[C1FL] Przepustnica w CRDI 1.6

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
pawelnowak
Dopiero co...
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26 gru 2023 00:22
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 116KM
2012

[C1FL] Przepustnica w CRDI 1.6

26 gru 2023 00:52

Mam błędy P2111 I P2102.
podłączyłem 2 używane przepustnicę I żadna nie działała.
Przy gaszenie silnika nie zamykała się oraz po kilku uruchomieniach ponownie wyskakiwał check.

Przepustnica ma kostke 5 pinów.
Czy ktoś posiada schemat podłączenia pinów takiej przepustnicy?
Jak sprawdzić czy problem jest w przepustnicy czy w wysterowaniu?

sygnał położenia przepustnicy na obd jest prawidłowy jak ruszam ręką.

Piejar
Kierownik
 
Posty: 407
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: Przepustnica w CRDI 1.6

12 sty 2024 22:37

Trochę necro... Ale... Ja trochę walczyłem z przepustnicą w mojej kijance. Warto sprawdzić czy problem nie leży we wtyczce (urwany przewód). O ile wiem przeważnie problem polega na zużyciu zębatek w przekładni ale u mnie był innej natury: wewnątrz jest płytka elektroniki zalana żelem a połączenia od styków (doprowadzenie sygnałów że złącza) do tej płytki są wykonane delikatnymi przewodami - ni to linki, nie to drutki. Wystarczy delikatnie je ruszyć i potrafia się złamać. Dodatkowym problemem i to w sumie ogromnym jest fakt, że te drutki są po obydwu końcach zgrzewane a nie lutowane. I to jeszcze nie byłby największy problem gdyby nie fakt że stykinod strony złącza po prostu nie nadają się do lutowania - są chyba chromowane czy niklowane ale na pewno nie srebrzone. Tak więc, aby wykonać nowe połączenie lutowane, trzeba się nadrapac, naskrobać żeby cyna cokolwiek się przykleiła. Z kolei od strony płytki z elektroniką pola lutownicze są zalane żelem, są małe i trudno je pocynować a potem przylutować tam przewód. Ja ze swoją przepustnicą walczyłem kilka razy aż wymieniłem wszystkie połączenia na "druciarskie" i teraz to jeździ.
Zmierzając do konkluzji: jeżeli zębatki są ok, to musisz otworzyć puszkę i sprawdzić w jakim stanie są przejścia poszczególnych pinów do płytki elektroniki.

Przed kuracją - pola oczyszczone z żelu. Czasem drucik się ułamie i przerywa ale trzyma się na żelu.
https://drive.google.com/file/d/1-yH7ep ... p=drivesdk

Po kuracji:
https://drive.google.com/file/d/1-wUGt5 ... p=drivesdk

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 153 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl