Kopcace sprzeglo

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

28 wrz 2008 21:43

potwierdzam - TYŁEM pod GÓRKĘ - ... już nawet o tym gdzieś pisałem jakiś czas temu.
aby można było wyjechać trzeba samochód mocno na pół-sprzęgle trzymać i dodawać dużo "gazu" no i wtedy zaczyna śmierdzieć - mam wtedy wrażenie, że silnik jest o wiele za słaby w stosunku do masy. ale myślę, że to raczej problem nie z brakiem mocy, ani z za słabym sprzęgłem - lecz z nieodpowiednim przełożeniem biegu wstecznego. to jest tak jakby chcieć ruszyć pod górkę z dwójki...

ambresil
Klubowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 sty 2008 19:34
Lokalizacja: Podkarpacie

29 wrz 2008 06:08

Niema co ukrywać sprzęgło jest do d..py. Jeździłem róznymi samochodami ale w rzadnym nie było takich przepałów ze sprzęgłem .
Sprzęgło jest za wysokie , nie ma regulacji i nie wyczuwa się kiedy zaczyna brać . Wielu użytkowników Ceeda jeździło różnymi samochodami
wcześniej i trudno ich posądzać , że zapomnieli ą posługiwać się sprzęgłem
właśnie w tym modelu KIA . Raczej jest odwrotnie przy tylu sygnałach
alarmujących na forum obchodzą się z kijanką jak z jajkiem , czy aby lakier nie łuszczy , łącznik .... , sprzegło , radio ....
Ceed I 1.6 DOHC
Ceed II1.4 DOHC

AUTOR WĄTKU
maciejkiner
 

29 wrz 2008 07:02

Witam

Tez mi sie wydaje, ze bede mial problemy ze sprzeglem - jezdzilem wczesniej peugeotem 206 2.0 hdi (wiec spory moment), 150tys przebiegu, sprzeglo od nowosci i bylo juz na wykonczeniu, ale odnosze wrazenie, ze jego stan byl zblizowny do tego co mam teraz (15tys przebiegu). I nie uwierze, ze to wina tunningu - az tak slabe byc nie powinno :/

pzdr
maciejkiner

AUTOR WĄTKU
novee
 

29 wrz 2008 08:35

<span>maciejkiner</span> napisał(a):I nie uwierze, ze to wina tunningu - az tak slabe byc nie powinno :/
jak podniosłeś moment z 305Nm na 404Nm czyli o ponad 30% to raczej nie przesadzaj, że to nie ma wpływu na sprzęgło albo dwumasówkę.

A swoją drogą to ja mam serię, a już czekam aż dwumasówka padnie :P

AUTOR WĄTKU
qbix
 

29 wrz 2008 09:21

e2rdo napisał(a):dziś wracają z pracy przycisnąłem mocniej bolida na niższych biegach
i po zaparkowaniu samochodu na zwykłym parkingu, zamykając bagażnik poczułem zapach spalonej gumy, który szybko się ulotnił
nie mam pojęcia co to było...


U mnie dokladnie to samo! Szybsza jazda, nawet plynna na autostradzie i wali guma jak. Nie wiem skad, ale tak samo to zauwazam jak otwieram/zamykam bagaznik. Moze to opony? Sprawdze dla pewnosci cisnienie.

AUTOR WĄTKU
maciejkiner
 

29 wrz 2008 11:03

Witam

novee napisał(a):jak podniosłeś moment z 305Nm na 404Nm czyli o ponad 30% to raczej nie przesadzaj, że to nie ma wpływu na sprzęgło albo dwumasówkę.


