Cześć,
Cee'dem zrobiłem juz jakieś 21 tys. km. Aktualny przebieg: 157500 km. Problem polega na tym, że jeszcze jakieś pół roku temu moje średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosiło max 7l/100km, a teraz dochodzi do 9, z czego na trasie z 6.5l/100km (płynne ~110-120km/h) wzrosło mi ostatnio do 9.5 - 10l/100km (ta sama jazda - dawniej tak dużo spalałem przy stałym 160km/h). Jeżdże sam, w bagażniku tylko koło zapasowe, pompka, jakieś najpotrzebniejsze drobnostki. Co ciekawe komputer pokazuje ciągle tak samo: 5.4 do 6l/100km średniego spalania. Na trasie spalanie tymczasowe wg. komputera kręci się głównie pomiędzy 4 a 6 litrów, nie przekraczam 10. Problemy zaczęły się od momentu, kiedy auto zaczęło dziwnie tracić moc (czułem np. przy przyspieszeniu). Pojawiały się też problemy z mocą, gdy mocniej depnąłem, tj. wciskam ostrzej pedał gazu bo chcę np. uciec ze skrzyżowania a auto się wtedy dławi.
W końcu zapalił się check. Diagnoza: rozrząd. No to wymieniłem w nim ten rozrząd i pare innych rzeczy:
- Rozrząd (łańcuch, ślizgacze, napinacz; koła zębate ponoć dobre)
- Świece
- Filtr paliwa
- Olej dwukrotnie przy tym przebiegu (Shell Ultrahelix 5W-30)
Po tym wszystkim zniknął problem małej mocy przy przyspieszeniu, ale pozostał problem dławienia przy przygazówce.
Podłączałem pod rózne komputery z różnymi softami i wszędzie czysto. Czujniki położenia wałka rozrządu i sonda lambda ponoć w porządku. Koła zimne.
Nikt nie jest w stanie mi nic więcej powiedzieć. Fakt faktem, nie byłem w ASO, bo jest trochę daleko. Czy tylko oni mi pozostali? A może w tym aucie to normalne, że nie idzie ogarnąć, o co mu chodzi?
Zgodziłbym się, że obecne spalanie jest normalne, jeśli bym nie miał pewności, że wcześniej było inaczej. Kierowca się nie zmienił, styl jazdy też nie.
Nie mam instalacji gazowej.
[C1FL] Bardzo wysokie spalanie
Moderator: Żandarmeria
-
Araulen - Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 15 kwi 2018 22:44
- Lokalizacja: Sieradz
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 105KM
2009, Comfort
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Bardzo wysokie spalanie
Araulen napisał(a):Cześć,
Cee'dem zrobiłem juz jakieś 21 tys. km. Aktualny przebieg: 157500 km. Problem polega na tym, że jeszcze jakieś pół roku temu moje średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosiło max 7l/100km, a teraz dochodzi do 9, z czego na trasie z 6.5l/100km (płynne ~110-120km/h) wzrosło mi ostatnio do 9.5 - 10l/100km (ta sama jazda - dawniej tak dużo spalałem przy stałym 160km/h). Jeżdże sam, w bagażniku tylko koło zapasowe, pompka, jakieś najpotrzebniejsze drobnostki. Co ciekawe komputer pokazuje ciągle tak samo: 5.4 do 6l/100km średniego spalania. Na trasie spalanie tymczasowe wg. komputera kręci się głównie pomiędzy 4 a 6 litrów, nie przekraczam 10. Problemy zaczęły się od momentu, kiedy auto zaczęło dziwnie tracić moc (czułem np. przy przyspieszeniu). Pojawiały się też problemy z mocą, gdy mocniej depnąłem, tj. wciskam ostrzej pedał gazu bo chcę np. uciec ze skrzyżowania a auto się wtedy dławi.
W końcu zapalił się check. Diagnoza: rozrząd. No to wymieniłem w nim ten rozrząd i pare innych rzeczy:
- Rozrząd (łańcuch, ślizgacze, napinacz; koła zębate ponoć dobre)
- Świece
- Filtr paliwa
- Olej dwukrotnie przy tym przebiegu (Shell Ultrahelix 5W-30)
Po tym wszystkim zniknął problem małej mocy przy przyspieszeniu, ale pozostał problem dławienia przy przygazówce.
Podłączałem pod rózne komputery z różnymi softami i wszędzie czysto. Czujniki położenia wałka rozrządu i sonda lambda ponoć w porządku. Koła zimne.
Nikt nie jest w stanie mi nic więcej powiedzieć. Fakt faktem, nie byłem w ASO, bo jest trochę daleko. Czy tylko oni mi pozostali? A może w tym aucie to normalne, że nie idzie ogarnąć, o co mu chodzi?
Zgodziłbym się, że obecne spalanie jest normalne, jeśli bym nie miał pewności, że wcześniej było inaczej. Kierowca się nie zmienił, styl jazdy też nie.
Nie mam instalacji gazowej.
Katalizator - "lubiły" się sypać, albo sondy hmm choć komputer powinien wywalić to
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- pawdedi
- Kierownik zmiany
- Posty: 145
- Dołączył(a): 23 mar 2018 22:14
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,4 Pb 90KM
2012
Re: Bardzo wysokie spalanie
Mogę potwierdzić że u mnie były identyczne objawy i okazało się że kat się ukruszył i zatykał wydech.
Brak mocy, jakbym wiózł cegły w bagażniku. Spalanie w mieście powyżej 10. Trasa niewiele mniej.
Najprościej odkręcić wydech zaraz za katem i sprawdzić stan wkładu. Lambda ciężko się odkręca i można urwać gwint.
Błąd P0420 wyskoczył dopiero po kilku miesiącach, dodatkowo słychać było metaliczne brzęczenie w okolicy kata przy szybkim dodawaniu gazu.
No ale trzymam kciuki że to nie to.
O przypomniało mi się. Sprawdź jak oscylują obie sondy lambda na rozgrzanym silniku na luzie.
Jak wykresy się powielają to możesz być pewien że to kat.
Brak mocy, jakbym wiózł cegły w bagażniku. Spalanie w mieście powyżej 10. Trasa niewiele mniej.
Najprościej odkręcić wydech zaraz za katem i sprawdzić stan wkładu. Lambda ciężko się odkręca i można urwać gwint.
Błąd P0420 wyskoczył dopiero po kilku miesiącach, dodatkowo słychać było metaliczne brzęczenie w okolicy kata przy szybkim dodawaniu gazu.
No ale trzymam kciuki że to nie to.
O przypomniało mi się. Sprawdź jak oscylują obie sondy lambda na rozgrzanym silniku na luzie.
Jak wykresy się powielają to możesz być pewien że to kat.
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Bardzo wysokie spalanie
pawdedi napisał(a):Mogę potwierdzić że u mnie były identyczne objawy i okazało się że kat się ukruszył i zatykał wydech.
Brak mocy, jakbym wiózł cegły w bagażniku. Spalanie w mieście powyżej 10. Trasa niewiele mniej.
Najprościej odkręcić wydech zaraz za katem i sprawdzić stan wkładu. Lambda ciężko się odkręca i można urwać gwint.
Błąd P0420 wyskoczył dopiero po kilku miesiącach, dodatkowo słychać było metaliczne brzęczenie w okolicy kata przy szybkim dodawaniu gazu.
No ale trzymam kciuki że to nie to.
O przypomniało mi się. Sprawdź jak oscylują obie sondy lambda na rozgrzanym silniku na luzie.
Jak wykresy się powielają to możesz być pewien że to kat.
Regenerowałeś poprzez wymianę wkładu katalicznego? - czy wpadł nowy?
Trzeba mieć sposób na sondę, u mnie to milion razy były wykręcane i wkręcane i nic nie urwało się.
Typowe objawy jak cofa spaliny na niskich obrotach, bo przy wyższych przedmucha.
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
Posty: 4
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Bardzo silne wspomaganie i inne błędy
przez Miszel » 20 lis 2020 15:03 w Zawieszenie - 13 Odpowiedzi / 8335 Wyświetlone
- Ostatni post przez Magikrealista
22 wrz 2021 15:25
-
Bardzo silne wspomaganie i inne błędy
-
-
Wysokie obroty po odpaleniu zimnego silnika
przez mreko85 » 09 lut 2020 12:02 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 10690 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
26 maja 2023 12:52
-
Wysokie obroty po odpaleniu zimnego silnika
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 18569 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 14850 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 12933 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości