30000 kilometrów Pro_cee'dem

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
Matikes
Asystent Kierownika
 
Posty: 266
Dołączył(a): 14 lis 2014 15:29
Lokalizacja: Zory
Grupa: GOP- Górny Śląsk

Re: 30000 kilometrów Pro_cee'dem

08 kwi 2015 05:43

http://www.kia-ceed.info/index.php?sect ... en_blowoff

Próbował to ktoś rozbierać? Jakieś rady :)?
Deawo Matiz
Mazda 6
Kia Pro Ceed 1,6 DOHC 126 km Optimum Plus 2009r
Obrazek

AUTOR WĄTKU
sagitarius
 

Re: 30000 kilometrów Pro_cee'dem

16 gru 2015 14:02

W dniu dzisiejszym, tj. 16.12.2015, pro_cee'd dostał dodatkowy zastrzyk mocy - legitymuje się teraz 139 końmi i 322 Nm. Oprócz tego zdecydowanie harmonijniej rozwija moc przy przyspieszaniu z niższych wartości na obrotomierzu, zdecydowanie żwawiej reaguje na naciśnięcie gazu - dodatkowa przyjemność :) Przez czas eksploatacji wymienione zostały całe górne tylne wahacze oraz tuleje w wahaczach dolnym poprzecznym i wzdłużnym. Dodatkowo wymiany wymagała końcówka drążka kierowniczego. Temperatury bliskie zeru spowodowały nasilenie "rozmowy" samochodu ze mną - zdarza się, że zaskrzypi tylna kanapa, czasami potłucze się coś w prawym słupku B, listwa w podszybiu i schowek na okulary - ten ostatni z powodu jego naturalnego rozpadu - popękał plastik wokół łbów śrub, czas wymienić lampkę na nową. Oprócz tego samochód dostał nowe opony zimowe Pirelli Sottozero 225/45/17. Nadciąga czas na przegląd przedniego zawieszenia - tym razem tu zauważyłem ostatnio niewielki negatyw kół, którego wcześniej nie było. Wciąż jestem z samochodu zadowolony i nie zamieniłbym go na inny (chyba, że nowy :ok ). Pozdrawiam :D

EDIT 07.02.2016

Wymiana sworznia wahacza prawy przód, jak to dobrze, że jest wykręcany! Wielkimi krokami zbliża się wymiana łożyska tylnego lewego koła, ponieważ powyżej 100 km/h można ogłuchnąć :evil:

AUTOR WĄTKU
sagitarius
 

Re: 30000 kilometrów Pro_cee'dem

07 kwi 2016 22:14

Wyczyściłem EGR. Niestety, warunki nie sprzyjały fotorelacji, natomiast lista rzeczy, które trzeba odkręcić prezentuje się tak:

1. Pokrywa silnika.
2. 2 długie śruby mocujące zawór EGR, od strony grodzi.
3. 4 imbusowe śrubki z górnej części zaworu EGR (niekonieczne, aczkolwiek łatwiej to wytargać)
4. 2 śruby mocujące wydech z chłodniczki EGR do dolotu.
5. Zdjęcie rury od wlotu do obudowy filtra powietrza oraz rury od filtra do turbiny.
6. Odpięcie pokrywy od filtra powietrza.
7. 3 śruby od osłony termicznej przy turbosprężarce.
8. 2 śruby mocujące rurkę idącą do EGR pod ww. osłoną.
9. Jedna śruba ukryta nad chłodniczką EGR przytrzymująca ją i przewody.

To chyba tyle, choć mogłem coś pominąć...

Należy pamiętać o odpięciu wtyczek od zaworu EGR, przepływomierza! W razie problemów z dostępem do śrub imbusowych należy zdjąć z zatrzasków listwę z kablami oraz odpiąć kable od wtryskiwaczy. Całość pracy dobrze wykonywać przy odpiętym akumulatorze.

Do wykonania tejże pracy potrzebujemy końcówki nasadowej 10 (odkręcenie pokrywy silnika), śrubokręta z przedłużką do odkręcenia imbusowych śrubek, klucza oczkowego 12 (dobrze by było z grzechotką i bez), grzechotki z nasadką 12. Całość operacji jest dla wytrwałych, EGR udało mi się wyciągnąć jedynie z chłodniczką, co wiąże się z utratą sporej ilości płynu chłodniczego. Wyciągnięcie samego zaworu graniczyło z cudem przez bardzo trudno dostępną jedną śrubę mocującą go do chłodniczki. Po odkręceniu wszystkich śrub próbujemy delikatnie wyciągnąć cały zestaw w kierunku grodzi, zahaczając o wyższą ekwilibrystykę. Po wyjęciu możemy odkręcić go od chłodniczki i zajrzeć do środka. Po 146 tysiącach kilometrów pracował on już z dość wyraźnym oporem, czasami pozostając otwartym przy mocnym dodaniu gazu, co kończyło się czkawką i solidnym zadymieniem z tyłu. Czyścimy benzyną ekstrakcyjną, pamiętając o tym, żeby nie zanieczyścić zbytnio środowiska ani sadzą, ani uciekającym płynem chłodniczym. Po zakończeniu czyszczenia łączymy zawór z chłodniczką i próbujemy go włożyć na miejsce. Jest to najtrudniejsza operacja z całości zadania, bowiem wszystko na drodze stawia nam nagle wyraźny opór. Czas około 4 godzin. Samochód się ożywił :ok

AUTOR WĄTKU
machu
 

Re: 30000 kilometrów Pro_cee'dem

15 maja 2016 21:42

WITAM A JAKI TO SILNIK 1.6 CRDI ?? MOZE WIESZ GDZIE TEN EGR JEST Z PRZODU CZY Z TYLU OD TURBA W TYM 1.6 ??

Wyłącz Caps Lock !
George

AUTOR WĄTKU
sagitarius
 

Re: 30000 kilometrów Pro_cee'dem

10 cze 2016 17:09

Przepraszam za taką zwłokę przy odpowiedzi. Zawór EGR w 1.6 CRDI, gdy stoimy przed silnikiem, znajduje się po prawej stronie od turbiny. Żeby go dokładniej zobaczyć, trzeba zdemontować rurę od filtra powietrza.

Poprzednia strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl