Strona 32 z 33

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 01 sie 2023 10:02
przez jardab
Witam
Dziwny problem z tym wypalaniem .U mnie wypalał po 20-30km i po czyszczeniu sitka w baku wypalił dopiero po 300km w trasie . Myślałem ,że mu przeszło jednak kolejne wypalanie było po 130 a następne po 70.Teraz znów wypala po 20-30km
Rodzi mi sie pytanie ,czy egr powinien pracować podczas jazdy czy tylko na postoju? U mnie żyje cały czas w przedziale od 30 do 60% chyba ,że przekroczy 2500 obrotów w trasie to się na 4,7 zatrzymuje tak jak na wypalaniu

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 01 sie 2023 10:17
przez Piejar
EGR żyje swoim życiem tj steruje nim ECU silnika. Można przyjąć uproszczone założenie że przy ostrzejszym przyspieszaniu zamyka się żeby silnik dostawał maksimum czystego powietrza (tlenu). Przy wypalaniu DPF zamyka się aby na dolot nie dostało się paliwo dawkowane na suwie wydechu. W sytuacjach pośrednich kieruje się jakąś strategią zapisaną w ECU

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 01 sie 2023 10:20
przez hevimental
Piejar napisał(a):EGR żyje swoim życiem tj steruje nim ECU silnika. Można przyjąć uproszczone założenie że przy ostrzejszym przyspieszaniu zamyka się żeby silnik dostawał maksimum czystego powietrza (tlenu). Przy wypalaniu DPF zamyka się aby na dolot nie dostało się paliwo dawkowane na suwie wydechu. W sytuacjach pośrednich kieruje się jakąś strategią zapisaną w ECU


Z tego co zauważyłem zamyka się w okolicy 2300/2500 obrotów i dlatego jadąc w trasie wypalanie ma większe interwały.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 30 sie 2023 05:43
przez Btw
Witam, ja również borykam się z problemem częstego wypalania DPF (wypala się co ok. 90-100km). Monitorując wskazania komputera apką dostrzegłem dziwne zachowanie zaworu EGR - otóż gdy silnik jest ciepły, na biegu jałowym położenie oraz podczas jazdy EGR faluje od 26-36% (nigdy nie przekracza tych poziomów) dzieje się to niezależnie od tego jak operuję pedałem gazu (jedynie przy mocnym przyspieszaniu, hamowaniu silnikiem oraz wypalaniu DPF zamyka się na 4,7%). Natomiast gdy silnik jest zimny (poniżej 70°C) nawet gdy wcisne gaz na maksa EGR się nie zamyka tylko działa w tych swoim przedziale 26-36% (wtedy też najszybciej zwiększa się poziom sadzy w filtrze). Czy możecie opisać jak u was zachowuje się zawór EGR, bo wydaje mi się, że w moim przypadku to on jest przyczyną problemów z dpfem.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 08 lis 2023 20:56
przez zychi
Witam
Przed regeneracją wypalał co kilkanaście kilometrów , teraz jest to ponad 300 km.
Wypalanie zaczyna się jak osiągnie poziom niecałych 17 gram sadzy.

Obrazek
Obrazek

https://zapodaj.net/plik-QDisBUaUyP#
Pewnie przy najbliższej jeździe zacznie wypalać.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 08 lis 2023 20:59
przez hevimental
Bo jest niższa temperatura na zewnątrz

Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 14 lis 2023 22:53
przez Kriscyr
Witam, u mnie sytuacja była taka dpf w okresie letnim wypalal się co 150km zimą 300km, zawsze starałem się aby nie przerywać procedury wypalania ale szczególnie latem było to dosyć problematyczne i postanowiłem poszukać przyczyny tego częstego wypalania, z ciekawości odkrecilem sobie czujnik na kolektorze dolotowym i zobaczyłem że w w kolektorze jest dosyć sporo takiej czarnej mazi sam czujnik też był sporo zapchany. Postanowiłem dać wyczyścić cały kolektor dolotowy i zawory dolotowe, wyczyściłem też ten czujniczek i przy okazji też przepływomierz. Po całej procedurze odpaliłem interfejs diagnostyczny i z ciekawości sprawdziłem czy nie ma jakiś błędów komputer pokazał jakieś 3 błędy związane właśnie przepływem powietrza w kolektorze. Wykasowalem te błędy i już się nie pojawiają. Silnik odrazu inaczej chodzi i nie przybywa tak szybko sadzy w dpf. Problemem był zapchany kolektor dolotowy i czujnik w nim, nie przelatywalo przez niego tyle powietrza ile wymagał komputer ,była zła mieszanka paliwo powietrze przez co była duża produkcja sadzy. Może komuś to pomoże, pozdrawiam

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 15 lis 2023 07:23
przez Piejar
Doprecyzuj pls o jaki czujnik na kolektorze dolotowym chodzi? O czujnik ciśnienia tzw MAP montowany na górze intercoolera czy o czujnik przepływu MAF? I o jakich zaworach dolotowych piszesz?
Zgoda że wpływ na humory DPF mają drobiazgi. U mnie była to urwana rurka czujnika delty p na DPF ale ta rurka "za", czyli blisko wylotu, blisko ciśnienia atmosferycznego. Ale usunięcie tej usterki spowodowało uleczenie całego procesu, wypalanie DPF co wieleset km, nawet pod 1000 km. A wcześniej wypałki były niekończące się i "oleju" mi przybyło coś ok litra

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 15 lis 2023 11:57
przez Kriscyr
Przeplywke czyscilem i ten czujnik nie wiem jak się nazywa ale jest ogory na plastikowym kolektorze dolotowym przykrecany 2 srubkami. Jak miałem ściągnięty kolektor dolotowy to tam w środku przy zaworach też było czyszczone

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 15 lis 2023 13:51
przez Piejar
Ten czerwony to przepływka, też żółty to MAP czujnik ciśnienia absolutnego

https://drive.google.com/file/d/1m9MgZc ... p=drivesdk

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 lis 2023 19:02
przez Kriscyr
U mnie to wyglada trochę inaczej bo mam 2015 rok i tam jest plastikowy kolektor.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 23 lut 2024 11:47
przez Piejar
Szanowni, obejrzałem ten odcinek R2D i pomyślałem o tych, którym często wypala się DPF. Gość stwierdził że wstawienie oil catch tanka mu pomogło i wydłużyło interwały prawie dwukrotnie - ciekawostka.
Może ktoś spróbuje? U mnie wypalania nadal w rozsądnych granicach > 450 km

https://youtu.be/UFUdcTxsx78?feature=shared

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 26 lut 2024 00:25
przez Yankee
Teraz już nikt nie może napisać, że jak jeździsz wokół komina to kupuj benzyniaka. Kolega kupił I przejechał niewiele ponad 3kkm i wyświetlił mu się komunikat "nie zatrzymuj sie". GPF zachciał się wypalić. Kia sportage.
To teraz co? Elektryk?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 26 lut 2024 07:20
przez Geegles
Elektryk lub HEV/PHEV. Na forum KSV to same płaczki są co jeżdżą wyłącznie w ECO po zakorkowanym mieście i zdziwieni, że GPF się co chwilę zapycha :icon_biggrin: KMP będą pozywać zbiorowo xD aha... tylko, że w Sportage NQ5 to chodzi wyłącznie o 1.6 180 KM MHEV.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 26 lut 2024 09:10
przez Piejar
Płaczki nie płaczki: pisuje też na mojasportage (trafiłem tam walcząc z DPF w moim Proceed) i prosiłem parę razy żeby ktoś wrzucił przebiegi temperatury spalin - nikt, nic. Za dużo mitów za mało faktów.
Jak już tam wspominałem, moja Megane IV ma GPF, 120 kkm na blacie, szósty rok jazdy i zero problemow z GPF. Jedyny komunikat związany z GPF w tym czasie to była awaria czujnika delty P - wymieniono na gwarancji. Tak więc coś musi być na rzeczy w Kia GPF - ja obstawiam software. Być może przebiegi temperatur coś by powiedziały. Bo u mnie w Meganie temperatury spalin są takie że GPF wypala się samoistnie - tak właśnie mają benzyniaki.
I żeby nie było, ja jeżdżę 2 X 14 km dziennie do roboty, wokół komina też. Więc moja jazda nie ma charakteru autostradowego.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 26 lut 2024 09:46
przez Yankee
Zawsze myślałem że to diesel ma więcej syfu do spalenia niż benzyna a tu wychodzi na to, że w Sportage z GPF jest jeszcze gorzej. A Ceedy nie mają GPFa i takich samych problemów? Dziwne. Ja latam benzyna 1.5 160KM MY23 i nie znam problemu. Chyba też mam taki filtr?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 26 lut 2024 10:02
przez Geegles
Wszystko zależy jak jeździsz. Teściu ma xCeeda 1.5 160 KM i jeździ wyłącznie po mieście, więc po kilku tysiącach kilometrów nie dość, że ma komunikat o wypaleniu GPF to jeszcze go dusi, więc się nauczył, że jak pojawia się kontrolka to jedzie na A2 i 20 minut się wypala. Podziękujmy UE.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 26 lut 2024 10:25
przez Piejar
Silnik GDI paradoksalnie produkuje wielokrotnie więcej cząstek stałych niż zwykły silnik MPI.
Ale to nie wina EU tylko cech tego rodzaju zasilania w paliwo. Tak jak pisałem, da się zrobić silnik z GPF, w którym nawet nie masz pojęcia że taki filtr istnieje.
Dawajcie wykresy temperatur spalin z Kia GDI :-)

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 26 lut 2024 19:33
przez Yankee
Będę musiał odpalić OBD chyba i jakieś sensory monitorować w tym zakresie :-)

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 26 lut 2024 19:41
przez Piejar
Byłoby fajnie. W sumie chodzi o temperatury spalin, ewentualnie delta Po na GPF. Nie wiem ile jest czujników temperatury w Kia GDI. I jakby był parametry soot level to też byłby ciekawy. W Meganie na pewno jest on liczony i podejrzewam że w Kia tez bo nie sposób tego mierzyć. Zmierzyć można deltę P I to chyba jest jedyny parametr który daje pojęcie o zatkaniu GPF.
Przykładowy mój wykres. Ale zrobię jutro coś lepszego

https://drive.google.com/file/d/1lGop8F ... p=drivesdk