rurek - musi mieć przelot. Nie przedmuchuj czujnika różnicy ciśnień bo on przelotu nie ma
-
roofman - Przedszkolak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 06 lut 2022 16:31
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.6 ON 90KM
2011
Re: Czujnik temp. DPF
Dzięki za odpowiedź. Za tydzień sprawdzę, mam gdzieś wężyki silikonowe to naciągnę ina końcówkę rurki przed DPF i metodą paszczową podmucham.
W tygodniu raczej czasu na to nie mam, dlatego zostaje tylko grzebanie weekendowe.
-- edit: czujnik w DPF po odstaniu około godziny po jeździe ma okolice 620 kohm.
Odnośnie drożności metalowego przewodu DPF przed czujnikiem różnicy ciśnień to mam mieszane uczucia. Jakiś przedmuch idzie ale z dość dużym oporem.
W tygodniu raczej czasu na to nie mam, dlatego zostaje tylko grzebanie weekendowe.
-- edit: czujnik w DPF po odstaniu około godziny po jeździe ma okolice 620 kohm.
Odnośnie drożności metalowego przewodu DPF przed czujnikiem różnicy ciśnień to mam mieszane uczucia. Jakiś przedmuch idzie ale z dość dużym oporem.
Posty: 5
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Czujniki temp i ciśnienia oleju
przez Lukeonee » 14 wrz 2019 00:10 w Tipsy i triksy ... - 11 Odpowiedzi / 10449 Wyświetlone
- Ostatni post przez bart210
22 kwi 2022 16:36
-
Czujniki temp i ciśnienia oleju
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 18108 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 12469 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 14310 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości