Strona 1 z 1

1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 08 maja 2023 23:31
przez Yankee
Cześć,
Kilka dni temu żona się mnie pyta - co tak dziwnie szarpie.... Jechałem na tempomacie na 5 biegu ale stosunkowo wolno.... Może jakieś 70km/h. I faktycznie odczułem jakby silnik dodawał gazu i odejmował i odczuwalne było takie szarpnięcie i hamowanie - bardzo delikatne. Dzisiaj to samo zauważyłem jadać na delikatnym gazie, niskich obrotach na 4 biegu i te.niskiej prędkości. Pedał lekko naciśnięty że stabilną pozycją stopy i tak samo... Auto jakby się krztusi. Potem na postoju odczuwałem że silnik nie pracuje jakoś idealnie jednostajnie i niesłyszalnie jak zazwyczaj. Obroty skaczą sobie w przedziale 640-740. Komputer niczego nie odnotował.
Przebieg auto to jakieś 16kkm więc nówka.

Myślicie że TTTM i ja stałem się nadwrażliwy czy faktycznie coś się przytkało mu nie pasuje?
Spotkał się ktoś z takim przypadkiem już może?

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 09 maja 2023 04:02
przez Piejar
Jak jedziesz na takim półgazie to auto może przechodzić z sytuacji silnik ciągnie auto->auto ciągnie silnik (hamowanie silnikiem) i na odwrót. W takiej sytuacji na przemian kasują się i luzują wszystkie luzy w układzie przeniesienia napędu (skrzynia, dyferencjał, przeguby itp) więc leciutkie szarpnięcie może być. Mam to w mojej Meganie 4 i z tym akurat walczyłem przez całą gwarancję zresztą nieskutecznie. W moim aucie te luzy są patologiczne ale oczywiście przez 4 lata serwis rżnął glupa. Niestety potwierdziłem sobie w kilku innych Renault że ta generacja napędu (H5) ma taką psią urodę. Jeżeli chodzi o pracę na wolnych obrotach to trudno ocenić ale znów, w mojej M4 (też silnik GDI) była to pierwsza zgłaszana usterka. Podmieniali soft, niewiele to dało. Moja prywatna teoria jest taka, że w nowoczesnych silnikach kiedy są zmienne fazy rozrządu na ssaniu i wydechu, układ utrzymania wolnych obrotów w ECU ma więcej rzeczy do kontroli niż tylko dawki wtrysków i przepustnica. Stąd leciutka ale jednak czkawka, która ja osobiście słyszę (serwis oczywiście nie) i lekkie drganie budy.
Żeby było śmieszniej to w 15 letniej Kijance akurat jest wszystko ok a w niespełna 5 letniej Meganie - nie do końca. Ale mam nią przejechane prawie 100 tys i auto śmiga bezawaryjnie i jeździ się przyjemnie. Takie dziwo...
Ale w Twoim wypadku nie zaszkodzi zgłosić tego do serwisu - kupiłeś nowe auto, korzystaj z gwarancji

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 09 maja 2023 06:40
przez Yankee
Dzięki za tak długą opowieść o poranku :-) ja niestety nie m tyłem czasu i dopisze tylko krótko, że jeździmy tym autem ponad rok i nie czuliśmy nigdy wcześniej czegoś takiego. Zawsze było gładko, równo i cicho. Trzeba jeździć i obserwować :-) tankuje zawsze (w 99%) na jednej stacji BP więc nic chrzczonego raczej nie powinienem mieć w baku.

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 09 maja 2023 15:50
przez Piejar
Jak jest gwarancją to do serwisu

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 09 maja 2023 20:33
przez ruszok
Też mam takie odczucie w 1.0 TGDI (a on jest wybrakowany o 1 cylinder więc to czuć). Ale absolutnie zawsze jak chce to komuś pokazać to jest ok. Raz w tym czasie na OBD zauważyłem dużo wyższą temperaturę spalin niż zawsze. Więc mi się wydaje, że to jest związane z GPFem i jego wypalaniem. Mini kontroleczka - taka tyci tyci i już bym był spokojny...
Weź go przepal i zobacz.

W 1.4 T-GDi miałem objaw niejednostajnego przyspieszania i szarpania jak był uszkodzony wytrysk. Przebieg jak u Ciebie. Ale to jak mu depnales na 3ce to nie szedł gładko tylko ewidentnie szarpał momentem.

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 10 cze 2023 15:19
przez Yankee
Mam ustalony termin wizyty w ASO na 26 czerwca.
Przeszukując internet objawy podchodzą mi po coś co jest opisywane jako "wypadanie zapłonu". Strasznie irytujące to jest jak na 6 biegu z prędkości 80km/u dodaje gazu i czuję jak samochód zamiast płynnie przyspieszać to delikatnie szarpie. Wrażenie jakby droga była nierówna albo koła lekko kwadratowe :-)

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 15 cze 2023 11:11
przez Ryba4
Jeździłem tydzień zastępczym C3 z tym właśnie silnikiem i pomijając szok jak to auto zapierdala, to większy szok był właśnie jeśli chodzi o kulturę pracy silnika - 3kkm na blacie więc nówka a jednocześnie raczej dotarta, ale przy bardzo delikatnym operowaniu pedałem gazu (+ i -) szarpie jak dopiero od niedawna mój C1 z 250kkm na blacie, a doskonale pamiętam jak zachowywało się każde inne nowe auto (C1 i Rio UB, oba z G4FA czy inne marki) przy takim przebiegu - te zmiany obrotów i moment przejścia "spalanie/hamowanie silnikiem" był baaardzo płynny i delikatny, nieodczuwalny wręcz, a tu jeb-jeb.. :szok:
Autem zachwycony, ale ta kwestia mnie przeraziła.

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 15 cze 2023 11:54
przez Piejar
No to ciekawostka... Na forum chyba mojasportage gość pisze że ten silnik na gaz zero-jedynkowy. Nie spotkałem się z czymś takim. Może zaoszczędzili i zamiast potencjometru dali przełącznik pod pedał :biggrin:
A tak wogóle to na zagranicznych forach czytałem że silnik GDI Kia/Hyundai mają problem tzw. KSDS co, w mojej ocenie, związane jest z LSPI ale to tylko moja spekulacja. Z tego jednak co czytam na tych forach skutkuje to wymianą silnika. W znalezionych informacjach jest też info że to dotyczy silników 2.0 ale nie drążyłem tematu.

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 15 cze 2023 12:01
przez ruszok
Było w 1.4 TGDI takie poszarpywanie ale update softu ECU to rozwiązał.

W 1.6 CRDi taka dzikość robił uszkodzony czujnik na pedale sprzęgła.

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 15 cze 2023 16:43
przez pioter
Jeżdżę już dwa lata 1,5 TGD-i i nic nie (tfu tfu w niemalowane) nie szarpie. I zgodzę się z płetwiastym - "szok (tu wstawiłbym przecinek, ale skoro cytuję ...) jak to auto zapierdala" :spoko: :smile:

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 16 cze 2023 11:21
przez Ryba4
szokjakto :mrgreen:
Piejar napisał(a):ilnik GDI Kia/Hyundai mają problem tzw. KSDS co, w mojej ocenie, związane jest z LSPI


Paaaanie kurła, trudne słowa Pan prawisz, zmuszasz mnie do googlowania a ja bana na google mam :mrgreen:
Aaaale.. mogłoby tak być, ja też pomyślałem o spalaniu stukowym i przedwczesnym zapłonie, choć uja się tam znam, więc..

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 16 cze 2023 17:26
przez Piejar
pioter napisał(a):jak to auto zapierdala"

... I o jeden dzień dłużej ;-)

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 18 cze 2023 14:29
przez hsurim
Yankee napisał(a):(...)
Jechałem na tempomacie na 5 biegu ale stosunkowo wolno.... Może jakieś 70km/h. I faktycznie odczułem jakby silnik dodawał gazu i odejmował i odczuwalne było takie szarpnięcie i hamowanie
(...)

Skrzynia manualna, czy automat ?

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 18 cze 2023 14:33
przez Yankee
hsurim napisał(a):Skrzynia manualna, czy automat ?


Manualna.

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 18 cze 2023 16:56
przez gzyms
Yankee napisał(a): Jechałem na tempomacie na 5 biegu ale stosunkowo wolno.... Może jakieś 70km/h


Mam takie glupie pytanie. Czy wskaźnik pozycji mechanicznej dźwigni zmiany biegów nie krzyczał "chłopie, zrzuć na 4 bo ja sie duszę"? ;)
5 przy takiej prędkości to może ekologia ale czy ekonomia ;) skrzynia i silnik szybko poproszą o pomoc.
A 80 na 6ce, dalej moment się gubi, mocy brakuje, silnik się krztusi. I tak jak kolega napisal "silnik ciągnie auto->auto ciągnie silnik".
Czyż nie tak?

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 18 cze 2023 18:43
przez Yankee
Pytanie nie jest głupie :-) Nie nie pokazywał, specjalnie też na to patrzyłem. Efekt też.czuc jak się jedzie na tempomacie. Wrażenie jakby nierówna droga była.

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 18 cze 2023 21:08
przez Piejar
No, ja nie wiem jakiej dziury w całym szukacie. Jazda na wysokim biegu na niskiej prędkości (obrotach) i co to niby ma wykazać?

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 19 cze 2023 06:38
przez Yankee
To nie dotyczy tylko niskich obrotów tylko wtedy to bardziej jest wyczuwalne.

Re: 1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach

Napisane: 19 cze 2023 08:52
przez hsurim
Skoro jest niezależne od obrotów silnika, to może :
- któraś z poduszek ma luz (?)
- jeśli manual, to , może sprzęgło (?)