Klima działa po kilku minutach

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
oskarq
 

Klima działa po kilku minutach

30 wrz 2008 17:46

postów o klimatyzacji jest duzo więc też coś dodam.

jest sobie ranek z 3-4st na zewnatrz. włączam klimę na 29st.
jade, jade....i nic. jak dojeżdzam do pracy to zaczyna coś dmuchać.

no więc właczam manualny nawiew na przód i o dziwo dmucha.
włączam nawiew na przednią szybe i też dmucha.
Przełaczam na auto i....nic

raz się zdarzyło, że nawet manualny nie działał.

nie pojade na razie do serwisu bo jak dojadę do bedzie działać.

Jest ktoś ze mną w nowej druzynie problemów z klimą?

oskar
Ostatnio edytowano 01 paź 2008 08:53 przez oskarq, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
Marco
Asystent Kierownika
 
Posty: 338
Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
Lokalizacja: GTC
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT

30 wrz 2008 18:47

Kima działa się po kilku minutach
:?

Avatar użytkownika
gbear
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 1289
Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk

30 wrz 2008 19:32

a czego oczekujesz? ze odrazu cieplym bedzie walilo? autoklima tak dziala. ze jak jest zimno to z opozieniem zaczyna dmuchac.

pzdr
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek :-)

Obrazek

AUTOR WĄTKU
darekt
 

30 wrz 2008 19:42

Trzeba VEBASTO zainstalować - to działa od razu !!!! wub

AUTOR WĄTKU
oskarq
 

01 paź 2008 08:52

gbear napisał(a):a czego oczekujesz? ze odrazu cieplym bedzie walilo? autoklima tak dziala. ze jak jest zimno to z opozieniem zaczyna dmuchac.

pzdr


Oczekuje tego, że jak włacze to będzie dmuchać.
11 stopni to nie jest aż tak zimno.
Ja ustawie 29st to powinna dmuchac cieplym zeby wyrownac temperature.
Chwile moge poczekac ale nie 10 minut.

Jesli wlacze manualny nawiew na przod to dmucha od razu bez problemu.

Latem, jak wlaczalem 16st to czekalem kilka sekund zanim nie zaczelo dmuchac zimnem. I to rozumiem ale nie czekanie az dojade do pracy.
Nie oczekuje natychmiastowej temperatury ustawionej tylko reakcji szybszej.

Oskar

Avatar użytkownika
gbear
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 1289
Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk

01 paź 2008 16:08

a to juz do producenta reklamacja :)

u mnie załącza (na auto) po jakis 5 minutach chyba

pzdr
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek :-)

Obrazek

EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

01 paź 2008 17:23

przecież klimatyzacja sama w sobie nie wytwarza ciepła - ciepło pochodzi od pracującego silnika a dokładnie nagrzewa się płyn chłodzący, który kierowany jest do nagrzewnicy a ta ogrzewa "naganiane" przez wentylator powietrze. w związku z powyższym ciepłe pietrze nie możne lecieć od razu po włączeniu silnika - trzeba poczekać, aż silnik załapie temperaturę. /im chłodniej na zewnątrz tym dłużej trzeba poczekać/

co innego jest z chłodzeniem. sprężarkę klimy napędza za pośrednictwem paska silnik auta - dlatego zaraz po włączeniu silnika jest ona gotowa do pracy i efekt /chłodne powietrze/ pojawia się stosunkowo szybko

amen!

AUTOR WĄTKU
potok
 

01 paź 2008 17:53

oskarq napisał(a):
gbear napisał(a):a czego oczekujesz? ze odrazu cieplym bedzie walilo? autoklima tak dziala. ze jak jest zimno to z opozieniem zaczyna dmuchac.

pzdr


Oczekuje tego, że jak włacze to będzie dmuchać.
11 stopni to nie jest aż tak zimno.
Ja ustawie 29st to powinna dmuchac cieplym zeby wyrownac temperature.
Chwile moge poczekac ale nie 10 minut.

Jesli wlacze manualny nawiew na przod to dmucha od razu bez problemu.

Latem, jak wlaczalem 16st to czekalem kilka sekund zanim nie zaczelo dmuchac zimnem. I to rozumiem ale nie czekanie az dojade do pracy.
Nie oczekuje natychmiastowej temperatury ustawionej tylko reakcji szybszej.

Oskar


Nie wiem jak daleko masz do pracy, ja mam ok 7 km i jak dojeżdżam zaczyna dopiero lekko ciepłe powietrze dolatywać z kratek. Pomyśl logicznie, mam ponad 6 litrów oleju silnikowego, spory kadłub silnika, ponad 7 litrów płynu chłodniczego i to wszystko po nocy ma np. 7 C. Jak to się ma zagrzać szybciej, kiedy zimnego silnika nie należy kręcić powyżej 2,5 - 3 tyś. obrotów ? Ty masz podobnie, jedynie masy do rozgrzania nieco mniejsze. Teraz już jasne :?: :D

AUTOR WĄTKU
pioteer
 

01 paź 2008 18:17

potok napisał(a):Nie wiem jak daleko masz do pracy, ja mam ok 7 km i jak dojeżdżam zaczyna dopiero lekko ciepłe powietrze dolatywać z kratek...


Wlasnie wlasnie calkiem zrozumiale, ale tu maly kamyczek do ogrodka KIA - w c4 z hdi jest grzalka elektryczna obok nagrzewnicy (tak mysle) bo cieple powietrze leci od razu po odpaleniu wychlodzonego po nocy silnika...
Niestety takich kamyczkow w przypadku ceeda jest wiecej, ale coz w piatek odbieram wiec nie mysle o tym :roll:
pozdr.piotr

AUTOR WĄTKU
potok
 

01 paź 2008 18:25

Tia, a w lepszych Volvo jest spory zbiornik przechłodzonej substancji (np. tiosiarczan sodowy) i wystarczy z okna kliknąć pilotem aby potężna dawka ciepła podgrzała w kilkadziesiąt sekund układ paliwowy, cały silnik i kabinę wraz z fotelami. Znam to ze Szwecji choć Volvo nie należało do mnie :)
Jest tylko jedno pytanie :) CENA :D

AUTOR WĄTKU
oskarq
 

01 paź 2008 18:28

pioteer napisał(a):grzalka elektryczna obok nagrzewnicy


ooo, tego własnie oczekiwałem.
może będzie w modelu 2015;) jak mi sie gwarancja skończy to kupie nowy;)

AUTOR WĄTKU
potok
 

01 paź 2008 18:40

oskarq napisał(a):
pioteer napisał(a):grzalka elektryczna obok nagrzewnicy


ooo, tego własnie oczekiwałem.
może będzie w modelu 2015;) jak mi sie gwarancja skończu to kupie nowy;)


Obawiam się, że to jednak nie jest oporowe grzanie z prądu akumulatora :cry: Nie widzę jego pracy w warunkach zimowych przy krótkich jak moje przebiegach, sądzę że to raczej są akumulatory ciepła, jak pisałem powyżej 8-)

AUTOR WĄTKU
pioteer
 

01 paź 2008 19:28

potok napisał(a):Obawiam się, że to jednak nie jest oporowe grzanie z prądu akumulatora :cry: Nie widzę jego pracy w warunkach zimowych przy krótkich jak moje przebiegach, sądzę że to raczej są akumulatory ciepła, jak pisałem powyżej 8-)


Nie mam pewnosci co do elektrycznej nagrzewnicy w c4 z HDI (ale na 100% po odpaleniu zimnego silnika leci od razu cieple powietrze) ale na pewno takowe sa stosowane - np. kia carens ma PTC - dodatkowa nagrzewnica powietrza zasilana elektrycznie...

pozdr.piotr

AUTOR WĄTKU
oskarq
 

02 paź 2008 17:24

potok napisał(a):Obawiam się, że to jednak nie jest oporowe grzanie z prądu akumulatora :cry: Nie widzę jego pracy w warunkach zimowych przy krótkich jak moje przebiegach, sądzę że to raczej są akumulatory ciepła, jak pisałem powyżej 8-)


Mogą być akumulatory ciepła.
Powinno grzać od razu czy po kilku minutach?

Szczerze mówiąc nie przypominam sobie żebym miał z tym problemy wcześniej a mam auto od marca. wtedy też nie było za ciepło.

oskar

AUTOR WĄTKU
zibi.s
 

03 paź 2008 07:38

rozwiazaniem stosunkowo tanim byloby ogrzewnie postojowe(elektryczne). juz rok temu o tym myslalem i pisalem ale jakos sie rozeszlo. fajnie byloby kliknac pilotem z domu w kierunku garazu i auto sie grzeje. nie wiem tylko co na to gwarancja http://www.intercars.com.pl/?id=321&lang=PL&

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

03 paź 2008 09:04

potok auto zimne nie nagrzewa 7 litrów płynu chłodzacego !!! puki zimne jest mały obieg wody -potem termostat załącza duzy-prosze

poprzednie corolle miały/mają ciekawe rozwiązanie jak zimno to jest dodatkowy przycisk który grzeje kabinę uwaga OD SPALIN AUTA !!!! nie pytajcie jak to działa nie zglębiałem tematu ale jest i działa -zwróciłem na to uwagę jak byłem odbierac coorollę z kolega nówkę -i trochę akoś to mało bezpieczne z tymi spalinami mi się wydawało
nie wiem czy jest jakiś wymiennik ciepła czy jak to dziął
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
potok
 

03 paź 2008 11:06

A czy ja twierdzę, że nagrzewa od razu? Wiadomo po co są termostaty, ale i tak wcześniej czy później muszą te spore objętości cieczy być nagrzane. Co do nagrzewu powietrza kabinowego to maluch i trabant też korzystały z ciepła spalin z racji braku chłodzenia cieczą, natomiast mistrzem świata w tej dziedzinie był/jest Zaporożec. Ma on niezależny od silnika palnik benzynowy dostarczający ciepła nagrzewnicy powietrza. Natomiast wspomniane akumulatory ciepła są w nocy schładzane do temp. otoczenia a po zainicjowaniu krystalizacji wydzielają znaczne ilości ciepła będącego energią krystalizacji - ciecze przechłodzone :)

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

03 paź 2008 13:56

tylko Cię uściśliłem:D potem ktoś przeczyta i będzie myślał że musi nagrzać 7 litrów płynu - i zacznie się zasłanianie chłodnicy tektura :lol:


no w 126p było było ale zapach nie ten i wydajność tez nie ta
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

03 paź 2008 14:04

Dodatkowo nowoczesne diesle dają mało ciepła i wolno się nagrzewają.

Co do nagrzewnic - w alfie miałem takie cudo i na pewno było elektryczne - w obwodzie bezpiecznik 170A.

Pozdrawiam

stj
Dyrektor
 
Posty: 843
Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
Lokalizacja: Łódź

03 paź 2008 14:39

Już poprzedniej zimy zauważyłem ciekawe zjawisko.zanim układ nagrzał się do temp. 70-80 C. silnik na wolnych obrotach utrzymywał obroty ok.1000 przy włączonym klimatroniku ,a wyłączenie go powodowało obniżenie obrotów silnika do swojej typowej prędkości 800 obr/min. Może faktycznie jakiś dogrzewacz elekt. w układzie chłodzenia.Pozdrawiam
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT

Następna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl