Awaria turbiny a niesprawne wtryskiwacze

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
adamskyyy
 

Awaria turbiny a niesprawne wtryskiwacze

12 paź 2013 14:20

Cześć, jestem tutaj nowy i szukam Waszej pomocy. Otóż sprawa wygląda tak - miesiąc temu nawaliła mi turbina. Objawy - w pierwszym etapie gwizd, a później brak mocy. Oddałem do regeneracji, gdzie firma zdemontowała turbinę - zregenerowała i zamontowała (24 miesiące gwarancji i 1200 zł). Oznajmili że awaria była spowodowana luzami na turbinie.

Po miesiącu jazdy, nagle takie same objawy - wycie (jazda przez dwa dni i brak mocy). Firma zdemontowała turbinę - nie uznała gwarancji twierdząc że tym razem to uszkodzone wtryski, spowodowały uszkodzenie turbiny - podobno turbina była za bardzo rozgrzana w wyniku czego doszło do uszkodzenia łopatek. I teraz - powtórna regeneracja turbiny + koszta ponownej regeneracji.

Jestem zielony w temacie napraw samochodów ale jednak dla mnie to są spore koszta. Czy ich tłumaczeni są wiarygodne ? Proszę o pomoc

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6542
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Awaria turbiny a niesprawne wtryskiwacze

12 paź 2013 15:31

Kolego, na podstawie tak lakonicznego opisu ciężko coś określić i Ci pomóc. Pytanie - czy pierwsza diagnoza była słuszna? Oczywiście teraz serwis, jeśli wie, że się pomylił i zregenerował turbinę bez eliminacji właściwej przyczyny usterki, to będzie robił wszystko, aby koszt następnej naprawy przerzucić na Ciebie. Jeśli nie jesteś przekonany, co do słuszności decyzji serwisu, a ten nie chce zmienić swojego stanowiska, radziłbym powołać Ci rzeczoznawcę.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)