Cześć Panowie,
Odgrzeję ten temat. Też borykam się z tym błędem, planuje na początek wymienić czujnika wałka bo mam zapasowy, ale podejrzewam, że to i tak będzie kwestia rozrządu. Pytanie moje brzmi natomiast czy łańcuch rozrządu powinien być całkowicie luźny gdy silniki nie pracuje (napina się po wzroście ciśnienia oleju)? Czy może powinien być napięty również w stanie spoczynku?
Czy jest teoretycznie możliwość, że błąd też wiąże się z brakiem należytej regulacji luzów zaworowych?
Trochę jestem zaintrygowany tym faktem, gdyż okolo 60 tys temu miałem incydent z przeskoczeniem łańcucha. Szczęśliwie silnik po unieruchomieniu nie odniósł szkód, za to wymieniony został komplet rozrządu z wariatorem (u jednego podobno szanowanego mechanika w Krakowie). Jak to jest, że po takim przebiegu od ostatniej naprawy znowu dzieją się takie jaja? Gość wsadził drogie części, i ja rozumiem wymianę rozrządu po 150 tys, ale kurcze po 60?
Dodam, że na obecnym silniku po generalnym remoncie przehulałem około 160 tys, w totalu jednostka ma jakieś +/-250 pewnie bo kupiłem go jako używany. W tej chwili zużycie oleju to około 1 litr na 10 tys. Dodam, że obecna wymiana (jeśli to to) będzie moją trzecią w tym silniku (1 przy remoncie, 2 -ga 60 tys temu),
Błąd P0016
Moderator: Żandarmeria
- AmericanPaleAle
- Dopiero co...
- Posty: 8
- Dołączył(a): 09 gru 2021 19:40
- Lokalizacja: Zamość
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb/LPG 109KM
7, S
- Bartekxxxgda
- Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 10 cze 2018 19:20
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1FL SW, 1396 Pb 90KM
2010
Re: Błąd P0016
AmericanPaleAle napisał(a):Cześć Panowie,
Odgrzeję ten temat. Też borykam się z tym błędem, planuje na początek wymienić czujnika wałka bo mam zapasowy, ale podejrzewam, że to i tak będzie kwestia rozrządu. Pytanie moje brzmi natomiast czy łańcuch rozrządu powinien być całkowicie luźny gdy silniki nie pracuje (napina się po wzroście ciśnienia oleju)? Czy może powinien być napięty również w stanie spoczynku?
Czy jest teoretycznie możliwość, że błąd też wiąże się z brakiem należytej regulacji luzów zaworowych?
Trochę jestem zaintrygowany tym faktem, gdyż okolo 60 tys temu miałem incydent z przeskoczeniem łańcucha. Szczęśliwie silnik po unieruchomieniu nie odniósł szkód, za to wymieniony został komplet rozrządu z wariatorem (u jednego podobno szanowanego mechanika w Krakowie). Jak to jest, że po takim przebiegu od ostatniej naprawy znowu dzieją się takie jaja? Gość wsadził drogie części, i ja rozumiem wymianę rozrządu po 150 tys, ale kurcze po 60?
Dodam, że na obecnym silniku po generalnym remoncie przehulałem około 160 tys, w totalu jednostka ma jakieś +/-250 pewnie bo kupiłem go jako używany. W tej chwili zużycie oleju to około 1 litr na 10 tys. Dodam, że obecna wymiana (jeśli to to) będzie moją trzecią w tym silniku (1 przy remoncie, 2 -ga 60 tys temu),
Cześć,umnie był ten sam problem a ,ze zaczynam od rzeczy najprostrzych to zdjąłem rure z przepustnicy i dokladnie umylem zmywaczem do tego przeznaczonym zalozylem rure spowrotem i odpaliłem samochod, przygazowalem pare razy i zgasilem proces ten powtorzylem dwa razy Problem znikną.
Pozdrawiam
- byd1
- Dopiero co...
- Posty: 5
- Dołączył(a): 08 kwi 2023 14:20
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C1 Brak, 1,4 Pb 90KM
2011
Błąd P0016
Witam, mam problem z kodem P0016 w Kia Ceed 1.4 cvvt benzyna z 2011r. Po wymianie kompletnego rozrządu nadal pojawia się błąd P0016. Zauważyłem że jeszcze do końca nie pracuje równo nie ma takiego przyspieszenia jak przed wymian, czyli wciskając pedał gazu ma chwilę zawieszenia i reaguje po chwili. Zdemontowałem pokrywę zaworową i sprawdziłem jak jest ustawiony rozrząd i zauważyłem że na kole zmiennych faz obrotów nie ma kreski poziomej do ustawiania. Moje pytani ; czy można ustawić rozrząd na podstawie kropek wybitych na kołach zębatych. Na kole zmiennych faz obrotów nie ma tej kreski jak na starym. Oczywiście mechanik twierdzi że rozrząd jest dobrze ustawiony.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Błąd P0016 i P0420
przez dominiss1990 » 30 gru 2022 10:39 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 3203 Wyświetlone
- Ostatni post przez dominiss1990
02 sty 2023 06:41
-
Błąd P0016 i P0420
-
-
Gasnący silnik (P0011 i P0016)
przez sgr » 28 lis 2019 20:46 w Silniki i skrzynia biegów - 9 Odpowiedzi / 10425 Wyświetlone
- Ostatni post przez sgr
11 cze 2020 17:43
-
Gasnący silnik (P0011 i P0016)
-
-
P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?
przez Filak » 08 mar 2021 21:54 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 13488 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
15 maja 2023 13:09
-
P0016 po remoncie silnika. Brak mocy, KZFR ?
-
-
Błąd P0807
przez patrykjm3 » 04 kwi 2022 12:13 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 7 Odpowiedzi / 3671 Wyświetlone
- Ostatni post przez patrykjm3
07 kwi 2022 03:32
-
Błąd P0807
-
-
Błąd U0001
przez kakersik » 27 lip 2019 23:36 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 4 Odpowiedzi / 6762 Wyświetlone
- Ostatni post przez pawdedi
06 sie 2019 18:06
-
Błąd U0001
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 18 gości