_alek_ napisał(a):Novee wkleił bardzo ciekawego linka do strony brokera samochodowego..Szczerze powiem że nie do końca orientuję się na jakiej taki interes funkcjonuje?? Może mi to ktoś wyjaśnić??
Generalnie na dwóch zasadach;
1. Wyszukiwania w calej Europie najtańszych ofert przyjmując za pewien wyznacznik dwie kwestie;
a; w kraju X obowiązuje jakaś promocja, a w kraju y- nie, względnie np. różnią się ceny na zasadzie takiej jak obecnie w Polsce- złoty się umacnia, a importerzy tna głupich.
b; stałej współpracy z pewnymi dealerami, z zalożeniem, że dealer X np. ma problem z wyrobieniem normy i odsprzedaje brokerowi okreslone prawa do określonej liczby aut po kosztach- aby zachować możliwość autoryzowanej sprzedaży. Ja też tak robię często w innym zupełnie segmencie- mam określone limitery- musze je osiągnąc- pomijam zysk na kliencie X i wyrabiam norma, dlatego mam większy rabat.
Jeżeli kupujesz auto wyprodukowane w kraju UE lub z tzw. gwarancją europejska [ w przypadku aut np. japońskich-Subaru, Mazda- Honda czy Nissan nie są japońskie, podobnie jak Toyota] w zasadzie nie istnieje problem braku gwarancji. ASO w Polsce musi taka gwarancje honorawać. Problem istnieje, wiem bo się dowiadywałam, w dostepności wersji, czasie realizacji i mozliwościach np. homologacji auta.
a Octavii 1 nie kupiłabym za 80 tys. Wolałabym chyba Logana- taniej, a konstrukcyjnie i jakościowo żadna róznica. Jeżdził ktos Octavią 1? Toż to autoszrot. Taka niedoróba golfa 3 generacji.