dogrzewanie płynu chłodzącego w dieslu

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Lubią ten wątek: Bing [Bot]
AUTOR WĄTKU
lalas
 

dogrzewanie płynu chłodzącego w dieslu

16 paź 2007 20:26

orientuje się ktoś może czy w silnikach CRDI coś takiego istnieje, spotkałem się z czymś takim np w Skodzie czy w Toyocie, przy odpowiednio niskiej temp istnieje grzała elektryczna, która dogrzewa płyn chłodzący w celu szybszego rozgrzania silnika, silnik ma szybciej temp optymalną do pracy, oraz w środku mamy szybciej ciepło :)

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6545
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

16 paź 2007 21:41

To chyba tylko w limuzynach. Natomist w Finlandii ma to praktycznie każde auto - na parkingach przed każdym stanowiskiem są skrzyneczki gdzie podłącza się wtyczkę (gniazdko "samochodowe" jest w przednim zderzaku). I podgrzewany jest nie płyn chłodzący, ale olej w misce olejowej (po prostu grzałka wstawiona w miskę) - płyn jest dodtkowo podgrzewany tylko tam gdzie temperatura spada poniżej 35 stopni. - czyki na baaaaardzo dalekiej północy.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

18 paź 2007 13:19

pioter napisał(a):To chyba tylko w limuzynach.


Nie tylko - miałem to w Alfie 147 JTDM, ktora limuzyna nie jest

pioter napisał(a): Natomist w Finlandii ma to praktycznie każde auto - na parkingach przed każdym stanowiskiem są skrzyneczki gdzie podłącza się wtyczkę (gniazdko "samochodowe" jest w przednim zderzaku). I podgrzewany jest nie płyn chłodzący, ale olej w misce olejowej (po prostu grzałka wstawiona w miskę)


W alfie to była 300W grzałka zasilana samochodowym 12V (działała oczywiscie dopiero po odpaleniu auta).

pioter napisał(a): - płyn jest dodtkowo podgrzewany tylko tam gdzie temperatura spada poniżej 35 stopni. - czyki na baaaaardzo dalekiej północy.


Nie takiej dalekiej ;-) - u nas tez, jesli zima w miare sroga, wystepuja miejscami takie temperatury.

Ogolnie juz widze ze silnik CRDI rozgrzewa sie dosyc opornie i zima w korkach moze byc to spory problem - juz zdarzalo mi sie jechac przez godzine caly czas nie nagrzanym autem. Taki juz "urok" nowoczesnych i wysilonych diesli. Cale szczescie, ze parkuje w podziemnym garazu gdzie temperatura jest zawsze dodatnia.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

18 paź 2007 16:34

kolega miał dodatkowe urządzonko na paliwko ogrzewało silnik i wnętrze
1 raz jak widziałem to mi szczeka opadła :
wchodzę rano na strzeżony -naście co najmniej szron na 3 mm i słyszę coś chodzi odpalonego ale sąsiada nie ma ani jednego na parkingu skrobałem ostro a tu patrze a jego mesia spływa szron z szyb -w szoku byłem podlazłem a tam chodzi to WEBASTO czy co to było na czas miał programowane
np. 7 rano jechał do pracy to ustawił 5 minut wcześniej i wsiadał do ciepłego auta i ciepły silnik palił
grzałka do silnika przez zaślepkę w bloku jest wprowadzona
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
less
 

18 paź 2007 16:52

pioter napisał(a):To chyba tylko w limuzynach. Natomiast w Finlandii ma to praktycznie każde auto - na parkingach przed każdym stanowiskiem są skrzyneczki gdzie podłącza się wtyczkę (gniazdko "samochodowe" jest w przednim zderzaku). I podgrzewany jest nie płyn chłodzący, ale olej w misce olejowej (po prostu grzałka wstawiona w miskę) - płyn jest dodatkowo podgrzewany tylko tam gdzie temperatura spada poniżej 35 stopni. - czyli na baaaaardzo dalekiej północy.

To są dwie różne rzeczy. Fabryczne dogrzewanie elektryczne ma coraz więcej nowoczesnych diesli (nie wiem czy cee'd). Ogrzewanie postojowe tzw. Webasto to już inna - lepsza bajka.

AUTOR WĄTKU
tomek242
 

18 paź 2007 18:35

W Focusie do dokupienia za 1100 zł, a tzw "webasto" za 2700zł.

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6545
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

18 paź 2007 19:47

W Finlandii montuje się podgrzewanie oleju extra - nie jest to na fabrycznym wyposażeniu aut, ale prawie każdy diler oferuje coś takiego jako opcję do wykupienia i 99% finów z tego korzysta. I proszę nie mylić tego z podgrzewaniem paliwa w niektórych dieslach (mają to np. Corsy 1,3 CRDI - niestety działa to dopiero po odpaleniu auta więc jak ostro przymrozi to przy minus 28 stopniach musiałem do dwóch aut wzywać assistance)
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
masiu
 

18 paź 2007 21:09

o takich bajerach to jeszcze nie słyszałem :(

AUTOR WĄTKU
lalas
 

21 paź 2007 12:09

w zasadzie nie są to jakieś bajery z kosmosu :) , zwykła grzała w układzie chłodzenia, która sterowana jest termostatem i w początkowej fazie dogrzewa płyn chłodzący, a następnie sie w wyłącza gdy silnik "złapie" już jakąś tam temperature :roll:

AUTOR WĄTKU
masiu
 

22 paź 2007 13:38

wiem że grzałka to żaden cud techniki no ale nie słyszałem o jej zastosowaniu do podgrzewania płynu chłodzącego - człowiek ciągle się uczy :)

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6545
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

23 paź 2007 11:49

Ja też nie słyszałem o grzałce w układzie chłodzenia - ktoś tu chyba myli termostat (czyli mały obieg i duży po nagrzaniu silnika) - no chyba że własny patent. Natomiast podgrzewanie oleju - jak najbardziej - to jest dosyć często praktykowane w krajach, gdzie jest naprawdę zimno. Zresztą podgrzewanie płynu chłodzącego chyba nie ma sensu skoro w misce olejowej będzie zamarźnięty olej - niewiele to pomoże w odpaleniu silnika. Poza tym żeby podgrzany płyn ogrzał silnik musi chodzić pompa wody, a to przeciez nie jest możliwe przy wyłączonym motorze.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
lalas
 

23 paź 2007 21:58

pioter napisał(a):Ja też nie słyszałem o grzałce w układzie chłodzenia - ktoś tu chyba myli termostat (czyli mały obieg i duży po nagrzaniu silnika) - no chyba że własny patent. Natomiast podgrzewanie oleju - jak najbardziej - to jest dosyć często praktykowane w krajach, gdzie jest naprawdę zimno. Zresztą podgrzewanie płynu chłodzącego chyba nie ma sensu skoro w misce olejowej będzie zamarźnięty olej - niewiele to pomoże w odpaleniu silnika. Poza tym żeby podgrzany płyn ogrzał silnik musi chodzić pompa wody, a to przeciez nie jest możliwe przy wyłączonym motorze.


nie chodzi mi o termostat w układzie chłodzenia, który załącza duży obieg :), wynalazek ten pomaga szybciej rozgrzać zimny silnik gdyż ta grzałaka elekryczna wstępnie grzeje zimny płyn chłodzący :roll:

AUTOR WĄTKU
Black
 

23 paź 2007 23:40

czarujecie coś... ball

ja slyszalem tylko o grzalce w misce olejowej. ale o grzalce w ukladzie chlodzenia to nie ma sesu. przeciez jak termostat jest zamkniety (maly uklad) to plyn chlodzacy jest tylko w chlodnicy i pompie (i tylko tam sobie krazy) niby gdzie tam jeszcze po drodze mieli by wcisnac grzalke... a jak sie nagrzeje to termo sie otwiera i zalacza chlodnice (duzy obieg)

jak na moj maly muzdzek to przekombinowanie. :P

AUTOR WĄTKU
less
 

24 paź 2007 18:11

Black napisał(a):czarujecie coś... ball

ja slyszalem tylko o grzalce w misce olejowej. ale o grzalce w ukladzie chlodzenia to nie ma sesu. przeciez jak termostat jest zamkniety (maly uklad) to plyn chlodzacy jest tylko w chlodnicy i pompie (i tylko tam sobie krazy) niby gdzie tam jeszcze po drodze mieli by wcisnac grzalke... a jak sie nagrzeje to termo sie otwiera i zalacza chlodnice (duzy obieg)

jak na moj maly muzdzek to przekombinowanie. :P
jak termostat jest zamkniety to płyn krąży tylko na trasie silnik - nagrzewnica o ile otwarte jest grzanie, więc grzałka w korpusie silnika pomaga szybciej nagrzać płyn = szybsze ciepełko w aucie i szybciej się duży obieg otwiera

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6545
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

25 paź 2007 19:15

Wątpliwe, bo silnik przy małym obiegu nagrzewa się dosyć szybko - nie wiem, po co tu dodatkowa grzałka - musiałaby być gdzieć wkładana w blok silnika, a tam raczej miejsca mało. Natomiast potrzebny przy niskich temperaturach jest ciepły olej - jak nie ma oporów od gęstego oleju (lub wręcz konsystencji smoły - a tak potrafi zamarznąć mineralny typu 15W przy -30) to benzyniak i przy -50 odpali - byle akumulator jeszcze jakieś oznaki życia dawał.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
less
 

25 paź 2007 19:51

pioter napisał(a):Wątpliwe, bo silnik przy małym obiegu nagrzewa się dosyć szybko - nie wiem, po co tu dodatkowa grzałka - musiałaby być gdzieć wkładana w blok silnika, a tam raczej miejsca mało. Natomiast potrzebny przy niskich temperaturach jest ciepły olej - jak nie ma oporów od gęstego oleju (lub wręcz konsystencji smoły - a tak potrafi zamarznąć mineralny typu 15W przy -30) to benzyniak i przy -50 odpali - byle akumulator jeszcze jakieś oznaki życia dawał.


Przejedź się CRDi - niestety nie nagrzewa się szybko. To zresztą cecha wszystkich nowoczesnych turbo diesli. Wynika to z ich oszczędności - mało energii jest "marnowane" w postaci ciepła

AUTOR WĄTKU
Black
 

26 paź 2007 20:13

wlasnie te nasze diesle szybciej sie nagrzewaja bo caly silnik jest z aluminium ( glowica i blok) a nie tak jak w fordzie mondeo 98, wszystko zeliwne czy jakie tam - nie pamietam:P

a w poprzednim poscie pomylilem sie -literowka, maly uklad: plym krazy tylko w glowicy i pompie. Grubo watpie w to zeby tam jeszcze gdzies pchali grzalke.

PS: jak na moje zdanie to moj ceedek szybko sie nagrzewa po przejechaniu 3km po miescie juz temp jest prawie na 90.

AUTOR WĄTKU
lalas
 

27 paź 2007 12:07

to żeśmy się rozpisali :D , podsumowując, raczej nie ma grzałki w CRDI, tak jak pisałem wcześnie, spotkałem się z tym w Skodzie i w Toyce.

Co do nagrzewania, mój silnik jak na razie dość szybko się nagrzewa co mnie cieszy, zobaczymy jak temp będą oscylowały między -10 a - 20 st :wink:

AUTOR WĄTKU
less
 

27 paź 2007 17:06

lalas napisał(a):to żeśmy się rozpisali :D , podsumowując, raczej nie ma grzałki w CRDI, tak jak pisałem wcześnie, spotkałem się z tym w Skodzie i w Toyce.

Co do nagrzewania, mój silnik jak na razie dość szybko się nagrzewa co mnie cieszy, zobaczymy jak temp będą oscylowały między -10 a - 20 st :wink:

Tylko trzeba napisać że szybko jak na nowoczesnego turbo diesla. Jednak benzyna rozgrzewa się znacznie szybciej

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6545
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

28 paź 2007 15:04

W moim cee'd-zie po jakichś 2 minutach od odpalenia zaczyna lecieć ciepłe powietrze, po 5 bardzo ciepłe. Sprawdzone przy +5 - zobaczę jak będzie przy 5 ale z minusem.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 19 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl