Najlepsze i najgorsze opony...

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
N_Jay
Dyrektor
 
Posty: 701
Dołączył(a): 28 cze 2008 02:29
Lokalizacja: W-M
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010

24 lis 2008 20:26

<span>Puhaal</span> napisał(a):BTW opona stworzona do jeżdżenia w warunkach śniegowych (max przyczepność na grząskim terenie) jakie niewątpliwie występują w Finlandii zawsze będzie się szybciej zużywać na twardym podłożu jakie mamy w PL przez większość sezonu zimowego.

A ja z uporem maniaka (bo już o tym pisałem wcześniej) napiszę iż w broszurce firmy a także na stronie internetowej jest jak byk napisane, że opony stworzono dla kilentów z Europy środkowej.

Tak dla jasności dodam, że sam na nich jeżdżę - poprzednią zimę i teraz od miesiąca jakoś tak. I napiszę jeszcze raz (bo już o tym pisałem),że wg mnie ich przyczepność na suchej nawierzchni jest kiepska.

Ostatnio (13/11) jechałem sobie ze stolicy. Ciemno już było, ale droga sucha, a ruch umiarkowany no to sobie spokojnie pomykałem ok. 100/h. Nie pamiętam już gdzie, ale z lasu wylazł jakiś zwierzak, pies chyba. W krótkich światłach nie za bardzo zauważyłem. Dałem po hamulcach i chwilę po tym test łosia. Opony zapiszczały po asfalcie (jak mi to się już zdarzyło w ubiegłym roku), ABS się nie załączył. No i w sumie dobrze się stało bo zwierzak wystaraszył się tego pisku opon, zrobił w tył zwrot i chyba czmychnął do lasu ale tego już nie widziałem. Temperatura na wyświetlaczu wynosiła 5 st. C. ABS raczej dobrze działa, bo na fabrycznych Michelinach miałem okazję pare razy to sprawdzić.

e2rdo
 

24 lis 2008 21:29

<span>polancky</span> napisał(a):4. GoodYear Ultra Grip Performance

jejeje
salon dał mi z samochodem nawet niezłe opony ;)

Krajc
 

24 lis 2008 21:46

Shred34 napisał(a):Kurcze czy Fuldy są aż tak złe :( . Miałem letnie opony tej firmy w poprzednim autku i spisywały się dobrze, nigdy na nie nie narzekałem. Teraz przymierzałem się do kupna zimówek Fulda Kristall Montero 2 ale zaczynam się teraz poważnie zastanawiać. W grę wchodzą jeszcze Firestone Winterhawk.

Co wybrać??

ja mam tą fuldę i jestem bardzo zadowolony. A może każda nowa opona jest dobra? Fuldę mogę tą polecić każdemu. Nie zawiodła mnie a mam ją już 2-gi sezon

steganos
 

25 lis 2008 09:09

sensor napisał(a):świszczą ale podobno tak GY mają że nie kłapią tylko świszczą ja niezadowolony na razie dostają jakies bicie przy 120 i tragedia
wczoraj 3 raz je sprawdzaliśmy i wywazanie od nowa
jutro na trasie sprawdze jak dalej będzie to samo to jedyna opcja to zakładanie 1 koła innego i w trasę do testów
niestety mamy dojazdówki i to komplikuje sprawę:(


Uwaga na Goodyeary i Dunlopy (ten sam producent). Jest bardzo duzo reklamacji bo te opony w profesjonalnych testach wychodzą najlepiej ale w praktyce to już niekoniecznie o czym sam sie przekonałem. Reklamacje są rzecz jasna w wiekszości odrzucane bo...opona jest nowa i sie po 200km "ułoży" to opinia jaką usłyszałem od eksperta z GY. Czesto nowe opony są już odkształcone, po prostu "krzywe" (można to zaobserwować na wyważarce) co powoduje bicie poosiowe i promieniowe a więc trudności w wyważeniu no i wbracje podczas jazdy. Zgadzam się, że po 100-200km nową opone powinno sie ponownie wyważyć ale żaden przebieg jej nie "wyprostuje". Chciałem kupic GY UG 7+ ale jak z 11 opon dostępnych w magazynie tylko 2 od biedy nadawały sie do jazdy to zrezygnowałem (felgi były OK) i kupiłem inne. Nie znam przyczyn takiego stanu rzeczy. Prawdopodobnie do Polski przesyłany jest gorszy produkt...no nie wiem. Zdanie zaprzyjaźnionej firmy wulkanizatorskiej jest b. krytyczne. Wierzę, że Wasze opony są OK a tylko ja trafiłem na takie "egzemplarze" ale jakby co to twardo reklamujcie. Pozdrawiam.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

25 lis 2008 09:31

GY mają prpblem z tym co piszesz a już UG7 zwłaszcza

z Dunlopami na kilkanaście znanych mi przypadków nie było problemu ani jednego

maestro
 

25 lis 2008 09:46

Cóż.... o tym że Goodyeary i Dunlopy nie są najlepszym wyborem wiedziałem, ale patrząc na ilość osób które na takich jeżdzą bałem się zabierać głosu :)
A tak na serio to w przypadku opon goodyear to prawda, często są trudne do wyważenia, radziłbym wszystkim obserwować mechaników w czasie tej czynności, w przypadku kiedy opona jest nowa nie powinno byc wiekszego odwaznika niz 0,50 co i tak juz jest duzo. Jesli ma wiecej trzeba taką oponę przekrecic, czesto to wystarczy aby zalozyc mniejszy odwaznik no i prawdopodobienstwo bicia bedzie mniejsze.

Źródłem moich informacji odnośnie branży oponiarskiej jest moja kobieta - pracownik firmy wulkanizacyjnej :)

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

25 lis 2008 09:53

moich jest prcownik GY :D
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

qbix
 

25 lis 2008 16:41

wlasnie przjechalem na Goodyearach UG+ 700km. mialem szczescie i jechalem na autostradzie suchej, mokrej, pokrytej zmarznietym sniegiem, chlapa, boczne drogi, itp. takze wachlarz warunkow.

kupilem te wlasnie oponki poniewaz w tescie ADAC zajely I miejsce. do tego pozytywne opinie na roznych forach. czemu wiec mialem kombinowac i brac cos co moze byc lepsze ale nie musi...

oponka w rozmiarze 195/65/15, cena 198zl.

w ostatnich autach mialem fuldy, klebery, continentale, bridgestony wiec spodziewalem sie jakiejs roznicy.

osobiscie dla mnie nie ma zadnej roznicy. oponka cicha, dobrze trzyma, zadnych problemow. moze jakby na jakis tor pojechac poszalec to mozna wtedy dostrzec roznice. mysle ze jedyny sposob porownania to te same auto, 10x pomiar na danej oponie i wtedy mozna jakies wnioski wyciagac.

gadanie typu jest lepsza od moich ostatnich xxx jest o kant dpy rozbic...


jednak co najbardziej mnie interesowalo to zuzycie paliwa po zalozeniu wezszej opony. letnie oponki mam 225/45/17 Primacy HP i zuzycie paliwa w porownaniu z tym co tu inni pisza znacznie wieksze (latem).

po zalozeniu GY zuzycie spadlo o okolo 0,7-1l wg kompa, a wiadomo ze zima auto pali wiecej, jezdzi sie czesto po mokrej nawierzchni!
teraz jestem w stanie uwierzyc w zuzycie jakie maja inni koledzy :)

novee
 

25 lis 2008 20:28

Spalanie Ci spadło, bo masz zimówki o 3cm węższe niż letnie i to cała filozofia :)

Z pamietnika: W Vectrze B z silnikiem 2.0 zmiana opon letnich z szer. 195 na 225 zaowocowała "przyklejeniem" do drogi, wzrostem spalania o 1,5 litra i przyspieszeniem do 100 km/h gorszym o prawie 2 s.

asfilm
 

16 sty 2009 22:27

Ja mam Dunlop M3 Winter Sport i uwazam ze to genialna guma! Agresywna i cicha zarazem.

Avatar użytkownika
arturo
Kierownik
 
Posty: 545
Dołączył(a): 09 lip 2008 09:57
Lokalizacja: Kaźmierz
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 100KM
2020, m classic

16 sty 2009 22:32

Ja mam GY UG 7 i ogolnie jestem z nich zadowolony, ale moglyby byc troche cichsze.
Kia Ceed 1.4 C+ HB 2008r.
Obrazek
Kia Ceed 1.6 GDI L SW 2015r.
Obrazek

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

16 sty 2009 22:46

Yokohama is the best :wink:
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

kawanagila
 

16 sty 2009 23:12

jezusicku!!, ale się właśnie naczytałem o tych oponach różnorakich. Ludzie, nie dajcie się zwariować, różnice między oponami jakie można kupić w sklepach są moim zdaniem naprawdę marne dla zwykłego użytkownika. nie mówię o chińszczyźnie, która dziwnym trafem kosztuje 3 razy mniej - pewnie się szybciej zetrze i ma tylko z wyglądu przypominać prawdziwe opony (jak większość produktów firmowana przez chińczyków a nie tylko produkowana tam). ale już naprawdę dyskusja nad wyższością dunlopa na nokianem czy pirelli to raczej "wartość urojona" wywołana czytaniem zbyt dużej ilości gazet motoryzacyjnych. Przykłady - jak się wgryziecie w szczegóły takich testów okaże się, że różnica między najlepszą a najgorszą oponą to 5% np.: test łosia: najlepsza opona na śniegu 73km/h najgorsza 67km/h. moim zdaniem jak jest droga zasypana śniegiem i zmarznięta to są to prędkości nieosiągalne i jest to czyste teoretyzowanie. lekka przewaga kosztuje najczęściej 2x więcej i gratis numer auto-świata, w którym ta opona "zdeklasowała rywali" 15 lat temu nie słyszano w zasadzie o zimówkach, aż tu nagle super extra full bezpieczeństwo bez zimówek wogóle nie wyjeżdżaj. Jak nie masz dwóch identycznych aut w tej samej chwili do porównania na różnych oponach to zapomnij o jakimkolwiek miarodajnym wyciąganiu wniosków typu: ale te trzymają.. rok temu mnie tu zarzuciło.. i o WIELE cichsze, bez porównania. jak było drogie to musi być dobre, ba, świetne!! TO CZYSTY MARKETING, jasne, że na zimówkach się lepiej jeździ, bo zwykłe opony za bardzo sztywnieją w niskich temp i tyle. a te wszystkie bieżniki w kształcie łusek rekina (!) czy inne wynalazki to bajer i tyle. lepiej jest kupić częściej tańszą zimówkę niż patrzeć ze łzami w oczach jak z naszego ZIMOWEGO POTWORA ubywają klejne milimetry ukochanego bieżnika. Firmy żerują na nas wykorzystując naturalną potrzebę dbania o nasze najbardziej wartościowe rzeczy i życie bliskich, ale jest to jednak naciąganie zwykłe. oczywiście moim zdaniem. A już ten tekst, że wulkanizator radzi by po dwustu kilometrach jeszcze raz do niego przyjechać i za kolejne 100PLN drugi raz wyważyć koła to mnie rozłożył na łopatki. Najlepiej wyważać co miesiąc pewnie - już widzę ten artykuł w przyszłorocznym auto świecie :D
to oczywicie TYLKO MOJE zdanie nie mające na celu urażanie, czy dyskryminowanie innych..
pozdrawiam

less
 

16 sty 2009 23:20

a ja się nie zgodzę z Kolegą. Miałem kilka kompletów zimówek (wszystkie jako nowe kupowane) i ich osiągi i zachowanie były odczuwalnie inne. To samo zresztą dotyczy opon letnich.
Jak ja jestem w stanie odczuć fakt, że ten sam zakręt, tym samym autem jestem w stanie pokonać z istotnie innymi prędkościami to ma to dla mnie znaczenie i nie jest to tylko marketing.
PS - żadna z opon nie była chińska

kawanagila
 

16 sty 2009 23:28

no ale jeździsz po mieście i sprawdzasz - koło biedronki w zeszłym roku brałem zakręt w śniegu 72km/h a w tym roku łyknąłem go 81.. JEST!!. sukces.. no jeśli tak to spoko, każdy grosz pozwoli ci zrobić ten zakręt jeszcze trochę szybciej, szerokiej drogi życzę :)

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

16 sty 2009 23:30

kawanagila - porównanie przez Ciebie opon i stwierdzenie że to marketing to trochę tak jak by powiedzieć że F1 to te same bolidy - bo to marketing :?
A jednak nie. Bo ten jest szybszy a tamten nie. Z czego wynika że firmy prowadzą własne badania i chowają je w tajemnicy. Tak samo jest z oponami. Coś z tym marketingiem jest na rzeczy ale nie przesadzajmy :wink:
Ja widzę wyraźną różnicę w głośności i przyczepności - marketing ???????
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

16 sty 2009 23:34

kawanagila napisał(a):no ale jeździsz po mieście i sprawdzasz - koło biedronki w zeszłym roku brałem zakręt w śniegu 72km/h a w tym roku łyknąłem go 81.. JEST!!. sukces.. no jeśli tak to spoko, każdy grosz pozwoli ci zrobić ten zakręt jeszcze trochę szybciej, szerokiej drogi życzę :)



tu nie chodzi o szybkość na zakręcie za kilka groszy więcej tylko o bezpieczeństwo Twoje i innych
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

kawanagila
 

16 sty 2009 23:46

jak chodzi o bezpieczeństwo moje i moich bliskich to ja jadę tym zakrętem 50 km/h. a ulica to nie tor F1 i różnice ułamka sekundy w wynikach dla mnie jako zwykłego "leszcza drogowego" są mało istotne poprostu i szkoda mi kasy na takie bajery 8-)

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

16 sty 2009 23:55

to kup coś taniego - będziesz zadowolony ze zaoszczędziłeś :P
ale nie chciałbym Ciebie spotkać na zakręcie nawet przy 50 km/h. Dla Ciebie różnice ułamka sekundy są mało istotne ale one właśnie ratują życie. Ale ok :wink: jest wolność wyboru.
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

nero68
 

17 sty 2009 00:09

<span>kawanagila</span> napisał(a):jak chodzi o bezpieczeństwo moje i moich bliskich to ja jadę tym zakrętem 50 km/h. a ulica to nie tor F1 i różnice ułamka sekundy w wynikach dla mnie jako zwykłego "leszcza drogowego" są mało istotne poprostu i szkoda mi kasy na takie bajery
_________________

clapping Nic dodać, nic ująć clapping

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Zawieszenie
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl