Witam, mam kilka problemów z Ceedem, zacznę może od początku.
Autko zakupione jako uszkodzone od Policji, rocznik 2007, przebieg 28000km. Autko stało prawie dwa i pół roku, teraz trafiło do mnie. Ma dwa zasadnicze problemy:
1. Uszkodzony DPF, tak przynajmniej twierdzi elektronik który od kilku lat naprawia mi samochody, to na prawdę dobry fachowiec, widząc chociażby po furach które naprawia, w dodatku różne wynalazki już naprawiał, mam do niego 100% zaufanie. Samochód ma abrycznie 140KM + Chip ale odczucia są jak w aucie 100 konnym, do tego spalanie na poziomie 9,6l/100km. Jego zdaniem próba wypalania DPF z poziomu komputera nic nie dała i trzeba go niestety usunąć permanentnie a to koszt 600zł. Czy nie zna ktoś innej możliwości?
2. Hamulce, tego gość od komputerów niestety nie robi, błąd P0504 mówi o uszkodzonym czujniku hamulca a objaw jest taki że po przejechaniu kilku kilometrów bez mocnego hamowania zaczyna blokować hamulce, trzeba zjechać i "podeptać pedał" i znów jedzie dalej. Problem pojawia się tylko w trasie, w mieście hamuje się tak często że nie zauważa się problemu.
Może jest w stanie ktoś podpowiedzieć co zrobić, ewentualnie polecić kogoś dobrego z okolic śląska.
Kody błędów P0504, P0473
Moderator: Żandarmeria
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
Re: Kody błędów P0504, P0473
Witam,
mialem r 2007 (teraz 2009) i w żadnym DPFa nie kojarze ... w PL wtedy go nie wsadzali ... ale to wersja specjalna i nadal wątpię w obecność tego filtra. Proponuje, zeby elektronik zajął się elektroniką a mechanik niech Ci powie, czy masz DPFa. Chip jest w formie boxa czy wgrywany do kompa? Jak wgrywany, to możesz mieć problem aktualizacją oprogramowania, bo nie zawsze komputery ASO są w stanie odczytać typ sterownika przy takich zabawach - znam z autopsji
Spalanie na mieście czy w trasie? W mieście to normalka - to nie jest oszczędny motor.
Co to znaczy czujnik hamulca - na pedale, poziomu płynu hamulcowego, czujniki w pompie ABS, czujniki w kołach?
Może jednak warto wydać parę złotych i podjechać do ASO, żeby ci zczytali błędy fabrycznym komputerem i dokładnie powiedzieli, o co chodzi? Niestety mimo uniwersalności OBD, nie zawsze kody są prawidłowo odczytywane lub przypisane w niefabrycznych programach do diagnostyki, a zakładam, że ów specjalista takowy posiada ...
pzdr
mialem r 2007 (teraz 2009) i w żadnym DPFa nie kojarze ... w PL wtedy go nie wsadzali ... ale to wersja specjalna i nadal wątpię w obecność tego filtra. Proponuje, zeby elektronik zajął się elektroniką a mechanik niech Ci powie, czy masz DPFa. Chip jest w formie boxa czy wgrywany do kompa? Jak wgrywany, to możesz mieć problem aktualizacją oprogramowania, bo nie zawsze komputery ASO są w stanie odczytać typ sterownika przy takich zabawach - znam z autopsji
Spalanie na mieście czy w trasie? W mieście to normalka - to nie jest oszczędny motor.
Co to znaczy czujnik hamulca - na pedale, poziomu płynu hamulcowego, czujniki w pompie ABS, czujniki w kołach?
Może jednak warto wydać parę złotych i podjechać do ASO, żeby ci zczytali błędy fabrycznym komputerem i dokładnie powiedzieli, o co chodzi? Niestety mimo uniwersalności OBD, nie zawsze kody są prawidłowo odczytywane lub przypisane w niefabrycznych programach do diagnostyki, a zakładam, że ów specjalista takowy posiada ...
pzdr
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Kody błędów P0504, P0473
Co do DPFa to możesz wysłać mi VIN. Zobaczymy czy ma go wpisany.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
chadie
Re: Kody błędów P0504, P0473
Mechanik również twierdzi że autko ma DPF'a K...a ja to mam szczęście, wychodzi na to że 90% Ceed'ów z polskiej dystrybucji takowego ustrojstwa nie posiada a mój ma i w dodatku musiał się z....ć. Dla pewności posłałem jeszcze VIN do rozszyfrowania koledze @ruszok na PW.
Co do błęu hamulca to wyskakuje Brake Switch "A" / "B" Correlation, co ciekawe jak elektronik "wchodzi" w OBD w ten błąd wyświetla się tam cała lista różnych danych dot. układu hamulcowego i np przy wciśnięciu sprzęgła zmienia się na wyświetlaczu OFF na ON a przy wciśnięciu hamulca nie.
Co do Chipu to nie mam pojęcia, nie pytałem elektronika w jaki sposób jest zchipowany, ale jest to robione na zlecenie policji, więc pewno w ASO i tak żeby gwarancji nie stracić.
A spalanie - hmm obecnie 9,4l/100km przy jeździe mieszanej, pomiar z ostatnich 800km, gdzie zaliczyłem powiedzmy ~300 km po mieście, ~400 przelotowe drogi i ze 100 ekspresowymi, kilka aut już miałem i żaden tyle nie palił. Ma to przypuszczam też związek z migającą kontrolką Check, auto pewno jeździ w trybie awaryjnym.
Co do błęu hamulca to wyskakuje Brake Switch "A" / "B" Correlation, co ciekawe jak elektronik "wchodzi" w OBD w ten błąd wyświetla się tam cała lista różnych danych dot. układu hamulcowego i np przy wciśnięciu sprzęgła zmienia się na wyświetlaczu OFF na ON a przy wciśnięciu hamulca nie.
Co do Chipu to nie mam pojęcia, nie pytałem elektronika w jaki sposób jest zchipowany, ale jest to robione na zlecenie policji, więc pewno w ASO i tak żeby gwarancji nie stracić.
A spalanie - hmm obecnie 9,4l/100km przy jeździe mieszanej, pomiar z ostatnich 800km, gdzie zaliczyłem powiedzmy ~300 km po mieście, ~400 przelotowe drogi i ze 100 ekspresowymi, kilka aut już miałem i żaden tyle nie palił. Ma to przypuszczam też związek z migającą kontrolką Check, auto pewno jeździ w trybie awaryjnym.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Kody błędów P0504, P0473
0091A5 ENGINE PACKAGE - VGT REGULAR ENG
2111A2 ENGINE GASKET - NON ASBESTOS
2531A2 RAD CORE MATERIAL - NOT RESISTANT CACL2
2841B6 EMISSION REGULATION - EURO 4
2861A2 MUFFLER MAIN ASSY - SINGLE-CR COAT`G
2891C1 CATALYTIC CONVERTER - W.C.C+U.C.C TYPE
Ma normę EURO4 co sugeruje brak DPFa.
Warm-up Catalytic Converter
Under Floor Catalytic Converter
Wg mnie on ma dwa katalizatory. Ale DPFa nie ma.
2111A2 ENGINE GASKET - NON ASBESTOS
2531A2 RAD CORE MATERIAL - NOT RESISTANT CACL2
2841B6 EMISSION REGULATION - EURO 4
2861A2 MUFFLER MAIN ASSY - SINGLE-CR COAT`G
2891C1 CATALYTIC CONVERTER - W.C.C+U.C.C TYPE
Ma normę EURO4 co sugeruje brak DPFa.
Warm-up Catalytic Converter
Under Floor Catalytic Converter
Wg mnie on ma dwa katalizatory. Ale DPFa nie ma.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
chadie
Re: Kody błędów P0504, P0473
A jak można to sprawdzić? Byłem pod autem i jest w tunelu pod podłogą katalizator i jest też coś blisko kolektora wydechowego, od góry nie widoczne od dołu mało miejsca i po mojemu może to być jedno lub drugie. Rozumiem że jeśli jest to drugi katalizator to będzie po prostu puszka + ewentualnie druga lambda w pobliżu, jeśli jest tam DPF to czy idą do niego jakieś przewody, rurki itp? podjadę jutro jeszcze raz do warsztatu i spróbuję samemu czegoś się tam dopatrzeć. @ruszok możesz mi na PW podesłać wszystko co Ci dekoder VIN wypluł? Jeśli to drugi katalizator to skąd błąd P0473 - exhaust presure sensor high?
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1364
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Kody błędów P0504, P0473
chadie – przepraszam ale trochę się we mnie zagotowało jak przeczytałem Twoje posty! Po pierwsze auta dostarczone polskiej Policji były objęte zgodnie warunkami różnych przetargów trzy oraz dwuletnią gwarancją. Jednym słowy Twoje auto jest już po gwarancji (również na silnik i skrzynię biegów). Po drugie te auta nie miały nigdy DPF więc zmień mechanika! Po trzecie Policja nigdy nie miała zgody producenta na jakiekolwiek modernizacje mocy auta bez konsekwencji w postaci utraty gwarancji (wiem, że to robili szczególnie w Krakowie). Po czwarte ze względu na Chip w tym aucie możesz się spodziewać kosztownych napraw silnika oraz koła dwumasowego (tak ten model ma DMF).
Odnośnie kodu P0473 świadczącego o wadliwym działaniu DPF to powiem, że można łatwo ten kod wywołać np. wybierając podczas diagnozy auto które ma DPF- DTC gwarantowane a klient naciągnięty na naprawę czegoś czego nie ma jego auto! To czy masz DPF ( w co bardzo wątpię) lub zwykły katalizator wystarczy zajrzeć pod auto - jak rozpoznać różnice polecam gogle (czujniczki rureczki i te sprawy).
Pozdrawiam: gisio
Odnośnie kodu P0473 świadczącego o wadliwym działaniu DPF to powiem, że można łatwo ten kod wywołać np. wybierając podczas diagnozy auto które ma DPF- DTC gwarantowane a klient naciągnięty na naprawę czegoś czego nie ma jego auto! To czy masz DPF ( w co bardzo wątpię) lub zwykły katalizator wystarczy zajrzeć pod auto - jak rozpoznać różnice polecam gogle (czujniczki rureczki i te sprawy).
Pozdrawiam: gisio
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
chadie
Re: Kody błędów P0504, P0473
@gisio chyba mnie nie rozumiesz, nic nie pisałem że mem jakąś gwarancję, ani że nie chcę jej utracić, w zasadzie to i tak nigdy nie jeżdżę do ASO, pisałem o tym w kontekście chipa i były to tylko moje domysły, dla mnie logiczne jest że jak jakaś firma kupuje nowe auto to nie ingeruje w nic co by zaszkodziło gwarancji.
Dzięki za podpowiedź co do błędu DPF co do katalizatora to znowu źle zrozumiałeś (być może ja tak lakonicznie piszę) jeden jest w miejscu w którym ma go większość samochodów (mniej więcej pod lewarkiem biegów) a przy kolektorze jest jakaś druga puszka. Też nie wierzę że autko miało by mieć DPF, ale w drugi katalizator też nie bardzo, Polska to nie Skandynawia
Dzięki za podpowiedź co do błędu DPF co do katalizatora to znowu źle zrozumiałeś (być może ja tak lakonicznie piszę) jeden jest w miejscu w którym ma go większość samochodów (mniej więcej pod lewarkiem biegów) a przy kolektorze jest jakaś druga puszka. Też nie wierzę że autko miało by mieć DPF, ale w drugi katalizator też nie bardzo, Polska to nie Skandynawia
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Kody błędów P0504, P0473
Auto ma 2 katalizatory. Podałem Ci dane z katalogu po VIN!! Bardziej dokładnych danych nie ma!
Były wersje na Polskę z 2 katami.
Były wersje na Polskę z 2 katami.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
chadie
Re: Kody błędów P0504, P0473
Problem rozwiązany, chyba należą się wszystkim przeprosiny za zawracanie dupska, gdyby nie wasza pomoc nie wpadlibyśmy na to. W sumie to i elektronik i Wy mieliście rację. Auto nie ma DPF ale ma komputer z egzemplarza który go posiadał. Wiedziałem że auto jest po dzwonie ale nie wpadłem na to że komp był wymieniany. Opcje mam teraz dwie, wyłączyć DPF w kompie, albo znaleźć kompa z wersji bez. Drugie jest trudniejsze bo części z alledrogo zazwyczaj są z importowanych aut, lecz to rozwiązanie chyba będzie lepsze. Zastanawiam się też nad wywaleniem Chipa, 40 KM dużej różnicy nie robi a w silnikach VM wpływa negatywnie na spalanie.
Jeszcze raz dzięki za pomoc
Jeszcze raz dzięki za pomoc
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1364
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Kody błędów P0504, P0473
chadie – Nie chcę się wymądrzać ale o ile pamiętam w 2003 roku weszła w życie ustawa, która zabrania montowania używanych części, które odpowiadają za bezpieczeństwo. O dziwo ustawa nie zabrania sprzedaży takich części.
Dodatkowo zalecałbym wymianę paska rozrządu. Skoro auto ma tylko 28.000 km to było eksploatowane w „trudnych warunkach” (Instrukcja Obsługi 7-15).
Pozdrawiam:
gisio
Dodatkowo zalecałbym wymianę paska rozrządu. Skoro auto ma tylko 28.000 km to było eksploatowane w „trudnych warunkach” (Instrukcja Obsługi 7-15).
Pozdrawiam:
gisio
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
chadie
Re: Kody błędów P0504, P0473
Faktycznie wymądrzasz się Ustawa ustawą a życie wygląda tak że 100% rozbitków w sprzedaży przywróconych została na używanych częściach, rozrząd (kompletny i nowy )był pierwszą rzeczą którą zrobiłem, dla tego że auto długo stało. Ja nigdy nie kupiłem auta nowego ani nie uszkodzonego, zawsze wybieram takie które nie miało ingerencji w układ jezdny, poduszki itp. Nikomu nie bronię kupować w salonach, ja mam po prostu takie podejście. Nie obawiam się używanego kompa, bardziej obawiam się ingerencji osób trzecich w takie urządzenia.
Jeszcze ciekawostka dotycząca rozbitków, ja wiem że auto było i jak było walnięte a 95% znajomych która nigdy by bitego nie kupiła ma auta po takich dzwonach że z grzeczności im nie mówię czym jeżdżą.
Jeszcze ciekawostka dotycząca rozbitków, ja wiem że auto było i jak było walnięte a 95% znajomych która nigdy by bitego nie kupiła ma auta po takich dzwonach że z grzeczności im nie mówię czym jeżdżą.
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
Re: Kody błędów P0504, P0473
komputer od innej wersji sugerowałby tez zwiększone spalanie powiązane z błedami rzekomego DPFa
A co do chipa - u mnie akurat poprawił spalanie
pzdr
A co do chipa - u mnie akurat poprawił spalanie
pzdr
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Kody błędów P0504, P0473
Jak ma wymienione ECU to skąd pewność, że ma zmodyfikowany program?
Chyba, że ma jakiegoś power boxa dołączanego.
Chyba, że ma jakiegoś power boxa dołączanego.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
Posty: 14
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
1, 2, 3, 4przez kryzys » 10 gru 2019 19:26 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 63 Odpowiedzi / 34752 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
07 sie 2020 07:21
-
Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
-
-
Jedno auto - 2 kody lakieru?!
przez mouse888 » 08 mar 2020 09:50 w Nadwozie - 2 Odpowiedzi / 4688 Wyświetlone
- Ostatni post przez bart210
08 mar 2020 18:49
-
Jedno auto - 2 kody lakieru?!
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 24 gości