Witam wszystkich,
Błagam was o pomoc, bo już 3 serwisy rozłożyły ręce, mi już kończy się cierpliwość.
Problem:
Auto jedzie prosto, ale gdy tylko dotknę hamulca auto ciągnie w lewo. Im wyższa prędkość, z której hamuje, tym szybciej jestem na lewym pasie.
W jakim stanie kupiłem auto:
Zakupiłem kijankę od znajomej z wybitym zawieszeniem, stukającym wspomaganiem, słabym sprzęgłem oraz ściąganiem na lewo (zakładałem wybite zawieszenie)
Po kolei co robiłem:
Sprzęgło wymieniłem wraz z wysprzęglikiem. W zawieszeniu wymienione tuleje wahaczy , łączniki oraz gumy stabilizatora przód + tył. Auto pojechało na geometrię. Auto przestało ściągać cały czas. Ściągało tylko podczas hamowania w lewo.
Dalej zaczęła się walka z ww. ściąganiem oraz stukami we wspomaganiu. Kolumna wraz ze wspomaganiem wymieniona na używaną z innego, sprawnego auta. We wspomaganiu (jak już było na stole) wymieniłem gumową gwiazdkę w silniczku na nową. Złożyłem wszystko. przestało stukać, ale ściąganie przy hamowaniu nie ustało. Auto znów na geometrie i dalej nic. Jedzie prosto, ale jak tylko muśnie się hamulec od razu ucieka.
Dalej po kolei:
szarpaki na stacji diagnostycznej- wszystko sztywne
sprawdzenie na rolkach -siły hamowania książkowe
ponowna wymiana tulei wahaczy na twardsze ( mayle były mega miękkie, założone CTR, które były dużo twardsze)
dwukrotne odpowietrzanie zacisków
Przejrzenie zacisków+ ich przesmarowanie ( działają idealnie), klocki i tarcze równomiernie zużyte
zamiana kół letnich przód tył
dalej zamiana na zimowe opony
wymiana pompy ABS na używaną z innego auta
A Ona dalej ściąga
dodam tylko, że auto na pewno nie było rozbite, bo poprzednią właścicielką od nowości była moja koleżanka, a auto widziałem dzień w dzień pod biurem
Proszę pomóżcie
Dane auta:
Kia ceed hatchback
silnik 1.4 109km benzyna
rok prod. 2009
Bez ESP
[C1] Ściąganie przy hamowaniu
Moderator: Żandarmeria
-
Pat222 - Dopiero co...
- Posty: 6
- Dołączył(a): 08 lis 2021 14:16
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb 109KM
2010
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3746
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Ściąganie przy hamowaniu
Wygląda jakby któryś hamulec gorzej hamował od pozostałych i zaczyna ściągać. Może pora na komplet nowych tarcz i klocków?
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6536
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Ściąganie przy hamowaniu
Skoro ściąga tylko podczas hamowania, a zawieszenie, ogumienie i geometria OK, to jedynym sensownym wyjaśnieniem jest nierównomierne podawanie siły przez układ hamulcowy na poszczególne koła. Może pompa hamulcowa, może zacisk, może któryś przewód hamulcowy ...
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
hsurim - Klubowicz
- Posty: 61
- Dołączył(a): 11 gru 2021 16:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2022, L
Re: Ściąganie przy hamowaniu
A przełóż jeszcze koła - jeśli opony nie są kierunkowe - z lewej strony na prawą (??)
Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie. Nie skreślaj życia tak prędko ! Żyj i pozwól żyć innym !
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Ściąganie przy hamowaniu
Kolega wspomniał już, że miał sprawdzaną siłę hamowania itp.
sprężyny i amortyzatory też są ok? - choć też bym tutaj sprawdził dalej pompę hamulcową, może za każdym hamowaniem jest to samo?
sprężyny i amortyzatory też są ok? - choć też bym tutaj sprawdził dalej pompę hamulcową, może za każdym hamowaniem jest to samo?
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
Pat222 - Dopiero co...
- Posty: 6
- Dołączył(a): 08 lis 2021 14:16
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb 109KM
2010
Re: Ściąganie przy hamowaniu
Renegade napisał(a):Wygląda jakby któryś hamulec gorzej hamował od pozostałych i zaczyna ściągać. Może pora na komplet nowych tarcz i klocków?
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
tarcze i klocki z przodu + klocki tył dość świeże bo robione w maju tego roku przez poprzednia właścicielkę
pioter napisał(a):Skoro ściąga tylko podczas hamowania, a zawieszenie, ogumienie i geometria OK, to jedynym sensownym wyjaśnieniem jest nierównomierne podawanie siły przez układ hamulcowy na poszczególne koła. Może pompa hamulcowa, może zacisk, może któryś przewód hamulcowy ...
Zaciski tak jak wspominałem były przejrzane pod kątem czy ich nie regenerować, ale były w idelanym stanie. Drożność przewodów też była sprawdzana już przez pierwszy serwis.
Może rzeczywiście spróbować wymienic jeszcze pompę. Think
hsurim napisał(a):A przełóż jeszcze koła - jeśli opony nie są kierunkowe - z lewej strony na prawą (??)
Tak jak wspominałem byky już próby zamiany kół letnich i nic nie dało. Teraz założone zimowe i dalej problem jest
-
Pat222 - Dopiero co...
- Posty: 6
- Dołączył(a): 08 lis 2021 14:16
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb 109KM
2010
Re: Ściąganie przy hamowaniu
Pitrek napisał(a):Kolega wspomniał już, że miał sprawdzaną siłę hamowania itp.
sprężyny i amortyzatory też są ok? - choć też bym tutaj sprawdził dalej pompę hamulcową, może za każdym hamowaniem jest to samo?
Na ścieżce wyszło że amortyzatory mają:
Przód ( 74%, 71%)
Tyl ( po 62%)
Jeden z serwisów zaproponował wymianę poduszek amortyzatorów, ale nie wiem czy mógłoby to coś dac.
-
Pat222 - Dopiero co...
- Posty: 6
- Dołączył(a): 08 lis 2021 14:16
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb 109KM
2010
Re: Ściąganie przy hamowaniu
Przeglądając forum zauważyłem również, że czesto przy temacie ściągania pojawia się kalibracja czujnika kąta skrętu. Czy możliwe jest, że ma on wpływ na ściąganie jedynie podczas hamowania?
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Ściąganie przy hamowaniu
Odłącz aku i po podpięciu zrób kalibrację czujnika skrętu i się okaże. Nie pamiętam kombinacji obrotów kierą, ale było to na forum.
Poduszki od amorów wg mnie też do sprawdzenia. Skoro podczas jazdy jedzie prosto, a ucieka przy hamowaniu jak auto nurkuje to może przy wyklepanej poduszce z jednej strony robią się takie jaja.
Może prawy przewód hamulcowy puchnie i lewa strona przez to mocniej łapie (ciekawe czy to by wyszło na rolkach na stacji diagnostycznej). Może koleżanka o jeden raz za dużo wjechała na wysoki krawężnik i coś skrzywiła z lewej strony w zawiasie. Albo wymieniła któryś element zawiasu na taki z gównolitu. Opcji pełno
Dla świętego spokoju jeszcze bym na jakiejś bocznej drodze spróbował zahamować ręcznym przy niewielkiej prędkości żeby wyeliminować tył, chociaż nie wiem czy niesprawny tył ciągnąłby auto w lewo, strzelam.
Powodzenia w diagnozie!
Poduszki od amorów wg mnie też do sprawdzenia. Skoro podczas jazdy jedzie prosto, a ucieka przy hamowaniu jak auto nurkuje to może przy wyklepanej poduszce z jednej strony robią się takie jaja.
Może prawy przewód hamulcowy puchnie i lewa strona przez to mocniej łapie (ciekawe czy to by wyszło na rolkach na stacji diagnostycznej). Może koleżanka o jeden raz za dużo wjechała na wysoki krawężnik i coś skrzywiła z lewej strony w zawiasie. Albo wymieniła któryś element zawiasu na taki z gównolitu. Opcji pełno
Dla świętego spokoju jeszcze bym na jakiejś bocznej drodze spróbował zahamować ręcznym przy niewielkiej prędkości żeby wyeliminować tył, chociaż nie wiem czy niesprawny tył ciągnąłby auto w lewo, strzelam.
Powodzenia w diagnozie!
Don't Eat Yellow Snow!
-
Pat222 - Dopiero co...
- Posty: 6
- Dołączył(a): 08 lis 2021 14:16
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb 109KM
2010
Re: Ściąganie przy hamowaniu
kryzys napisał(a):Odłącz aku i po podpięciu zrób kalibrację czujnika skrętu i się okaże. Nie pamiętam kombinacji obrotów kierą, ale było to na forum.
Poduszki od amorów wg mnie też do sprawdzenia. Skoro podczas jazdy jedzie prosto, a ucieka przy hamowaniu jak auto nurkuje to może przy wyklepanej poduszce z jednej strony robią się takie jaja.
Może prawy przewód hamulcowy puchnie i lewa strona przez to mocniej łapie (ciekawe czy to by wyszło na rolkach na stacji diagnostycznej). Może koleżanka o jeden raz za dużo wjechała na wysoki krawężnik i coś skrzywiła z lewej strony w zawiasie. Albo wymieniła któryś element zawiasu na taki z gównolitu. Opcji pełno
Dla świętego spokoju jeszcze bym na jakiejś bocznej drodze spróbował zahamować ręcznym przy niewielkiej prędkości żeby wyeliminować tył, chociaż nie wiem czy niesprawny tył ciągnąłby auto w lewo, strzelam.
Powodzenia w diagnozie!
Dzis udało się zrobić kalibrację czujnika skretu. Wartość wynosiła - 1.4. Teraz jest 0.0 i dalej nic
Dla potomnych kalibracja mega prosta:
Kiera prosto
Max w lewo
Max w prawo
Prosto i minimalnie korygujemy jak wskazuję komp
I gotowe
Dziś byłem ponownie z mechanikiem, z którym skladam i rozkładam auto na rolkach. Siły hamowania przód 1429N lewa 1451 N prawa, czyli bardzo dobrze. Diagności podkręcili rolki na maksa i po depnieciu hamulca, przednia os gdyby nie ścianki wgłębienia wyskoczyłby z rolek. Tył po hamowaniu prosto, więc problem z przenia osią. Przewody hamulcowe i zaciski odpadają bo siły są prawie idealne. Diagności zasugerowali że po wymianie pompy ABs też wymieniliby poduszki amorków.
Pompa hamulcowa przez wszystkich odrzucana Bo jest dwusekcyjna ( czyli przód i tył) i nie ma nic do bokow.
Nie wykluczone, że nie oszczędzala zawieszenia , ale dziwi mnie ze jest mega sztywno wszędzie i na geometrii też jest idealnie. Mają dość dobry sprzęt do geometrii bo robią też pomiary aut ze stanów po prostowaniu ram itp.
Wahacze ori, amorki ori, sworznie lemforder, tuleje wahacza Ctr, końcówki ori
Jutro wymianie poduszki i dam znać czy coś dalo
Dziekuje wszystkim za sugestie
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: Ściąganie przy hamowaniu
Pat222 napisał(a):Siły hamowania przód 1429N lewa 1451 N prawa, czyli bardzo dobrze
Podajesz wartości max.
Przy ściąganiu musisz zacząć patrzeć os początku pomiaru-poeoli wciskając hamulec.
Bo wg mnie pewnie szybciej hamuje układ hamulcowy tego koła, na którą stronę cię ściąga.
- Józek
- Dopiero co...
- Posty: 7
- Dołączył(a): 18 gru 2021 10:49
- Lokalizacja: Szczecin
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Ściąganie przy hamowaniu
Panowie kochani,
autko jest powypadkowe, czyli pierwsza sprawa to sprawdzenie punktów kontrolnych na płycie podłogowej!
autko jest powypadkowe, czyli pierwsza sprawa to sprawdzenie punktów kontrolnych na płycie podłogowej!
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
-
hsurim - Klubowicz
- Posty: 61
- Dołączył(a): 11 gru 2021 16:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2022, L
Re: Ściąganie przy hamowaniu
Można jeszcze zmierzyć odległości nadkoli błotników od (równego) podłoża i porównać wyniki - lewy z prawym przodem i tak samo z tyłem.
Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie. Nie skreślaj życia tak prędko ! Żyj i pozwól żyć innym !
-
Pat222 - Dopiero co...
- Posty: 6
- Dołączył(a): 08 lis 2021 14:16
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb 109KM
2010
Re: Ściąganie przy hamowaniu
Dopiero teraz zobaczyłem, że nie dodała się wiadomość że stycznia
Problem został rozwiązany
Okazało się, że amortyzatory miały luz same w sobie, na uszczelniaczu i niby na ścieżce pokazywały, że są ok, ale po zahamowaniu i przeniesieniu ciężaru auta luz zmianial położenie koła.
Dziękuję wszystkim za pomoc przy rozwiązaniu problemu. Wasze zdrowie
Problem został rozwiązany
Okazało się, że amortyzatory miały luz same w sobie, na uszczelniaczu i niby na ścieżce pokazywały, że są ok, ale po zahamowaniu i przeniesieniu ciężaru auta luz zmianial położenie koła.
Dziękuję wszystkim za pomoc przy rozwiązaniu problemu. Wasze zdrowie
Posty: 15
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C1] Stukanie przy hamowaniu
przez wisniazio » 15 cze 2021 08:19 w Zawieszenie - 4 Odpowiedzi / 4877 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kawu
15 cze 2021 10:44
-
[C1] Stukanie przy hamowaniu
-
-
Stuk przy ruszaniu
przez devl » 30 sie 2020 16:12 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 4472 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
02 wrz 2020 16:57
-
Stuk przy ruszaniu
-
-
Stukot przy rozrządzie
przez Kamilceed » 30 maja 2020 11:59 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 3019 Wyświetlone
- Ostatni post przez Przemek77
30 maja 2020 22:13
-
Stukot przy rozrządzie
-
-
wibracje i pomruk przy 2 tyś. obr.
przez Webby » 04 sie 2022 14:51 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 2127 Wyświetlone
- Ostatni post przez Webby
05 sie 2022 13:14
-
wibracje i pomruk przy 2 tyś. obr.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości