silnik 1.4 koniec mocy
Moderator: Żandarmeria
-
mufc7
silnik 1.4 koniec mocy
próbował ktoś maksymalnego przyspieszenia w silniku 1.4? tzn 1 + wysokie obroty szybka dwójka i ciągniemy z gazem w podłodze do ok 6 tys obrotów... i tu spotkało mnie niespodzianka czerwona strefa zaczyna się od 6,5 tys, a tu po przekroczeniu 6 tys. koniec mocy jakby odcięcie... próbował ktoś? ktoś ma tak samo?... nie ma co ale ten silniczek zaczyna jazde dopiero od 4 tys w górę... i taki hamulec od razu...
-
vitaras
-
misiek1
Dokładnie tak jest.Auto na wysokich obrotach zaczyna przyspieszać,a tu taki zonk.Ja wiem,że takich obrotów należy raczej unikać,ale w Civicu odcinało jakoś przy 7 tys obr i to się przydawało w ekstremalnych warunkach.Raz jak wyprzedzałem Ceedem na 3 biegu ciężarówkę,to mnie odcięło mniej więcej na wysokości szoferki,a na 4 biegu auto przyspiesza licho jak na 109 KM i miałem trochę mokro w slipach.
-
Puhaal
- szano
- Kierownik zmiany
- Posty: 131
- Dołączył(a): 04 wrz 2007 07:38
- Lokalizacja: Żory
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2014, L+Limitowana
-
cor
-
KZ
-
Puhaal
-
misiek1
Puhaal,ja się z tym nie zgodzę.Po prostu w prasie najczęściej podają elastyczność 60-100 n IV biegu i 80-120 na V.I w zasadzie w przypadku Diesla to są najszybsze przejścia tzn nie wierzę,ze klekot szybciej przyspieszy 60-100 na trójce niż na czwórce.W Civicu odcinało na 2 biegu przy 100km/h i na pewno przejście z 60-100 na dwójce miał lepsze diesel na obojętnie jakim biegu.Ostatnio kilkaset kilometrów zrobiłem Mondeo Tdci i w zasadzie nie warto przyspieszać powyżej 4tys.obr.Oczywiście po zmianie biegu na wyższy dalej dobrze przyspiesza.
A tak wracając do tematu-jak na tak wyżyłowany silnik w Ceedzie spokojnie mogliby przesunąć ogranicznik trochę wyżej
A tak wracając do tematu-jak na tak wyżyłowany silnik w Ceedzie spokojnie mogliby przesunąć ogranicznik trochę wyżej
-
Puhaal
misiek1 napisał(a):Puhaal,ja się z tym nie zgodzę.Po prostu w prasie najczęściej podają elastyczność 60-100 n IV biegu i 80-120 na V.I w zasadzie w przypadku Diesla to są najszybsze przejścia tzn nie wierzę,ze klekot szybciej przyspieszy 60-100 na trójce niż na czwórce.W Civicu odcinało na 2 biegu przy 100km/h i na pewno przejście z 60-100 na dwójce miał lepsze diesel na obojętnie jakim biegu.
Ale czy ja napisalem, ze odcina w polowie wprzedania i na tym koniec. Kolejny wyzszy bieg i ogien. W dieslu jest troszke inaczej, z reguly wystarczy taka IV by wyprzedzic sznurek aut bez koniecznosci wrzucania V.
60-100 to w zaleznosci jaki zakres obrotow ma najwieksza uzytecznosc przy tej predkosci. W dieslu bedzie to juz raczej IV bo na III bedziesz mial 3200-3500 a wtedy krzywa momentu spada na leb na szyje i efektu doladowania nie odczujesz, jedynie wycie rudolfa o zmiane biegu.
Jak ktoś potrafi jeździc "momentem" to taki manewr wykonuje szybko sprawnie i bez szarpania dzwignia.
pzdr
-
misiek1
-
Olek
-
boe666
a ja powiem tak. Mam 1,6 crdi 90 KM i wyraźnie widać w tym aucie spadek mocy w okolicy 4 tyś, zresztą wynika to równiez z wykresu momentu. 115 km ma inny wykres momentu który nie spada powyżej 4 tys. Ale nieważne. Różnica moim zdaniem między benzyną a dislem jest zasadnicza. 1750 obrotów i mamy pod nogą 235 Nm, w moim przypadku, więc jest czym wyprzedzać. Disel to inna kultura jazdy, tzn nie gaz w podłogę "jak na filmach" tylko spokojnie w optymalnych parametrach silnika. Moment obrotowy przy wyprzedzaniu to podstawa. Co z tego że auto ma 109 Km skoro moment to 120 Nm ? (nie wiem dokładnie ile ma 1.4) i co z tego że ma te 109 kM skoro jest to moc przy 5500 obrotów ? Mordęga dla silnika moim zdaniem. Żeby to sprawdzić wystarczy wsiąść do poloneza z 85 konnym silnikiem niby moc podobna co u mnie, ale wyprzedzanie to mordęga a nie przyjemność.
-
Mat
misiek1 napisał(a):Raz jak wyprzedzałem Ceedem na 3 biegu ciężarówkę,to mnie odcięło mniej więcej na wysokości szoferki,a na 4 biegu auto przyspiesza licho jak na 109 KM i miałem trochę mokro w slipach.
Zmien styl jazdy. Zauwaz, ze nie tylko Ty miales mokro.
Co by bylo, gdybys mogl wkrecac wyzsze obroty? Ryzykowal bys bardziej?
-
rafek81
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
poważnie ??? wydawało mi się że zdarza mi się przekroczyć 6 tys i jeszcze mnie nie odcinało
jak może odciąć przy 6200 skoro wtedy jesst dopiero pełna moc?
boe 666 moment na kołach a na silniku to 2 rózne sprawy
polecam jakieś stare wątki na Forum AŚ ktoś to wujasniał szczególowo kiedyś
ps. nie mówie że diesel nie jest oki !! bo jest ale bez przesady
jak może odciąć przy 6200 skoro wtedy jesst dopiero pełna moc?
boe 666 moment na kołach a na silniku to 2 rózne sprawy
polecam jakieś stare wątki na Forum AŚ ktoś to wujasniał szczególowo kiedyś
ps. nie mówie że diesel nie jest oki !! bo jest ale bez przesady
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
- szano
- Kierownik zmiany
- Posty: 131
- Dołączył(a): 04 wrz 2007 07:38
- Lokalizacja: Żory
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2014, L+Limitowana
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6545
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Ja tam nie wiem - rzadko kiedy kręcę silnik powyżej 4,5 krpm - a odcięcia jeszcze nie próbowałem. A wyprzedzam tak, aby nie trzeba było żyłowac silnika - i nie znaczy to, że objeżdżają mnie nawet furmanki - wręcz przeciwnie ....
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Posty: 20
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Problem z dławieniem mocy
przez krzyshtof11 » 26 mar 2020 15:40 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 4702 Wyświetlone
- Ostatni post przez krzyshtof11
26 mar 2020 17:34
-
Problem z dławieniem mocy
-
-
Słabe przyspieszenie, brakuje mocy.
przez robt » 31 lip 2021 15:14 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Słabe przyspieszenie, brakuje mocy.
-
-
Słabe przyspieszenie, brakuje mocy.
przez robt » 31 lip 2021 15:17 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Słabe przyspieszenie, brakuje mocy.
-
-
Słabe przyspieszenie, brakuje mocy.
przez robt » 31 lip 2021 15:15 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Słabe przyspieszenie, brakuje mocy.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości