<span>Puhaal</span> napisał(a):BTW opona stworzona do jeżdżenia w warunkach śniegowych (max przyczepność na grząskim terenie) jakie niewątpliwie występują w Finlandii zawsze będzie się szybciej zużywać na twardym podłożu jakie mamy w PL przez większość sezonu zimowego.
A ja z uporem maniaka (bo już o tym pisałem wcześniej) napiszę iż w broszurce firmy a także na stronie internetowej jest jak byk napisane, że opony stworzono dla kilentów z Europy środkowej.
Tak dla jasności dodam, że sam na nich jeżdżę - poprzednią zimę i teraz od miesiąca jakoś tak. I napiszę jeszcze raz (bo już o tym pisałem),że wg mnie ich przyczepność na suchej nawierzchni jest kiepska.
Ostatnio (13/11) jechałem sobie ze stolicy. Ciemno już było, ale droga sucha, a ruch umiarkowany no to sobie spokojnie pomykałem ok. 100/h. Nie pamiętam już gdzie, ale z lasu wylazł jakiś zwierzak, pies chyba. W krótkich światłach nie za bardzo zauważyłem. Dałem po hamulcach i chwilę po tym test łosia. Opony zapiszczały po asfalcie (jak mi to się już zdarzyło w ubiegłym roku), ABS się nie załączył. No i w sumie dobrze się stało bo zwierzak wystaraszył się tego pisku opon, zrobił w tył zwrot i chyba czmychnął do lasu ale tego już nie widziałem. Temperatura na wyświetlaczu wynosiła 5 st. C. ABS raczej dobrze działa, bo na fabrycznych Michelinach miałem okazję pare razy to sprawdzić.