Strona 1 z 1

Falująca temp. silnika

Napisane: 18 sty 2015 20:16
przez jarosaw
Jak w temacie, moja kijanka 1,4 benzyna z 2007r. po przejechaniu ok. 15 km zaczyna rosnąć temp. nawet do 120 st. C i po chwili spada i mam wrażenie jak by ogrzewanie w tym momencie słabiej dawało, wymieniłem termostat, pompę wody i czujnik temp. płynu chłodzącego. Wentylator załącza się prawidłowo tylko dolny wąż chłodnicy jest zimny.

Re: Falująca temp. silnika

Napisane: 18 sty 2015 22:52
przez pioter
Coś się zatkało, trzeba by przeczyścić układ, może padła nagrzewnica.

Re: Falująca temp. silnika

Napisane: 22 sty 2015 00:10
przez Ryba4
Dokładnie takie objawy daje zapowietrzony układ, no ale jak tyle już powymieniane to chyba i płyn był wymieniany, więc układ powinien być odpowietrzony...

Re: Falująca temp. silnika

Napisane: 22 sty 2015 21:34
przez jarosaw
Płyn wymieniony, jeszcze sprawdziłem czy jest obieg do nagrzewnicy i jest ok. jeszcze zauważyłem, że obroty wentylatora ogrzewania spadają jak ściągnę nogę z gazu i jak by zimniejsze powietrze leciało.

Re: Falująca temp. silnika

Napisane: 17 kwi 2015 17:39
przez jarosaw
Ma ktoś schemat jak powinien być włożony termostat, bo już zgłupiałem wymieniłem trzy i temperatura dalej skacze, wąż za termostatem jest zimny.Dzisiaj sprawdziłem chłodnicę jest ok. i wymontowałem całkiem termostat, na razie obieg jest, a temperatura w granicy 88 stopni. Jutro więcej po śmiga i zobaczę, ale wychodzi na to, że termostaty były do d...y. :szok

Re: Falująca temp. silnika

Napisane: 17 kwi 2015 19:59
przez butter18
Nie wiem jaki masz termostat, ale z doświadczenia w daewoo moge powiedziec, że termostat był włożony w ten sposób aby obieg płynu zamykał/dociskał termostat.
Swoją drogą, na daewoo miszczowie 5 razy wymieniali bo wszystko nie trzymało temperatury.


BTW. Z tego co pamietam, to do uzyskania temperatury roboczej wąż z chłodnicy powinien byc zimny. Po uzyskaniu temp roboczej termostat powinien dopiero puścić płyn na obieg duży.

Re: Falująca temp. silnika

Napisane: 18 kwi 2015 07:25
przez jarosaw
Ale u mnie tak nie jest, płyn u góry się gotuje, a termostat dalej jest nie otwarty i wąż dolny zimny.

Re: Falująca temp. silnika

Napisane: 18 kwi 2015 10:40
przez Kozak_Barabasz
Nie wiem czy da się rozebrać termostat w cee'dzie ale zrób tak jak posiadacze polonezów czy innych starszych samochodów ....
Wymontuj termostat, wpakuj go do garnka z gorącą wodą i zobacz czy się otworzy przy temp bliskiej 90C
Część kupowałeś oryg używaną czy zamiennik nowy ?

Re: Falująca temp. silnika

Napisane: 10 maja 2015 14:25
przez jarosaw
A co wy na to, wywaliłem termostat, a temperatura dalej rośnie. Czyż by uszczelka pod głowicą?

Re: Falująca temp. silnika

Napisane: 10 maja 2015 16:57
przez butter18
Rośnie podczas jazdy czy podczas postoju ?

Re: Falująca temp. silnika

Napisane: 11 maja 2015 06:00
przez pioter
A wentylator chłodnicy się załącza?

Re: Falująca temp. silnika

Napisane: 11 maja 2015 17:56
przez jarosaw
Rośnie podczas jazdy, ale wystarczy, że stanę na czerwonym lub chwilę zjeżdżam z górki bez gazu i temperatura spada. Wentylator włącza się prawidłowo.

Re: Falująca temp. silnika

Napisane: 18 cze 2015 18:56
przez ceeduser
jarosaw napisał(a):Ale u mnie tak nie jest, płyn u góry się gotuje, a termostat dalej jest nie otwarty i wąż dolny zimny.

W tym momencie wg mnie powodem tego jest uszkodzony termostat. Nie jest on zbyt kosztowny i weź go może lepiej szybko wymień.