silnik 1.4 koniec mocy

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Lubią ten wątek: Bing [Bot]
AUTOR WĄTKU
mufc7
 

silnik 1.4 koniec mocy

18 lis 2007 15:15

próbował ktoś maksymalnego przyspieszenia w silniku 1.4? tzn 1 + wysokie obroty szybka dwójka i ciągniemy z gazem w podłodze do ok 6 tys obrotów... i tu spotkało mnie niespodzianka czerwona strefa zaczyna się od 6,5 tys, a tu po przekroczeniu 6 tys. koniec mocy jakby odcięcie... próbował ktoś? ktoś ma tak samo?... nie ma co ale ten silniczek zaczyna jazde dopiero od 4 tys w górę... i taki hamulec od razu...

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

18 lis 2007 15:37

<span>mufc7</span> napisał(a):ktoś ma tak samo?...

W moim fotoalbumie masz wykresy mocy i momentu. Wszystko bedzie jasne. :)

AUTOR WĄTKU
misiek1
 

18 lis 2007 18:31

Dokładnie tak jest.Auto na wysokich obrotach zaczyna przyspieszać,a tu taki zonk.Ja wiem,że takich obrotów należy raczej unikać,ale w Civicu odcinało jakoś przy 7 tys obr i to się przydawało w ekstremalnych warunkach.Raz jak wyprzedzałem Ceedem na 3 biegu ciężarówkę,to mnie odcięło mniej więcej na wysokości szoferki,a na 4 biegu auto przyspiesza licho jak na 109 KM i miałem trochę mokro w slipach.

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

18 lis 2007 18:34

misiek1 napisał(a):a na 4 biegu auto przyspiesza licho jak na 109 KM i miałem trochę mokro w slipach.


jadąc dieslem gacie miałbyś suche 8-)

szano
Kierownik zmiany
 
Posty: 131
Dołączył(a): 04 wrz 2007 07:38
Lokalizacja: Żory
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2014, L+Limitowana

18 lis 2007 19:48

dokładnie, przy 6200 jest odcięcie, sam się przeraziłem raz jak wyprzedzałem przy głośnej muzie to w połowie auta mnie odcieło i dopiero po chwili zakumałem ze jestem na odcięciu :o

AUTOR WĄTKU
cor
 

19 lis 2007 00:00

hmm to też zależy przy jakiej prędkości przyśpieszamy
Inaczej się wyprzedza przy 60 km inaczej przy 80. Jak dla mnie w pierwszym przypadku spokojnie mocy starcza.

AUTOR WĄTKU
KZ
 

19 lis 2007 06:51

Puhaal napisał(a):
misiek1 napisał(a):a na 4 biegu auto przyspiesza licho jak na 109 KM i miałem trochę mokro w slipach.


jadąc dieslem gacie miałbyś suche 8-)


Jasne, odcial by z 2krpm wczesniej :D

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

19 lis 2007 13:11

KZ napisał(a):
Puhaal napisał(a):
misiek1 napisał(a):a na 4 biegu auto przyspiesza licho jak na 109 KM i miaÂłem trochĂŞ mokro w slipach.


jadÂąc dieslem gacie miaÂłbyÂś suche 8-)


Jasne, odcial by z 2krpm wczesniej :D


ale z powrotem na prawym pasie a nie w poÂłowie TIR'a na lewym :twisted:

AUTOR WĄTKU
misiek1
 

19 lis 2007 16:12

Puhaal,ja się z tym nie zgodzę.Po prostu w prasie najczęściej podają elastyczność 60-100 n IV biegu i 80-120 na V.I w zasadzie w przypadku Diesla to są najszybsze przejścia tzn nie wierzę,ze klekot szybciej przyspieszy 60-100 na trójce niż na czwórce.W Civicu odcinało na 2 biegu przy 100km/h i na pewno przejście z 60-100 na dwójce miał lepsze diesel na obojętnie jakim biegu.Ostatnio kilkaset kilometrów zrobiłem Mondeo Tdci i w zasadzie nie warto przyspieszać powyżej 4tys.obr.Oczywiście po zmianie biegu na wyższy dalej dobrze przyspiesza.
A tak wracając do tematu-jak na tak wyżyłowany silnik w Ceedzie spokojnie mogliby przesunąć ogranicznik trochę wyżej

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

19 lis 2007 16:27

misiek1 napisał(a):Puhaal,ja się z tym nie zgodzę.Po prostu w prasie najczęściej podają elastyczność 60-100 n IV biegu i 80-120 na V.I w zasadzie w przypadku Diesla to są najszybsze przejścia tzn nie wierzę,ze klekot szybciej przyspieszy 60-100 na trójce niż na czwórce.W Civicu odcinało na 2 biegu przy 100km/h i na pewno przejście z 60-100 na dwójce miał lepsze diesel na obojętnie jakim biegu.


Ale czy ja napisalem, ze odcina w polowie wprzedania i na tym koniec. Kolejny wyzszy bieg i ogien. W dieslu jest troszke inaczej, z reguly wystarczy taka IV by wyprzedzic sznurek aut bez koniecznosci wrzucania V.
60-100 to w zaleznosci jaki zakres obrotow ma najwieksza uzytecznosc przy tej predkosci. W dieslu bedzie to juz raczej IV bo na III bedziesz mial 3200-3500 a wtedy krzywa momentu spada na leb na szyje i efektu doladowania nie odczujesz, jedynie wycie rudolfa o zmiane biegu.
Jak ktoś potrafi jeździc "momentem" to taki manewr wykonuje szybko sprawnie i bez szarpania dzwignia.

pzdr

AUTOR WĄTKU
misiek1
 

19 lis 2007 18:19

Ok. Ja jeszcze niekiedy jeżdżę Civicem i zmierzę przejście na 2 biegu od 60-100,a dieslowcy niech zmierzą na którymkolwiek. Ja wiem,że taka jazda jest niespecjalnie dobra dla silnika,ale chodzi mi o teorię.Faktycznie dieslem można taki manewr wykonać bardzo sprawnie.

AUTOR WĄTKU
surtoip
 

19 lis 2007 23:54

A ja jezdze cee'dem z automatem i jeszcze nigdy mi nie odcielo:P

AUTOR WĄTKU
Olek
 

20 lis 2007 08:09

Z wykręcaniem tego silnika do ponad 6 tys. to jednak lekka przesada... To nie jest sportowy wóz, na redline to sie jezdzi scigaczem ( :twisted: ).

maksymalny moment mamy przy bodajrze 5000 rpm i to wystarcza w 100% ... jak dla mnie.

AUTOR WĄTKU
boe666
 

20 lis 2007 09:56

a ja powiem tak. Mam 1,6 crdi 90 KM i wyraźnie widać w tym aucie spadek mocy w okolicy 4 tyś, zresztą wynika to równiez z wykresu momentu. 115 km ma inny wykres momentu który nie spada powyżej 4 tys. Ale nieważne. Różnica moim zdaniem między benzyną a dislem jest zasadnicza. 1750 obrotów i mamy pod nogą 235 Nm, w moim przypadku, więc jest czym wyprzedzać. Disel to inna kultura jazdy, tzn nie gaz w podłogę "jak na filmach" tylko spokojnie w optymalnych parametrach silnika. Moment obrotowy przy wyprzedzaniu to podstawa. Co z tego że auto ma 109 Km skoro moment to 120 Nm ? (nie wiem dokładnie ile ma 1.4) i co z tego że ma te 109 kM skoro jest to moc przy 5500 obrotów ? Mordęga dla silnika moim zdaniem. Żeby to sprawdzić wystarczy wsiąść do poloneza z 85 konnym silnikiem :) niby moc podobna co u mnie, ale wyprzedzanie to mordęga a nie przyjemność.

AUTOR WĄTKU
Mat
 

20 lis 2007 10:36

misiek1 napisał(a):Raz jak wyprzedzałem Ceedem na 3 biegu ciężarówkę,to mnie odcięło mniej więcej na wysokości szoferki,a na 4 biegu auto przyspiesza licho jak na 109 KM i miałem trochę mokro w slipach.


Zmien styl jazdy. Zauwaz, ze nie tylko Ty miales mokro.
Co by bylo, gdybys mogl wkrecac wyzsze obroty? Ryzykowal bys bardziej?

AUTOR WĄTKU
rafek81
 

20 lis 2007 10:52

1,4 109km przy 6200rpm i 137Nm przy 5000rpm

1,6 122km przy 6200rpm i 154Nm przy 5000rpm

2,0 143km przy 6000rpm i 186Nm przy 4600rpm
------
1,6(crdi) 90km przy 4000rpm i 235Nm przy 1750-2500rpm

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

20 lis 2007 14:12

poważnie ??? wydawało mi się że zdarza mi się przekroczyć 6 tys i jeszcze mnie nie odcinało
jak może odciąć przy 6200 skoro wtedy jesst dopiero pełna moc?

boe 666 moment na kołach a na silniku to 2 rózne sprawy
polecam jakieś stare wątki na Forum AŚ ktoś to wujasniał szczególowo kiedyś
ps. nie mówie że diesel nie jest oki !! bo jest ale bez przesady
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

szano
Kierownik zmiany
 
Posty: 131
Dołączył(a): 04 wrz 2007 07:38
Lokalizacja: Żory
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2014, L+Limitowana

20 lis 2007 15:56

niestety tak jest, też mnie do dziwi, że maksymalna moc i odcięcie są przy 6200 :o

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6545
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

21 lis 2007 13:31

Ja tam nie wiem - rzadko kiedy kręcę silnik powyżej 4,5 krpm - a odcięcia jeszcze nie próbowałem. A wyprzedzam tak, aby nie trzeba było żyłowac silnika - i nie znaczy to, że objeżdżają mnie nawet furmanki - wręcz przeciwnie .... :twisted:
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

26 lis 2007 16:49

to widocznie do 6100 tylko dąłem rade wiem że napewno 6 tys miałem przekroczone
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl