Ranking serwisów

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
esmal
 

Ranking serwisów

23 maja 2009 18:03

Z ciekawości poszukiwałem informacji nt. serwisów KIA. Oto co wyszperałem:

Ranking serwisów samochodowych
28 listopada 2008
Tomasz Czarnecki / Flota Auto Biznes
--------------------------------------------------------------------------------
Fleet managerowie nierzadko narzekają na serwisy dealerów samochodowych, których dobre wywiązywanie się z obowiązków ma ogromne znaczenie dla mobilności parku maszyn. Na naszej konferencji „Flotowe spotkania biznesowe” poprosiliśmy więc opiekunów flot o ocenę placówek danych marek.Zwycięzcą okazała się Honda. Skala ocena była od 1 (najgorsza nota) do 10 (najlepsza nota). Fleet managerowie nie oszczędzali dealerów i „dziesiątek” było niewiele. Triumf Hondy może stanowić pewną niespodziankę, gdyż marka nie ma programu flotowego. – Wszystkie działania centrali jak i dealerów są ukierunkowywane na wysoką jakość usług serwisowych, mając za zadanie podnoszenie jej poziomu, co tłumaczy zwycięstwo w badaniu FlotyAutoBiznes. Pokrewną kwestią jest niezawodność i trwałość naszych samochodów, nawet przy intensywnej eksploatacji. Jak na razie zdecydowana większość aut marki Honda znajduje użytkowników wśród klientów indywidualnych, jednak od pewnego czasu obserwujemy wzrost zainteresowania firm naszą ofertą. Dlatego rozważamy możliwość uruchomienia programu flotowego skierowanego do tego segmentu – komentuje Magdalena Kędzierska z Honda Polska.

Kia jak Volvo
Drugie miejsce przypadło również koncernowi japońskiemu – Toyocie, a na kolejnych (pomijając ciężarową Scanie) trzej przedstawiciele Grupy Volkswagena oraz Kia na równi z Volvo. Na samym dole klasyfikacji znalazł się niespodziewanie Mercedes. Jego przedstawiciele nie chowają głowy w piasek i dostrzegają niedociągnięcia.

– Mercedes-Benz na naszym rynku był dotychczas postrzegany jako marka Premium, ukierunkowana na zaspokojenie oczekiwań klienta indywidualnego, dbającego o swój pojazd. Ten stan rzeczy zaczął ewoluować w zeszłym roku. Uruchomiliśmy wtedy specjalnie dedykowany dla sprzedaży flotowej program Mercedes-Benz BussinesCars. Jednym z jego założeń jest dostosowanie form współpracy serwisowej do oczekiwań nabywcy flotowego. Specjalna oferta serwisowa będzie nadal rozwijana, tak jak zmieniają się nasi klienci i nasza sprzedaż. Już niedługo można się spodziewać nowych, bardzo atrakcyjnych rozwiązań – komentuje Piotr Wójcik z Mercedes-Benz Cars. Na ocenę serwisu wpływa również niezawodność samochodów.

– Praktycznie nie ma aut, które się nie psują, choć akurat samochody japońskie słyną ze swojej niezawodności. Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedną kwestię. Na pracę serwisu może wpływać jego obłożenie. Być może stąd wynika dosyć niska pozycja Forda. Bo co innego, gdy pracownicy mają do naprawienia dajmy na to 20 aut, a co innego, gdy 50 pojazdów. Wtedy wydajność, jakość pracy znacznie spada – komentuje Radosław Kraciuk z Frito Lay.

Sądzę, że to wiele mówiący materiał.
Pozdrawiam.

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl