Akumulator - wymiana CRDI
Napisane: 29 gru 2014 09:31
Witam.
Chciałbym się podzielić z forumowiczami dość myślę ważną informacją dot. wymiany aku w dieslach.
Tej zimy, tj 2 dni temu po 7 latach prawie idealnej współpracy, wysiadł fabryczny akumulator - tzn. działała elektryka w samochodzie ale niemożliwe było uruchomienie samochodu (-10stC)
Stanąłem przed problemem wymiany, a że był weekend - nie było czasu na poszukiwania w internecie czy sklepach specjalizujących się w sprzedaży AKU.
Przeleciałem markety oraz norauto - niestety do ceeda CRDI aku jest nietypowy. Musi mieć dwie stopki (przód i tył) i odpowiednią wysokość (20cm). Oczywiście można zamówić oryginał (10 dni oczekiwania) lub zamiennik (7 dni oczekiwania) - ja na to nie miałem czasu.
Po analizie zakupiłem AKU norauto nr 15 (70Ah, 630A) który wymiarowo jest identyczny z AKU Warty (też 70Ah) i elektrycznie jest to chyba najlepszy wybór (oryginalny ma 68Ah i 600A).
Problem leży jednak w wymiarach. Zakupiony AKU ma 4 stopki i nie wchodzi do podstawki. Aby wszedł - 2 stopki (prawa i lewa) należy "odciąć" z tym że trzeba to zrobić tak aby nie uszkodzić obudowy.
Po obcięciu bocznych stopek AKU wchodzi idealnie w podstawkę i fabryczne mocowania. Drugim problemem jest jego wysokość - niby 2,5 cm to niewiele, ale kabel "plusowy" jest gruby i twardy. Aby go obniżyć należy odciąć albo odpiąć opaskę kablową która mocuje go przy podstawce AKU, wówczas cały zestaw klema-kabel można obniżyć o 2,5 cm (długości kabli na to pozwalają, choć gdyby było to 3 cm to raczej nie byłoby to możliwe). Kabel masowy też po odpowiednim przygięciu będzie pasował do klemy "minusowej". Do całości nie pasuje niestety "ubranko" fabryczne, ale dla chcącego nic trudnego - mnie się już nie chciało i ubranko wylądowało w garażu - czeka na lepsze czasy albo lepszą pogodę i czas.
Finalnie - osłona klemy plusowej też idealnie się w tym zestawie zatrzaskuje - także gdyby ktoś miał ten problem co Ja to polecam ten właśnie AKU do diesla CRDI rok 2007. Służę też pomocą na PRV jeśli ktoś byłby zainteresowany.
Chciałbym się podzielić z forumowiczami dość myślę ważną informacją dot. wymiany aku w dieslach.
Tej zimy, tj 2 dni temu po 7 latach prawie idealnej współpracy, wysiadł fabryczny akumulator - tzn. działała elektryka w samochodzie ale niemożliwe było uruchomienie samochodu (-10stC)
Stanąłem przed problemem wymiany, a że był weekend - nie było czasu na poszukiwania w internecie czy sklepach specjalizujących się w sprzedaży AKU.
Przeleciałem markety oraz norauto - niestety do ceeda CRDI aku jest nietypowy. Musi mieć dwie stopki (przód i tył) i odpowiednią wysokość (20cm). Oczywiście można zamówić oryginał (10 dni oczekiwania) lub zamiennik (7 dni oczekiwania) - ja na to nie miałem czasu.
Po analizie zakupiłem AKU norauto nr 15 (70Ah, 630A) który wymiarowo jest identyczny z AKU Warty (też 70Ah) i elektrycznie jest to chyba najlepszy wybór (oryginalny ma 68Ah i 600A).
Problem leży jednak w wymiarach. Zakupiony AKU ma 4 stopki i nie wchodzi do podstawki. Aby wszedł - 2 stopki (prawa i lewa) należy "odciąć" z tym że trzeba to zrobić tak aby nie uszkodzić obudowy.
Po obcięciu bocznych stopek AKU wchodzi idealnie w podstawkę i fabryczne mocowania. Drugim problemem jest jego wysokość - niby 2,5 cm to niewiele, ale kabel "plusowy" jest gruby i twardy. Aby go obniżyć należy odciąć albo odpiąć opaskę kablową która mocuje go przy podstawce AKU, wówczas cały zestaw klema-kabel można obniżyć o 2,5 cm (długości kabli na to pozwalają, choć gdyby było to 3 cm to raczej nie byłoby to możliwe). Kabel masowy też po odpowiednim przygięciu będzie pasował do klemy "minusowej". Do całości nie pasuje niestety "ubranko" fabryczne, ale dla chcącego nic trudnego - mnie się już nie chciało i ubranko wylądowało w garażu - czeka na lepsze czasy albo lepszą pogodę i czas.
Finalnie - osłona klemy plusowej też idealnie się w tym zestawie zatrzaskuje - także gdyby ktoś miał ten problem co Ja to polecam ten właśnie AKU do diesla CRDI rok 2007. Służę też pomocą na PRV jeśli ktoś byłby zainteresowany.