1.6 DOHC - nasze rekordy w najmniejszym spalaniu
Moderator: Żandarmeria
-
mjrPit
najczęściej przejechanie 9 km po mieście zajmuje mi ok 25 minut (+- 5 minut) więc jak łatwo policzyć to średnia prędkość wychodzi 21,6 km/h. Przejazd staram się planować tak, aby jak najdłużej jechać płynnie lub po prostu jechać, więc często jadę bokami zygzakiem, żeby w pewnym momencie stanąc w korku i wyczekać swoje, ale wtedy toczę się na jedynce bez dotykania gazu. Poza korkami przyśpieszanie dynamiczne na dwójce i potem jak najszybciej piątka, którą trzymam nawet przy 50km/h, z resztą mało jest miejsc gdzie można i jest sens jechać szybciej, więc spalanie jest małe, na piące przy 50 km/h chwilowe spalanie stoi około 4 litrów
-
adam08
do forresta:
Jeżdżę podobnie do lookaszka. Nie jestem zawalidrogą ale też nie szaleję.. ot różnie czasami spokojenie czasami mniej spokojnie średniej prędkości Ci nie podam bo to info bez sensu jeżeli chodzi o miasto. Albo w korkach do 10km/h albo na trzypasmówce, gdy jest względnie pusto do 130 km/h ale to rzadziej bo nie często jeżdżę w nocy . Nie udało mi się jeszcze przekroczyć 8,5 l. Wydaje mi się, że dużo zależy od paliwa.
Jeżdżę podobnie do lookaszka. Nie jestem zawalidrogą ale też nie szaleję.. ot różnie czasami spokojenie czasami mniej spokojnie średniej prędkości Ci nie podam bo to info bez sensu jeżeli chodzi o miasto. Albo w korkach do 10km/h albo na trzypasmówce, gdy jest względnie pusto do 130 km/h ale to rzadziej bo nie często jeżdżę w nocy . Nie udało mi się jeszcze przekroczyć 8,5 l. Wydaje mi się, że dużo zależy od paliwa.
-
marcingsxr
<span>forrestgump</span> napisał(a):Powiedz Smyki (i inni, którzy nie przekroczyli nigdy 8/100km w jeździe miejskiej)
-jaką macie średnią prędkość w tej miejskiej jeżdzie i który bieg jest przeważnie w użyciu?
-ile stoicie z tego w korkach a ile jedziecie?
-ile Wam bierze w trasie i z jaką prędkością się zazwyczaj poruszacie?
średnia prędkość 33-35km/h ; bieg IV-V
przeważnie jadę korki rzadko(ale jazda 6km i postój 8h i z powrotem 6km lub jazda 20km jednym ciągiem)
w trasie nie sprawdzałem jeszcze
-
Grzechu
-
klosj24
<span>adam08</span> napisał(a):Wydaje mi się, że dużo zależy od paliwa.
Też tak myślałem. Do pustego baku nalałem Shell V-Power Racing (100 oktan cena coś koło 5 zł) - tak sobie raz zaszalałem. No i liczyłem na jakieś względy i...
Spalanie na trasie Kielce-Warszawa ok 200 km takie samo 6,2
Po Warszawie ok 40 km też 9,5 (jak normalnie)
Droga powrotna 6,2
Porównując ze zwykła 95 nic lepiej ani gorzej.
Próbowałem depnąć gazem ale też nic szczególnego nie zauważył. A więc:
Po mojemu nie ma co lać drogiej benzyny bo efektów zero.
-
mjrPit
-
Kubeusz
-
elza2008
-
novee
<span>elza2008</span> napisał(a):Pro z benzyną 1,6 - od początku tankuję PB98,
to spróbuj wlać normalną, dobrą 95. W nowych autach, np. Hondach czy Subaru jak silnik ma pić 95 i jest do tego przystosowany, to po wlaniu 98 moc spada, a spalanie wzrasta, czasem całkiem wyczuwalnie.
W ogóle wlewanie 98 i Vyrvy, Viagry i innych Powerów do normalnego auta benzynowego to kompletna lipa i marketingowe naciąganie. Wyjątkiem są auta, które mogą pić tylko 98.
-
CEEDEEROM - Żandarmeria
- Posty: 1113
- Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT
-
elza2008
-
Maikler
<span>elza2008</span> napisał(a):Bo jak wiadomo benzyna 98 ma wiĂŞkszÂą liczbĂŞ oktanĂłw, ma mniej zanieczyszczeĂą i mniej faÂłszowana na stacjach (duÂżo mniejszy popyt zmniejsza opÂłacalnoœÌ).
I nie bardzo rozumiem dlaczego silnik po 98 miaÂłby byĂŚ bardziej muÂłowaty od 95?
Koledzy maj¹ trochê racji. Silniki starszej konstrukcji s¹ przystosowane g³ównie do 95 i wlanie 98 mija siê z celem. Cee'dy s¹ przystosowane zarówno do 95 i 98 (odsy³am do instrukcji). Od zakupu jeŸdzi³em na 98, ostatnio zatankowa³em 95. Nie odczu³em ¿adnej ró¿nicy pomiêdzy obydwoma paliwami je¿eli chodzi o wzrost/spadek mocy, /cichsza/g³oœniejsza praca silnika, czy coœ w tym stylu ale wzros³o za to spalanie o ca³e 0,5 litra, mimo ¿e jeŸdzi³em ostatnio wiêcej w trasie ni¿ po mieœcie. W ostatnim Auto Œwiecie pisali nawet, ¿e Ultimate ma obni¿aÌ spalanie. Znaj¹c nasze stacie 95 nie ma 95 oktanów (oko³o 90), a 98 nie ma 98. Lanie lepszego paliwa ma najwiêksze znaczenie przede wszystkim w dieslach. Mia³em okazjê rozmawiaÌ z dwoma dilerami i twierdzili, ¿e w przypadku diesli nie nale¿y oszczêdzaÌ na paliwie i laÌ to lepsze.
- john78
- Koordynator Regionalny
- Posty: 274
- Dołączył(a): 10 sie 2008 13:08
- Lokalizacja: podkarpacie
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
<span>novee</span> napisał(a):W ogóle wlewanie 98 i Vyrvy, Viagry i innych Powerów do normalnego auta benzynowego to kompletna lipa i marketingowe naciąganie. Wyjątkiem są auta, które mogą pić tylko 98.
co prawda to prawda
Przy odbiorze auta na moje pytanie czy nie lepiej lać 98 dealer powiedział że nie ma sensu bo auto i tak tego nie odczuje a silnik jest przystosowany do 95. Tankuje najczęściej na orlenie nie na jakiś dziwnych stacjach bez nazwy gdzie stosują różnego typu domieszki do paliwa i wszystko gra
uyyuyu
-
teon
Ja dam przykład że w nowym aucie lepsze paliwo może być gorsze. Np. w leonie FR 2.0 tdi 170 KM paliwo typu premium powoduje, że przy dynamicznej jeździe komputer obicna moc ponieważ temperatura spalin jest zbyt wysoka aby wypalić cząstki stałe w filtrze DPF. Dlatego lepiej lać do tego auta zwykły ON.
-
novee
<span>elza2008</span> napisał(a):Bo jak wiadomo benzyna 98 ma wiĂŞkszÂą liczbĂŞ oktanĂłw, ma mniej zanieczyszczeĂą i mniej faÂłszowana na stacjach (duÂżo mniejszy popyt zmniejsza opÂłacalnoœÌ).
I nie bardzo rozumiem dlaczego silnik po 98 miaÂłby byĂŚ bardziej muÂłowaty od 95?
Ma wiêcej oktanów czyli wiêksz¹ odpornoœÌ na spalanie stukowe i to wszystko.
WiĂŞcej oktanĂłw to nie znaczy Âże mocniejsza, wrĂŞcz przeciwnie. 98 jest mniej wydajna energetycznie jako paliwo od 95.
<span>Maikler</span> napisał(a):Silniki starszej konstrukcji sÂą przystosowane g³ównie do 95 i wlanie 98 mija siĂŞ z celem. Cee'dy sÂą przystosowane zarĂłwno do 95 i 98 (odsyÂłam do instrukcji).
akurat nowsze silniki sÂą bardziej czuÂłe na paliwo i precyzyjniej majÂą ustawione sterowniki i jak jest zalecane 95, to lepiej jeÂździ na 95. ÂŻadna instrukcja Ci nie zabroni nalaĂŚ 98, ale nic to kompletnie nie daje a wrĂŞcz przeciwnie. To Âże wlaÂłeÂś raz 95 i siĂŞ coÂś zmieniÂło to nie argument, bo wlejesz z innej dostawy na tej samej stacji i bedzie inaczej, pojedziesz innÂą trasÂą, zmieni Ci siĂŞ cisnienie w oponach itd., itp.
<span>Maikler</span> napisał(a):ZnajÂąc nasze stacie 95 nie ma 95 oktanĂłw (okoÂło 90), a 98 nie ma 98.
To jest ju¿ urban legend, chyba ¿e na jakichœ dawnych PGRach tankujesz. Inna sprawa z dieslami, bo tu siê ró¿ne cuda nawet na markowych stacjach zdarzaj¹. Chocia¿ mój pije z Neste, w trasie z Orlenu albo Staoil i sporadycznie inne by³y wlane i na razie pod 80 kkm dobija i nic mu nie jest.
-
mjrPit
potwierdziło się - przynajmniej w moim przypadku - że styl jazdy istotnie wpływa na spalanie ceed-a. Tydzień jazdy żony po mieście (nota bene po moim wykładzie o eco-jeździe), mimo jej usilnych prób spalanie na poziomie 8,9. następny tydzień mojej jazdy (ta sama trasa po mieście) spalanie 7,8. Wniosek: żona dostanie rower
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
novee napisał(a):<span>elza2008</span> napisał(a):Bo jak wiadomo benzyna 98 ma wiĂŞkszÂą liczbĂŞ oktanĂłw, ma mniej zanieczyszczeĂą i mniej faÂłszowana na stacjach (duÂżo mniejszy popyt zmniejsza opÂłacalnoœÌ).
I nie bardzo rozumiem dlaczego silnik po 98 miaÂłby byĂŚ bardziej muÂłowaty od 95?
Ma wiêcej oktanów czyli wiêksz¹ odpornoœÌ na spalanie stukowe i to wszystko.
WiĂŞcej oktanĂłw to nie znaczy Âże mocniejsza, wrĂŞcz przeciwnie. 98 jest mniej wydajna energetycznie jako paliwo od 95.<span>Maikler</span> napisał(a):Silniki starszej konstrukcji sÂą przystosowane g³ównie do 95 i wlanie 98 mija siĂŞ z celem. Cee'dy sÂą przystosowane zarĂłwno do 95 i 98 (odsyÂłam do instrukcji).
akurat nowsze silniki sÂą bardziej czuÂłe na paliwo i precyzyjniej majÂą ustawione sterowniki i jak jest zalecane 95, to lepiej jeÂździ na 95. ÂŻadna instrukcja Ci nie zabroni nalaĂŚ 98, ale nic to kompletnie nie daje a wrĂŞcz przeciwnie. To Âże wlaÂłeÂś raz 95 i siĂŞ coÂś zmieniÂło to nie argument, bo wlejesz z innej dostawy na tej samej stacji i bedzie inaczej, pojedziesz innÂą trasÂą, zmieni Ci siĂŞ cisnienie w oponach itd., itp.<span>Maikler</span> napisał(a):ZnajÂąc nasze stacie 95 nie ma 95 oktanĂłw (okoÂło 90), a 98 nie ma 98.
To jest ju¿ urban legend, chyba ¿e na jakichœ dawnych PGRach tankujesz. Inna sprawa z dieslami, bo tu siê ró¿ne cuda nawet na markowych stacjach zdarzaj¹. Chocia¿ mój pije z Neste, w trasie z Orlenu albo Staoil i sporadycznie inne by³y wlane i na razie pod 80 kkm dobija i nic mu nie jest.
DOKÂŁADNIE
na 98 moÂże nawet wiĂŞcej paliĂŚ
z ciekowostek -kupi³em kiedyœ merca 190 i mia³ pod mask¹ prze³¹cznik mechaniczny 95/98 podobno zmienia³o to ustawienia silnika typu k¹t zap³onu itp.--krêci³em zmiany nie by³y odczuwalne
-
CEEDEEROM - Żandarmeria
- Posty: 1113
- Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... gn=4815852
http://www.poznan.pl/mim/public/publika ... tance=1017
http://video.wtk.pl/?layout=player.xtm& ... s&id=14143
http://www.poznan.pl/mim/public/publika ... tance=1017
http://video.wtk.pl/?layout=player.xtm& ... s&id=14143
Ostatnio edytowano 02 cze 2009 20:08 przez CEEDEEROM, łącznie edytowano 1 raz
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020
-
forrestgump
Przemogłem się w weekend i na krajowej siódemce zastosowałem technikę "dziadkowej jazdy". Odcinek testowy tylko 80km (potem noga jakoś sama opadła ), ruch na trasie umiarkowany/mały, klima włączona, wskazanie 5,4l/100km... ale na codzień tak się jeździć nie da, tylko w poszukiwaniu nieosiągalnego ideału ecodrivingu
- kotin
- Asystent Kierownika
- Posty: 314
- Dołączył(a): 31 paź 2008 11:17
- Lokalizacja: Tczew
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, optimum
EKO? Linki które dałeś CEEDEEROM przypomniały mi o znajomym szkolonym jeszcze na Warszawie i Żuku. Jeździł zazwyczaj starszymi samochodami około 2 litrów pojemności. Stosował zgodnie z przyzwyczajeniami nabytymi podczas jazd z silnikiem dolnozaworowym typowe EKO: ... czwórka przy 40 km/h...
Dwa lata temu kupił Punto z jakimś małym szybkoobrotowym silnikiem. Silnik wytrzymał niecały rok. Wypalone zawory i uszczelka pod głowicą, drgania silnika... Pełne EKO
Teraz znów jeździ dieselkiem 2,0 który jakoś to EKO wytrzymuje.
Dwa lata temu kupił Punto z jakimś małym szybkoobrotowym silnikiem. Silnik wytrzymał niecały rok. Wypalone zawory i uszczelka pod głowicą, drgania silnika... Pełne EKO
Teraz znów jeździ dieselkiem 2,0 który jakoś to EKO wytrzymuje.
SW 1,6 CRDi Beżowy oczywiście
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
DOHC TCI
przez Mesomagik » 19 wrz 2019 18:30 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 4236 Wyświetlone
- Ostatni post przez Mesomagik
19 wrz 2019 18:30
-
DOHC TCI
-
-
Kia ceed 1.6 DOHC - Falowanie obrotów
przez MRN123 » 13 gru 2019 18:51 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 5 Odpowiedzi / 7950 Wyświetlone
- Ostatni post przez Webby
13 gru 2019 19:37
-
Kia ceed 1.6 DOHC - Falowanie obrotów
-
-
1.6 dohc brak mocy 2009r
przez zlotowq » 03 kwi 2020 11:24 w Silniki i skrzynia biegów - 14 Odpowiedzi / 13050 Wyświetlone
- Ostatni post przez zlotowq
12 kwi 2020 21:14
-
1.6 dohc brak mocy 2009r
-
-
Kultura pracy silnika 1.4 cvvt DOHC
przez Babel86 » 03 mar 2022 07:29 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 2101 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
07 kwi 2022 16:30
-
Kultura pracy silnika 1.4 cvvt DOHC
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości