1.6 DOHC czy 1.6 CRDi

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
jery01
 

1.6 DOHC czy 1.6 CRDi

13 wrz 2007 09:53

Chyba temat ten nie był do tej pory poruszany a myślę, że wbrew pozorom wiele osób zastanawia się nad wyborem pomiędzy dwiema wersjami silnikowymi tego auta czyli pomiędzy 1.6 benzyna lub 1.6 CRDi diesel. :?: Przy jakich rzeczywistych przebiegach rocznych jest sens inwestować te dodatkowe niemałe przecież pieniądze. Warto dodać że różnica w cenie zakupu to nie wszystko, dochodzą jeszcze droższe koszty przeglądów i wyższe składki na ubezpieczenie no ale z drugiej strony niższe rachunki za każde tankowanie.

Nudziło mi się kiedyś więc sprobowałem wyliczyć rzeczywiste przybliżone koszty eksploatacji na odcinku 100 000 km.
Ja robić przebiegi rzędu 15 000 km rocznie i dla takich przebiegów robiłem obliczenia i wyszło mi że diesel zwróci mi się dopiero po ok. 90 000 km przebiegu a więc po ok. 6 latach użytkowania :shock: !!!

Dodam tylko że obliczenia robiłem przy obecnych cenach paliw, a jak wiadomo cena ON czasami zbliża się bardzo do ceny Pb, nawet nie chce myśleć po ilu tysiącach przebiegu zwrócił by się wtedy CRDi.

Pytanie więc czy jest sens

Może więc szanowni koledzy się ustosunkują :)

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

Re: 1.6 DOHC czy 1.6 CRDi

13 wrz 2007 10:10

Nudziło mi się kiedyś więc sprobowałem wyliczyć rzeczywiste przybliżone koszty eksploatacji na odcinku 100 000 km.
Ja robię przebiegi rzędu 15 000 km rocznie i dla takich przebiegów robiłem obliczenia i wyszło mi Ĺźe diesel zwróci mi się dopiero po ok. 90 000 km przebiegu a więc po ok. 6 latach uĹźytkowania :shock: !!!

Cześć, słuszne masz spostrzeżenia lecz aby na 120% się w nich upewnić skorzystaj z profesjonalnego kalkulatora poniżej.

http://porady.autocentrum.pl/go/145__be ... iesel.html

pzdr

AUTOR WĄTKU
oskarq
 

Re: 1.6 DOHC czy 1.6 CRDi

13 wrz 2007 10:43



Tez robie okolice 15tys rocznie i po wypełnieniu tego formularza wyszło Ĺźe w połowie szóstego roku zwróci mi się diesel.

Lepiej się czuje kiedy na trase jade dieslem i mniej mnie to kosztuje bo to są wydatki codzienne.
Zakup auta to koszt jednorazowy który moĹźna przeboleć i po roku się zapomina.

Z tego puntku widzenia nawet nie myślałem o benzynie ale widzę że muszę się zastanowić

oskar

AUTOR WĄTKU
KZ
 

13 wrz 2007 10:53

Ja mam podobne przebiegi (15 tys, rocznie albo mniej) i wybralem z premedytacja benzyne - m.in. wlasnie ze wzgledu po jakim czasie by sie ta roznica zwrocila biorac pod uwage koszty przegladow...

Dodatkowo diesel jest wrazliwszy na jakosc paliwa - u nas ON byl nagminnie rozrabiany z opalem i innymi wynalazkami, rezultatem czesto padniete wtryskiwacze czy turbiny...

AUTOR WĄTKU
jery01
 

13 wrz 2007 11:24

wielkie dzięki za tego linka do kalkulatora :)

a moje obliczenia zdecydowanie się potwierdziły zwrot kosztów po 6 latach (ja brałem pod uwagę wersję 1.6 CRDi 115 KM) co oznacza Ĺźe z moją matematyką nie tak Ĺşle :P

no i sprawa wydaje się być jasna jeĹźeli jeszcze się doda te problemy z jakością ON, zdecydowaną wg mnie lepszą kulturę pracy silnika benzynowego i ceny ON które przez część roku potrafią być na poziomie ceny Pb, choć nieukrywam Ĺźe ta elastyczność na trasie naprawdę kusi :D

AUTOR WĄTKU
oskarq
 

13 wrz 2007 11:57

jery01 napisał(a):no i sprawa wydaje się być jasna jeĹźeli jeszcze się doda te problemy z jakością ON, zdecydowaną wg mnie lepszą kulturę pracy silnika benzynowego i ceny ON które przez część roku potrafią być na poziomie ceny Pb, choć nieukrywam Ĺźe ta elastyczność na trasie naprawdę kusi :D


Jesli chodzi o jakość paliwo to jak kupujesz w jednej stacji sprawdzonej te lepsze ON (Ultimate, VPower) to chyba nie jest tak źle.

Kalkulator to jedna sprawa a druga to koszt codzienny.
Jak bedziesz mial benzyne i chcial jechac z poludnia Polski nad morze to sie trzy razy zastanowisz czy warto.
Z dieslem koszt bedzie znacznie mniejszy wiec na pewno będziesz wiecej jeździł, wiecej zobaczysz itp.
Ja w tej chwili nawet nie rozważam wypadu nad morze na weekend z wrocka ze względu na koszty benzyny. Dieslem pojade na pewno kilka razy choćby pochodzić po molo.

oskar
Ostatnio edytowano 13 wrz 2007 12:04 przez oskarq, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
kostel
 

13 wrz 2007 11:58

jery01 napisał(a):wielkie dzięki za tego linka do kalkulatora :)

a moje obliczenia zdecydowanie się potwierdziły zwrot kosztów po 6 latach (ja brałem pod uwagę wersję 1.6 CRDi 115 KM) co oznacza Ĺźe z moją matematyką nie tak Ĺşle :P

no i sprawa wydaje się być jasna jeĹźeli jeszcze się doda te problemy z jakością ON, zdecydowaną wg mnie lepszą kulturę pracy silnika benzynowego i ceny ON które przez część roku potrafią być na poziomie ceny Pb, choć nieukrywam Ĺźe ta elastyczność na trasie naprawdę kusi :D


2 róĹźne silniki, obecnie coraz więcej ludzi kupuje crdi 115 km nie patrząc na oszczednosc diesla a raczej na własciwosci tego silnika są nieporownywalne z benzyną

1,6 crdi 115 km moj ulubiony silnik w kia ceed

Avatar użytkownika
Ibanezq
Kierownik zmiany
 
Posty: 157
Dołączył(a): 18 lip 2007 18:49
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

13 wrz 2007 11:58

Ale diesel fajniej ciągnie! :P

AUTOR WĄTKU
KZ
 

13 wrz 2007 12:08

oskarq napisał(a):Kalkulator to jedna sprawa a druga to koszt codzienny.
Jak bedziesz mial benzyne i chcial jechac z poludnia Polski nad morze to sie trzy razy zastanowisz czy warto.
Z dieslem koszt bedzie znacznie mniejszy wiec na pewno b?dziesz wiecej jeździć, wiecej zobaczysz itp.
Ja w tej chwili nawet nie rozważam wypadu nad morze na weekend z wrocka ze względu na koszty benzyny. Dieslem pojade na pewno kilka razy choćby pochodzić po molo.

oskar


No bez żartów - mój 1.6 spalił na trasie 6.7 l/100km - ile mniej Ci spali diesel ? Zakładając że 2 littry mniej, na 800 km będzie to 16 litrów czyli jakieś 60 pln. Masz samochód za 60 tysięcy a 60 pln Ci robi różnicy czy jechać na morze czy nie ?!

AUTOR WĄTKU
KZ
 

13 wrz 2007 12:10

Ibanezq napisał(a):Ale diesel fajniej ciągnie! :P


Niezaprzeczalnie - turbodoładowany silnik to jest to (jeździłem trochę turbodoładowaną bezyną i to była rewelacja)

AUTOR WĄTKU
nigras
 

Re: 1.6 DOHC czy 1.6 CRDi

13 wrz 2007 12:10

Ja wybralem CRDi (co prawda 2.0) z nastepujacych powodow:
- koszty biezace (wole wydac wiecej na zakup niz na utrzymanie)
- moje przebiegi to raczej 20tys (choc przy dieslu bedzie pewnie wiecej :wink: )
- zasieg auta na jednym baku - przy wyjazdach urlopowych szczegolnie
- raczej nie tankuje na przypadkowych stacjach

Przy tym przebiegu to koszty przegladow sie chyba niezbyt roznia - benzyna co 15, diesel co 20 tys km, wiec przy drozszym przegladzie diesla wyjdzie podobnie. Ubezpieczenie chyba nie jest drozsze? Nie mialem co prawda diesla, ale nawet obilo mi sie o uszy jakies znizki w OC za diesla, choc to bylo dawno, a jak jest teraz to nie wiem.

Pozdrawiam
Piotrek

Avatar użytkownika
Ibanezq
Kierownik zmiany
 
Posty: 157
Dołączył(a): 18 lip 2007 18:49
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

13 wrz 2007 12:14

Z tą benzyna to nie ma tragedii. Trzeba po prostu tankować na markowych stacjach.

AUTOR WĄTKU
KZ
 

Re: 1.6 DOHC czy 1.6 CRDi

13 wrz 2007 12:18

nigras napisał(a):Przy tym przebiegu to koszty przegladow sie chyba niezbyt roznia - benzyna co 15, diesel co 20 tys km, wiec przy drozszym przegladzie diesla wyjdzie podobnie.


A nie jest przypadkiem co 20 tys. albo co rok ? Także w rezultacie przy normalnych przebiegach i tak będziesz jeździł co rok ?

Avatar użytkownika
Ibanezq
Kierownik zmiany
 
Posty: 157
Dołączył(a): 18 lip 2007 18:49
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

13 wrz 2007 12:22

Jest lub co rok. :wink:

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

13 wrz 2007 12:47

wybrałem diesla bo smigam ponad 30 000 rocznie. Z kalkulatora wyszło, Ĺźe róĹźnica zwróci mi się w 6 miesiącu eksploatacji. JeĹźdżę 4,5 mca i mam 16200 najechane.

AUTOR WĄTKU
adam
 

Re: 1.6 DOHC czy 1.6 CRDi

13 wrz 2007 13:05

Właśnie kilka dni temu sobie sam przygotowałem własny kalkulator liczący koszty eksploatacji silnika benzynowego i diesla.
Wyszło mi, zależnie od ceny paliwa i różnicy benzyny do oleju, że diesel zwróci się po przebiegu od około 65 tys. km do 100 tyś km (średnio po 82 tyś. km).
Trzeba pamiętać, że w europie najczęściej różnica pomiędzy ceną oleju i benzyny jest mniejsza niż u nas (lub prawie jest ta sama cena) i to nie tylko na zachód od nas, ale i na wschód (czego doświadczyłem ostatnio podczas urlopu w krajach nadbałtyckich). Niestety jak znam naszych polityków to może się zdarzyć, ęe ktoś wpadnie na pomysł na podwyżkę wartości podatków na oleju napędowy, co zrówna ceny w Polsce dla obu paliw.


Do tej pory byłem nastawiony bardziej na zakup diesla, ale licząc że to dodatkowy koszt 7000 zł i dodatkowo koszty przeglądów w okresie 7 lat wynoszące dodatkowo 2000 zł to wychodzi, że diesel jest droższy o 9000 zł w okresie 7 lat. Przy moich obecnych rocznych przebiegach w okolicy 10 tyś. km, stwierdziłem że bardzo późno zwróci mi się koszt zakupu diesla (w sumie to mam 9000 zł w kieszeni na benzynę).

Szkoda niestety ale z rachunków tak wychodzi, naprawdę wolałbym jeździć dieslem bo na trasie ta elastyczność silnika jest bardzo fajna.

Dla osób, które rocznie przejeżdżają ponad 15 tyś. km można już polecać silnik diesla, a przy przebiegu ponad 20 tyż. to juz na pewno diesel.
Ostatnio edytowano 14 paź 2007 14:03 przez adam, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
jery01
 

13 wrz 2007 13:38

vitaras napisał(a):wybrałem diesla bo smigam ponad 30 000 rocznie. Z kalkulatora wyszło, że różnica zwróci mi się w 6 miesiącu eksploatacji. Jeżdżę 4,5 mca i mam 16200 najechane.


nie żebym się czepiał ale jakim cudem w 6 miesiącu :shock:

AUTOR WĄTKU
cell
 

13 wrz 2007 14:10

pomijajac kwestie ekonomiczne... jechalem sobie probnie cee'dem. jade, jade i mrucze "co on tak muli. moj clio mial lepszego kopa." a pan z salonu do mnie... "no bo to benzyna. a my rozmawiamy o dieslu?". o dieslu ;)

jesli pieniadze rzeczywiscie graja duza role, to kalkulator. tak czy inaczej proponuje jazde porownawcza dwoma roznymi modelami.

Avatar użytkownika
Ibanezq
Kierownik zmiany
 
Posty: 157
Dołączył(a): 18 lip 2007 18:49
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

13 wrz 2007 14:21

No właśnie jak to jest? Przecież benzyna jest bardziej elastyczna ale mówi? że przy tej samej mocy diesel będzie lepiej ciągnąć - i z tym się zgodzę.
To chyba kwestia momentu obrotowego bo w dieslu jest większy.

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

13 wrz 2007 15:03

jery01 napisał(a):
vitaras napisał(a):wybrałem diesla bo smigam ponad 30 000 rocznie. Z kalkulatora wyszło, Ĺźe róĹźnica zwróci mi się w 6 miesiącu eksploatacji. JeĹźdżę 4,5 mca i mam 16200 najechane.


nie żebym się czepiał ale jakim cudem w 6 miesiącu :shock:

sorrki, w 9 mcu. palcówka na numerycznej. :)

Następna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl