Docieranie silnika benzynowego

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

16 cze 2008 15:22

sensor napisał(a):zmiana przy 2,3 2.5 tys obrotów jest dobra ?????????????????/
obroty spadają przy zmianie biegu o około 1000 zawsze wiec ciągniesz na biegu wyżej od 1000- 1500 i to jest dobre dla WYSOKOOBROTOWEGO SILNIKA BENZYNOWEWGO??????????//
no to przepraszam


No czekaj, a dlaczego w przypadku równomiernej jazdy (czy nawet łagodnego przyspieszania) ma to być złe?

sensor napisał(a):kiedyś panewki szybko leciały od takiej jazdy i własciciel się dowiadywał że silnik woli o 1000 za duzó niż o 1000 za mało


Kiedyś. Kiedyś dochodziło do spalania stukowego, co faktycznie dawało popalić silnikowi. Obecnie w silnikach ze sterowanym elektronicznie zasilaniem, to się nie zdarza, najwyżej nie będzie przyspieszać tak, jak to ma miejsce dla obrotów w okolicy maksa momentu obrotowego.
Wojtek Piszczek

rawemon
Dyrektor
 
Posty: 732
Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Mazowiecka

16 cze 2008 16:15

W końcu po coś jest ta zmienna faza rozrządu! We wszystkich gazetach motoryzacyjnych piszą, by zmieniać biegi przy 2tyś obrotów/min. (ecodriving). I jeszcze to co pisze Wpiszczek - elektronika zabezpiecza silnik.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

16 cze 2008 17:18

bo wg mnie jak zmienisz bieg przy 2,3 tys to spadną ci obroty do 1000-1300 obrotów i wciskanie i przyspieszanie od tak niskich obrotów jest złe przy silniku wysokoobrotowym który np moc ma przy 6200

jakbyś powiedział że do niecałych 3 tys i spada przy zmianie biegu do 2000 to oki jest to eco jazda ale nie przy 1000 obrotów

ale kazdy ma swoje zdanie i śmiga po swojemu -mamy juz wolnośc w Poslce :D

novee
 

16 cze 2008 18:05

rawemon napisał(a):W końcu po coś jest ta zmienna faza rozrządu! We wszystkich gazetach motoryzacyjnych piszą, by zmieniać biegi przy 2tyś obrotów/min. (ecodriving). I jeszcze to co pisze Wpiszczek - elektronika zabezpiecza silnik.


Przy 2 tys. obrotów to ja zmieniam w dieslu i to w trybie "turlania" do pracy 8-)
W benzynie wiem czy to jest katowanie, czy zamulanie, ale aż przykro słuchać jak się silnik męczy :wink: (tak na słuch i na wyczucie).

Grzech
 

16 cze 2008 18:27

Ja powiem tyle


2500 zmiana biegu niby te eco driving próbowałem tak jeździć i powiem ze nalepiej dla nszego silnika na poczatek to jest 4000 :) najmniej pali odkad jezdze krecosc do ok 4000 jest najlepiej silnik dobrze pracuje przyspiesza i spala najmniej :)

1500 to szkoda silnika

Mrowa
 

16 cze 2008 20:14

cholerka mi czasami zdarza się kręcić silnik do 4tys, no max 4,5 mam nadzieje ze to negatywnie nie wplynie na jego dzialanie

michalwaw
 

16 cze 2008 20:27

No co Ty, przy tych obrotach to on nawet nie ma największego momentu, a co dopiero najwyższych obrotów/mocy.

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

16 cze 2008 20:28

sensor napisał(a):bo wg mnie jak zmienisz bieg przy 2,3 tys to spadną ci obroty do 1000-1300 obrotów i wciskanie i przyspieszanie od tak niskich obrotów jest złe przy silniku wysokoobrotowym który np moc ma przy 6200


Ale nie powiedziałeś dlaczego jest złe (pomijając to, że intensywne przyspieszanie z tak niskich obrotów przy wysokich biegach nie ma sensu choćby z tej racji, że jest po prostu nieefektywne).

sensor napisał(a):jakbyś powiedział że do niecałych 3 tys i spada przy zmianie biegu do 2000 to oki jest to eco jazda ale nie przy 1000 obrotów


Nie jestem zwolennikiem eco - nie pasi mi z przyczyn, nazwijmy to, płynności jazdy. Niemniej należy wziąć pod uwagę, że stosując eco, w konieczności mocniejszego przyspieszenia należy redukować. Cały myk z eco polega na tym, aby jadąc równomiernie stosować możliwie wysoki bieg (minimalizacja spalania), a przyspieszać tak, aby z kolei obroty utrzymywały się w obrębie maksymalnego momentu (największa efektywność silnika, czyli moc z jednostki spalonego paliwa). To, co się często myli przy eco, to przekonanie, że tak, jak jeździ się z możliwie niskimi przełożeniami (wysoki bieg), tak samo z takich położeń się przyspiesza, co jest ewidentną pomyłką.
Wojtek Piszczek

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

17 cze 2008 06:10

dobra kończąc - w silniku wysokoobrotowym benzynowym nie zmienia się biegu przy 2,3 - 2,5 tys KONIEC KROPKA

3 tys to spoko oko i jedzie spokojnie bez jaknięcia i nie ma to tamto :mrgreen: i wg mnie eco to do niecałych 3 tys i starczy ale nie do 2 tys

tutaj zmienne fazy rozrządu i elektronika bardzo ładnie pozwalają jechać i z małymi obrotami i z dużymi i pod tym względem jest rewelacyjny ten nasz silniczek - i dlateggo np. kupiłem ceeda i to jeszcze w benzyne

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

17 cze 2008 06:15

acha tak sobie wymyśliłem że spytam naszego kolegi co ma ceeda benzynke w automacie -przy ustawieniu ECO skrzynia do jakich obrotów ciągnie
ciekawe co?
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

michalwaw
 

17 cze 2008 06:56

A to automat w ceedzie ma kilka trybów pracy ?

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

17 cze 2008 07:07

a nie ma>?
a to przepraszam
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

17 cze 2008 07:13

sensor napisał(a):dobra kończąc - w silniku wysokoobrotowym benzynowym nie zmienia się biegu przy 2,3 - 2,5 tys KONIEC KROPKA


Ale masz na to jakieś argumenty poza wewnętrznym głębokim przekonaniem? :-)
Wojtek Piszczek

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

17 cze 2008 07:20

yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy :lol:
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

zajcol
 

17 cze 2008 07:30


rawemon
Dyrektor
 
Posty: 732
Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Mazowiecka

17 cze 2008 17:27

To znaczy chodziło mi o to, że zmieniam przy ok.3tys. i po zmianie mam 2tys.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

17 cze 2008 17:36

maestro napisał(a):
<span>fryzjer</span> napisał(a):Biegi zmieniam przy ok 2,3-2,5 tyś obrotów.


zdecydowanie za nisko zmieniasz biegi, mulisz go, to auto jedzie dopiero od 3,0 tys. obrotów wedlug mnie wyzszy bieg dopiero przy 3,5 tys,


<span>fryzjer</span> napisał(a):W instrukcji jest napisane:
- nie prowadzic samochodu na zbyt wysokich obrotach
tzn na jakich maksymalnie?

wedlug mnie powyżej 5,0 tys to juz wysokie


<span>fryzjer</span> napisał(a):- nie utrzymywac stalych obrotów silnika przez dlugi czas
tzn jak długi czas?


jak bedziesz jechal kilkadziesiat km z tą samą predkością obrotową silnika, w Polsce to niemożliwe


jak zmieniasz rawemon przy 3tys to do spokojnej jazdy IDEALNE akurat w ceed bo zazwyczj bez zmiennych w zwykłej 16V to jeszcze troszku słabo tak z 3,5 trzeba mieć


my tu porostu dyskutujemy o zmianie przy 2,3 2,5

Grzech
 

17 cze 2008 19:00

byłem disia w aso i pogadałem sobie troszkę na temat mojeg silnika 1,4 :)

a wiec tak nie niszczy sie ani nie wpływa znacznie na jego zywotność czy awaryjność jazda do 2500 obr, no chyba ze ktoś ciagne go pod stomą gurkę na 2500 i gaz wciśnięty do podłogi no to wiadomo ze silnik jezt znacznie obciążony, ale nie mowimu o skrajnościach :)

powidziano mi ze najlepiej dla niego na dotarciu jst jazda 4000 - 4500 tak aby nie zamulać i zbytnio nie obciążać :)

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

17 cze 2008 19:38

zajcol napisał(a):http://www.motofakty.pl/artykul/silniki_wielozaworowe.html

To tak na szybko.


Też na szybko:
(za http://testy.autocentrum.pl/go/338__Eco ... 83083.html )
"W związku z pierwszą z zasad nasuwa się pytanie związane z powszechnym (ale niesłusznym) przekonaniem, że jazda na 5. lub 6. biegu z prędkością 50-60 km/h może prowadzić do uszkodzenia silnika. W przypadku współczesnych konstrukcji z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa sytuacja jest jasna – oprogramowanie zapobiegnie ewentualnemu uszkodzeniu odcinając zapłon przy zbyt niskich obrotach. W starszych autach wystarczy znaleźć prędkości przy których silnik zaczyna się „dławić" na poszczególnych biegach i pilnować aby na danych przełożeniach utrzymywać prędkości o kilka km/h wyższe. Niezależnie od generacji silnika obowiązuje zasada – każde wyraźne przyspieszanie należy poprzedzić redukcją biegu (nawet o 2-3 przełożenia, np. z 6 na 3), co będzie zdrowsze dla układu napędowego i skróci czas rozpędzania."
Wojtek Piszczek

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

17 cze 2008 19:56

jeszcze trochę to WSPÓLNIE dojdziemy do takich wniosków że wydamy instrukcje jazdy ceedem :D
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl