Nie mam spokoju.
Byłem dzisiaj na diagnostyce bo dalej mnie męczą te niskie wolne obroty.
To co dostałem na wydruku spowodowało że zbladłem.
Do sedna:
P0328 - nieprawidłowy sygnał z czujnika stukowego 1 - zwarcie do plusa (bank 1 lub pojedynczy czujnik) - nieciągły
C1260 - czujnik kierownicy - nieprawidłowa wartość - stały
C1611 - CAN czas przerwy EMS (system zarządzania silnikiem) - stały
C1623 - czujnik kąta skrętu koła, komunikat CAN o upływie czasu - stały
B2500 - Lampka SRS, nieprawidłowe działanie - nieciągły
B1527 - Wyłącznik poduszki pasażera - przerwa w obwodzie - nieciągły
B2505 - Usterka kontrolki wyłączenia pasażera - nieciągły
Ręce mi opadły. Ktoś mądry podpowie od czego zacząć?
C1611 pamiętam że było u Pitrka. Gisio w wątku mu tłumaczył ocb, ale finalnie okazało się że miał przeskoczony rozrząd. Może ja też mam?
[C1] Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Moderator: Żandarmeria
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Słyszałeś kiedyś przy odpaleniu po całej nocy mocny zgrzyt?kryzys napisał(a):Nie mam spokoju.
Byłem dzisiaj na diagnostyce bo dalej mnie męczą te niskie wolne obroty.
To co dostałem na wydruku spowodowało że zbladłem.
Do sedna:
P0328 - nieprawidłowy sygnał z czujnika stukowego 1 - zwarcie do plusa (bank 1 lub pojedynczy czujnik) - nieciągły
C1260 - czujnik kierownicy - nieprawidłowa wartość - stały
C1611 - CAN czas przerwy EMS (system zarządzania silnikiem) - stały
C1623 - czujnik kąta skrętu koła, komunikat CAN o upływie czasu - stały
B2500 - Lampka SRS, nieprawidłowe działanie - nieciągły
B1527 - Wyłącznik poduszki pasażera - przerwa w obwodzie - nieciągły
B2505 - Usterka kontrolki wyłączenia pasażera - nieciągły
Ręce mi opadły. Ktoś mądry podpowie od czego zacząć?
C1611 pamiętam że było u Pitrka. Gisio w wątku mu tłumaczył ocb, ale finalnie okazało się że miał przeskoczony rozrząd. Może ja też mam?
Nasz łańcuch potrafi przeskoczyć o 4 zeby i będzie działać bez awarii silnika. Sprawdź sobie, już dawno Ci mówiłem potem szukaj dalej
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1364
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Chłopie ale masz rozrzut błędów! Podeślij mi na pw numer Vin auta a jak czas pozwoli to usiądę do tych DTC.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
gisio napisał(a):Chłopie ale masz rozrzut błędów! Podeślij mi na pw numer Vin auta a jak czas pozwoli to usiądę do tych DTC.
Poszło pw. Dzięki!
Będę musiał zajrzeć do rozrządu, ale krew mnie zalewa jak o tym myśle bo rozrząd ma rok i miesiąc i był wsadzany wzmocniony łańcuch, a poziomu oleju pilnuje jak poj**any.
Don't Eat Yellow Snow!
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1364
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Kryzys – poczytałem o tych kodach i jest przy nich sporo roboty z miernikiem w dłoni.
Pierwsze co bym zrobił to wziął drucianą szczotę i porządnie przeczyścił wszystkie łączenia mas do nadwozia włącznie z tą od akumulatora. Zakładam również, że masz właściwy i sprawny akumulator.
I teraz w przypadku obrotów skupiłbym się na kodzie P0328:
Co mówi na ten temat instrukcja napraw:
Co możesz sam zmierzyć:
Jeżeli sygnał jest prawidłowy instrukcja wskazuje wymianę czujnika stukowego. Ponieważ masz LPG a tego instrukcja nie przewiduje to bym taki czujnik podmienił z innego auta żeby nie generować niepotrzebnych kosztów.
Pomiary dla kodów C i B to już większa dłubanina.
Pierwsze co bym zrobił to wziął drucianą szczotę i porządnie przeczyścił wszystkie łączenia mas do nadwozia włącznie z tą od akumulatora. Zakładam również, że masz właściwy i sprawny akumulator.
I teraz w przypadku obrotów skupiłbym się na kodzie P0328:
Co mówi na ten temat instrukcja napraw:
Co możesz sam zmierzyć:
Jeżeli sygnał jest prawidłowy instrukcja wskazuje wymianę czujnika stukowego. Ponieważ masz LPG a tego instrukcja nie przewiduje to bym taki czujnik podmienił z innego auta żeby nie generować niepotrzebnych kosztów.
Pomiary dla kodów C i B to już większa dłubanina.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Wielkie dzięki Gisio.
Co do aku to dobierał mi typ w sklepie, ale sprawdzę i napiszę tutaj co dokładnie mam pod maską.
Powiedz mi czy wiesz gdzie ten czujnik się znajduje? I jest tylko jeden na 4 gary czy każdy ma swój?
Drugie pytanie - gdzie mamy połączenia masy? Znam to na kielichu lewym, przy łapie od silnika, zaraz przy wiązce od aku idzie do blachy iiiii więcej nie znaju.
Co do aku to dobierał mi typ w sklepie, ale sprawdzę i napiszę tutaj co dokładnie mam pod maską.
Powiedz mi czy wiesz gdzie ten czujnik się znajduje? I jest tylko jeden na 4 gary czy każdy ma swój?
Drugie pytanie - gdzie mamy połączenia masy? Znam to na kielichu lewym, przy łapie od silnika, zaraz przy wiązce od aku idzie do blachy iiiii więcej nie znaju.
Don't Eat Yellow Snow!
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1364
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Czujnik jest jeden. Poniżej lokalizacja:
Dokładnie o te dwa miejsca masujące chodzi. To na kielichu powinno mieć 3 przewody spięte „koronką” - trzeba ją rozpiąć i oczyścić każde z osobna inaczej nie ma to sensu. Oczywiście wszystko później poskładać w odwrotnej kolejności
Dokładnie o te dwa miejsca masujące chodzi. To na kielichu powinno mieć 3 przewody spięte „koronką” - trzeba ją rozpiąć i oczyścić każde z osobna inaczej nie ma to sensu. Oczywiście wszystko później poskładać w odwrotnej kolejności
Ostatnio edytowano 11 gru 2019 11:46 przez gisio, łącznie edytowano 1 raz
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Zajebiście. Dzisiaj będę w kanale to wszystko pooglądam i poczyszcze.
Podziekował po raz kolejny!
Podziekował po raz kolejny!
Don't Eat Yellow Snow!
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Kanał zaliczony. Masy wyczyszczone + namierzyłem czujnik i wymacałem przewód - nigdzie nie jest popękany itp. Wtyczkę obejrzałem, rozpiąłem - również zero śladów zaśniedzenia. Pooglądałem wtyczki od poduszki - tak samo. Wtyczki od kompa też obejrzane - nic niepokojącego. Aku ponad godzinę był odpięty.
Po podpięciu odpaliłem torque - czysto, aczkolwiek wyskakiwał mi tam tylko błąd dot. spalania stukowego, teraz go nie ma.
Po przekręceniu kluczyka na 2gą pozycję - nie gaśnie na desce ESP OFF, ale to norma po odpięciu aku. Tym razem jednak zrobiłem kalibrację czujnika skrętu, którą znalazłem na necie. Po kalibracji kontrolka zgasła.
Zacząłem łączyć kropki - z miesiąc temu odpiąłem całkiem akumulator i ch...a wie czy te wszystkie błędy dot. poduszki i czujnika skrętu nie są śladem po odpiętym aku?
Pozostaje spalanie stukowe i włącznik pedału hamulca, a czujnik stopu to dosyć znana usterka w ceedach.
Cały czas chodzi mi po głowie przeskoczony rozrząd.
Po podpięciu odpaliłem torque - czysto, aczkolwiek wyskakiwał mi tam tylko błąd dot. spalania stukowego, teraz go nie ma.
Po przekręceniu kluczyka na 2gą pozycję - nie gaśnie na desce ESP OFF, ale to norma po odpięciu aku. Tym razem jednak zrobiłem kalibrację czujnika skrętu, którą znalazłem na necie. Po kalibracji kontrolka zgasła.
Zacząłem łączyć kropki - z miesiąc temu odpiąłem całkiem akumulator i ch...a wie czy te wszystkie błędy dot. poduszki i czujnika skrętu nie są śladem po odpiętym aku?
Pozostaje spalanie stukowe i włącznik pedału hamulca, a czujnik stopu to dosyć znana usterka w ceedach.
Cały czas chodzi mi po głowie przeskoczony rozrząd.
Don't Eat Yellow Snow!
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Kolejna wizyta na kompie na dwóch różnych interfejsach.
ZERO błędów. Zgłupieje. Na dniach jade do ASO podpiąć się pod KDSa. Niech spece popodglądają wszystkie czujniki i porównają książkowe wartości do rzeczywistych.
Obroty dalej niskie.
Co ciekawe na jednym z interfejsów przy drugiej sondzie i kacie była informacja - niedokończone/niezamknięte coś takiego. Mechanik który to sprawdzał podejrzewa że 'auto' jakby nie przyjęło nowego kata i sondy.
Być może reset ustawień w ASO pomoże. Zapytam przy okazji czy nie ma jakiejś aktualizacji sterownika.
Jest też podejrzenie że przeskoczył łańcuch na wałku na którym nie ma czujnika, ale łańcuch ma rok i był zakładany ten wzmocniony więc mnie krew zaleje jeśli to to.
Tyle.
ZERO błędów. Zgłupieje. Na dniach jade do ASO podpiąć się pod KDSa. Niech spece popodglądają wszystkie czujniki i porównają książkowe wartości do rzeczywistych.
Obroty dalej niskie.
Co ciekawe na jednym z interfejsów przy drugiej sondzie i kacie była informacja - niedokończone/niezamknięte coś takiego. Mechanik który to sprawdzał podejrzewa że 'auto' jakby nie przyjęło nowego kata i sondy.
Być może reset ustawień w ASO pomoże. Zapytam przy okazji czy nie ma jakiejś aktualizacji sterownika.
Jest też podejrzenie że przeskoczył łańcuch na wałku na którym nie ma czujnika, ale łańcuch ma rok i był zakładany ten wzmocniony więc mnie krew zaleje jeśli to to.
Tyle.
Don't Eat Yellow Snow!
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
kryzys napisał(a):Kolejna wizyta na kompie na dwóch różnych interfejsach.
ZERO błędów. Zgłupieje. Na dniach jade do ASO podpiąć się pod KDSa. Niech spece popodglądają wszystkie czujniki i porównają książkowe wartości do rzeczywistych.
Obroty dalej niskie.
Co ciekawe na jednym z interfejsów przy drugiej sondzie i kacie była informacja - niedokończone/niezamknięte coś takiego. Mechanik który to sprawdzał podejrzewa że 'auto' jakby nie przyjęło nowego kata i sondy.
Być może reset ustawień w ASO pomoże. Zapytam przy okazji czy nie ma jakiejś aktualizacji sterownika.
Jest też podejrzenie że przeskoczył łańcuch na wałku na którym nie ma czujnika, ale łańcuch ma rok i był zakładany ten wzmocniony więc mnie krew zaleje jeśli to to.
Tyle.
A nie robi się adaptacji katalizatora?
Jeżeli chodzi o aktualizacje to mi w ASO powiedzieli, że dla benzyn za bardzo nie ma jedynie do diesla coś tam jest.
Dziwna sprawa, bo moja SONDA kupiopna chinska dziala do teraz wysmienicie i nie sypie błędami xd
Jakbyś chciał pierwszą ORI to leży mi w bagazniku ciągle xd
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Pitrek napisał(a):A nie robi się adaptacji katalizatora?
Jeżeli chodzi o aktualizacje to mi w ASO powiedzieli, że dla benzyn za bardzo nie ma jedynie do diesla coś tam jest.
Dziwna sprawa, bo moja SONDA kupiopna chinska dziala do teraz wysmienicie i nie sypie błędami xd
Jakbyś chciał pierwszą ORI to leży mi w bagazniku ciągle xd
Nie robi się.
Pitrek, którą ty masz zmienianą? Przed czy za katem? I ta ori jest sprawna? Jak to wyszło u Ciebie? Niepotrzebnie ją zmieniałeś?
7ego jadę na KDSa a nie GDSa jak mi się powaliło. Tak czy siak mam namiar na ogarniętego typka z ASO i będziemy sprawdzać czujniki itp.
9ego jestem umówiony na sprawdzenie luzów na zaworach i zlikwidowanie wycieku spod pokrywy rozrządu, tak że przy okazji będzie sprawdzony rozrząd.
Na dzień dzisiejszy zero błędów na kompie, obroty 550-650, trzepie budą i pali więcej.
Don't Eat Yellow Snow!
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Pierwsza wymienialem i owszem, niepotrzebnie.kryzys napisał(a):Pitrek napisał(a):A nie robi się adaptacji katalizatora?
Jeżeli chodzi o aktualizacje to mi w ASO powiedzieli, że dla benzyn za bardzo nie ma jedynie do diesla coś tam jest.
Dziwna sprawa, bo moja SONDA kupiopna chinska dziala do teraz wysmienicie i nie sypie błędami xd
Jakbyś chciał pierwszą ORI to leży mi w bagazniku ciągle xd
Nie robi się.
Pitrek, którą ty masz zmienianą? Przed czy za katem? I ta ori jest sprawna? Jak to wyszło u Ciebie? Niepotrzebnie ją zmieniałeś?
7ego jadę na KDSa a nie GDSa jak mi się powaliło. Tak czy siak mam namiar na ogarniętego typka z ASO i będziemy sprawdzać czujniki itp.
9ego jestem umówiony na sprawdzenie luzów na zaworach i zlikwidowanie wycieku spod pokrywy rozrządu, tak że przy okazji będzie sprawdzony rozrząd.
Na dzień dzisiejszy zero błędów na kompie, obroty 550-650, trzepie budą i pali więcej.
W bagażniku leży ori pierwsza, czy sprawna nie wiem bo nigdy jej nie założyłem.
Dziwne że kolejny raz masz wyciek spod pokrywy rozrządu?
A jak kompresja silnika?
Jesteś po remoncie to powinna być wzorowa.
Ja akurat obroty miałem ok, ale telepalo bardzo mocno - zresztą sam widziałeś
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
ASO zaliczone, i co? W sumie to tak:
Na starcie 3 błędy:
P0328 - spalanie stukowe
C1103 - usterka napięcia zapłonu
C1611 - CAN - przeterminowanie EMS
Wszystko skasowane i po godzinie i ponownym podpięciu - czysto.
Serwisant pogrzebał przy wtyczce od czujnika spalania stukowego i błąd 'mrugał'. Oby to rozwiązało ten błąd.
Dodatkowo przeczyścił przepustnicę.
Obroty nie wzrosły i wciąż czuję, że silnik telepie raz na jakiś czas.
MAPS sprawny, wtryski od benzyny wzorowo podają, czujnik wałka rozrządu ok. Zresetowanie sterownika. I to na tyle.
Pojutrze prosie idzie na likwidację wycieku spod pokrywy rozrządu i sprawdzenie luzów na zaworach. Przy okazji będzie widać jak wygląda roczny łańcuch i czy nie przeskoczył na wałku na którym nie ma czujnika.
Na starcie 3 błędy:
P0328 - spalanie stukowe
C1103 - usterka napięcia zapłonu
C1611 - CAN - przeterminowanie EMS
Wszystko skasowane i po godzinie i ponownym podpięciu - czysto.
Serwisant pogrzebał przy wtyczce od czujnika spalania stukowego i błąd 'mrugał'. Oby to rozwiązało ten błąd.
Dodatkowo przeczyścił przepustnicę.
Obroty nie wzrosły i wciąż czuję, że silnik telepie raz na jakiś czas.
MAPS sprawny, wtryski od benzyny wzorowo podają, czujnik wałka rozrządu ok. Zresetowanie sterownika. I to na tyle.
Pojutrze prosie idzie na likwidację wycieku spod pokrywy rozrządu i sprawdzenie luzów na zaworach. Przy okazji będzie widać jak wygląda roczny łańcuch i czy nie przeskoczył na wałku na którym nie ma czujnika.
Don't Eat Yellow Snow!
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Ściągam Ci przepustnice?
Pewnie, odpial wąż i przedmuchal xd
Chyba że byłeś w lepszym ASO..
Ile placiles?
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Pewnie, odpial wąż i przedmuchal xd
Chyba że byłeś w lepszym ASO..
Ile placiles?
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Też w to nie do końca wierzę że była odkręcana, aczkolwiek spędziłem w poczekalni ponad godzinę, a pojechałem tam do umówionego swojego człowieka więc kto wie co tam zaszło. Jak skończy robotę to przedzwonię do niego dopytać.
196pln - koszt diagnostyki.
196pln - koszt diagnostyki.
Don't Eat Yellow Snow!
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Mi jak Patryk czyscil ten syf, to troche mu zajelo xd a roznicy nie widzę znacznej xdkryzys napisał(a):Też w to nie do końca wierzę że była odkręcana, aczkolwiek spędziłem w poczekalni ponad godzinę, a pojechałem tam do umówionego swojego człowieka więc kto wie co tam zaszło. Jak skończy robotę to przedzwonię do niego dopytać.
196pln - koszt diagnostyki.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Wymieniłem świece. Silnik pracuje trochę równiej ale dalej czuć szarpnięcia.
Wrzucam wydruki z wykresami kąta wyprzedzenia zapłonu, może ktoś ma jakiś pomysł dlaczego takie rzeczy się dzieją, co może być przyczyną.
Być może jutro uda mi się wejść do kanału i podmienię sondę za katem na moją starą (sonde, nie matke).
Wykresy - jak dobrze pamiętam to jedno jest na zimnym a drugie na rozgrzanym silniku. Na wszystkich cylindrach identycznie dlatego wrzucam tylko pierwszą stronę.
Drugie pytanie - wie ktoś co to jest za czujnik?
Wrzucam wydruki z wykresami kąta wyprzedzenia zapłonu, może ktoś ma jakiś pomysł dlaczego takie rzeczy się dzieją, co może być przyczyną.
Być może jutro uda mi się wejść do kanału i podmienię sondę za katem na moją starą (sonde, nie matke).
Wykresy - jak dobrze pamiętam to jedno jest na zimnym a drugie na rozgrzanym silniku. Na wszystkich cylindrach identycznie dlatego wrzucam tylko pierwszą stronę.
Drugie pytanie - wie ktoś co to jest za czujnik?
Don't Eat Yellow Snow!
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Jest update.
Wczoraj postanowiłem klocki i blaszki zmienić z tyłu i przy okazji ciepłego garażu wyczyścić krokowca i przepustnicę (pomimo zapewnienia pana w garniturze z ASO że przepustnicę mi wyczyścili łaskawcy).
Klocki poszły jako tako, ale już przy demontażu przepustnicy poleciało kilka ku*ew i ch**ów. Nieważne. Ważny jest efekt. Nadmienie tylko że przepustnica typowo liźnięta tylko od dolotu. Tak czyści ASO w Katowicach na ul.75 pułku.
Wszystko zdjęte, wyczyszczone. Krokowiec zawalony nagarem, sadzą czy co to tam to było.
Składam wszystko do kupy, odpalam auto, a tu jeb - wolne obroty na poziomie 1500
Czekam aż się menda rozgrzeje, a tu nic w dół nie schodzi hehe. Specjalista ze mnie żaden, ale tak na chłopski rozum wytłumaczyłem sobie to tym że auto nauczone pracy na zasyfionych elementach dźwigało obroty i teraz po wyczyszczeniu musi się zaadoptować. Wróciłem do Gliwic i już pod domem wolne były na poziomie 1000.
Pojeżdżę jeszcze trochę na samej benzynie i liczę że wróci wszystko do normy. Ciekaw jestem czy rozwiązałem problem 'telepania' czy to tylko pierwszy krok do uzdrowienia.
Tyle z frontu.
Wczoraj postanowiłem klocki i blaszki zmienić z tyłu i przy okazji ciepłego garażu wyczyścić krokowca i przepustnicę (pomimo zapewnienia pana w garniturze z ASO że przepustnicę mi wyczyścili łaskawcy).
Klocki poszły jako tako, ale już przy demontażu przepustnicy poleciało kilka ku*ew i ch**ów. Nieważne. Ważny jest efekt. Nadmienie tylko że przepustnica typowo liźnięta tylko od dolotu. Tak czyści ASO w Katowicach na ul.75 pułku.
Wszystko zdjęte, wyczyszczone. Krokowiec zawalony nagarem, sadzą czy co to tam to było.
Składam wszystko do kupy, odpalam auto, a tu jeb - wolne obroty na poziomie 1500
Czekam aż się menda rozgrzeje, a tu nic w dół nie schodzi hehe. Specjalista ze mnie żaden, ale tak na chłopski rozum wytłumaczyłem sobie to tym że auto nauczone pracy na zasyfionych elementach dźwigało obroty i teraz po wyczyszczeniu musi się zaadoptować. Wróciłem do Gliwic i już pod domem wolne były na poziomie 1000.
Pojeżdżę jeszcze trochę na samej benzynie i liczę że wróci wszystko do normy. Ciekaw jestem czy rozwiązałem problem 'telepania' czy to tylko pierwszy krok do uzdrowienia.
Tyle z frontu.
Don't Eat Yellow Snow!
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Pro 1.6/93kW/LPG festiwal błędów
Nie ma takiej ulicy w kato
A tak na poważnie... Tam jest krokowiec w przepustnicy? Prawie w to nie wierzę to dość stara technologia.
Zazwyczaj podniesione obroty sugerują nieszczelność.
A tak na poważnie... Tam jest krokowiec w przepustnicy? Prawie w to nie wierzę to dość stara technologia.
Zazwyczaj podniesione obroty sugerują nieszczelność.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości