i30 tylko **** w EuroNCAP

Bezpieczeństwo... / Safety

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
zucio1
Koordynator Regionalny
 
Posty: 1339
Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
Lokalizacja: Olsztyn
Grupa: Warmińsko-Mazurska

05 paź 2007 15:40

Zgadzam się :D
Obrazek
Kia ceed 1,6GDI M+comfort '13
Kia venga 1,4 '12
Ceed 1,6 C+ '09
Ceed 1,4 C+ '07
Fabia 1,4 16V
Matiz
VW Golf II 1,6
Polonez 1,6 Caro
Fiat 126p
Obrazek

AUTOR WĄTKU
Pajączek
 

06 lis 2007 20:51

Jeździłem i30, porównywalem , testowałem - zdecydowanie Kijaneczka lepsza ;)

AUTOR WĄTKU
MORTEN
 

Dzielenie włosa na 4

27 mar 2008 18:38

Szanowni Klubowicze !!!!!

Rozpisujecie sie o testach i przyznanych punktach za bezpieczeństwo - uznając wyższosc ceeda !!!!! Różnica minimalna ale niech będzie wyższość ceeda - zapomiinacie że te rozważania są czysto teoretyczne - warunki testów są laboratoryjne i nie uwzgledniają całego spektrum bardzo zróżnicowanych sytuacji na drodze o których nawet nie pomyśleliście, ze mogą się zdarzyć. Najważniesze jest żeby wyjść cało z wypadku i wtedy nie ma znaczenia czy miało 4 i pół * i czy odpaliły się 4 czy 6 poduszek !!!!!!!!!!!!!

pozdrawiam klubowiczów przekonanych o wyższości CEEDA !!!!!!!!!!!!

AUTOR WĄTKU
KZ
 

Re: Dzielenie włosa na 4

27 mar 2008 19:13

MORTEN napisał(a):pozdrawiam klubowiczów przekonanych o wyższości CEEDA !!!!!!!!!!!!


Niestety to nie nasza wina że kupiłeś gorszy samochód ;-)

AUTOR WĄTKU
Zeli
 

27 mar 2008 21:55

ale tak subiektywnie patrzÂąc na sprawĂŞ to w Krakowie jak siĂŞ poruszam to jakoÂś czĂŞÂściej widzĂŞ na ulicach i30 niÂż Cee'da.
MoÂże akurat w moich obszarach poruszania tak jest moÂże mam pecha, nie wiem.
Jak to jest u Was drodzy klubowicze??

AUTOR WĄTKU
Boski
 

27 mar 2008 22:08

i30 w rzeszowie rzadki widok ceed co chwile Dziś nawet jednego wyśmigałem chcąc sprawdzić co tam ma pod maską myśle ze 1.4 albo 1.6 bendzin bo z 60 do 120 został 40 metrów za mną:) choć starał się jak mógł może kolega jest forumowiczem hmm??

AUTOR WĄTKU
Mara
 

27 mar 2008 22:24

Gliwice-SoÂśnica widziaÂłem:
1szt. i30
3szt. cee'd (szkoda Âże Âżaden to nie pro_cee'd :) )

AUTOR WĄTKU
Sajmon
 

Re: Dzielenie włosa na 4

28 mar 2008 15:25

MORTEN napisał(a):Szanowni Klubowicze !!!!!

Rozpisujecie sie o testach i przyznanych punktach za bezpieczeństwo - uznając wyższosc ceeda !!!!! Różnica minimalna ale niech będzie wyższość ceeda - zapomiinacie że te rozważania są czysto teoretyczne - warunki testów są laboratoryjne i nie uwzgledniają całego spektrum bardzo zróżnicowanych sytuacji na drodze o których nawet nie pomyśleliście, ze mogą się zdarzyć. Najważniesze jest żeby wyjść cało z wypadku i wtedy nie ma znaczenia czy miało 4 i pół * i czy odpaliły się 4 czy 6 poduszek !!!!!!!!!!!!!

pozdrawiam klubowiczów przekonanych o wyższości CEEDA !!!!!!!!!!!!

Niestety kolego, ale ostatnio kilku z userów tego forum miało szczęście/nieszczęście przekonać sie o skuteczności systemów bezpieczeństwa i jakości blach Ceeda. Notabene, wszyscy sa cali i zdrowi. Dlatego niestety w tej materii nie masz racji.

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

28 mar 2008 20:01

I jeszcze jedno odnośnie testu - to bardzo źle, że w czołowym zderzeniu odpaliły boczne poduszki. Nie powinno tak być chociażby dlatego, że w przypadku zderzenia nie jest wyjątkiem, że w auto po chwili wjeżdza jeszcze inne auto, które nie zdążyło zahamować i istnieje prawdopodobieństwo, że wjedzie w bok... w którym poduszki już wcześniej wystrzeliły. Właśnie po to wprowadza się na przykład wielofazowe poduszki (mogące odpalić dwa razy pod rząd). I właśnie dlatego powinny odpalane być tylko te poduszki, które w danym momencie są potrzebne.
Wojtek Piszczek

AUTOR WĄTKU
lukas261
 

03 kwi 2008 04:56

ceed rzadzi 5 gwiazdek

AUTOR WĄTKU
surtoip
 

03 kwi 2008 06:58

wpiszczek napisał(a):I jeszcze jedno odnośnie testu - to bardzo źle, że w czołowym zderzeniu odpaliły boczne poduszki. Nie powinno tak być chociażby dlatego, że w przypadku zderzenia nie jest wyjątkiem, że w auto po chwili wjeżdza jeszcze inne auto, które nie zdążyło zahamować i istnieje prawdopodobieństwo, że wjedzie w bok... w którym poduszki już wcześniej wystrzeliły. Właśnie po to wprowadza się na przykład wielofazowe poduszki (mogące odpalić dwa razy pod rząd). I właśnie dlatego powinny odpalane być tylko te poduszki, które w danym momencie są potrzebne.


I tak i nie . Bo skoro odpalily to musialy byc potrzebne! A takiego wielofazowego zderzenia to nikt nie przewidzi. Masz wypadek uderza w Ciebie inne auto a w nie jeszcze inne i spychaja Cie ze skarpy. Spadasz pionowo w dol i nic juz sie nie odpali, ale trzyma Cie napinacz i klatka - a wg mnie to wlasnie sie liczy. Popatrz na samochody rajdowe, zadne nie maja airbagow. Porzadna klatka, dobre fotele i pasy i duza predkosc nie straszna.

MORTEN napisał(a):Szanowni Klubowicze !!!!!

Rozpisujecie sie o testach i przyznanych punktach za bezpieczeństwo - uznając wyższosc ceeda !!!!! Różnica minimalna ale niech będzie wyższość ceeda - zapomiinacie że te rozważania są czysto teoretyczne - warunki testów są laboratoryjne i nie uwzgledniają całego spektrum bardzo zróżnicowanych sytuacji na drodze o których nawet nie pomyśleliście, ze mogą się zdarzyć. Najważniesze jest żeby wyjść cało z wypadku i wtedy nie ma znaczenia czy miało 4 i pół * i czy odpaliły się 4 czy 6 poduszek !!!!!!!!!!!!!

pozdrawiam klubowiczów przekonanych o wyższości CEEDA !!!!!!!!!!!!


A skoro uwazasz ze gwiazdki nie sa wazne to jakbys wsiadl w Navare, ktora ostatnio byla testowana to niestety ale przy predkosci 64 km nie mialbys szans

http://www.euroncap.com/tests/nissan_navara/317.aspx

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

03 kwi 2008 10:31

surtoip napisał(a):I tak i nie . Bo skoro odpalily to musialy byc potrzebne


Do czego były potrzebne kurtyny w przypadku czołowego zderzenia? Ewidentnie czujniki boczne się wzbudziły bez wyraźnej przyczyny, a np. z powodu przeciążenia bocznych elementów konstrukcji, co albo nei do końca dobrze świadczy o konstrukcji, albo o logice komputera.

surtoip napisał(a):A takiego wielofazowego zderzenia to nikt nie przewidzi. Masz wypadek uderza w Ciebie inne auto a w nie jeszcze inne i spychaja Cie ze skarpy. Spadasz pionowo w dol i nic juz sie nie odpali, ale trzyma Cie napinacz i klatka - a wg mnie to wlasnie sie liczy.


Skoro się nie przewidzi, to właśnie dlatego stosuje się wielofazowe poduszki. Nawiasem rzecz biorąc, gdy po uderzeniu i zadziałaniu pasów pirotechnicznych lecisz po skarpie w dół, pasy już Cię tak dobrze nie trzymają (!!!) bo właśnie są po etapie zluzowania napięcia. Tak działają pasy - w chwili uderzenia zwiększają napięcie (aby efekt trzymania zaczął się jak najwcześniej), a ułamki sekund później zaczynają odpuszczać napięcie, aby łagodniej zamortyzować przeciążenie organizmu spowodowane uderzeniem auta.

surtoip napisał(a):Popatrz na samochody rajdowe, zadne nie maja airbagow. Porzadna klatka, dobre fotele i pasy i duza predkosc nie straszna.


To jedna z bardziej nierozsądnych wypowiedzi. ŻADNE, ale to ŻADNE pasy, fotele czy klatka nie uratują Cię przed śmiercią spowodowaną nie bezpośrednim urazem, a uszkodzeniami wewnętrznymi spowodowanymi nagłym przeciążeniem. Klatka zabezpiecza przed bezpośrednim zgonem w wyniku zamiany pojazdu w kupę złomu, pasy i fotele tak samo. Jeszcze raz: NIE MA SYSTEMÓW, które zniwelują przeciążenie będące efektem wypadku (poza strefą zgniotu długości metrów). Dlatego małe auta są mniej bezpieczne w testach - nie dlatego, ze małe, a dlatego, że w przypadku większych aut jesteś wyhamowywany z danej szybkości do zera na odcinku 1 i więcej metra (im więcej się zgniecie tym lepiej), a w małych na połowie tego. Żadne pasy, poduszki, klatki i reszta tego nie zmieni. W małych autach przeciążenia w chwili wypadku są o wiele większe, właśnie dlatego (poczytaj np. co piszą o wynikach Picanto na stronach NCAP - kabina OK, airbagi OK, pasy OK, przekroczone przeciążenia na pasach).
Więc bardzo Cię proszę, nie pisz o autach rajdowych i niestrasznej prędkości bo to w odniesieniu do normalnych aut (przepraszam za wyrażenie) brednie i ktoś w to jeszcze uwierzy - szczególnie, że auta rajdowe nie jeżdżą po drogach z drzewami na poboczu, tirami z naprzeciwka i betonowymi ścianami okolicznych domów, o czym przekonał się Zientarski. Klatka jest po to, że jeżeli się wysypiesz, to właśnie masz się niepogniecionym przeturlać kilka razy wyhamowując prędkość, a nie do tego, aby zapewnić bezpieczeństwo przy waleniu w mur, drzewo, czołówkę z tirem itp. Wypadek Kubicy na torze i jego wyjście z tego to właśnie efekt klatki - odbijając się od barier tracił szybkość i nie zmienił się w kupę złomu. Ale wyobraź sobie ten sam wypadek Kubicy, gdy wali w nagle wyrośnięte na torze drzewo. Jeżeli nie potrafisz sobie wyobrazić, to Ci powiem - efekt będzie taki, że klatki nie ma, auta nie ma a Kubicę pakują w woreczki do kanapek.
Wojtek Piszczek

AUTOR WĄTKU
surtoip
 

03 kwi 2008 13:12

Widze ze zle mnie zrozumiales. Chcialem naznaczyc fakt ze wielostopniowe poduszki wlasnie bez tych stref zgniotu o ktorych mowisz nic nie pomoga. No bo po wypadku, kiedy te strefy sa juz zniszczone to tylko klatka moglaby zabezpieczyc ludzi w srodku ( bo ponowne wystrzelenie poduszki nie zabezpieczylo by auta przed zniszczeniem i zmniejszeniem ).

I nie zgodze sie z Toba co do tego ze na rajdach samochody jada po idealnie bezpiecznej drodze: bez drzew, domow itd. Zobacz sobie dowolny rajd a sie przekonasz. Ale fakt faktem ze gdyby w tym przypadku http://pl.youtube.com/watch?v=XU7mCEsXY2c na drodze pojawilo sie drzewo to ten kierowca nie przezylby tego.

Kolejna sprawa o ktorej piszesz to to ze male auta sa mniej bezpieczne w testach. Przyklad Euro NCAP i test np Navara a fiat 500. Navara 1 skreslona Fiat 500 5 gwiazdek.

Ale zgadzam sie z faktem ze np zderzenie ze sciana betonowa przy predkosci 150 km/h nie daje zadnych szans przezycia dla ludzi ktorzy jezdza obecnie produkowanymi samochodami. I zadne obecnie stosowane technologie nie zmienia tego

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

03 kwi 2008 16:43

surtoip napisał(a):Widze ze zle mnie zrozumiales. Chcialem naznaczyc fakt ze wielostopniowe poduszki wlasnie bez tych stref zgniotu o ktorych mowisz nic nie pomoga. No bo po wypadku, kiedy te strefy sa juz zniszczone to tylko klatka moglaby zabezpieczyc ludzi w srodku ( bo ponowne wystrzelenie poduszki nie zabezpieczylo by auta przed zniszczeniem i zmniejszeniem ).


No więc też nie do końca - z boku nie masz stref zgniotu a jednak montuje się kurtyny czy boczne poduszki. Rolą poduszek nie jest przejmowanie impetu uderzenia, a ochrona poszczególnych części ciała przed urazami związanymi z nagłym ich przemieszczaniem się w chwili wypadku. Poduszka w kierownicy chroni przed uderzeniem w kierownicę, poduszka pasażera przed kokpitem, poduszki boczne i kurtyny chronią przed uderzeniami głową w słupki czy przód innego auta, które własnie zapragnęło sobie zaparkować w boku uderzanego auta. Wielofazowe poduszki to efekt obserwacji, z ktorych wynika że nierzadka jest sytuacja, w której rąbiesz przodem, obraca auto wokół osi i dostaje kolejnym nadjeżdzającym autem w bok, czy w przód. Dlatego (wracając do meritum), wystrzelenie bocznych poduszek w czołowym zderzeniu jest po prostu błędnym działaniem.

surtoip napisał(a):I nie zgodze sie z Toba co do tego ze na rajdach samochody jada po idealnie bezpiecznej drodze: bez drzew, domow itd. Zobacz sobie dowolny rajd a sie przekonasz. Ale fakt faktem ze gdyby w tym przypadku http://pl.youtube.com/watch?v=XU7mCEsXY2c na drodze pojawilo sie drzewo to ten kierowca nie przezylby tego.


Jak pisałem, klatka jest elementem, który ma zapobiegać zmieleniu jadących w aucie w wyniku wypadku, dachowania itp. Ale nie zabezpiecza przed przeciążeniami - dlatego czy jadąc 120 km/h przyładujesz w mur, drzewo, cokolwiek nieelastycznego masz dokładnie takie same przeciążenia bez względu na to, czy jedziesz osobówką z kratką, czy rajdówką z klatką.

surtoip napisał(a):Kolejna sprawa o ktorej piszesz to to ze male auta sa mniej bezpieczne w testach. Przyklad Euro NCAP i test np Navara a fiat 500. Navara 1 skreslona Fiat 500 5 gwiazdek.


Navara dostała półgwiazdki ze względu na fatalne błędy - zbyt póżne odpalenie poduszek i napinaczy, cofnięcie się pedałów do wnętrza kabiny, niestabilny przedział pasażerski, niebezpieczne elementy kokpitu i takie tam - elementarne błędy konstrukcyjne. Z boku (zwróć uwagę) dostała tyle samo, co 500-tka, choć nie posiadała ani kurtyn, ani bocznych poduszek.

surtoip napisał(a):Ale zgadzam sie z faktem ze np zderzenie ze sciana betonowa przy predkosci 150 km/h nie daje zadnych szans przezycia dla ludzi ktorzy jezdza obecnie produkowanymi samochodami. I zadne obecnie stosowane technologie nie zmienia tego


To właśnie chciałem przekazać :)
Wojtek Piszczek

AUTOR WĄTKU
surtoip
 

03 kwi 2008 17:11

wpiszczek napisał(a):To właśnie chciałem przekazać :)


No to najwazniejsze ze sie zgodzilismy:>

Poprzednia strona
Powrót do Bezpieczeństwo
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl