Strona 9 z 11

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 05 mar 2011 18:00
przez egon.rp
hmmm... to powiedzcie mi proszę w którym miejscu jest zlokalizowany ten filtr odpowietrznika? Widać go gdy się patrzy na wlew paliwa czy też jest schowany przed czujnym okiem wlewacza? Pytam bo należę do "tych" co leją pod korek ;-) Dopiero na lutowym poznańskiem spocie pierwszy raz zetknąłem się z tą kwestią. Przewertowałem instrukcję i owszem jest ostrzeżenie aby nie dolewać po pierwszym odbiciu ale brak jakiegokolwiek rozwinięcia dlaczego. Jeździłem do tej pory dwoma innymi dieslami i zawsze lałem pod korek i po przejechaniu jednym autem ponad 100kkm a drugim bez mała 170kkm nie było żadnych problemów z tym związanych...Hmmm temat mnie ciekawi bo jeżeli taki sposób tankowania może doprowadzić do uszczuplenia portfela w wyniku usterki to może warto zmienić przyzwyczajenia. ;-) A dlaczego leję pod korek? Hmmm chyba dlatego że lubię przejechać dużo kilometrów między tankowaniami bo oszczędności to żadna argumentacja dla mnie akurat. Ile można w ten sposób zaoszczędzić - myślę że niewiele. Ja przez całą zimę lałem/leję lepszego diesla i różnica na baku w stosunku do tańszego to około 10zł przy kwocie całkowitej za paliwo ponad 200,-zł więc oszczędności na laniu pod korek (tańszego paliwa) a do pierwszego odbicia mogą sięgnąć myślę podobnych kwot ale w skali miesiąca. Zeszła zima nauczyła mnie przede wszystkim dbania o jakość paliwa i dlatego leję lepszego diesla i dolewam jeszcze dodatek. W sezonie ciepłym zapewne przesiądę się na zwykłego dieselka.

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 06 mar 2011 00:36
przez Gizmo121
egon.rp napisał(a):to powiedzcie mi proszę w którym miejscu jest zlokalizowany ten filtr odpowietrznika?

Nad filtrem to też się zastanawiam gdzie może być i do czego ma służyć ( w oparach chyba jest tylko paliwo i powietrze ) ...ale gdzie jest odpowietrzenie podpowie ta fotka - popatrz na cieńsze rurki z baku i w którym miejscu się łączą ( zaraz za wlewem):o
Obrazek
Obrazek

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 07 mar 2011 08:39
przez egon.rp
No filtr to ma pewnie zapobiegać właśnie wydostawaniu się oparów do atmosfery. Natomiast w tej całej "hydraulice" nie widzę za bardzo miejsca dla tego filtra...hmmm...większe zagrożenie widzę z powodu konstrukcji samych rurek odpowietrzających - widać tam na przegubach jakby "peszel", który - jestem sobie w stanie wyobrazić - może jakoś ulec uszkodzeniu pod wpływem stojącego w nim paliwa lub ewentualnie rozszczelnić się na skutek wzrostu ciśnienia...
Ktoś z lepiej znających się na konstrukcji naszego dalekowschodniego auta może wskazać miejsce montażu filtra oparów?

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 07 mar 2011 09:03
przez witia_2005
Filtr jest za lub jak kto woli nad nadkolem lewym przednim. Tam jest usytuowany. Czarna skrzyneczka. :ha

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 07 mar 2011 12:11
przez egon.rp
dobra, doprecyzuję pytanie ;-) Gizmo121 załączył nam ładne zdjęcia i gdzie taki filtr w układzie paliwa jest zamontowany? Potrafiłbyś to witia_2005 pokazać na bazie tych zdjęć? A może posiadasz jakiś rysunek z serwisówki lub coś w tym stylu? Chciałbym wiedzieć na jakiej wysokości względem wlewu on sobie siedzi?

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 07 mar 2011 12:56
przez witia_2005
egon.rp napisał(a):Potrafiłbyś to witia_2005 pokazać na bazie tych zdjęć?

Nie. Bo go tu nie ma. Stań przed kołem przednim lewyym (od strony kierowcy). Nad kołem wewnątrz błotnika nad nadkolem plastikowym jest czarna skrzynka. :ok

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 07 mar 2011 14:30
przez stj
http://ceedonline.info/ru/Usermanuals.aspx?CatId=3

Biuletyn z 21.01.2009 KGE09-13-P010 EDAMKM.

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 07 mar 2011 14:38
przez witia_2005
stj napisał(a):Biuletyn z 21.01.2009 KGE09-13-P010 EDAMKM.

Tylko jak go otworzyć?

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 07 mar 2011 14:53
przez Ryba4
filtr czy plik? ;)

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 07 mar 2011 14:55
przez witia_2005
No ten plik. Jak wcześniejsze otwiera po przez pdf tak w tym przypadku proponyje web do otwarcia . :(

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 07 mar 2011 15:06
przez Ryba4

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 09 mar 2011 08:08
przez egon.rp
dla mnie najważniejsza w tym wszystkim jest jedna informacja:

http://www.picshot.pl/view/full/3208_iezka

i dla mnie osobiście, jak również dla innych posiadaczy dyszli temat tankowania na full jest zamknięty i klarowny - jeśli tylko masz czas, ochotę i tak lubisz, możesz spokojnie lać pod korek ;-)

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 09 mar 2011 08:18
przez George
egon.rp napisał(a):dla mnie najważniejsza w tym wszystkim jest jedna informacja:

http://www.picshot.pl/view/full/3208_iezka


:szok :ha
No to super. Stracha nie ma.
Teraz to poczekam na stacji w kolejce ...

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 07 lip 2011 10:29
przez slawekl
marekwoj napisał(a):
c22 napisał(a):W każdym razie w Hundai-u nie mam zamiaru lać pod korek, a odpowietrzanie zbiornika jest OK. Jak odebrałem auto z salonu (sprzedawca uprzedzał że paliwa jest tylko na dojazd do najbliższej stacji), to do pierwszego odbicia weszło 49 litrów.



Identycznie miałem. Odbiór z Carserwisu w Warszawie (1 sierpnia), przejechanie może 2km w poszukiwaniu stacji przy ul. Grójeckiej i weszło 49 litrów. Czyli teoretycznie 4 litry były.

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 07 lip 2011 10:59
przez liroyek
ja tam zawsze leje do pierwszego odbicia, pozniej czekam chwile i jeszcze raz do odbicia :)
nie jest dolewanie pod korek ;)

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 07 lip 2011 17:37
przez c22
najpierw sprostuję, że cytowana wypowiedź dwa posty wyżej, nie jest mojego autorstwa, a tylko komentarzem do mojej wypowiedzi. ;)

liroyek napisał(a):ja tam zawsze leje do pierwszego odbicia, pozniej czekam chwile i jeszcze raz do odbicia :)
nie jest dolewanie pod korek ;)

dużo więcej wlejesz. zwróć następnym razem uwagę, że jak naciśniesz "cyngiel" pistoletu, to zapadka zaskoczy ci. najczęściej zaskakuje na drugiej zapadce.
naciśnij delikatnie, do połowy, zaskoczy pierwsza zapadka - wolniej paliwo się leje, więcej wlejesz do pierwszego odbicia. rzadko kiedy uda się coś jeszcze dolać.

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 05 wrz 2012 17:31
przez witia_2005
Miałem wczoraj niespodziankę na stacji na której zawsze tankuję. Otóż zbiornik praktycznie pusty, włożyłem pistolet i po naciśnięciu odbił kilkukrotnie jak by zbiornik był pełny. Poszukiwałem tematów dotyczących elementów odpowiedzialnych za taki stan rzeczy lecz zebrane wiadomości nie są wyczerpujące. Wiem po co jest pochłaniacz oparów itp. Szukałem po co jest filtr powietrza zbiornika paliwa ale nic w tym temacie nie znalazłem. Porad dotyczących zmiany ułożenia pistoletu jest tyle że nie biorę ich pod uwagę bo poprzednie tankowania były bez egzorcyzmów z pistoletem. Czy ktoś ma wiadomości dotyczące tankowania i budowy wlewu w benzynie. Jest tam sporo zależności z wyrównywaniem ciśnienia.

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 05 wrz 2012 19:01
przez hapol
Na jednej ze stacji w krakowie też tek jest. Na dystrybutorze nr 3 co chwile mi odbija i muszę trzymać ręcznie aby nalać bak do pełna. Na innych nie ma tego problemu. Wniosek: zepsuty pistolet :D

Jeżeli na innych stacjach/dystrybutorach nie masz tego problemu to na 99% wina pistoletu od dystrybutora.

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 06 wrz 2012 07:43
przez witia_2005
hapol napisał(a):Jeżeli na innych stacjach/dystrybutorach nie masz tego problemu to na 99% wina pistoletu od dystrybutora.

Oczywiście że to jest obowiązkowy test do przeprowadzenia. Uczyniłem to na innym dystrybutorze na tej samej stacji jest inaczej ale też wybijało. Zastanawiam się po co jest filtr powietrza zbiornika paliwa? Bo w tym biuletynie jest tylko procedura wymiany KGE09-13-P010 EDAMKM z opisem że jeśli jest zabrudzony to wymiana. W harmonogramie przeglądów jest napisane aby to robić co 36 miesięcy lub 60 tyś.

Re: TANKOWANIE NA FULL !!!

Napisane: 18 wrz 2012 16:20
przez sensor
dobra kto mi potłumaczy ten KGE09-13

to to jest ten pochłaniacz parów benzyny????? czy dodatkowy filtr przy nalewaniu?

i co biuletyn mówi że co sprawdzić ??
moze to przez to mi tak śmierdzi benzynką ? jeżeli to jest pochłaniacz bo jak filtr to u mnie rzzadko on widuje paliwo