Strona 1 z 1
Niedogrzany silnik czy UPG ?
Napisane: 21 sty 2017 18:13
przez Pitrek
Witam,
Dzisiaj zaglądając pod maskę itp. odkręciłem sobie z czystej ciekawości korek od wlewu oleju i co mojego zaskoczeniu mam takie coś na nim. Nie jest to jednolicie biała maż, bardziej taki jasny brąz. Zdjęcie też tego nie oddaje w pełni
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/EQ17dUEi0QJ9Ji6133PtxFKi9fny11http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/EQ17dUEi0QJ9Ji6133PtxFKi9fny11Płyn wygląda normalnie, nie mam tłustych oczek, nie ubywa. Bagnet i poziom oleju w normie. Wiem, że są ujemne temp. itp. ale czy to na pewno od krótkich tras ? . Do pracy w jedną stronę mam około 10km, jadę na 6 rano więc jest dość zimno jeszcze, ogrzewanie w aucie włączam jak wskazówka jest na połowie miedzy 0 a 90, zdarza się ze auto ma 90 dopiero po przejechaniu połowę dystansu bądź później, ciężko mi ocenić bo wskazówka tez jest tylko poglądowo w aucie.
Jutro rano skontroluję poziom płynu i oleju jeszcze raz. Macie jakieś pomysły ? powycierałem korek chce pojeździć i zobaczyć za parę dni jak to będzie wyglądać.
Pozdrawiam,
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
Napisane: 21 sty 2017 18:26
przez Gizmo121
A płynu chłodzącego nie ubywa ?? Podobny przypadek miał syn w hondzie - tylko miał prawie piane pod korkiem - przyczyną była nieszczelna uszczelka głowicy
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
Napisane: 21 sty 2017 18:30
przez Pitrek
Gizmo121 napisał(a):A płynu chłodzącego nie ubywa ?? Podobny przypadek miał syn w hondzie - tylko miał prawie piane pod korkiem - przyczyną była nieszczelna uszczelka głowicy
Dzisiaj tak na szybko przeglądałem te zbiorniki świecąc latarka z telefonu, jutro sprawdzę w dzień jak to wygląda ale wydaje się być poziom w porządku
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
Napisane: 21 sty 2017 19:21
przez mati939
Niedogrzanie silnika. Miałem to samo w audi z silnikiem 2.8 dojazd do firmy 25 km i później powrót. Czasami trochę po mieście i robiło się to samo. Zalecam zmianę oleju wraz z filtrami aby nie zatkały się kanaliki.
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
Napisane: 21 sty 2017 19:27
przez Pitrek
mati939 napisał(a):Niedogrzanie silnika. Miałem to samo w audi z silnikiem 2.8 dojazd do firmy 25 km i później powrót. Czasami trochę po mieście i robiło się to samo. Zalecam zmianę oleju wraz z filtrami aby nie zatkały się kanaliki.
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
Olej wymieniłem miesiąc temu dokładnie, owszem jak było po -10 i ileś tam mniej jeździłem bo auto stało i niekiedy dwa dni, może zrobię trasę dłuższa porządnie go zagrzeje i zobaczę najwyżej potem wymienię ? - czy dmuchać na zimne i wymieniać już ?
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
Napisane: 21 sty 2017 20:19
przez outlander38
Nic nie wymieniaj . Silnik nie dogrzany . Wyczyść wąż odmy . Jest na 100% zapchany ta mazią i zamarza . Przeważnie takie zjawisko widać w silnikach vw . Ale tu tez sie zdarza
Taka powiedzmy norma
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
Napisane: 21 sty 2017 20:23
przez Pitrek
outlander38 napisał(a):Nic nie wymieniaj . Silnik nie dogrzany . Wyczyść wąż odmy . Jest na 100% zapchany ta mazią i zamarza . Przeważnie takie zjawisko widać w silnikach vw . Ale tu tez sie zdarza
Taka powiedzmy norma
Nie mam jak za bardzo tego teraz oczyścić, samo nie wyjdzie sobie to ? ta maż z węża odmy ?
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
Napisane: 21 sty 2017 20:30
przez outlander38
Zdemontować i pod gorącą wodą. Reszta benzynka ekstrakcyjną i wydmuchac ....samo nie wyjdzie ...ewentualnie jak w vw zamarznie i będzie brak odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika i nawet może doprowadzić w mrozach do wywalenia oleju przez bagnet lub korek oleju.
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
Napisane: 21 sty 2017 21:16
przez Pitrek
outlander38 napisał(a):Zdemontować i pod gorącą wodą. Reszta benzynka ekstrakcyjną i wydmuchac ....samo nie wyjdzie ...ewentualnie jak w vw zamarznie i będzie brak odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika i nawet może doprowadzić w mrozach do wywalenia oleju przez bagnet lub korek oleju.
Przekonałeś Mnie, w poniedziałek albo wtorek odstawie auto do mechanika, żeby wyczyścił to i popatrzył tak sobie przy okazji czy jeszcze czegoś tam nie ma.
Dzięki
Re: Niedogrzany silnik czy UPG ?
Napisane: 22 sty 2017 18:46
przez Pitrek
Na rozgrzanym silniku poziom płynu powinien być na Full, bo na zimnym jest między F a L? na zdjęciu poziom na zimnym silniku
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka