Mam bardzo delikatne bicie podczas hamowania. W ASO powiedzieli, że to tarcze. Przebieg 63 kkm.
Czekać do wymiany klocków i wymieniać? Co kupować? Fabryczne?
Bicie od tarcz.
Moderator: Żandarmeria
-
Ibanezq - Kierownik zmiany
- Posty: 157
- Dołączył(a): 18 lip 2007 18:49
- Lokalizacja: Warszawa/Siedlce
- c22
Re: Bicie od tarcz.
się ciesz, że delikatne. [żartuję].
a na poważnie. w transporterze miałem takie bicie, że nie wiedziałem co się dzieje. diagnoza: urwana tarcz hamulcowa, która w trakcie jazdy się kręciła, a przy hamowaniu szczęki blokowały tarcz i wielki hałas ocieranej tarczy, urwanej.
być może, ktoś storpeduje moją propozycję, ale zaryzykuję.
jeśli bicie masz na przedniej osi, zastanów się czy nie pokusić się o podstawienie koziołków - zdejmij koła jedynka, dwójka i hamulec. może odkryjesz inne źródło
a na poważnie. w transporterze miałem takie bicie, że nie wiedziałem co się dzieje. diagnoza: urwana tarcz hamulcowa, która w trakcie jazdy się kręciła, a przy hamowaniu szczęki blokowały tarcz i wielki hałas ocieranej tarczy, urwanej.
być może, ktoś storpeduje moją propozycję, ale zaryzykuję.
jeśli bicie masz na przedniej osi, zastanów się czy nie pokusić się o podstawienie koziołków - zdejmij koła jedynka, dwójka i hamulec. może odkryjesz inne źródło
- EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Bicie od tarcz.
Witam,
też miałem niedawno bicie tarcz /przebieg - ok 40.000 km/. Tak naprawdę zjawisko pojawiło się ponad rok temu, ale wtedy nie zdecydowałem się na wymianę tarcz. W mieście i na krótszych trasach nawet było niezauważalne. Dopiero przy silniejszym depnięciu przy wyhamowywaniu z wyższych prędkości czuć było pulsowanie na kierownicy i pedale ham. i odgłos dudnienia. Objawy nasiliły się tego lata na tyle, że zdecydowałem się przed wakacyjnym wyjazdem do HR wymienić tarcze + klocki. Oczywiście zrezygnowałem z szajsowatych oryginalnych komponentów KIA i zakupiłem komplet ATE. Cała impreza kosztowała mnie ok 1000 PLN - ale auto hamuje teraz idealnie.
Jeśli tarcza nie ma dużego bicia można spróbować ją przeszlifować specjalnym urządzeniem zakładanym na tarcze /bez demontażu z samochodu/ - to może pomóc. Jeśli nie, pozostaje wymiana.
też miałem niedawno bicie tarcz /przebieg - ok 40.000 km/. Tak naprawdę zjawisko pojawiło się ponad rok temu, ale wtedy nie zdecydowałem się na wymianę tarcz. W mieście i na krótszych trasach nawet było niezauważalne. Dopiero przy silniejszym depnięciu przy wyhamowywaniu z wyższych prędkości czuć było pulsowanie na kierownicy i pedale ham. i odgłos dudnienia. Objawy nasiliły się tego lata na tyle, że zdecydowałem się przed wakacyjnym wyjazdem do HR wymienić tarcze + klocki. Oczywiście zrezygnowałem z szajsowatych oryginalnych komponentów KIA i zakupiłem komplet ATE. Cała impreza kosztowała mnie ok 1000 PLN - ale auto hamuje teraz idealnie.
Jeśli tarcza nie ma dużego bicia można spróbować ją przeszlifować specjalnym urządzeniem zakładanym na tarcze /bez demontażu z samochodu/ - to może pomóc. Jeśli nie, pozostaje wymiana.
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
Re: Bicie od tarcz.
EMWU napisał(a):...zrezygnowałem z szajsowatych oryginalnych komponentów KIA i zakupiłem komplet ATE. Cała impreza kosztowała mnie ok 1000 PLN - ale auto hamuje teraz idealnie.
Zrobiłem niedawno identyczną "operację" i teraz to dopiero są hamulce
Jest Ceed SW 1.5 T-GDI 160KM 7DCT GT Line Deluxe White+Premium+AEB 2021
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
-
Ibanezq - Kierownik zmiany
- Posty: 157
- Dołączył(a): 18 lip 2007 18:49
- Lokalizacja: Warszawa/Siedlce
Re: Bicie od tarcz.
A jakieś szczegóły? Jaki model tarcz dokładnie i gdzie kupić np w Warszawie?
Dzięki.
Dzięki.
- EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Bicie od tarcz.
Ibanezq napisał(a):A jakieś szczegóły? Jaki model tarcz dokładnie i gdzie kupić np w Warszawie?
tu masz klocki i tarcze ATE http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-ate-kia-cee-d-hyundai-i30-przod-i1240079797.html
taniej chyba nie będzie - jak mój kolega, który prowadzi szybki serwis samochodowy, zobaczył tę ofertę z allegro - to stwierdził, że ciężko będzie mu zaproponować mi lepszą cenę. powiedział, że on prawie w takiej cenie to ma te tarczki w hurcie. ale jakoś pokombinował policzył i dał mi podobną cenę...
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6534
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Bicie od tarcz.
Ibanezq napisał(a):Mam bardzo delikatne bicie podczas hamowania. W ASO powiedzieli, że to tarcze. Przebieg 63 kkm.
Czekać do wymiany klocków i wymieniać? Co kupować? Fabryczne?
Nawet jak bicie jest lekkie to lepiej układ dokładnie przejrzeć, ewentualnie wrzucić tarcze na szlif. Jazda z wibracjami na pewno niekorzystnie wpływa na trwałośc całego układu, ignorowanie może skończyć się poważniejszą i kosztowniejszą w usunięciu awarią niż wymiana tarcz i klocków. Jeśli się nie da zeszlifować to trzeba wymienić, ja też wolłabym założyć zamienniki ale markowe (Lucas, Brembo - nie wiem, kto robi "oryginały" dla Kii).
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- matyk
Re: Bicie od tarcz.
u mnie też wibrowało i wymieniłem tarcze na nowe nawiercane i frezowane. Mają lepsze chłodzenie i odprowadzanie wody podczas zamoknięcia. Przejechałem już 8kkm na nich i wszystko ok.
- EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Bicie od tarcz.
matyk napisał(a):Mają lepsze chłodzenie i odprowadzanie wody podczas zamoknięcia
rowki na frezowanych tarczach nie służą do odprowadzania wody - pomyliło Ci się z rowkami na oponach...
- matyk
Re: Bicie od tarcz.
Nic mi się nie pomyliło koleszko
A jak wjeżdżasz w kałuże lub mocno leje to tarcze nie zamakają?
Rowki służą też do wyrzucania wody i szybkiego osuszania dzięki sile odśrodkowej, kiedy tarcza się kręci.
A jak wjeżdżasz w kałuże lub mocno leje to tarcze nie zamakają?
Rowki służą też do wyrzucania wody i szybkiego osuszania dzięki sile odśrodkowej, kiedy tarcza się kręci.
- less
Re: Bicie od tarcz.
matyk napisał(a):Rowki służą też do wyrzucania wody i szybkiego osuszania dzięki sile odśrodkowej, kiedy tarcza się kręci.
Chyba jednak te rownki i nacięcia służą do odprowadzania gazów które się pojawiają w trakcie ścierania klocka. Tarcza w trakcie hamowania ma taką temperaturę że woda momentalnie odparowuje
- matyk
Re: Bicie od tarcz.
tak, do odprowadzenia gazów przede wszystkim, lecz nie tylko do tego.
- matyk
Re: Bicie od tarcz.
Ibanezq napisał(a):Mam bardzo delikatne bicie podczas hamowania. W ASO powiedzieli, że to tarcze. Przebieg 63 kkm.
Czekać do wymiany klocków i wymieniać? Co kupować? Fabryczne?
serwis powinien mieć sprzęt do przetaczania tarcz, lecz pod warunkiem gdy tarcza ma jeszcze odpowiednią grubość
- EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Bicie od tarcz.
matyk napisał(a):Nic mi się nie pomyliło koleszko
A jak wjeżdżasz w kałuże lub mocno leje to tarcze nie zamakają?
Rowki służą też do wyrzucania wody i szybkiego osuszania dzięki sile odśrodkowej, kiedy tarcza się kręci.
taaaa - jasne... do odprowadzania wody...
- maestro
Re: Bicie od tarcz.
ani do wody ani do gazów a do pyłu z cierającego się klocka i ewentualnie innych śmieci które mogą się pojawić z zewnątrz:mrgreen:
less napisał(a):przez less » Pn wrz 27, 2010 20:56
matyk napisał(a):
Rowki służą też do wyrzucania wody i szybkiego osuszania dzięki sile odśrodkowej, kiedy tarcza się kręci.
Chyba jednak te rownki i nacięcia służą do odprowadzania gazów które się pojawiają w trakcie ścierania klocka. Tarcza w trakcie hamowania ma taką temperaturę że woda momentalnie odparowuje
- c22
Re: Bicie od tarcz.
czyli rowki służą do odprowadzania:
- wody,
- gazów,
- pyłów i śmieci
macie jeszcze jakieś pomysły?
- wody,
- gazów,
- pyłów i śmieci
macie jeszcze jakieś pomysły?
- Lukasz82
Re: Bicie od tarcz.
"Tarcza wentylowana wzmaga przepływ chłodnego powietrza, powodując obniżenie temperatury klocków i tarczy hamulcowej, równocześnie odprowadzając pył, brud i gorące gazy lepiej niż gładkie tarcze hamulcowe, które mogą wypełnić się rdzą czy brudem i stać się nieefektywne. Nawiercone otwory odprowadzają gazy powierzchniowe przy hamowaniu z dużej prędkości jednocześnie nie osłabiając struktury tarczy"
- kamil.krasnik
Re: Bicie od tarcz.
EMWU napisał(a):też miałem niedawno bicie tarcz /przebieg - ok 40.000 km/. Tak naprawdę zjawisko pojawiło się ponad rok temu, ale wtedy nie zdecydowałem się na wymianę tarcz. W mieście i na krótszych trasach nawet było niezauważalne. Dopiero przy silniejszym depnięciu przy wyhamowywaniu z wyższych prędkości czuć było pulsowanie na kierownicy i pedale ham. i odgłos dudnienia. Objawy nasiliły się tego lata na tyle, że zdecydowałem się przed wakacyjnym wyjazdem do HR wymienić tarcze + klocki. Oczywiście zrezygnowałem z szajsowatych oryginalnych komponentów KIA i zakupiłem komplet ATE. Cała impreza kosztowała mnie ok 1000 PLN - ale auto hamuje teraz idealnie.
Wymieniałeś w ASO czy w jakimś specjalistycznym zakładzie?
Czy przy okazji wymiany były badane luzy na łożyskach i inne?
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem w swoim aucie podobne objawy i zastanawiam się czy jazda na takich tarczach nie spowodowała jakichś nieprawidłowości. Noszę się z zamiarem ich wymiany, lecz obawiam się, że ASO nie mają w tym temacie odpowiednich kompetencji i aparatury diagnostycznej.
-
abes99 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 05 paź 2007 14:30
- Lokalizacja: SRC
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Hyundai i30 / 1,6MPI (120KM) / LPG / Comfort / '12
Re: Bicie od tarcz.
Też się chętnie dowiem gdzie wymienialiście tarcze i klocki oraz ile Was kosztowała ta usługa Pytałem w ASO przy okazji ostatniego przeglądu i chcieli jakieś całkiem spore pieniądze za to (jakieś 200 czy 300zł). BTW, używa ktoś może coś innego niż chwalone tutaj ATE? Zastanawiam się nad nawiercanymi tarczami Mikody - kiedyś o nich sporo dobrego słyszałem, a klocki Lucas TRW lub ATE...
Narka i pozdruffka, abes99
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
:: Hultaj i30 1.6MPI, '12, Comfort, LPG STAG 300 Premium
:: była Kia Cee'd 1.6MPI, '07, Optimum + ESP, A/C
- EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Bicie od tarcz.
kamil.krasnik napisał(a):Wymieniałeś w ASO czy w jakimś specjalistycznym zakładzie?
Czy przy okazji wymiany były badane luzy na łożyskach i inne?
zaprzyjaźniony warsztat!
/w ASO pewno by mi zapakowali wichrujące się i pokrywające się rdzą w jeden wieczór "łoryginały" - a zapłaciłbym więcej niż za ATE/
luzu na łożyskach nie ma
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Krzywa kierownica i bicie Kia cee'd III
przez SylverStone86 » 05 lip 2020 11:12 w Zawieszenie - 8 Odpowiedzi / 6289 Wyświetlone
- Ostatni post przez ruszok
08 lip 2020 19:54
-
Krzywa kierownica i bicie Kia cee'd III
-
-
Osłony tarcz hamulcowych
przez kozak0211 » 15 gru 2019 12:32 w Zawieszenie - 8 Odpowiedzi / 7654 Wyświetlone
- Ostatni post przez Magikrealista
19 gru 2019 22:56
-
Osłony tarcz hamulcowych
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości