witam jestem nowy ,więc jak coś źle robie to- sorki.
Ale nie tu jest problem
Mianowicie moje autko od paru dni coś szfankuje raz jest ok a czasem pojawia sie następująca anomalia ;
-pierwszy raz było tak ,po zastartowaniu zimnego silnika zrobiłem ok 4-5 km ( wydaje mi sie że to juz wystarczająco dużo aby pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa),i wtedy potrzebowałem przycisnąć na zjeździe z ronda i zaczęło się na 3 biegu płynnie przyśpieszyłym (auto szło jak rakieta), lecz po przeciągnięciu do ok 4000 obr/min chciałem przełączyć bieg i pustka się pojawiła, 4 nie weszła czy co ale ja szybko zareagowałem włączyłem 5 i auto zaczęło mulić wtedy -zero jakiegoś przyspieszenia!!! jechałem autostradą dalej ale auto po osiągnięciu ok 120 km/h nie reagowało na wciskanie gazu jechałem tak aż utknąłem w korku i wtedy zgasiłem silnik i po chwili wszysto było ok wrócił do normy . zauważyłem też żę prędkość 120km/h lub obroty ok 3000 ograniczały auto -nie wydaje mi się aby to był filtr paliwa którego jeszcze nie wymieniałem raczej to problem z turbiną lub jakiś sensor ,ewentualnie problem z komputerem.
-innym razem było ok po ok 20 min jazdy autostradą znowu zaczął mulić
proszę o jakieś wskazówki lub podpowiedzi co z tym zrobić !!! bo nie ukrywam że troszeczkę sie zmartwiłem .
spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Moderator: Żandarmeria
-
ceed 1.6 115KM
spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Ostatnio edytowano 14 lut 2013 20:59 przez ceed 1.6 115KM, łącznie edytowano 3 razy
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: spadek mocy po 3500 obr/min max prędkość 120 km/h
Może uściślij o jaki silnik chodzi bo nie wiem w końcu, czy chodzi o diesla czy o benzynowy 1,6. Przydałoby się również podać rok prod., wersję wyposażeniową, HB czy kombi.
Poprawne dane wpisz w "Panelu użytkownika".
Tak dodam od siebie, że przy silniku 1,6 CRDI nic nie daje ciśnięcie na 4500-5000 obrotów. Ponieważ maksymalny moment obrotowy 255Nm, ten silnik osiąga przy 1900-2750 obr. a maksymalną moc przy 4000 obr.
Ale może chodzi o silnik 1,6 benz. ??
Poprawne dane wpisz w "Panelu użytkownika".
Tak dodam od siebie, że przy silniku 1,6 CRDI nic nie daje ciśnięcie na 4500-5000 obrotów. Ponieważ maksymalny moment obrotowy 255Nm, ten silnik osiąga przy 1900-2750 obr. a maksymalną moc przy 4000 obr.
Ale może chodzi o silnik 1,6 benz. ??
-
ceed 1.6 115KM
Re: spadek mocy po 3500 obr/min max prędkość 120 km/h
w odpowiedzi na poprzedni post auto to diesel 1.6 CRDI , 115KM ,5 drzwiowy Hatchback 2007 rok
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: spadek mocy po 3500 obr/min max prędkość 120 km/h
Wracając do pierwszego postu.
Koledze nie może się wydawać, że silnik się już zagrzał do odpowiedniej temperatury. Trzeba spojrzeć na wskaźnik temperatury, jak strzałka wskaźnika jest tuż pod 90 stopniami, to silnik jest zagrzany.
Na zimnym silniku nie przekraczamy 2000 obrotów i max to trzeci bieg. Po zagrzaniu silnika, również od razu nie butujemy, tylko stopniowo.
Kręcenie silnika CRDI do 4,5 -5 tys obr nic absolutnie nie da. I nie wiem w ogóle, czy da się tak go wkręcić, osobiście nie próbowałem.
Bieg zmieniamy na wyższy przy 1900 - 2000 obr , mówię o normalnej jeździe.
Co do spadku mocy, to przyczyn może być sporo: niewłaściwe oprogramowanie silnika, przytkany filtr paliwa i syf w zbiorniku, problemy z turbosprężarką, przytkany zawór EGR, wtryskiwacze, ..........
Tylko, że to nie jest diagnoza do postawienia na odległość. Tu potrzebny dobry mechanik który zna auto i ma sprzęt do sprawdzenia.
Koledze nie może się wydawać, że silnik się już zagrzał do odpowiedniej temperatury. Trzeba spojrzeć na wskaźnik temperatury, jak strzałka wskaźnika jest tuż pod 90 stopniami, to silnik jest zagrzany.
Na zimnym silniku nie przekraczamy 2000 obrotów i max to trzeci bieg. Po zagrzaniu silnika, również od razu nie butujemy, tylko stopniowo.
Kręcenie silnika CRDI do 4,5 -5 tys obr nic absolutnie nie da. I nie wiem w ogóle, czy da się tak go wkręcić, osobiście nie próbowałem.
Bieg zmieniamy na wyższy przy 1900 - 2000 obr , mówię o normalnej jeździe.
Co do spadku mocy, to przyczyn może być sporo: niewłaściwe oprogramowanie silnika, przytkany filtr paliwa i syf w zbiorniku, problemy z turbosprężarką, przytkany zawór EGR, wtryskiwacze, ..........
Tylko, że to nie jest diagnoza do postawienia na odległość. Tu potrzebny dobry mechanik który zna auto i ma sprzęt do sprawdzenia.
-
ceed 1.6 115KM
Re: spadek mocy po 3500 obr/min max prędkość 120 km/h
zięki za podpowiedź;
-teraz mam nowy wątek w czasie jazdy zapala się kontrolkahttp i auto przestaje jechać , jednak jeśli wyłączysz silnik i poczekać chwilkę kontrolka sie pali a auto jedzie jednak nie wiem czy tak mogę jeżdzic?
-teraz mam nowy wątek w czasie jazdy zapala się kontrolkahttp i auto przestaje jechać , jednak jeśli wyłączysz silnik i poczekać chwilkę kontrolka sie pali a auto jedzie jednak nie wiem czy tak mogę jeżdzic?
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: spadek mocy po 3500 obr/min max prędkość 120 km/h
Zaświecenie kontrolki "CHECK" oznacza awarię silnika. Silnik wtedy pracuje w trybie awaryjnym. Bywa, że da się dalej jechać ale najlepiej udać się z tym szybko do serwisu.
Filtr paliwa, jak nie jest wymieniowy w porę i został przytkany przez zasyfione paliwo, też może spowodować zaświecenie się tej kontrolki.
Pierwszy krok to odwiedzenie serwisu, podpięcie komputera, potem diagnoza.
Filtr paliwa, jak nie jest wymieniowy w porę i został przytkany przez zasyfione paliwo, też może spowodować zaświecenie się tej kontrolki.
Pierwszy krok to odwiedzenie serwisu, podpięcie komputera, potem diagnoza.
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
Re: spadek mocy po 3500 obr/min max prędkość 120 km/h
czy tylko mi się wydaje, czy ktoś tu kogoś wkręca
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
-
ceed 1.6 115KM
Re: spadek mocy po 3500 obr/min max prędkość 120 km/h
Ciekawy jestem czy to moje cudo nie ma filtra cząstek stałych ? Wiele czytałem i słyszałem na ten temat zastanawiam się czy nie spotkało mnie to teraz , ,ktoś wie jak to jest z ceedem ? Gdzie szukać odpowiedzi czy moja Kia jest wyposażone w to urządzenie ?
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
Re: spadek mocy po 3500 obr/min max prędkość 120 km/h
Jeśli kijanka jest z polskiego salonu, to nie ma.
Masz instrukcję obsługi ?
Masz instrukcję obsługi ?
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: spadek mocy po 3500 obr/min max prędkość 120 km/h
ceed...,zapytam z ciekawości, to Twój nowy nabytek? Kupiony w kraju, czy import? Jakim autem jeździłeś poprzednio?
-
ceed 1.6 115KM
Re: spadek mocy po 3500 obr/min max prędkość 120 km/h
Auto jest kupione w Anglii i nie ma filtra, na cale szczęście dzisiaj rozwiązała się całkiem szybko przypadłość mojego autka-jak wam powiem co się zepsuło to nie uwierzcie .
Bylem u mechanika samochodowego połączyliśmy kopmuter okazalo się że ciśnienie paliwa za niskie . Więc zaczynając od najtańszej naprawy Wymieniliśmy filtr paliwa i przy okazji filtry powietrza, oleju i sam oleje .
Po tej jak że banalnej naprawie autko śmiga jak nowe!
Tak więc koledzy serwis w odpowiednim czasie to jest podstawa prawidłowego funkcjonowania autka .
Bylem u mechanika samochodowego połączyliśmy kopmuter okazalo się że ciśnienie paliwa za niskie . Więc zaczynając od najtańszej naprawy Wymieniliśmy filtr paliwa i przy okazji filtry powietrza, oleju i sam oleje .
Po tej jak że banalnej naprawie autko śmiga jak nowe!
Tak więc koledzy serwis w odpowiednim czasie to jest podstawa prawidłowego funkcjonowania autka .
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: spadek mocy po 3500 obr/min max prędkość 120 km/h
Zapchany filtr paliwa, może spowodować chwilową utratę mocy silnika i zaświecenie kontrolki CHECK. Było już kilka takich przypadków opisanych na forum.
W sumie to jest dobra wiadomość dla Ciebie, że sama wymiana filtrów i oleju (które to czynności i tak trzeba było zrobić) załatwiły sprawę.
Życzę zadowolenia z jazdy ceedem i zero awarii.
W sumie to jest dobra wiadomość dla Ciebie, że sama wymiana filtrów i oleju (które to czynności i tak trzeba było zrobić) załatwiły sprawę.
Życzę zadowolenia z jazdy ceedem i zero awarii.
-
szczur75
Re: spadek mocy po 3500 obr/min max prędkość 120 km/h
ceed 1.6 115KM napisał(a):Bylem u mechanika samochodowego połączyliśmy kopmuter okazalo się że ciśnienie paliwa za niskie . Więc zaczynając od najtańszej naprawy Wymieniliśmy filtr paliwa i przy okazji filtry powietrza, oleju i sam oleje .
Po tej jak że banalnej naprawie autko śmiga jak nowe!
Tak więc koledzy serwis w odpowiednim czasie to jest podstawa prawidłowego funkcjonowania autka .
Zapewne P1186. Warto w takim przypadku zajrzeć do zbiornika i oczyścić sitko ssaka.
Oczywiście filtr paliwa jak najbardziej.
-
Vader
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Ja miałem niedawno problem z tym błędem P 1186.Wymieniony filtr paliwa oraz oczyszczone sitko ssaka.Ale mimo to czasem odczuwam delikatny spadek mocy jakby coś przytrzymywało samochód.Błędy żadne nie wyskakują. Wcześniej wyskakiwał inny błąd zawór EGR ale został wyczyszczony i błąd przestał wyskiwać.Teraz sam już nie wiem czy problemem są wtryski czy EGR ponownie daje znać czy jakiś syf jeszcze pozostał gdzieś w układzie paliwa.Może ktoś coś poradzi?
-
FlyBear
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
mam problem z błedem P1186 - zbyt niskie cisnienie paliwa.
Sitko w zbiorniku wyczyszczone, filtr zmieniony, wtryski sprawdzone i wyregulowane.
Auto traci moc po przekroczeniu 3000 obr/min. Wywala blad, wchodzi w tryb serwisowy, obroty max 3000 i auto nie ma sily jechac.
Ktos ma jakis pomysl co to moze byc bo mi juz rece opadaja.
Ktos mi ostatnio podpowiedzial ze to moze byc jakis elektrozawor na pompie albo szynie. Nie wiem czy to dobry trop, a nawet nie mam mozliwosci podmiany tych zaworow.
Sitko w zbiorniku wyczyszczone, filtr zmieniony, wtryski sprawdzone i wyregulowane.
Auto traci moc po przekroczeniu 3000 obr/min. Wywala blad, wchodzi w tryb serwisowy, obroty max 3000 i auto nie ma sily jechac.
Ktos ma jakis pomysl co to moze byc bo mi juz rece opadaja.
Ktos mi ostatnio podpowiedzial ze to moze byc jakis elektrozawor na pompie albo szynie. Nie wiem czy to dobry trop, a nawet nie mam mozliwosci podmiany tych zaworow.
-
szczur75
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
FlyBear napisał(a):Sitko w zbiorniku wyczyszczone,
Sitko się wymienia.
Czyszczenie to puder na pryszcza.
-
FlyBear
Re: spadek mocy po 3500 obr/min max prędkość 120 km/h
szczur75 napisał(a):Zapewne P1186. Warto w takim przypadku zajrzeć do zbiornika i oczyścić sitko ssaka.
A jak juz jest sitko wymienione to co sprawdzić dalej ??
-
szczur75
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
A masz wymienione czy gdybasz?
A jeśli pijesz do mojego postu sprzed dwóch lat i tego teraźniejszego, to po prostu przybyło mi nowe doświadczenie.
A jeśli pijesz do mojego postu sprzed dwóch lat i tego teraźniejszego, to po prostu przybyło mi nowe doświadczenie.
-
FlyBear
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Nie gdybam.
Po prostu sprawdzam wszystko po kolei i szukam rozwiazania problemu. Zrobilem juz to co moglem zrobic a blad jak sie pojawial tak pojawia sie dalej. Zastanawiam sie czy to ktorys z czujknikow szwankuje (na szynie albo przy pompie wtryskowej). Napisalej we wczesniejszym poście co juz zrobilem.
Po prostu sprawdzam wszystko po kolei i szukam rozwiazania problemu. Zrobilem juz to co moglem zrobic a blad jak sie pojawial tak pojawia sie dalej. Zastanawiam sie czy to ktorys z czujknikow szwankuje (na szynie albo przy pompie wtryskowej). Napisalej we wczesniejszym poście co juz zrobilem.
-
szczur75
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
To teraz: wyciągnij sitko, te które jest w odstojniku plastikowym w zbiorniku, jeśli nie ma na nim nic czarnego/grązowego, to obejrzyj je pod światło. Przyjrzyj się otworom sitka. Jest duża szansa, że są zaklejone przeźroczystą mazią. Często "mycie" sitka pozostawia takie właśnie efekty.
Jesli masz efekt taki, żę silnik pod obciążeniem nie wkręca się powyżej 2,8krpm (około), pojawia się check (lub nawiet bez lampki), a po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika problem znika (przynajmniej na jakiś czas), to powinienem mieć rację.
Dodatkowo co możesz sprawdzić, to zachowanie przycisku od ręcznej pompki paliwa (na filtrze paliwa). Zobacz czy przycisk zapada się sam na wolnych obrotach (ekstremum) albo po wciśnięciu gazu (do tego potrzebujesz dwie osoby).
Jesli masz efekt taki, żę silnik pod obciążeniem nie wkręca się powyżej 2,8krpm (około), pojawia się check (lub nawiet bez lampki), a po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika problem znika (przynajmniej na jakiś czas), to powinienem mieć rację.
Dodatkowo co możesz sprawdzić, to zachowanie przycisku od ręcznej pompki paliwa (na filtrze paliwa). Zobacz czy przycisk zapada się sam na wolnych obrotach (ekstremum) albo po wciśnięciu gazu (do tego potrzebujesz dwie osoby).
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Huczenie, buczenie, drgania i spadek mocy
przez ppp.p » 11 lip 2020 16:28 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 5782 Wyświetlone
- Ostatni post przez ppp.p
12 paź 2020 09:43
-
Huczenie, buczenie, drgania i spadek mocy
-
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
przez qb4487 » 10 sty 2020 11:50 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 6015 Wyświetlone
- Ostatni post przez qb4487
11 sty 2020 10:53
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
-
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
przez Pan Krecik » 17 paź 2022 20:01 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 4540 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pan Krecik
24 paź 2022 15:58
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
-
-
Rozruch silnika 1,6CRDi, na zimnym spadek napięcia aku do 8V
1, 2przez zychi » 24 sty 2021 13:15 w Silniki i skrzynia biegów - 21 Odpowiedzi / 10667 Wyświetlone
- Ostatni post przez zychi
23 lut 2021 20:42
-
Rozruch silnika 1,6CRDi, na zimnym spadek napięcia aku do 8V
-
-
Problem z dławieniem mocy
przez krzyshtof11 » 26 mar 2020 15:40 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 4612 Wyświetlone
- Ostatni post przez krzyshtof11
26 mar 2020 17:34
-
Problem z dławieniem mocy
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości