http://www.kia-ceed.info/index.php?sect ... en_blowoff
Próbował to ktoś rozbierać? Jakieś rady ?
30000 kilometrów Pro_cee'dem
Moderator: Żandarmeria
-
Matikes - Asystent Kierownika
- Posty: 266
- Dołączył(a): 14 lis 2014 15:29
- Lokalizacja: Zory
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
-
sagitarius
Re: 30000 kilometrów Pro_cee'dem
W dniu dzisiejszym, tj. 16.12.2015, pro_cee'd dostał dodatkowy zastrzyk mocy - legitymuje się teraz 139 końmi i 322 Nm. Oprócz tego zdecydowanie harmonijniej rozwija moc przy przyspieszaniu z niższych wartości na obrotomierzu, zdecydowanie żwawiej reaguje na naciśnięcie gazu - dodatkowa przyjemność Przez czas eksploatacji wymienione zostały całe górne tylne wahacze oraz tuleje w wahaczach dolnym poprzecznym i wzdłużnym. Dodatkowo wymiany wymagała końcówka drążka kierowniczego. Temperatury bliskie zeru spowodowały nasilenie "rozmowy" samochodu ze mną - zdarza się, że zaskrzypi tylna kanapa, czasami potłucze się coś w prawym słupku B, listwa w podszybiu i schowek na okulary - ten ostatni z powodu jego naturalnego rozpadu - popękał plastik wokół łbów śrub, czas wymienić lampkę na nową. Oprócz tego samochód dostał nowe opony zimowe Pirelli Sottozero 225/45/17. Nadciąga czas na przegląd przedniego zawieszenia - tym razem tu zauważyłem ostatnio niewielki negatyw kół, którego wcześniej nie było. Wciąż jestem z samochodu zadowolony i nie zamieniłbym go na inny (chyba, że nowy ). Pozdrawiam
EDIT 07.02.2016
Wymiana sworznia wahacza prawy przód, jak to dobrze, że jest wykręcany! Wielkimi krokami zbliża się wymiana łożyska tylnego lewego koła, ponieważ powyżej 100 km/h można ogłuchnąć
EDIT 07.02.2016
Wymiana sworznia wahacza prawy przód, jak to dobrze, że jest wykręcany! Wielkimi krokami zbliża się wymiana łożyska tylnego lewego koła, ponieważ powyżej 100 km/h można ogłuchnąć
-
sagitarius
Re: 30000 kilometrów Pro_cee'dem
Wyczyściłem EGR. Niestety, warunki nie sprzyjały fotorelacji, natomiast lista rzeczy, które trzeba odkręcić prezentuje się tak:
1. Pokrywa silnika.
2. 2 długie śruby mocujące zawór EGR, od strony grodzi.
3. 4 imbusowe śrubki z górnej części zaworu EGR (niekonieczne, aczkolwiek łatwiej to wytargać)
4. 2 śruby mocujące wydech z chłodniczki EGR do dolotu.
5. Zdjęcie rury od wlotu do obudowy filtra powietrza oraz rury od filtra do turbiny.
6. Odpięcie pokrywy od filtra powietrza.
7. 3 śruby od osłony termicznej przy turbosprężarce.
8. 2 śruby mocujące rurkę idącą do EGR pod ww. osłoną.
9. Jedna śruba ukryta nad chłodniczką EGR przytrzymująca ją i przewody.
To chyba tyle, choć mogłem coś pominąć...
Należy pamiętać o odpięciu wtyczek od zaworu EGR, przepływomierza! W razie problemów z dostępem do śrub imbusowych należy zdjąć z zatrzasków listwę z kablami oraz odpiąć kable od wtryskiwaczy. Całość pracy dobrze wykonywać przy odpiętym akumulatorze.
Do wykonania tejże pracy potrzebujemy końcówki nasadowej 10 (odkręcenie pokrywy silnika), śrubokręta z przedłużką do odkręcenia imbusowych śrubek, klucza oczkowego 12 (dobrze by było z grzechotką i bez), grzechotki z nasadką 12. Całość operacji jest dla wytrwałych, EGR udało mi się wyciągnąć jedynie z chłodniczką, co wiąże się z utratą sporej ilości płynu chłodniczego. Wyciągnięcie samego zaworu graniczyło z cudem przez bardzo trudno dostępną jedną śrubę mocującą go do chłodniczki. Po odkręceniu wszystkich śrub próbujemy delikatnie wyciągnąć cały zestaw w kierunku grodzi, zahaczając o wyższą ekwilibrystykę. Po wyjęciu możemy odkręcić go od chłodniczki i zajrzeć do środka. Po 146 tysiącach kilometrów pracował on już z dość wyraźnym oporem, czasami pozostając otwartym przy mocnym dodaniu gazu, co kończyło się czkawką i solidnym zadymieniem z tyłu. Czyścimy benzyną ekstrakcyjną, pamiętając o tym, żeby nie zanieczyścić zbytnio środowiska ani sadzą, ani uciekającym płynem chłodniczym. Po zakończeniu czyszczenia łączymy zawór z chłodniczką i próbujemy go włożyć na miejsce. Jest to najtrudniejsza operacja z całości zadania, bowiem wszystko na drodze stawia nam nagle wyraźny opór. Czas około 4 godzin. Samochód się ożywił
1. Pokrywa silnika.
2. 2 długie śruby mocujące zawór EGR, od strony grodzi.
3. 4 imbusowe śrubki z górnej części zaworu EGR (niekonieczne, aczkolwiek łatwiej to wytargać)
4. 2 śruby mocujące wydech z chłodniczki EGR do dolotu.
5. Zdjęcie rury od wlotu do obudowy filtra powietrza oraz rury od filtra do turbiny.
6. Odpięcie pokrywy od filtra powietrza.
7. 3 śruby od osłony termicznej przy turbosprężarce.
8. 2 śruby mocujące rurkę idącą do EGR pod ww. osłoną.
9. Jedna śruba ukryta nad chłodniczką EGR przytrzymująca ją i przewody.
To chyba tyle, choć mogłem coś pominąć...
Należy pamiętać o odpięciu wtyczek od zaworu EGR, przepływomierza! W razie problemów z dostępem do śrub imbusowych należy zdjąć z zatrzasków listwę z kablami oraz odpiąć kable od wtryskiwaczy. Całość pracy dobrze wykonywać przy odpiętym akumulatorze.
Do wykonania tejże pracy potrzebujemy końcówki nasadowej 10 (odkręcenie pokrywy silnika), śrubokręta z przedłużką do odkręcenia imbusowych śrubek, klucza oczkowego 12 (dobrze by było z grzechotką i bez), grzechotki z nasadką 12. Całość operacji jest dla wytrwałych, EGR udało mi się wyciągnąć jedynie z chłodniczką, co wiąże się z utratą sporej ilości płynu chłodniczego. Wyciągnięcie samego zaworu graniczyło z cudem przez bardzo trudno dostępną jedną śrubę mocującą go do chłodniczki. Po odkręceniu wszystkich śrub próbujemy delikatnie wyciągnąć cały zestaw w kierunku grodzi, zahaczając o wyższą ekwilibrystykę. Po wyjęciu możemy odkręcić go od chłodniczki i zajrzeć do środka. Po 146 tysiącach kilometrów pracował on już z dość wyraźnym oporem, czasami pozostając otwartym przy mocnym dodaniu gazu, co kończyło się czkawką i solidnym zadymieniem z tyłu. Czyścimy benzyną ekstrakcyjną, pamiętając o tym, żeby nie zanieczyścić zbytnio środowiska ani sadzą, ani uciekającym płynem chłodniczym. Po zakończeniu czyszczenia łączymy zawór z chłodniczką i próbujemy go włożyć na miejsce. Jest to najtrudniejsza operacja z całości zadania, bowiem wszystko na drodze stawia nam nagle wyraźny opór. Czas około 4 godzin. Samochód się ożywił
-
machu
Re: 30000 kilometrów Pro_cee'dem
WITAM A JAKI TO SILNIK 1.6 CRDI ?? MOZE WIESZ GDZIE TEN EGR JEST Z PRZODU CZY Z TYLU OD TURBA W TYM 1.6 ??
Wyłącz Caps Lock !
George
Wyłącz Caps Lock !
George
-
sagitarius
Re: 30000 kilometrów Pro_cee'dem
Przepraszam za taką zwłokę przy odpowiedzi. Zawór EGR w 1.6 CRDI, gdy stoimy przed silnikiem, znajduje się po prawej stronie od turbiny. Żeby go dokładniej zobaczyć, trzeba zdemontować rurę od filtra powietrza.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Zatrzymujący się zasięg kilometrów
przez LPK » 20 lis 2019 09:10 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 2810 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
21 lis 2019 07:52
-
Zatrzymujący się zasięg kilometrów
-
-
Problem z ładowaniem, zegary kilometrów i wskażniki skaczą
przez Artistek » 03 wrz 2020 20:39 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 4 Odpowiedzi / 2938 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
04 wrz 2020 09:14
-
Problem z ładowaniem, zegary kilometrów i wskażniki skaczą
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości