Ranni w boju

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Ranni w boju

17 kwi 2011 18:23

Zderzaki są plastikowe, więc minimalna różnica musi być.

Ruszok zawsze czujny ^^ Oczywiście zderzaki, a nie błotniki.

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Ranni w boju

21 kwi 2011 19:33

No i się doczekałem. Drugi kierowca mojego procka dzisiaj go załatwił :( jutro jadę do rzeczoznawcy, a po świętach oddaję do roboty. Moje pytanie brzmi tylko: czy mam podstawy do ubiegania się o auto zastępcze na czas naprawy z autoryzowanym punkcie kii?
Obrazek ;( ;( ;(

Avatar użytkownika
awer
Kierownik
 
Posty: 452
Dołączył(a): 22 lut 2011 21:20
Lokalizacja: Małopolska.
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C2 PRO, 1,6 Pb 135KM
2014, L

Re: Ranni w boju

21 kwi 2011 19:40

Najprawdopodobniej sami ci to zaproponują, niemniej jednak jak będziesz umawiał się "na termin", to zapytaj się czy będzie dostępny samochód zastępczy w tym terminie, bo z reguły za wiele serwisy ich nie mają, a muszą je dzielić pomiędzy serwis mechaniczny i lakiernię.
pro_cee'd L+FUN+UVO_pierwsza rejestracja 01.2015
był pro_cee'd Optimum 1.4 109 KM_2008

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Ranni w boju

21 kwi 2011 20:33

Jutro będę u nich to się postaram wszystko załatwić. Auto zastępcze jest mi niezbędne. Jeszcze wchodzi w grę auto z PZU. Jednak wolałbym dostać ceed'a albo inną kijankę na ten dzień czy dwa :P

AUTOR WĄTKU
guwer
 

Re: Ranni w boju

21 kwi 2011 21:30

hacker napisał(a):Jednak wolałbym dostać ceed'a albo inną kijankę na ten dzień czy dwa :P

Myślę że to może potrwać dobrych kilka dni (demontaż, prostowanie, szpachlowanie, schnięcie, szlifowanie, malowanie, schnięcie, montaż)

Adam Garstka
Żandarmeria
 
Posty: 2973
Dołączył(a): 11 lut 2008 13:43
Lokalizacja: Zawiercie / Poręba
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 GDI Pb 135KM
2013

Re: Ranni w boju

22 kwi 2011 04:58

guwer napisał(a):Myślę że to może potrwać dobrych kilka dni

Mi robili tydzień ( wymiana drzwi i cieniowanie elementów ). W twoim przypadku malowanie boku nie potrwa krócej.
A drzwi prawdopodobnie do wymiany.
SW 1.6 Gdi DARK GAN METAL
HB 1.4, Solid Red, Comfort, 2007
Kontakt: gorny_slask@mojaceed.pl

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Ranni w boju

22 kwi 2011 06:03

No o wymianę drzwi mam zamiar się upomnieć. Może to trwać nawet 2 tygodnie pod warunkiem, że dostanę zastępcze auto na cały czas :P

Adam Garstka
Żandarmeria
 
Posty: 2973
Dołączył(a): 11 lut 2008 13:43
Lokalizacja: Zawiercie / Poręba
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 GDI Pb 135KM
2013

Re: Ranni w boju

22 kwi 2011 06:10

hacker napisał(a):Może to trwać nawet 2 tygodnie, pod warunkiem, że dostanę zastępcze auto na cały czas

To zależy od ubezpieczyciela ( czy masz opcje auta zastępczego ) a nie od serwisu.
SW 1.6 Gdi DARK GAN METAL
HB 1.4, Solid Red, Comfort, 2007
Kontakt: gorny_slask@mojaceed.pl

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Ranni w boju

22 kwi 2011 07:18

Auto kupowałem końcem września 2010 i obecnie mam pakiet dilerski w PZU. Dzisiaj ok 11 jadę do rzeczoznawcy i do kii to się wszystkiego dowiem :)

AUTOR WĄTKU
Franky
 

Re: Ranni w boju

25 kwi 2011 17:39

Kwestia auta zastępczego to dobra wola serwisu, nie muszą dawać klientowi - wszystko zależy od tego czy serwisowi zależy ... jeśli nie chcą dać to trzeba iść gdzieś indziej, owszem można z AC brać auto, ale to zależy od twojej polisy. Ponadto z doświadczenia wiem, że najlepiej zadzwonić do ubezpieczyciela czy i na ile należ się auto - najczęściej jest to auto z wypożyczalni bo z serwisu się nie opłaca ...

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Ranni w boju

25 kwi 2011 20:40

Serwis mi odmówił, stwierdził, że mają w dupie klientów. Co do PZU to jutro mam zamiar się dowiedzieć czy z AC mi się należy. Mam też niby auto pomoc w wersji, która pozwala mi na auto zastępcze na 7dni, ale czy to obejmuje naprawę blacharską?

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Ranni w boju

25 kwi 2011 21:43

I właśnie się okazuje te całe kitowanie ludzi. Kup - wszyscy na kolanach przychodzą. Jak coś po ich stronie to już nie bo nie mają, bo dużo klientów itd... Dobra ASO mogę zrozumieć - pracownicy czymś się muszą bujać nie? B)
A ubezpieczenie? Też się trza dowiedzieć, ale znając moje poprzednie przypadki to przyjdzie Ci udowodnić, że auto jest niezbędnie konieczne i tego typu bzdety. Suma sumarum okaże się, że auto jest [tak jak na reklamie] ale musisz za niego zapłacić...
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Ranni w boju

26 kwi 2011 05:17

Udowodnić mogę bardzo prosto. Auto jest wciągnięte do działalności i jest niezbędne do pracy. Kwestia teraz zdobycia tego zastępczego. Wiesz może czy z Auto Pomocy też można na czas naprawy blacharskiej wziąć?

AUTOR WĄTKU
Franky
 

Re: Ranni w boju

26 kwi 2011 05:26

Tak niestety jest, że zawsze trzeba kombinować, bo brak informacji w naszym kraju jest zjawiskiem powszechnym.
Ja po mojej przygodzie z autem (szkoda całkowita w wyniku zgniecenia przez drzewo) najpierw zadzwoniłem do ubezpieczyciela zgłosić szkodę, potem do serwisu.
W przypadku mojego zdarzenia auto unieruchomione otrzymałem informacje z Allianz, że auto mi się należy (serwis twierdził coś innego) na 9 dni bez żadnych kosztów - zajmuje się tym inna firma - zadzwoniłem i poproszono mnie o adres gdzie ma być auto dostarczone o parametrach zbliżonych do posiadanego auta. Potem jak analizowałem całość to Allianz wywiązał się w pełni tego co było zawarte w mojej polisie.

AUTOR WĄTKU
maestro
 

Re: Ranni w boju

26 kwi 2011 06:09

Franky napisał(a):W przypadku mojego zdarzenia auto unieruchomione otrzymałem informacje z Allianz, że auto mi się należy (serwis twierdził coś innego) na 9 dni bez żadnych kosztów

Serwis stwierdził prawidłowo.
Nie odróżniacie koledzy obowiązków zakładu ubezpieczenia od obowiązków gwarantu. Akurta mnie nie dziwi, że nie dostaliście auta zastępczego od serwisu KIA.

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6538
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Ranni w boju

26 kwi 2011 06:45

hacker napisał(a):Serwis mi odmówił, stwierdził, że mają w dupie klientów. Co do PZU to jutro mam zamiar się dowiedzieć czy z AC mi się należy. Mam też niby auto pomoc w wersji, która pozwala mi na auto zastępcze na 7dni, ale czy to obejmuje naprawę blacharską?


Po pierwsze - serwis nie ma żadnego obowiązku przekazania klientowi auta zastępczego - to tylko dobra wola zakładu. Ludzie się przyzwyczaili, że jak auto do naprawy to powinni dostać coś w zamian - a jak się zawozi do naprawy telewizor czy lodówkę to też żadamy sprzęu zastępczego na czas naprawy? Ale jak z serwisem dobrze się żyje, to jakieś autko zawsze się znajdzie.
Co do ubezpieczalni - auto zastępcze należy się z polisy Assistance lub niektórych OC, a i to w przypadku, kiedy auto zostało unieruchomione w trakcie jazdy a nie kiedy oddajemy auto do lakierni. Choć tu mogę się mylić, bo warunków ubezpieczeń wszystkich ubezpieczycieli nie znam, ale z tych mi znanych to żaden nie oferuje auta zastępczego na czas zaplanowanej naprawy.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Ranni w boju

26 kwi 2011 07:30

Telewizorem nie jeżdżę do pracy, która przynosi mi wymierne korzyści majątkowe więc to słabe porównanie. A jeśli odstawiam auto na GWARANCJĘ [nie mówię o szkodach] czyli np. malowanie z powodu korozji lub jakieś poważniejsze usterki wynikające z WAD to auto mi się należy. Zapłaciłem za to kupę kasy i miało jeździć a nie stać. Jeśli KIA spartoliła sprawę i klapa rdzewieje to jest moja wina? Dlaczego ja mam na tym tracić? Dlatego, żeby autem zastępczym mogli jeździć pracownicy? Nie, mnie to nie obchodzi. Jeśli pęka mi taśma airbagu i trzeba czekać na części, albo malowanie klapy to ich obowiązkiem wręcz jest dać mi auto i koniec.
Nie wspomnę już o tym, że nikt nigdy mi nie zaproponował chociaż odwiezienia do domu czy w inne okolice na czas naprawy... Ale w ankiecie nt. ASO taka odpowiedź jest.

Naprawa szkody to inna kwestia. Wiadomo, że ASO ma swoje zobowiązania, ale... Z nich też się niechętnie wywiązuje, bo o auto zastępcze musisz się prosić... Głównie autami zastępczymi jeżdżą pracownicy ASO. Zaś w tym wypadku auto należy się z ubezpieczalni. Jednak sprawa nie jest banalnie prosta ponieważ właśnie w pakiecie PZU trzeba różne bzdety udowadniać, żeby w ogóle auto dostać... Ale nikt o tym nie mówi przed podpisaniem pakietu. A wiem o tym stąd, że mój szef miał przygodę ze szlabanem. Oddał auto do ASO i chciał zastępcze z PZU. I co? Tysiąc papierków, dowodów itd. Suma sumarum auto w końcu dostał, a na końcu się okazało, że musiał za nie zapłacić prawie 3000 zł - naprawa trwała 3 tygodnie. Mimo, że prowadzi działalność gospodarczą to oni udowodnili, że niby autobusem też mógł jeździć więc... Sprawa jest w sądzie. A z PZU to oczywiście pakiet dealerski, a auto poniżej roku.

Miejmy nadzieję, że tu nie będzie takiego problemu.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6538
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Ranni w boju

26 kwi 2011 10:00

ruszok napisał(a):Telewizorem nie jeżdżę do pracy, która przynosi mi wymierne korzyści majątkowe więc to słabe porównanie

ruszok napisał(a):Zapłaciłem za to kupę kasy


A jak jakaś pani będzie nosiła pierścionek z diamentem będąc prezenterką TV, pierścionek potrzebuje do pracy bo to cześć jej image i też zapłaci za niego kupę kasy, to jak odda pierścionek do naprawy też będzie musiała dostać zastępczą błyskotkę?

ruszok napisał(a):to auto mi się należy


Otóż nie, nigdzie nie masz takiego zapisu, że auto Ci się należy. Do pracy używam laptopa, jest on mi niebędny, ale się posypał - oddałem do naprawy, ale zastępczego sie nie dopominałem, odszkodowania z tego tytułu tez ciężko się domagać - nawet mimo że straciłem kupę zapisanych informacji. Wszystko może się zepsuć i z tego tytułu możemy dochodzić roszczeń, ale jest to trudne - trzebaby udowodnić, że producent coś zaniedbał, nie dochował należytej staranności, o wadzie wiedział ale ją przed Tobą zataił, etc. (no chyba że ktoś Ci zagwarantuje 100% bezawaryjność sprzedawanej rzeczy a ona się zepsuje i narobi szkód).Gdyby było inaczej, to sądy byłyby zasypane pozwami - o zniszczone pranie przez awarię pralki, ciasto z zakalcem przez walnięty piekarnik, przewoźnicy żądaliby odszkodowań za niewykonane kursy, bo się popsuł nowy autobus, etc. Przeczytaj uważnie zapisy gwarancji, kodeks cywilny (art. od 577 do 581) - nikt przy żadnej naprawie nie jest zobowiazany dostarczyć klientowi cokolwiek zastępczego, no chyba że sam gwarant tak w zasadach gwarancji zapisze.

Co do auta szefa - ja mam pakiet w PZU i przeczytałem zapisy - mam auto zastępcze tylko w przypadku, kiedy auto mi się zepsuje i niemozliwa jest jego naprawa na miejscu - maksymalny okres wypożyczenia to 7 dni. WIęc nic dziwnego, że szef za auto zastępcze musiał zapłacić (też prowadzę działalność i auto jest mi niezbędne), skoro naprawa trwała 3 tygodnie - policzyli tydzień z Assistance i dwa tygodnie odpłatnie. Co wiecej - jak auto np. po kolizji nadaje się do jazdy i odstawię za tydzień do naprawy to z PZU w ogóle auto zastępcze mi się nie należy - zapisy Assistance precyzują jasno - kiedy auto nie może jechać i niemożliwa jest jego natychmiastowa nprawa.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Ranni w boju

26 kwi 2011 10:35

Dobrze, ale różnica cenowa jest - prawda? A skoro jedni potrafią dbać o swój image to o czymś świadczy?

I ja nigdzie nie piszę, że gwarancja czy inne zapisy mi to dają. Tylko dobre obyczaje tego wymagają. Jeśli ktoś płaci taką kasę i ma nadal tu kasę zostawiać to chyba należy o niego zadbać tak? Czy z mojej winy gnije klapa? Nie - to jest ewidentne zaniedbanie producenta. Wie o tym praktycznie od początku produkcji... Dlatego nie uznaję takiego tłumaczenia.

Więc dlatego piszę, że trzeba różne rzeczy udowadniać. Chodzi mi o to, że cofnięto nawet zgodę na ten 1 tydzień ponieważ wg nich auto nie było niezbędne - mimo wydania pierwotnie pozytywnej zgody.

Nie po to płacę za NOWY samochód ponad 60 000 zł, żeby co jakiś czas stał w ASO po 5-8 dni bo malowanie korozji na klapie, bo zwijacza nie ma, bo muszą sobie coś sprawdzić... No wybacz, ale jakbym chciał jeździć rowerem to bym zainwestował w porządny rower. Jakieś normy muszą być...
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Ranni w boju

28 kwi 2011 20:51

No to teraz kilka słów prawdy na temat kii Rzeszów i PZU. Koleś z lakierni kii w Rzeszowie zrobił zdjęcia, dał papiery do wypełnienia itd. Na mój tekst, że chcę nowe drzwi - stwierdził, że się nie należą. Napisałem oświadczenie, że nie zgadzam się na naprawę i żądam wymiany na nowe. Dzisiaj był u mnie rzeczoznawca PZU, bardzo w porządku człowiek. Zrobił zdjęcia, chwilę porozmawiał, powiedział, że postara się jeszcze dzisiaj przesłać kosztorys. Właśnie go dostałem. Jestem bardzo zadowolony, gdyż wliczył mi i nowe drzwi i cieniowanie przedniego błotnika. Jutro jadę jeszcze raz do kii w celu umówienia się na konkretny termin i potwierdzenie kosztorysu. :)

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl