zawieszenie i uklad kierowniczy:) czyli idiota na obwodnicy
Moderator: Żandarmeria
-
Woody
zawieszenie i uklad kierowniczy:) czyli idiota na obwodnicy
W niedziele jechalem sobie po obwodnicy trojmiejskiej ze 130-140km/h no i nagle na przeciwko siebie na tym samym pasie zauwazylem auto jdace prosto na mnie (droga jednokierukowa) gosciu zblizal sie dosc szybko, nawet nie raczyl hamowac. Juz sie widzialem w rowie ale na szczescie cee'd sie sprawdzil przy gwaltownej zmianie pasa przy tej predkosci:) normalnie zaskoczylo mnie to, myslalem ze aoto nie wytrzyma zmiany pasa przy tej predkosci...
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
-
Wojtek L.
-
Woody
-
Boski
-
e2rdo
a ja ostatnio się przejechałem na takim myśleniu
do tej pory sadziłem że ten samochód pojedzie tak jak ja sobie tego życzę, gdyż bardzo pewnie trzyma się drogi, ma się wrażenie że jest do niej przyklejony
i przeholowałem, nieco...
jechałem dosyć szybko i miałem skręcić w boczną ulicę, która była do mnie pod kątem prostym
wziąłem szeroki łuk, tak aby dostosowac predkość do manewru
i mi przód odjechał :/
dobrze że ABS zadział i samochód jakoś skręcił, gdyż na mojej drodze pojawiło się drzewo :/
auto wciąż testuję, szkoda jednak że nie ma gdzie nim pojechać na jakiś tor, aby poznać pełną jego charakterystykę prowadzenia :/
bynajmniej, więcej takiego manewru nie zrobię...
do tej pory sadziłem że ten samochód pojedzie tak jak ja sobie tego życzę, gdyż bardzo pewnie trzyma się drogi, ma się wrażenie że jest do niej przyklejony
i przeholowałem, nieco...
jechałem dosyć szybko i miałem skręcić w boczną ulicę, która była do mnie pod kątem prostym
wziąłem szeroki łuk, tak aby dostosowac predkość do manewru
i mi przód odjechał :/
dobrze że ABS zadział i samochód jakoś skręcił, gdyż na mojej drodze pojawiło się drzewo :/
auto wciąż testuję, szkoda jednak że nie ma gdzie nim pojechać na jakiś tor, aby poznać pełną jego charakterystykę prowadzenia :/
bynajmniej, więcej takiego manewru nie zrobię...
-
wroceed - Kierownik
- Posty: 580
- Dołączył(a): 02 kwi 2008 12:59
- Lokalizacja: wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2019, L+BL2+AEB
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
wroceed napisał(a):z tego co mi się wydaje to dobrze zrobił bo po to własnie jest ABS żeby można było w zakręcie zahamować...i wyprowadzić samochód i siebie z opresji...tak przynajmniej chyba uczą w szkołach jazdy, że jak auto ma ABS to w takich sytuacjach wciskac hamulec do podłogi
no chyba że się mylę...
z tym wciśnięty pedałem hamulca do podłogi to się zgodzę. Ale ABS nie wyprowadzi z opresji. od tego są raczej inne systemy trakcji.
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
-
opti
Swego czasu brałem udział w szkoleniu doskonalenia jazdy na torze w Kielcach (zdjęcie w galerii). Polecam bo można się wiele nauczyć a przy okazji poznać możliwości ceeda. . Nie chce robić kryptoreklamy szkoły wiec po szczegóły zapraszam na priva.
PS. Przy ABS wciskanie hamulca w zakręcie ma jak najbardziej sens.
Pozdrawiam
PS. Przy ABS wciskanie hamulca w zakręcie ma jak najbardziej sens.
Pozdrawiam
-
wujekcybul
opti napisał(a):Swego czasu brałem udział w szkoleniu doskonalenia jazdy na torze w Kielcach (zdjęcie w galerii). Polecam bo można się wiele nauczyć a przy okazji poznać możliwości ceeda. . Nie chce robić kryptoreklamy szkoły wiec po szczegóły zapraszam na priva.
PS. Przy ABS wciskanie hamulca w zakręcie ma jak najbardziej sens.
Pozdrawiam
Jedna z najgorszych zeczy do zrobienia to wcisniecie hamulca. Po wcisnieciu trzeba na chwile odposcic i znowu docinac inaczej bokiem zaczyna sie jechac. Po to jest ESP zeby w takiej sytacji odpowiednio zareagowac.
BTW tez to cwiczylem w szkole doskonalenia jazdy.
-
sevrin
Ale jak auto nie ma ESP i tego typu "fjuczerów" to wykorzystanie ABS w opisanej sytuacji uratowało kolegę przed dzwonem. Ja jestem w pełni usatysfakcjonowany trakcją i hamulcami ceeda. Też uratowały mnie przed czołówką ale z mojej winy - puściły mi nerwy jak się długo wlokłem za jakimś ślepym dziadkiem i w końcu wyprzedzałem tuż przed wzniesieniem adrenalina opadła dopiero po kilkunastu minutach jazdy
-
e2rdo
ja akurat mam esp ale nie wiem czy miało tu swój udział
a gdybym nie użył hamulca to bym się zatrzymał na drzewie bo samochód wszedł w poślizg podsterowny
w ten sposób samochód wytracił prędkość a dzięki ABS koła miały dalej przyczepność i możliwe było dalsze skręcanie
najwyżej taka jest moja teoria
a gdybym nie użył hamulca to bym się zatrzymał na drzewie bo samochód wszedł w poślizg podsterowny
w ten sposób samochód wytracił prędkość a dzięki ABS koła miały dalej przyczepność i możliwe było dalsze skręcanie
najwyżej taka jest moja teoria
-
JuJinn
Posty: 14
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Wersja zawieszenie
przez oxarical » 20 lip 2021 20:20 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 4683 Wyświetlone
- Ostatni post przez Magikrealista
21 lip 2021 15:39
-
Wersja zawieszenie
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości