Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DPF]
Moderator: Żandarmeria
-
jv10
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Dzięki - założyłem nowy post w tej sprawie.
-
jv10
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Próbowałem rekomendowanej, dynamicznej jazdy ze skutkiem zwiększonego zużycia paliwa, mniejszego komfortu jazdy i, o dziwo, częstszego wypalania filtra. Super eko jazda również nie służy. Najlepiej mi się jeździ i najrzadziej widzę zwiększone spalanie, gdy zdrowo przyspieszam (do 2.5-3 kRPM) i jadę na 1.6-2.0 kRPM. Niestety, auto dalej szarpie przy 60-80 st. C
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Na to szarpanie to chyba musi być poprawka. Próbowałeś się coś dowiedzieć o sofcie?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
jv10
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
ruszok napisał(a):Na to szarpanie to chyba musi być poprawka. Próbowałeś się coś dowiedzieć o sofcie?
Tak, nic nie ma - pisałem o tym tutaj
-
Karpiu
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Witam
Mam kilka doświadczeń z DPF-em i dziwnymi objawami - pisałem o tym w tym wątku:
viewtopic.php?f=36&t=5419
Mogę tylko potwierdzić kilka wpisów, które tutaj się pojawiły:
1. Są na rynku silniki 1.6 CRDI 115KM z DPF, które nie sygnalizują wypalania kontrolką. Mało tego, komputer nie robi na ten temat żadnych wpisów! Zaznaczam, że firmware sterujący silnikiem mam oryginalny i aktualny.
2. Objawem uruchomienia wypalania DPF jest "szarpnięcie" lub chwilowe "przymulenie" - na wolnych obrotach to po prostu słychać, a podczas jazdy jest to wyraźnie wyczuwalne (wszystko, co piszę, dotyczy oczywiście silnika, który nic nie sygnalizuje kontrolką).
3. Wypalanie DPF w moimi silniku uruchamiało się na kilkanaście minut co kilkaset, a czasem więcej kilometrów - i wtedy było wszystko OK.
4. Ostatnio zdarzyło mi się, że na 170km trasie wypalanie DPF załączyło się i wyłączyło KILKANAŚCIE RAZY! To już jest mocne przegięcie i świadczy o tym, że soft sterujący w moim silniku nie jest dobrze przemyślany.
5. Wypalanie DPF potrafi się też załączyć "na stałe" - silnik przekracza 50 stopni i wypalanie włączone, zużycie paliwa podwyższone, a w komputerze cisza, żadnych wpisów. Właśnie teraz tak mi się po raz kolejny (drugi) zrobiło - ze strony ASO żadnej pomocy, umówię się z magikiem od DPF-ów i zastanowimy się, co z tym dalej robić.
Mam kilka doświadczeń z DPF-em i dziwnymi objawami - pisałem o tym w tym wątku:
viewtopic.php?f=36&t=5419
Mogę tylko potwierdzić kilka wpisów, które tutaj się pojawiły:
1. Są na rynku silniki 1.6 CRDI 115KM z DPF, które nie sygnalizują wypalania kontrolką. Mało tego, komputer nie robi na ten temat żadnych wpisów! Zaznaczam, że firmware sterujący silnikiem mam oryginalny i aktualny.
2. Objawem uruchomienia wypalania DPF jest "szarpnięcie" lub chwilowe "przymulenie" - na wolnych obrotach to po prostu słychać, a podczas jazdy jest to wyraźnie wyczuwalne (wszystko, co piszę, dotyczy oczywiście silnika, który nic nie sygnalizuje kontrolką).
3. Wypalanie DPF w moimi silniku uruchamiało się na kilkanaście minut co kilkaset, a czasem więcej kilometrów - i wtedy było wszystko OK.
4. Ostatnio zdarzyło mi się, że na 170km trasie wypalanie DPF załączyło się i wyłączyło KILKANAŚCIE RAZY! To już jest mocne przegięcie i świadczy o tym, że soft sterujący w moim silniku nie jest dobrze przemyślany.
5. Wypalanie DPF potrafi się też załączyć "na stałe" - silnik przekracza 50 stopni i wypalanie włączone, zużycie paliwa podwyższone, a w komputerze cisza, żadnych wpisów. Właśnie teraz tak mi się po raz kolejny (drugi) zrobiło - ze strony ASO żadnej pomocy, umówię się z magikiem od DPF-ów i zastanowimy się, co z tym dalej robić.
-
liroyek
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
powiem ci ze u mnie zauwazylem tylko nie zerowe spalanie przy hamowaniu silnikiem, co to kontrolek to tez zadna sie wtedy nie swieci
-
jv10
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
U mnie podobnie - żadnych kontrolek świadczących o wypalaniu. Niemniej nigdzie nie widziałem informacji o istnieniu takowej. Czy one nie były instalowane wtedy, gdy proces czyszczenia filtra wymagał wsparcia ze strony kierowcy? (utrzymywanie wyższych obrotów, itp. sztuczki)
Czy wypalanie powinno być logowane? Jeśli tak, to co na brak wpisów w logu mówili w serwisie ASO? Jakby nie patrzeć brak logów to argument na korzyść kierowcy w przypadku awarii
Czy wypalanie powinno być logowane? Jeśli tak, to co na brak wpisów w logu mówili w serwisie ASO? Jakby nie patrzeć brak logów to argument na korzyść kierowcy w przypadku awarii
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Powinna migać kontrolka MIL czyli check engine, ale to zależy od softu i rocznika auta. Na pewno w nówce z lipca tego roku miga ta kontrolka przy wypalaniu. I na drzwiach też jest takie info po polskiemu.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
jv10
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
U mnie na drzwiach jest informacja, że kontrolka ta może się zapalić, ale nawet po jej zgaszeniu powinienem serwis odwiedzić (albo jakoś tak - rano sprawdzę dokładnie). Nie rozumiem dlaczego w takim razie nie ma aktualizacji oprogramowania dla mojej Kijanki? (skoro są nowsze wecje Cee'da gdzie informuje się o wypalaniu)
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
No bo widocznie pod Twoje auto nie ma... Przecież nie robią aktualizacji wszystkich ceedów tylko zawsze wybranych zakresów VIN.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
jv10
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
ruszok napisał(a):No bo widocznie pod Twoje auto nie ma... Przecież nie robią aktualizacji wszystkich ceedów tylko zawsze wybranych zakresów VIN.
Rozumiem, że poprawki błędów wykrywa się w pewnej serii i się je naprawia u zainteresowanych. Niemniej w tej sytuacji mamy dodatkową opcję, która przyda się wszystkim z DPF, dlaczego więc nie dać jej nam poprzez aktualizację? Nie wspominając, że brak tej funkcji jest w pewnym sensie błędem, ponieważ kierowca nie wie o dopalaniu, przez co może ten proces zakłócać.
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
jv10 napisał(a):że brak tej funkcji jest w pewnym sensie błędem, ponieważ kierowca nie wie o dopalaniu, przez co może ten proces zakłócać.
Tu się zgadzam w 100% A może porównajcie viny i dokładne daty produkcji. Wtedy edzie można określić różnicę czasową tych egzemplarzy. Może to nic nie da albo da bardzo dużo bo jeśli to są te same wersje silnikowe to można w ASo wgrać to oprogramowanie co jest w aucie znanym przez Ruszoka A do tego jest potrzebny vin.
-
Karpiu
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Do <jv10>:
Z Twoich postów wynika, że masz taki sam silnik jak ja. Tyle tylko, że użytkujesz auto głównie w Szwecji, więc paliwo lepsze, co może mieć istotny wpływ na zapychanie się DPF-a. Ciekawy jestem, jaki masz przebieg i co ile czasu (lub kilometrów) obecnie obserwujesz wypalanie filtra.
Do <witia_2005>:
Podejrzewam, że wgranie softu od jednego typu silnika do innego może nie być wykonalne bez modyfikacji samego softu i/lub procedury aktualizacji (ta procedura to głupotoodporny automat). Być może <ruszok> mógłby coś więcej na ten temat powiedzieć.
Z Twoich postów wynika, że masz taki sam silnik jak ja. Tyle tylko, że użytkujesz auto głównie w Szwecji, więc paliwo lepsze, co może mieć istotny wpływ na zapychanie się DPF-a. Ciekawy jestem, jaki masz przebieg i co ile czasu (lub kilometrów) obecnie obserwujesz wypalanie filtra.
Do <witia_2005>:
Podejrzewam, że wgranie softu od jednego typu silnika do innego może nie być wykonalne bez modyfikacji samego softu i/lub procedury aktualizacji (ta procedura to głupotoodporny automat). Być może <ruszok> mógłby coś więcej na ten temat powiedzieć.
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Karpiu napisał(a):Podejrzewam, że wgranie softu od jednego typu silnika do innego może nie być wykonalne bez modyfikacji samego softu
witia_2005 napisał(a): albo da bardzo dużo bo jeśli to są te same wersje silnikowe to można
Wiem co piszę, logiczne jest że dany soft pasuje tylko i wyłącznie do tego samej wersji silnikowej ( typu silnika) Stąd moja propozycja.
Karpiu napisał(a):i co ile czasu (lub kilometrów) obecnie obserwujesz wypalanie filtra.
Tak na prawdę kolega jv10 się domyśla że jest to dopalanie sadzy bo nikt i nigdzie nie jest to udokumentowane czy wyświetlane. Więc nie jest to skrupulatnego wyłowienia. Ale można przyjąć około.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Ja tą nówkę miałem kilka dni. Tyle co wiem to że była z lipca - bo sprawdzałem. Ale nie mam manii zapisywania VINu i teraz już nie mam takiej możliwości. Jeśli chodzi o soft to do Twojego auta jest jedna wersja do tego inna. Obie są podstawowe i nie ma do nich aktualizacji. Softy są dedykowane pod VIN także nie da rady wgrać. A może sprawdź co piszą w instrukcji. Bo może od tego to zależy, żeby opis zgadzał się z rzeczywistością... Piszą, że ma migać, że może czy że nie miga?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
jv10
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
witia_2005 napisał(a):Tak na prawdę kolega jv10 się domyśla że jest to dopalanie sadzy bo nikt i nigdzie nie jest to udokumentowane czy wyświetlane. Więc nie jest to skrupulatnego wyłowienia. Ale można przyjąć około.
No niestety - próbowałem w ASO logi podejrzeć i podpytać, ale Panowie nie bardzo wiedzieli o czym mówię (a może nie chcieli zrozumieć?). Szkoda, że na forum nie ma mechanika z KIA
Karpiu napisał(a):Tyle tylko, że użytkujesz auto głównie w Szwecji, więc paliwo lepsze, co może mieć istotny wpływ na zapychanie się DPF-a. Ciekawy jestem, jaki masz przebieg i co ile czasu (lub kilometrów) obecnie obserwujesz wypalanie filtra.
Nie wiem czy paliwo lepsze, ale drogi na pewno - w zasadzie nie stoi się w korkach, czy na czerwonych światłach, stąd niższe spalanie. Mój przebieg widać po kliknięciu w ikonke w stopce, ale po 3 miesiącach jest już 11 000km
Ciężko mi się odnieść do wypalania, ponieważ nie zawsze jestem w stanie je zauważyć, ale z obserwacji wynika, że jest ono raczej skorelowane z czasem niż z kilometrami, ponieważ teraz dużo śmigam po autostradach i załącza się co ok. 400 km. Wcześniej więcej po mieście jeździłem i wtedy włączało się co ok. 100-150km.
ruszok napisał(a):Softy są dedykowane pod VIN także nie da rady wgrać. A może sprawdź co piszą w instrukcji. Bo może od tego to zależy, żeby opis zgadzał się z rzeczywistością... Piszą, że ma migać, że może czy że nie miga?
Robi sens - w sumie każdy software dedykowany zabezpiecza się kluczem, żeby utrudnić modyfikację klientom. Na moich drzwiach jest taki oto napis: "W razie gdyby kontrolka silnika zaczęła mrugać, prosimy o wizytę w ASO celem zbadania filtru cząstek stałych, przed przejechaniem więcej niż 50km" (tłumaczone z angielskiego). Czyli u mnie wyraźnie nic nie ma mrugać
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
A na tamtym wyraźnie pisało, że miga podczas wypalania - po polsku. Także widocznie są różnice tak jak pisałem. Jak będę miał dostęp do tego auta [nie obiecuję] to postaram się cyknąć fotę.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
liroyek
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
ruszok
wg mnie to troche inaczej wyglada tzn kontrolka sie zapala po zapchaniu juz filtr i jego przymusowym wypalaniu, a to co my obserwujemy to po prostu jakies cykliczne dopalanie, byc moze spowodowane jakoscia paliwa,oleju, stylu jazdy itp, zauważ ze przy tym dopalaniu jakos nikt nie pisze ze widzi za soba chmure dymu a jakby nie bylo to przy wypalaniu filtra jest to raczej objaw normalny
wg mnie to troche inaczej wyglada tzn kontrolka sie zapala po zapchaniu juz filtr i jego przymusowym wypalaniu, a to co my obserwujemy to po prostu jakies cykliczne dopalanie, byc moze spowodowane jakoscia paliwa,oleju, stylu jazdy itp, zauważ ze przy tym dopalaniu jakos nikt nie pisze ze widzi za soba chmure dymu a jakby nie bylo to przy wypalaniu filtra jest to raczej objaw normalny
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
Pozwól że sięwtrącę, bo piszesz do ruszoka.
Bardzo dużo czasu poświęciłem informacjo dotyczącym DPF i nie ma pośrednich dopalań sadzy, małych czy malutkich. Proces ten rozpoczyna w odpowiednich warunkach. I to kierowca jest zmuszony podtrzymywać samochód w odpowiednich warunkach. Tzn dana prędkość i obroty silnika tak aby była odpowiednia temperatura. Penie to wszystko wiesz.
liroyek napisał(a):wg mnie to troche inaczej wyglada tzn kontrolka sie zapala po zapchaniu juz filtr i jego przymusowym wypalaniu, a to co my obserwujemy to po prostu jakies cykliczne dopalanie, byc moze spowodowane jakoscia paliwa,oleju, stylu jazdy itp, zauważ ze przy tym dopalaniu jakos nikt nie pisze ze widzi za soba chmure dymu a jakby nie bylo to przy wypalaniu filtra jest to raczej objaw normalny
Bardzo dużo czasu poświęciłem informacjo dotyczącym DPF i nie ma pośrednich dopalań sadzy, małych czy malutkich. Proces ten rozpoczyna w odpowiednich warunkach. I to kierowca jest zmuszony podtrzymywać samochód w odpowiednich warunkach. Tzn dana prędkość i obroty silnika tak aby była odpowiednia temperatura. Penie to wszystko wiesz.
-
liroyek
Re: Hamowanie silnikiem, a niezerowe spalanie [1.6 CRDi z DP
witia_2005
ok ale skoro jest tak jak piszesz to powinno sie cos zapalic by poinformowac kierowce ze trwa proces wypalania, niestety nic takiego nie istnieje, wiec skad czlowiek ma wiedziec ze wlasnie trwa dopalanie ?
ok ale skoro jest tak jak piszesz to powinno sie cos zapalic by poinformowac kierowce ze trwa proces wypalania, niestety nic takiego nie istnieje, wiec skad czlowiek ma wiedziec ze wlasnie trwa dopalanie ?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
przez Kagan » 21 sty 2020 09:34 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 16 Odpowiedzi / 18414 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kagan
02 lut 2020 18:42
-
Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
-
-
Spalanie w Ceed 1.6 CRDi 136KM 100kW automat
przez edekzelian » 19 gru 2019 08:34 w Koszt utrzymania - 14 Odpowiedzi / 17561 Wyświetlone
- Ostatni post przez Marcinek82
20 gru 2019 14:26
-
Spalanie w Ceed 1.6 CRDi 136KM 100kW automat
-
-
Ceed I - da radę na gazie z silnikiem 1,4?
przez PierwszaKia » 05 cze 2019 17:36 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 7877 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gizmo121
06 cze 2019 11:38
-
Ceed I - da radę na gazie z silnikiem 1,4?
-
-
Ogromne spalanie
przez Wacus1976 » 10 lut 2023 19:33 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 12 Odpowiedzi / 5817 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
24 lut 2023 13:35
-
Ogromne spalanie
-
-
Spalanie a opony
przez koza » 19 lut 2022 11:56 w Koszt utrzymania - 17 Odpowiedzi / 8499 Wyświetlone
- Ostatni post przez Józek
22 lut 2022 15:34
-
Spalanie a opony
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości