Strona 1 z 1

Utrata gwarancji dla Kia CEED

Napisane: 28 sty 2024 15:13
przez bodzio15
Witam
Chcialem opisac swoją sytuacje ku przestrodze w wizycie w ASO
Ostatnio w mojej CEED uległ awarii czujnik Lambda, oczywiście pojechałem do autoryzowanego serwisu w Warszawie na Łopuszańskiej, gdzie zawsze wykonywałem przeglądy. Okazało sie ze Pan z obsługi stwierdził że moja CEED już nie jest na gwarancji, ponieważ opuściłem jeden przegląd serwisowy. i to byłoby zrozumiałe gdyby nie fakt, że podczas przegladu w 2020 roku pan z autoryzowanego serwisu w tym samym zakładzie wpisał datę następnego serwisu na rok 2022 czyli dwa lata po tym przegladzie, i to właśnie zostało zakwestionowane. Jako klient jadąc do autoryzowanego zakładu mogę chyba ufać obsłudze, przynajmniej tak myślałem. Jak pisałem wcześniej zostało to zakwestionowane, a kontakt z producentem nie zmienił stanowiska, ze wazne są informacje z ksiazki serwisowej i warunki gwarancji.
Z jednej strony jest to zrozumiałe, ale chodzi o dobór autoryzowanych serwisow i ich ewentualny nadzor przez producenta, a wprowadzanie w błąd konsumenta przez takie centrum i akceptowane przez producenta wygląda na działanie celowe w celu ograniczenia okresu gwarancyjnego. W odpowiedzi producenta nie było słowa o błedzie pracownika ASO, tylko suche stwierdzenie niezgodne z ksiazka serwisową.
Bogdan Skupinski

Re: Utrata gwarancji dla Kia CEED

Napisane: 31 sty 2024 16:38
przez Marco
Jak dla mnie to jesteś w 100% niewiarygodny w tym co piszesz.
Nic więcej nie mam do powiedzenia.

Re: Utrata gwarancji dla Kia CEED

Napisane: 31 sty 2024 19:00
przez pioter
Obowiązują zapisy z KG, a nie to, co ktoś wpisał, nawet jeśli był z ASO.

Re: Utrata gwarancji dla Kia CEED

Napisane: 01 lut 2024 19:10
przez gisio
Najczęściej takie zaniedbania zdarzają się autach w których pełne przeglądy należy wykonywać co 2 lata a pośrednie olejówki co 1 rok i tutaj właśnie mamy taki przypadek.

@bodzio15 pominąłeś jedną „olejówkę” mimo, że wcześniej o niej pamiętałeś. ASO wskazało prawidłowo termin kolejnego przeglądu (za 2 lata) niemniej powinno Ci przypomnieć o wykonaniu serwisu olejowego po 1 roku (czy to zrobili czy też nie - mamy teraz słowo przeciwko słowu).

Producent odniósł się do zaniedbania na podstawie dokumentów jakie dostał i celowości w dążeniu do pozbawienia/ograniczenia gwarancji bym się tutaj nie dopatrywał.

Odnośnie samej usterki (bodajże chodziło o sondę lambda) to osobiście uważam, że jej awaria nie miała nic wspólnego z brakiem wykonania serwisu olejowego i ASO powinno to rozpatrzyć w trybie gwarancyjnym lub jak mają wątpliwości wystąpić do Kia o Dobrą Wolę.