Strona 1 z 1

Sprężyny tył - zamienniki wzmocnione

Napisane: 18 sie 2023 14:14
przez Ketchup
Cześć
Dopadło mnie to co wielu w C2 HB - niski tyłek :mrgreen:
Ponieważ często w bagażniku wożę ze sobą różne rupiecie, do tego zbiornik lpg w miejscu koła plus sam też swoje ważę zastanawiam się czy ktoś stosował mocniejsze/wzmocnione sprężyny od SW Ceed'a czy I30 ?

KYB w swojej ofercie dedykowane do 1.4 HB i dla I30 (GD) ma :
RA7082
Długość [mm]:
349
Średnica [mm]:
100,1
Grubość 1 [mm]:
11,2
Parametr:
AC
Ciężar [kg]:
2


dla wersji kombi ma Ceed'ów i I30 ma :
RA7086
Długość [mm]:
347
Średnica [mm]:
98,4
Grubość 1 [mm]:
11,8
Parametr:
AC
Ciężar [kg]:
2,3

ma też wzmocnione dla kombi :
RA7087
Długość [mm]:
340
Średnica [mm]:
99,2
Grubość 1 [mm]:
12,5
Parametr:
AC
Ciężar [kg]:
2,5
Co ciekawe w przypadku obu wersji dla kombii pojawia się jeden HB ale I30 - 180 km

Teraz pytanie czy różnica w średnicach rzędu mm (mm) 100,1- 98,4 - 99,2 może mieć znaczenie przy montażu ?
Patrząc po długości gdzie dla kombii są krótsze (odpowiednie o 7 i 9 mm) ale z drugiej strony grubość i wagę mają większą zakładam że będzie sztywniej - zastanawiam się standardowymi RA7086 do kombi tylko że średnia jest najmniejsza prawie 2 mm od podstawnych. A może lepiej wzmocnione które są co prawda najniższe ( 9 mm od standardowych) ale średnica zbliżona z tym że o 1 mm są grubsze.

Podsumowując czy różnice 1-2 mm grubościach/średnicach sprężyn mogą w jakiś sposób kolidować ze standardowym osadzeniem fabrycznych sprężyn (np. gum) - czy raczej są to pomijalne wartości ?

Re: Sprężyny tył - zamienniki wzmocnione

Napisane: 18 sie 2023 19:47
przez TomaszM
Można bez problemu stosować zamiennie, w/g potrzeb, nie koliduje z montażem ani osadzeniem.

Re: Sprężyny tył - zamienniki wzmocnione

Napisane: 20 sie 2023 17:39
przez Ketchup
TomaszM napisał(a):Można bez problemu stosować zamiennie, w/g potrzeb, nie koliduje z montażem ani osadzeniem.


Zmierzyłem na sucho (od ziemi do krawędzi błotnika) :
LP/PP 66 cm/66 cm
LT/PT 63,5 cm/63,5
chyba nie bardzo - zakładam że powinno być tak jak na przodzie 66 cm ? Ma ktoś jakie są wartości referencyjne ?
Kila dni temu założyłem gaz zapewne pogarszając sytuację - za moment amortyzatory polecą
Na rosyjskim forum raz piszą 66 raz 67 cm

Teraz pytanie czy jak założę wzmacniane od kombi które są 9 mm krótsze od zalecanych ale o zbliżonej średnicy ( 99,2 do zalecanych 100,1)
RA7087 albo - LESJÖFORS 4237257
Długość [mm]:
340
Średnica [mm]:
99,2
Grubość 1 [mm]:
12,5
Parametr:
AC
Ciężar [kg]:
2,5

Poprawię sytuację - najlepiej byłoby referencyjne założyć ale obawiam się że przy stałym obciążeniu zbiornika i plus gratów i mnie jeszcze szybciej padną niż fabryczne ?

Re: Sprężyny tył - zamienniki wzmocnione

Napisane: 20 sie 2023 20:59
przez TomaszM
Grubsze/wzmocnione sprężyny są najczęściej krótsze, bo mniej się uginają pod naciskiem/masą. To są długości sprężyn niezamontowanych na aucie, czyli nieobciążonych. Założenie jest takie, żeby i na jednych i na drugich, po zamontowaniu na aucie, uzyskać tą samą wysokość. Cienka ugnie się bardziej więc jest dłuższa od sztywniejszej która ugnie się mniej pod tym samym obciążeniem.

Re: Sprężyny tył - zamienniki wzmocnione

Napisane: 21 sie 2023 18:55
przez Ketchup
Dzięki za info - w tą samą stronę kombinuję od początku - wzmocnione bo przy ciągłym dociążeniu dodatkowym zbiornikiem lpg. Na rosyjskim forum prześledziłem wszystkie wątki które znalazłem i tam to już hardcore uskuteczniają zakładając sportage/ix35 czy i40 :szok: a co niektórzy jeszcze 20 mm jakieś podkładki-wynalazki :szok: dokładają, ale jak wiadomo rosja to inny stan umysłu ...

edit:
Ku potomności Kayaba RA7087 wzmocnione od Ceed JD SW oraz i30 1.6 T-GDI 186 KM - wylądowały u mnie i z krytycznych 63,5 cm na tyle zrobiło 68 cm, przód pozostał bez zmian 66 cm. Samochód wg. mnie prowadzi się lepiej, i wygląda lepiej :
Obrazek

należy jednak pamiętać, że mam założony 47 litrowy zbiornik LPG, oraz koło dojazdowe - bez tego może stać wyżej.


Po lewej fabryczna po 65 tys. km ( na lpg niecałe 1000 km) po prawej RA7087
Obrazek

Przy demontażu był problem bo lewarek nie chciał podejść tak było już nisko a i sama sprężyny były mocno ściśnięte (ruda już zaczyna atakować).
Obrazek

Jeśli się nie mylę to widać w jakim zakresie ostatnio pracował amortyzator na fabrycznej sprężynie :
Obrazek

Re: Sprężyny tył - zamienniki wzmocnione

Napisane: 22 sie 2023 07:35
przez Renegade
No to przy okazji amorki też mogłeś wymienić skoro były tak katowane

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Re: Sprężyny tył - zamienniki wzmocnion

Napisane: 22 sie 2023 08:58
przez Ketchup
Renegade napisał(a):No to przy okazji amorki też mogłeś wymienić skoro były tak katowane
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


Taki jest plan, wpierw chciałem zobaczyć jak z tymi sprężynami się skończy bo nie byłem pewien - a że okazało się proste w 45 min obie sprężyny zmienione i jest ok. Teraz pojadę na geometrię i sprawność amortyzatorów / zawieszenia i w zależności od wyników będę kombinował z ewentualną wymianą.

Ps. Tak swoją drogą sprawdzałem zdjęcia od kiedy tył mi tak leżał - 2 lata temu jak byłem na ostatnim przeglądzie już było nisko i nikt nie zwrócił na to uwagi. Tak samo jak odprysku na lakierze pomimo że przegląd powłoki był zrobiony i nic nie wykryto :( ale pominimy temat ASO gdzie nie można było kupić/ nie mieli na stanie oryginalnych fabrycznych wycieraczek do Ceed’a i jakieś zamienniki proponowali a tu się chłop uparł że kia ma być :biggrin: .