Ja nie mowie, ze to nie ma wplywu, ale moim skromnym zdaniem to sprzeglo nawet do seryjnego jest dosc slabe. Ale psychicznie jestem przygotowany, ze pewnie bedzie trzeba co pewien czas wymieniac - nie wiem tylko jak koszta :/

pzdr
maciejkiner

AUTOR WĄTKU
novee
 

29 wrz 2008 11:40

Do 2.0 CRDi jest s³abe? Ci co o przypalaniu pisz¹, maj¹ g³ównie benzyny z tego co widzê. W dieslu jest takie samo? Nie wydaje mie siê :roll:
Mnie dwumasĂłwka umiera powoli, ale samo sprzĂŞgÂło po 52 500km jak na razie OK. Nic mi nie Âśmierdzi, ani razu mi siĂŞ jak dotÂąd nie przypaliÂło.

heh, za to w nowym Accordzie, w dieslu jest niesamowicie krótkie sprzêg³o, ³apie na malutkim odcinku i jak wsiad³em z Cee'da, to pierwszych parê razy ³adnie szarpn¹³em autem :P

AUTOR WĄTKU
maciejkiner
 

29 wrz 2008 13:18

Witam

Nie, w dieslu oczywiscie jest inne niz w benzynie ;) Kilka razy czulem przykry zapach - co dziwne zazwyczaj przy zwyklej jezdzie, a nie zadnym sciganiu. Trudno - chce sie miec mocne auto, to trzeba cierpiec ;)

pzdr
maciejkiner

AUTOR WĄTKU
novee
 

29 wrz 2008 13:26

Chce się mieć mocne auto, to trzeba sobie takie kupić, porządnej marki :P :) Albo jak już się elektroncizne protezy stosuje to dorzucić trochę kasy i ulepszyć parę rzeczy (sprzęgło, hamulce, zawiecha).

Jest takie powiedzenie, że są 3 główne cechy auta: szybkie, dobre, tanie. Niestety można wybrać tylko dwie z nich w dowolnych kombinacjach :wink:

AUTOR WĄTKU
maciejkiner
 

29 wrz 2008 18:44

Witam

Co do sprzegla to jak mi to padnie to pewnie poszukam jakiejs profesjonalnej firmy zakladajacej "wyczynowe", bo nastepne z kia wytrzyma kolejnych kilkadziesiat (oby) tys km :)

pzdr
maciejkiner

AUTOR WĄTKU
wujekcybul
 

Re: Kopcace sprzeglo

30 wrz 2008 17:11

qbix napisał(a):Witam,
temat juz sie przewinal, ale postanowilem otworzyc nowy. Prosze tylko o rzeczowe odpowiedzi. Dziekuje!

Nie czujecie czasami zapachu spalonego sprzegla? Zazwyczaj zdarza sie to przy ruszaniu kiedy przypadkiem wkreci sie silnik na 3tys obr. Tzn. nie przypadkiem tylko z powodu beznadziejnie czulego pedalu gazu... Przy najzwyklejszym parkowaniu czasami rowniez sie to przytrafi.

Pewnie wielu z Was ma juz auto ponad rok i ciekawy jestem czy przypadkiem to zjawisko nie jest spowodowane nowoscia auta, chodz watpie w to bardzo, gdyz np w nowej Corsie rowniez z bardzo delikatnym gazem nigdy tego zjawiska nie zauwazylem.

Generalnie jak wyglada trwalosc takiego sprzegla?



Jak mozna spalic sprzeglo? Pytam powaznie. W zadnym samochodzie mi sie to nie udalo. IMO w ceed jest super sprzeglo i gaz nigdy mi nie zgasl przy ruszaniu ani nei zapiszal oponami.

AUTOR WĄTKU
darekt
 

30 wrz 2008 17:21

Ano można, trzymając w je w pośrednim położeniu pod obciążeniem

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

30 wrz 2008 18:22

<span>wujekcybul</span> napisał(a):Jak mozna spalic sprzeglo? Pytam powaznie.


Ruszając pod stromą górkę (szczególnie na wstecznym), próbując wyjechać z dołka z grząskiego trawnika i temu podobne. Żaden problem.
Wojtek Piszczek

AUTOR WĄTKU
qbix
 

01 paź 2008 08:56

darekt napisał(a):Ano można, trzymając w je w pośrednim położeniu pod obciążeniem


Albo jezdzac normalnie Kia Ceed.

Chyba niestety kazdy z nas bedzie mial problem ze sprzeglem w przyszlosci bo jak widze wiele osob ma ten sam klopot...

Jesli ktos jeszcze nie dowierza to prosze zrobcie sobie "probe". Wteczny, 2500obr i przejedzcie na polsprzegle 4m. Zadnego katowania.

Ostatnio musialem szybko ruszyc do tylu i zadymilo.

Albo ten typ tak ma i nie ma sie czym przejmowac, albo trzeba sie auta pozbyc bo na pewno nie bede wywalal tysiaka co rok na sprzeglo.
Moze faktycznie to kwestia konstrukcji :oops:

Avatar użytkownika
acieslin
Nadworny babiszon
 
Posty: 821
Dołączył(a): 25 cze 2008 07:38
Lokalizacja: Sulejówek
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Toyota Auris TS 2015
Peugeot 308 SW 2019

01 paź 2008 10:21

qbix napisał(a):Jesli ktos jeszcze nie dowierza to prosze zrobcie sobie "probe". Wteczny, 2500obr i przejedzcie na polsprzegle 4m. Zadnego katowania.


eee ostatnio codziennie jeżdżę na wstecznym około 10 m do tyłu i nic nie śmierdzi - dwa razy przypaliłam sprzęgło ale jak jechałam do przodu pod górkę.... wydaje mi się że faktycznie ceed ma specyficzne sprzęgło ale chyba już się przyzwyczaiłam bo mam 5kkm na liczniku i poza tymi dwoma razami na samym początku to już mi się nie zdarza. Wogóle chyba sprzęgła w nowych samochodach są raczej mięciutkie i ciężko je wyczuć. Ja do tej pory nie miałam nówki i wszelkie sprzęgła z którymi miałam do czynienia były duuużo twardsze.
Fiat UNO 1,0 Fire 1994 - czerwona rakieta
Daewoo Lanos 1,4 1999
CEE'D 1.4 C+ w kolorze blue 2008 - RIP 2013
Honda Civic UFO 1,4 2007
Aktualnie: Toyota Auris TS 2015 & Peugeot 308 SW 2019

Avatar użytkownika
linsky
Kierownik zmiany
 
Posty: 177
Dołączył(a): 04 cze 2008 08:23
Lokalizacja: Małkinia Górna

01 paź 2008 10:26

Ja też codziennie wyjeżdżam tyłem i jest ok, ale gdy zdażyło mi się cofnąć pod sporą górkę na wyższych obrotach to i owszem lekko zaśmierdziało, ale dymku nie zauważyłem. Taka widać specyfika tego sprzęgła.
Żyj i pozwól żyć innym!!!

AUTOR WĄTKU
wujekcybul
 

01 paź 2008 17:02

qbix napisał(a):
darekt napisał(a):Ano można, trzymając w je w pośrednim położeniu pod obciążeniem




Jesli ktos jeszcze nie dowierza to prosze zrobcie sobie "probe". Wteczny, 2500obr i przejedzcie na polsprzegle 4m. Zadnego katowania.

Ostatnio musialem szybko ruszyc do tylu i zadymilo.

:oops:


Po co przy 2500 rpm na polsprzegle :?: Zupelnie nie rozumiem.

AUTOR WĄTKU
potok
 

01 paź 2008 17:16

Też nie rozumiem :( kiedy mam kawałek do podjechania w przód lub tył, delikatnie - nie gwałtownie - puszczam sprzęgło i bez użycia gazu samochód spokojnie wykonuje manewr, to samo robię przy wolnym dojeżdżaniu do np. ronda ale przy użyciu 2-go biegu.

EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

01 paź 2008 17:42

ludzie czytajcie dokładnie wcześniejsze posty - problem nie jest z jazdą do tyłu, tylko z jazdą do tyłu ale POD GÓRKĘ !

AUTOR WĄTKU
potok
 

01 paź 2008 18:36

EMWU napisał(a):ludzie czytajcie dokładnie wcześniejsze posty - problem nie jest z jazdą do tyłu, tylko z jazdą do tyłu ale POD GÓRKĘ !


No masz rację, lecz nie dotyczy wszystkich modeli. Jeździłem do tyłu i pod górkę ale na krótkich podjazdach, nie były to trasy górskie :D Natomiast nie używałem wiele gazu, może z powodu momentu obrotowego 355 Nm i jego łagodniejszego niż firmowy przebiegu.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl