1.6 CRDI 90 KM

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
ktp76
 

1.6 CRDI 90 KM

19 lis 2007 08:45

Mam pytanie do posiadaczy - ponieważ nigdzie nia mają tej wersji do jazd testowych i jeździłem tylko 115 KM czy tą 90 da się jeździć tzn. czy ten silnik nie jest za słaby to takiego samochodu jak ceed?
Chodzi mi tu o wyprzedzanie i jazdę z pełnym obciążeniem.
Proszę o jakieś wrażenia-podpowiedzi.

Poprostu nie wiem co kupić a mam do wyboru 1.6 122 KM benzyne albo 1.6 CRDi 90 KM diesel a boję się trochę spalania benzyniaka. 115 konny chodzi całkiem fajnie ale niestety dla mnie jest trochę za drogi a jak już powiedziałem w mojej okolicy można się przejechac tylko 1.6 122 KM lub 115KM

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

19 lis 2007 13:06

Powiem tak, nie jeździłem 90 KM ale moje wcześniejsze auto tj. Kia Cerato z 1.5 CRDi i 102 KM zbierało się podobnie do 115 KM w Ceedzie. Jak prowadziłem z 4 osobami na pokładzie (+300 kg) to brakowało kilkudziesięciu Nm na lewym pasie. Na pusto jeżdżąc to moim zdaniem da radę ale na full'a i z wypełnionym bagażnikiem to znacznie odczujesz różnicę.

AUTOR WĄTKU
cris102
 

raczej 115 km

19 lis 2007 14:27

jesli jesteś finasowo przygotowany, to szczerze polecam 115 km , jednak musisz liczyć sie ze zwiekszonym spalaniem. W moim słabszym 90 km czasami odczuwam brak mocy przy wyprzedzaniu. Wiec decyzja nalezy do Ciebie!

AUTOR WĄTKU
ktp76
 

20 lis 2007 10:21

Dzięki za info. Czyli generalnie drugi raz kupiłbyć 115KM ?

Ja głównie jeżdże po mieście tzn do pracy. Dwa razy do roku wypad na wakacje. Generalnie bardziej zależy mi na oszczędności na paliwie a ten 115 konny jest dla mnie za drogi.
Chciałem sprawdzić jak się jeździ tym 90 KM ale żaden salon na śląsku go niema. Jak to wogóle możliwe, żeby nie było nigdzie samochodu testowego z takim silnikiem a każdy dealer kupuje jaki mu sie podoba? To powinno być uregulowane jakoś przez kia bo efekt jest taki, że są same 1.6 122 KM i 115KM a jak ja mam wybrać silnik skoro nie mogę się nim przejechać? Nawet 1.4 testowy cieżko znaleźć. Finansowo mam do wyboru oba benzynowe i słabszego diesla no i znowu jestem w kropce.
CZy ten 90KM jest naprawde taki słaby? aktualnie mam fele 1.6 i fabie 1.4 No i co tu zrobić ?

AUTOR WĄTKU
rafek81
 

20 lis 2007 11:03

1,4 jest testowy w salonie w łaziskach górnych... polecam.. skoro jezdzisz po miescie to po co ci disel... nie lepiej bylo by wziasc tanszego benzyniaka?? lepiej chyba 1,6 benzyne niz 90km disel.. i 4,5tys.pln w kieszeni na korzysc benzyny.. ja mam osobiscie 1,4 benz i jestem zadowolony... autko glownie jezdzi po miescie i jedna osoba w aucie.. 2-3 razy w roku na wczasy tez jakos obleci.. ale jesli bedziesz mial kilka osob w aucie i obciazenie to naprawde lepiej wypada 1,6 benz. niz 1,6crdi(90km)

AUTOR WĄTKU
ktp76
 

20 lis 2007 11:41

problem w kosztach spalania,wiadomo że diesel pali max 6 litrów a benzynowy między 8 a 9 więc rocznie oszczędzam około 2000 zł na paliwie czyli po dwóch latach koszt się zwraca a ceedem chce pojeździć przynajmniej 5-7 lat czyli po tych 5 latach jestem do przodu sporo. Może się faktycznie 1.4 przejadę jak mają w Łaziskach najpierw jednak poszukam w hyundaiu bo mam bliżej a silnik taki sam.
Gdybym był pewien jako takiej dynamiki 90KM to brałbym raczej bez zastanowienia ale trzeba spróbować wszystkie motory.

AUTOR WĄTKU
KZ
 

20 lis 2007 12:03

ktp76 napisał(a):problem w kosztach spalania,wiadomo że diesel pali max 6 litrów a benzynowy między 8 a 9 więc rocznie oszczędzam około 2000 zł na paliwie czyli po dwóch latach koszt się zwraca a ceedem chce pojeździć przynajmniej 5-7 lat czyli po tych 5 latach jestem do przodu sporo. Może się faktycznie 1.4 przejadę jak mają w Łaziskach najpierw jednak poszukam w hyundaiu bo mam bliżej a silnik taki sam.
Gdybym był pewien jako takiej dynamiki 90KM to brałbym raczej bez zastanowienia ale trzeba spróbować wszystkie motory.


Nie zapomnij doliczyć wyższych kosztów przeglądów dla diesla w tym wyliczeniu...

AUTOR WĄTKU
less
 

22 lis 2007 00:12

Nie zapomnij doliczyć wyższych kosztów przeglądów dla diesla w tym wyliczeniu...


Koszty przeglądów są wyższe ale za to rzadsze, więc wychodzi prawie identycznie

AUTOR WĄTKU
ktp76
 

22 lis 2007 11:01

No to co wziąść w c+ 1.6 benzyna + metalic i ESP czy diesel 90KM red so goły?
Aktualnie robie rocznie około 23 000. ale w latach następnych może będę jeździł koło 15 000.

Avatar użytkownika
gbear
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 1289
Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk

22 lis 2007 15:30

ktp76 napisał(a):No to co wziąść w c+ 1.6 benzyna + metalic i ESP czy diesel 90KM red so goły?
Aktualnie robie rocznie około 23 000. ale w latach następnych może będę jeździł koło 15 000.


ja w pierwszej kolejności byn na ESP postawil ...

pzdr
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek :-)

Obrazek

AUTOR WĄTKU
boe666
 

22 lis 2007 17:04

Ja polecam Disla. Inna kultura jazdy. Benzyną żeby uzyskac moment musisz naprawdę wysoko kręcić. W 90KM crdi masz przy 1750 obrotów 235 Nm, czego nie uzyskasz w benzynie. Ponadto disel raczej statycznie pali - w moim przypadku tylko miasto - 9 litrów, ale nie oszczędzam, trasa około 7l/100. Jak się postaram to poniżej 5 zejdzie. Naprawdę polecam.

AUTOR WĄTKU
KZ
 

22 lis 2007 17:35

boe666 napisał(a):Ja polecam Disla. Inna kultura jazdy. Benzyną żeby uzyskac moment musisz naprawdę wysoko kręcić. W 90KM crdi masz przy 1750 obrotów 235 Nm, czego nie uzyskasz w benzynie. Ponadto disel raczej statycznie pali - w moim przypadku tylko miasto - 9 litrów, ale nie oszczędzam, trasa około 7l/100. Jak się postaram to poniżej 5 zejdzie. Naprawdę polecam.


To jakaś rozpacz z tym spalaniem - ja w 1.6 benzynie mam w wyjątkowo zakorkowanym mieście 8.6....

AUTOR WĄTKU
domino77
 

22 lis 2007 22:37

czyli lepiej 1,6 cdri a nie benzynke...

mam wybór:
albo 1,6 cdri 115 KM ale bez klimy automatycznej i np. lakier
albo 1,6 cdri 90 km z w/w rzeczami
wersje optimum
max na uto to 67 500

co polecacie?

AUTOR WĄTKU
matiso
 

22 lis 2007 22:46

Cee'd 90 KM jest zupełnie wystarczający, jeśli chodzi o jazdę po mieście to już zupełnie wystarczający. Nie głupią rzeczą jest również wybór 1.6 122 KM benzyniaka, przynajmniej wybór samochodów z upustem jest dosyć spory w wersji comfort plus.

Avatar użytkownika
cisco
Dyrektor
 
Posty: 616
Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Wawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line

22 lis 2007 22:49

ja mysle ze za ta kase mozesz miec benzynke 1.6 122 km w full opcji z esp i automatyczna klima. ja genralnie jestem zwolennikiem silnikow benzynowych. a pozatym jezeli masz kase na samochod za prawie 70 tys PLN to tym bardziej znajdzie sie na paliwo :wink:
pozr
CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl :yah:

AUTOR WĄTKU
domino77
 

22 lis 2007 22:51

nie chcę benzyniaka
jeździłem zarówno na benzynie jaki na oleju i stwierdzam jednoznacznie, że diesel jest dużo lepszy
auto będzie jeździło zarówno w mieście jak i na trasie (tras tj ok 200 km w obydwie strony - dojazd do pracy)

AUTOR WĄTKU
MikeTNK
 

22 lis 2007 23:14

cisco napisał(a):a pozatym jezeli masz kase na samochod za prawie 70 tys PLN to tym bardziej znajdzie sie na paliwo :wink:
pozr


Nie sztuka jest wydac 70 tys ciezko zarobionych PLN. Sztuka jest wydac je "z glowa" ;) Mysle, ze dla osob kupujacych auto prywatnie bardzo czesto wydatek na "zakup" auta staje sie bardzo powazna i spora pozycja budzetowa w comiesiecznych wydatkach domowych. I w takiej sytuacji oszczednosci na kosztach paliwa maja znaczenie.

Nie przejmowac sie spalaniem i cena paliwa to mozna jak nas stac na auto za 250 tys PLN ;> bo wtedy "rata" za auto wynosi cos kolo 5-6 tys to roznica w kosztach paliwa rzedu 200-300 zl nie robi juz takiego wrazenia ;>

AUTOR WĄTKU
KZ
 

23 lis 2007 06:52

domino77 napisał(a):czyli lepiej 1,6 cdri a nie benzynke...

mam wybór:
albo 1,6 cdri 115 KM ale bez klimy automatycznej i np. lakier
albo 1,6 cdri 90 km z w/w rzeczami
wersje optimum
max na uto to 67 500

co polecacie?


Zdecydowanie wybrałbym pierwszą opcję (byleby była klima).

AUTOR WĄTKU
emza4
 

27 lis 2007 11:36

domino77 napisał(a):czyli lepiej 1,6 cdri a nie benzynke...

mam wybór:
albo 1,6 cdri 115 KM ale bez klimy automatycznej i np. lakier
albo 1,6 cdri 90 km z w/w rzeczami
wersje optimum
max na uto to 67 500

co polecacie?


W zeszłym tygodniu odebrałem 1,6 cdri 90KM i zdecydowanie polecam to autko. Nie odczułem czegos takiego jak brak mocy, jazda glownie w W-wie, a wlasciwie na 2ce, 3ce to odejscie spod swiatel ma zaj....te:))

AUTOR WĄTKU
adpo
 

27 lis 2007 12:43

Ja mam 90 KM i nie narzekam. Silnik jest taki sam jak w wersji 115 KM. Moment obrotowy jest niewiele mniejszy niż w 115 KM i dostępny przy niższej prędkości obrotowej. Co oznacza, że szybciej przyspiesza. Moc jest ważna przy wyższych prędkościach w trasie przy wyprzedzaniu. Na 90 Km zdecydowałem się również ze względu na cenę - przymoich rocznych przebiegach zwrócłby się po ok 5 latach (różnica cenowa w porównaniu z benzyniakiem). A poza tym, silnik 90 KM zawsze można zairusować i mieć 115 KM za dodatkowe 1500 zł (niektóre warsztaty tunungowe robią coś takiego tylko moga być problemy z ewentualną gwarancją, chuba że wstawią dodatkowy moduł, który można wypiąć przed przeglądem).

Następna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl