Hej,
Od dłuższego czasu walczę trochę z DPFem i chciałbym od Was dowiedzieć się kilka rzeczy nt. jego obsługi.
Wszystkie sprawdzone informacje będę dorzucał do pierwszego posta celem aktualizacji.
1) Co jaki czas/ile kilometrów powinno się włączać wypalanie filtra DPF?
2) W Ceedzie nie ma żadnej kontrolki działającego DPFa, rozumiem, że jedyną sprawdzoną informacją o wypalaniu jest chwilowy wzrost zużycia paliwa? (Można to sprawdzić na hamowaniu silnikiem, wartość > 0?)
3) Jak długo trwa wypalanie?
4) Czy wypalanie włączy się jedynie jeśli samochód jedzie z obrotami w przedziale 2000-2500? Czy np. jadąc prędkością autostradową z 3500 obrotami również jest szansa, że się włączy?
5) Czy wierzycie w specyfiki dot. poprawy działania DPFa? Na jakiej zasadzie one działają? Obniżają temperaturę spalania sadzy?
6) Co zrobić w przypadku, gdy dojeżdżam do końca trasy a wiem, że DPF się dalej wypala? Zaczekać czy powinien ukończyć dopalanie przy ponownym uruchomieniu filtr się dopali?
7) Czy jeżeli wypalanie DPFa nie zakończyło się sukcesem (np. przerwana jazda), to samochód może być przez to "zamulony"?
8) Czy podczas wypalania DPFa, auto na postoju będzie miało wyższe obroty ? Ewentualnie czy wtedy silnik może dekikatnie falować?
Proszę o wyjaśnienia i zapraszam do dyskusji.
[C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie
Moderator: Żandarmeria
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1619
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
[C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
- smertius
Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie
1. U mnnie co około 200-300 km zależnie od stylu jazdy. Jeżdżę praktycznie codziennie po ok 30km w jedną stronę do pracy
2. Tak
3. Około 25 km normalnej jazdy(trochę miasto ale w większośći teren niezabudowany).
4. Nie wiem, ale raczej to nie ma znaczenia.
5. ...
6. Chwilę poczkekać, z tego co zauważyłem to wypalanie zostanie przerwane.
7. Nie zauważyłem, ale nie miałem raczej sytuacji żeby wypalanie zostało przerwane kilka razy pod rząd.
8. Tak, ale minimalnie i tylko przez moment po około 1 minucie spadają do normalnych(prawdopodobnie wtedy przerywa się wypalanie)
2. Tak
3. Około 25 km normalnej jazdy(trochę miasto ale w większośći teren niezabudowany).
4. Nie wiem, ale raczej to nie ma znaczenia.
5. ...
6. Chwilę poczkekać, z tego co zauważyłem to wypalanie zostanie przerwane.
7. Nie zauważyłem, ale nie miałem raczej sytuacji żeby wypalanie zostało przerwane kilka razy pod rząd.
8. Tak, ale minimalnie i tylko przez moment po około 1 minucie spadają do normalnych(prawdopodobnie wtedy przerywa się wypalanie)
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie
5. Tak
Obniża temperaturę pasywnej regeneracji filtra Dpf z ponad 550 stopni do 400
Napisz mi maila na PW do Siebie
Obniża temperaturę pasywnej regeneracji filtra Dpf z ponad 550 stopni do 400
Napisz mi maila na PW do Siebie
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
- panpromek
Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie
Z moich obserwacji wynika:
1. Dopalanie włącza się mniej więcej co 300 km,
2. To że się dopala widzę po wzroście średniego spalania. Resetuję kompa po każdym tankowaniu, więc da się to szybko zauważyć,
3. Z czasem trwania to różnie. NIekiedy wystarczy kilka kilometrów, a innym razem trwa to w nieskończoność....
4. Nie zanotowałem zależności między włączaniem się dopalania DPF a prędkością obrotową silnika,
5. Nie stosuję żadnych dodatkowych "dopalaczy",
6. Nie przejmuję się tym.
7. Ten silnik i tak jest mulasty więc wypalanie DPFu raczej nie robi różnicy :>
8. Nie wiem, nie zaobserwowałem takiego faktu.
1. Dopalanie włącza się mniej więcej co 300 km,
2. To że się dopala widzę po wzroście średniego spalania. Resetuję kompa po każdym tankowaniu, więc da się to szybko zauważyć,
3. Z czasem trwania to różnie. NIekiedy wystarczy kilka kilometrów, a innym razem trwa to w nieskończoność....
4. Nie zanotowałem zależności między włączaniem się dopalania DPF a prędkością obrotową silnika,
5. Nie stosuję żadnych dodatkowych "dopalaczy",
6. Nie przejmuję się tym.
7. Ten silnik i tak jest mulasty więc wypalanie DPFu raczej nie robi różnicy :>
8. Nie wiem, nie zaobserwowałem takiego faktu.
- ivul
Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie
1. Jak żona jeździ na krótkich trasach po mięście to częściej niż 300. Jak lecę autostradą cały czas to nie częściej niż 300km (ciężko stwierdzić).
2. Widać po spalaniu, jak puścisz nogę z gazu to spalanie nie spada do 0, a jak jedziesz to pali 1-2 litry więcej przy tym samym obciążeniu
3. Kilka minut/kilometrów
4. Jak jadę delikatnie to się nie włączy, jak rusze "dynamicznie" ze świateł albo wyprzedzam, to spalanie już nie chce spaść nawet jak delikatnie jadę po tym manewrze. Czy jest to sposób żeby włączyć wypalanie?
5. Nie używałem.
6. Pytałem o to mechanika w Kii na przeglądzie, powiedział że można zostawić zapalony samochód jeśli jest taka opcja. Niby zdrowsze. (dalej w pkt.8)
7. Nie zaobserwowałem.
8. Samochód chodzi inaczej na postuje, lekko drga, lekko falują obroty (dosłownie 20-30), po skończonym wpalaniu pracuje znacznie płynniej, równiej.
Mechanik mi mówił, że Ceedy 2 są sprytnie zrobione pod takim względem, że mają DPFa blisko silnika i łatwo go nagrzać do odpowiedniej temperatury.
Jak sprawdzić zapchanego DPFa? Czy są sposoby poza podpinaniem kompa? Niemiecka autostrada i pedał w podłogę w poszukiwaniu zmian w maxymalnej prędkości?
2. Widać po spalaniu, jak puścisz nogę z gazu to spalanie nie spada do 0, a jak jedziesz to pali 1-2 litry więcej przy tym samym obciążeniu
3. Kilka minut/kilometrów
4. Jak jadę delikatnie to się nie włączy, jak rusze "dynamicznie" ze świateł albo wyprzedzam, to spalanie już nie chce spaść nawet jak delikatnie jadę po tym manewrze. Czy jest to sposób żeby włączyć wypalanie?
5. Nie używałem.
6. Pytałem o to mechanika w Kii na przeglądzie, powiedział że można zostawić zapalony samochód jeśli jest taka opcja. Niby zdrowsze. (dalej w pkt.8)
7. Nie zaobserwowałem.
8. Samochód chodzi inaczej na postuje, lekko drga, lekko falują obroty (dosłownie 20-30), po skończonym wpalaniu pracuje znacznie płynniej, równiej.
Mechanik mi mówił, że Ceedy 2 są sprytnie zrobione pod takim względem, że mają DPFa blisko silnika i łatwo go nagrzać do odpowiedniej temperatury.
Jak sprawdzić zapchanego DPFa? Czy są sposoby poza podpinaniem kompa? Niemiecka autostrada i pedał w podłogę w poszukiwaniu zmian w maxymalnej prędkości?
- Przemek77
- Brygadzista
- Posty: 81
- Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
- Lokalizacja: PL
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M
Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie
Moje doświadczenie z VAGa - leję shell VPower i znaaaacznie rzadziej wypalanie dpfa. Na hipermarketowym paliwie porażka, zwłaszcza przy jeździe miejskiej.
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie
Przemek77 napisał(a):Moje doświadczenie z VAGa - leję shell VPower i znaaaacznie rzadziej wypalanie dpfa. Na hipermarketowym paliwie porażka, zwłaszcza przy jeździe miejskiej.
Cena o czymś świadczy prawda?
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 729
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie
Pitrek napisał(a):
Cena o czymś świadczy prawda?
Niby o czym? "Hipermarketowe" paliwo, jak i każde inne pochodzi z Orlenu... Jeżeli się czymś różni, to zawartością dodatków dolewanych do cysterny.
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie
aviator napisał(a):Pitrek napisał(a):
Cena o czymś świadczy prawda?
Niby o czym? "Hipermarketowe" paliwo, jak i każde inne pochodzi z Orlenu... Jeżeli się czymś różni, to zawartością dodatków dolewanych do cysterny.
Tak dodatkami, które są kluczowe - mam porównanie z dieslem (jeździłem 6 lat) i teraz z benzyną gdzie robię ciągle testy. porównania etc.
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 729
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: [C2] - DPF - obsługa, wypalanie, spalanie
Pitrek napisał(a):
Tak dodatkami, które są kluczowe - mam porównanie z dieslem (jeździłem 6 lat) i teraz z benzyną gdzie robię ciągle testy. porównania etc.
Tyle że szczerze wątpię, by zwykłe paliwo na stacji Carrefour dostarczane przez Orlen (na dystrybutorach są nawet wlepki Orlenu kontroli jakości), różniło się czymś od tego na firmowych stacjach Orlenu. Różnice mogą dotyczyć jedynie paliw droższych z dodatkami, które na stacjach różnych koncernów mogą być inne i w innej ilości.
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
Posty: 10
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Częste wypalanie DPF
przez Damian91x » 09 cze 2020 10:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 5546 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
09 cze 2020 11:33
-
Częste wypalanie DPF
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:09 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:09 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:11 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości