1.6 DOHC - nasze rekordy w najmniejszym spalaniu

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
mjrPit
 

14 maja 2009 17:22

najczęściej przejechanie 9 km po mieście zajmuje mi ok 25 minut (+- 5 minut) więc jak łatwo policzyć to średnia prędkość wychodzi 21,6 km/h. Przejazd staram się planować tak, aby jak najdłużej jechać płynnie lub po prostu jechać, więc często jadę bokami zygzakiem, żeby w pewnym momencie stanąc w korku i wyczekać swoje, ale wtedy toczę się na jedynce bez dotykania gazu. Poza korkami przyśpieszanie dynamiczne na dwójce i potem jak najszybciej piątka, którą trzymam nawet przy 50km/h, z resztą mało jest miejsc gdzie można i jest sens jechać szybciej, więc spalanie jest małe, na piące przy 50 km/h chwilowe spalanie stoi około 4 litrów

AUTOR WĄTKU
adam08
 

14 maja 2009 17:22

do forresta:

Jeżdżę podobnie do lookaszka. Nie jestem zawalidrogą ale też nie szaleję.. ot różnie czasami spokojenie czasami mniej spokojnie :twisted: średniej prędkości Ci nie podam bo to info bez sensu jeżeli chodzi o miasto. Albo w korkach do 10km/h albo na trzypasmówce, gdy jest względnie pusto do 130 km/h ale to rzadziej bo nie często jeżdżę w nocy :wink: . Nie udało mi się jeszcze przekroczyć 8,5 l. Wydaje mi się, że dużo zależy od paliwa.

AUTOR WĄTKU
marcingsxr
 

14 maja 2009 21:51

<span>forrestgump</span> napisał(a):Powiedz Smyki (i inni, którzy nie przekroczyli nigdy 8/100km w jeździe miejskiej)
-jaką macie średnią prędkość w tej miejskiej jeżdzie i który bieg jest przeważnie w użyciu?
-ile stoicie z tego w korkach a ile jedziecie?
-ile Wam bierze w trasie i z jaką prędkością się zazwyczaj poruszacie?



średnia prędkość 33-35km/h ; bieg IV-V
przeważnie jadę korki rzadko(ale jazda 6km i postój 8h i z powrotem 6km lub jazda 20km jednym ciągiem)
w trasie nie sprawdzałem jeszcze

AUTOR WĄTKU
Grzechu
 

15 maja 2009 06:49

Ja po mieście (Warszawa) sporo w korkach, bez klimy osiągam aktualnie 8.3 l/100 max. Kiedyś było ok 9 l/100 jakimś cudem spadło albo nagle korki są mniejsze.
Jeżdze raczej jak mi wygodnie i w miare dynamicznie.

AUTOR WĄTKU
klosj24
 

15 maja 2009 08:23

<span>adam08</span> napisał(a):Wydaje mi się, że dużo zależy od paliwa.

Też tak myślałem. Do pustego baku nalałem Shell V-Power Racing (100 oktan cena coś koło 5 zł) - tak sobie raz zaszalałem. No i liczyłem na jakieś względy i...
Spalanie na trasie Kielce-Warszawa ok 200 km takie samo 6,2
Po Warszawie ok 40 km też 9,5 (jak normalnie)
Droga powrotna 6,2
Porównując ze zwykła 95 nic lepiej ani gorzej.
Próbowałem depnąć gazem ale też nic szczególnego nie zauważył. A więc:
Po mojemu nie ma co lać drogiej benzyny bo efektów zero.

AUTOR WĄTKU
mjrPit
 

15 maja 2009 08:55

dokładnie - ja raz zalałem na próbę BP Ultimate i zero efektów, nawet spalaine wyszło mi wyższe niż zazwyczaj. Najlepsze efekty zauważyłem tankując na Statoil Suprema 95, ale jej lepsze parametry nie rekompensują wysokiej ceny.

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

15 maja 2009 09:00

klosj24 napisał(a):A więc:
Po mojemu nie ma co lać drogiej benzyny bo efektów zero.

IMO benzynki klasy v-power warte sa uwagi z powodu dodatkow uszlachetniajacych i czyszczacych jakie zawieraja.
Zalewam suprema albo v-powerem co drugie tankowanie.
A niech i silnik ma cos od zycia ;)

AUTOR WĄTKU
elza2008
 

15 maja 2009 09:39

Pro z benzyną 1,6 - od początku tankuję PB98, jazda prawie wyłącznie w dużych miastach, dość dynamiczna, non stop włączona klima - rok temu spalanie 8,2 l/100, teraz spadło do 7,9 l/100.

AUTOR WĄTKU
novee
 

15 maja 2009 10:57

<span>elza2008</span> napisał(a):Pro z benzyną 1,6 - od początku tankuję PB98,

to spróbuj wlać normalną, dobrą 95. W nowych autach, np. Hondach czy Subaru jak silnik ma pić 95 i jest do tego przystosowany, to po wlaniu 98 moc spada, a spalanie wzrasta, czasem całkiem wyczuwalnie.
W ogóle wlewanie 98 i Vyrvy, Viagry i innych Powerów do normalnego auta benzynowego to kompletna lipa i marketingowe naciąganie. Wyjątkiem są auta, które mogą pić tylko 98.

Avatar użytkownika
CEEDEEROM
Żandarmeria
 
Posty: 1113
Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT

15 maja 2009 11:54

<span>novee</span> napisał(a):po wlaniu 98 moc spada

Potwierdzam. Niedawno z ciekawości nalałem 98 i był wyraźnie mułowaty.
W poprzednim aucie - to samo.
Leję tylko 95 i jest dobrze 8-)
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020

AUTOR WĄTKU
elza2008
 

15 maja 2009 13:51

OK, a jakieś bardziej techniczne wyjaśnienie Waszych postów? :)
Bo jak wiadomo benzyna 98 ma większą liczbę oktanów, ma mniej zanieczyszczeń i mniej fałszowana na stacjach (dużo mniejszy popyt zmniejsza opłacalność).
I nie bardzo rozumiem dlaczego silnik po 98 miałby być bardziej mułowaty od 95?

AUTOR WĄTKU
Maikler
 

15 maja 2009 14:39

<span>elza2008</span> napisał(a):Bo jak wiadomo benzyna 98 ma wiĂŞkszÂą liczbĂŞ oktanĂłw, ma mniej zanieczyszczeĂą i mniej faÂłszowana na stacjach (duÂżo mniejszy popyt zmniejsza opÂłacalnoœÌ).
I nie bardzo rozumiem dlaczego silnik po 98 miaÂłby byĂŚ bardziej muÂłowaty od 95?


Koledzy maj¹ trochê racji. Silniki starszej konstrukcji s¹ przystosowane g³ównie do 95 i wlanie 98 mija siê z celem. Cee'dy s¹ przystosowane zarówno do 95 i 98 (odsy³am do instrukcji). Od zakupu jeŸdzi³em na 98, ostatnio zatankowa³em 95. Nie odczu³em ¿adnej ró¿nicy pomiêdzy obydwoma paliwami je¿eli chodzi o wzrost/spadek mocy, /cichsza/g³oœniejsza praca silnika, czy coœ w tym stylu ale wzros³o za to spalanie o ca³e 0,5 litra, mimo ¿e jeŸdzi³em ostatnio wiêcej w trasie ni¿ po mieœcie. W ostatnim Auto Œwiecie pisali nawet, ¿e Ultimate ma obni¿aÌ spalanie. Znaj¹c nasze stacie 95 nie ma 95 oktanów (oko³o 90), a 98 nie ma 98. Lanie lepszego paliwa ma najwiêksze znaczenie przede wszystkim w dieslach. Mia³em okazjê rozmawiaÌ z dwoma dilerami i twierdzili, ¿e w przypadku diesli nie nale¿y oszczêdzaÌ na paliwie i laÌ to lepsze.

john78
Koordynator Regionalny
 
Posty: 274
Dołączył(a): 10 sie 2008 13:08
Lokalizacja: podkarpacie
Grupa: GOP- Górny Śląsk

15 maja 2009 14:47

<span>novee</span> napisał(a):W ogóle wlewanie 98 i Vyrvy, Viagry i innych Powerów do normalnego auta benzynowego to kompletna lipa i marketingowe naciąganie. Wyjątkiem są auta, które mogą pić tylko 98.

co prawda to prawda :)
Przy odbiorze auta na moje pytanie czy nie lepiej lać 98 dealer powiedział że nie ma sensu bo auto i tak tego nie odczuje a silnik jest przystosowany do 95. Tankuje najczęściej na orlenie nie na jakiś dziwnych stacjach bez nazwy gdzie stosują różnego typu domieszki do paliwa i wszystko gra :)
uyyuyu

AUTOR WĄTKU
teon
 

15 maja 2009 15:13

Ja dam przykład że w nowym aucie lepsze paliwo może być gorsze. Np. w leonie FR 2.0 tdi 170 KM paliwo typu premium powoduje, że przy dynamicznej jeździe komputer obicna moc ponieważ temperatura spalin jest zbyt wysoka aby wypalić cząstki stałe w filtrze DPF. Dlatego lepiej lać do tego auta zwykły ON.

AUTOR WĄTKU
novee
 

15 maja 2009 15:18

<span>elza2008</span> napisał(a):Bo jak wiadomo benzyna 98 ma wiĂŞkszÂą liczbĂŞ oktanĂłw, ma mniej zanieczyszczeĂą i mniej faÂłszowana na stacjach (duÂżo mniejszy popyt zmniejsza opÂłacalnoœÌ).
I nie bardzo rozumiem dlaczego silnik po 98 miaÂłby byĂŚ bardziej muÂłowaty od 95?

Ma wiêcej oktanów czyli wiêksz¹ odpornoœÌ na spalanie stukowe i to wszystko.
WiĂŞcej oktanĂłw to nie znaczy Âże mocniejsza, wrĂŞcz przeciwnie. 98 jest mniej wydajna energetycznie jako paliwo od 95.


<span>Maikler</span> napisał(a):Silniki starszej konstrukcji sÂą przystosowane g³ównie do 95 i wlanie 98 mija siĂŞ z celem. Cee'dy sÂą przystosowane zarĂłwno do 95 i 98 (odsyÂłam do instrukcji).

akurat nowsze silniki sÂą bardziej czuÂłe na paliwo i precyzyjniej majÂą ustawione sterowniki i jak jest zalecane 95, to lepiej jeÂździ na 95. ÂŻadna instrukcja Ci nie zabroni nalaĂŚ 98, ale nic to kompletnie nie daje a wrĂŞcz przeciwnie. To Âże wlaÂłeÂś raz 95 i siĂŞ coÂś zmieniÂło to nie argument, bo wlejesz z innej dostawy na tej samej stacji i bedzie inaczej, pojedziesz innÂą trasÂą, zmieni Ci siĂŞ cisnienie w oponach itd., itp.

<span>Maikler</span> napisał(a):ZnajÂąc nasze stacie 95 nie ma 95 oktanĂłw (okoÂło 90), a 98 nie ma 98.

To jest ju¿ urban legend, chyba ¿e na jakichœ dawnych PGRach tankujesz. Inna sprawa z dieslami, bo tu siê ró¿ne cuda nawet na markowych stacjach zdarzaj¹. Chocia¿ mój pije z Neste, w trasie z Orlenu albo Staoil i sporadycznie inne by³y wlane i na razie pod 80 kkm dobija i nic mu nie jest.

AUTOR WĄTKU
mjrPit
 

18 maja 2009 12:17

potwierdziło się - przynajmniej w moim przypadku - że styl jazdy istotnie wpływa na spalanie ceed-a. Tydzień jazdy żony po mieście (nota bene po moim wykładzie o eco-jeździe), mimo jej usilnych prób spalanie na poziomie 8,9. następny tydzień mojej jazdy (ta sama trasa po mieście) spalanie 7,8. Wniosek: żona dostanie rower :lol:

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

18 maja 2009 13:59

novee napisał(a):
<span>elza2008</span> napisał(a):Bo jak wiadomo benzyna 98 ma wiĂŞkszÂą liczbĂŞ oktanĂłw, ma mniej zanieczyszczeĂą i mniej faÂłszowana na stacjach (duÂżo mniejszy popyt zmniejsza opÂłacalnoœÌ).
I nie bardzo rozumiem dlaczego silnik po 98 miaÂłby byĂŚ bardziej muÂłowaty od 95?

Ma wiêcej oktanów czyli wiêksz¹ odpornoœÌ na spalanie stukowe i to wszystko.
WiĂŞcej oktanĂłw to nie znaczy Âże mocniejsza, wrĂŞcz przeciwnie. 98 jest mniej wydajna energetycznie jako paliwo od 95.


<span>Maikler</span> napisał(a):Silniki starszej konstrukcji sÂą przystosowane g³ównie do 95 i wlanie 98 mija siĂŞ z celem. Cee'dy sÂą przystosowane zarĂłwno do 95 i 98 (odsyÂłam do instrukcji).

akurat nowsze silniki sÂą bardziej czuÂłe na paliwo i precyzyjniej majÂą ustawione sterowniki i jak jest zalecane 95, to lepiej jeÂździ na 95. ÂŻadna instrukcja Ci nie zabroni nalaĂŚ 98, ale nic to kompletnie nie daje a wrĂŞcz przeciwnie. To Âże wlaÂłeÂś raz 95 i siĂŞ coÂś zmieniÂło to nie argument, bo wlejesz z innej dostawy na tej samej stacji i bedzie inaczej, pojedziesz innÂą trasÂą, zmieni Ci siĂŞ cisnienie w oponach itd., itp.

<span>Maikler</span> napisał(a):ZnajÂąc nasze stacie 95 nie ma 95 oktanĂłw (okoÂło 90), a 98 nie ma 98.

To jest ju¿ urban legend, chyba ¿e na jakichœ dawnych PGRach tankujesz. Inna sprawa z dieslami, bo tu siê ró¿ne cuda nawet na markowych stacjach zdarzaj¹. Chocia¿ mój pije z Neste, w trasie z Orlenu albo Staoil i sporadycznie inne by³y wlane i na razie pod 80 kkm dobija i nic mu nie jest.



DOKÂŁADNIE
na 98 moÂże nawet wiĂŞcej paliĂŚ

z ciekowostek -kupi³em kiedyœ merca 190 i mia³ pod mask¹ prze³¹cznik mechaniczny 95/98 podobno zmienia³o to ustawienia silnika typu k¹t zap³onu itp.--krêci³em :twisted: zmiany nie by³y odczuwalne :twisted:

Avatar użytkownika
CEEDEEROM
Żandarmeria
 
Posty: 1113
Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT

01 cze 2009 14:36

Ostatnio edytowano 02 cze 2009 20:08 przez CEEDEEROM, łącznie edytowano 1 raz
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020

AUTOR WĄTKU
forrestgump
 

01 cze 2009 21:19

Przemogłem się w weekend i na krajowej siódemce zastosowałem technikę "dziadkowej jazdy". Odcinek testowy tylko 80km (potem noga jakoś sama opadła :oops: ), ruch na trasie umiarkowany/mały, klima włączona, wskazanie 5,4l/100km... ale na codzień tak się jeździć nie da, tylko w poszukiwaniu nieosiągalnego ideału ecodrivingu :twisted:

kotin
Asystent Kierownika
 
Posty: 314
Dołączył(a): 31 paź 2008 11:17
Lokalizacja: Tczew
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, optimum

02 cze 2009 09:31

EKO? Linki które dałeś CEEDEEROM przypomniały mi o znajomym szkolonym jeszcze na Warszawie i Żuku. Jeździł zazwyczaj starszymi samochodami około 2 litrów pojemności. Stosował zgodnie z przyzwyczajeniami nabytymi podczas jazd z silnikiem dolnozaworowym typowe EKO: ... czwórka przy 40 km/h...
Dwa lata temu kupił Punto z jakimś małym szybkoobrotowym silnikiem. Silnik wytrzymał niecały rok. Wypalone zawory i uszczelka pod głowicą, drgania silnika... Pełne EKO :P
Teraz znów jeździ dieselkiem 2,0 który jakoś to EKO wytrzymuje. :P
SW 1,6 CRDi Beżowy oczywiście :)

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl