Sprężyny tył - zamienniki wzmocnione
Napisane: 18 sie 2023 14:14
Cześć
Dopadło mnie to co wielu w C2 HB - niski tyłek
Ponieważ często w bagażniku wożę ze sobą różne rupiecie, do tego zbiornik lpg w miejscu koła plus sam też swoje ważę zastanawiam się czy ktoś stosował mocniejsze/wzmocnione sprężyny od SW Ceed'a czy I30 ?
KYB w swojej ofercie dedykowane do 1.4 HB i dla I30 (GD) ma :
RA7082
Długość [mm]:
349
Średnica [mm]:
100,1
Grubość 1 [mm]:
11,2
Parametr:
AC
Ciężar [kg]:
2
dla wersji kombi ma Ceed'ów i I30 ma :
RA7086
Długość [mm]:
347
Średnica [mm]:
98,4
Grubość 1 [mm]:
11,8
Parametr:
AC
Ciężar [kg]:
2,3
ma też wzmocnione dla kombi :
RA7087
Długość [mm]:
340
Średnica [mm]:
99,2
Grubość 1 [mm]:
12,5
Parametr:
AC
Ciężar [kg]:
2,5
Co ciekawe w przypadku obu wersji dla kombii pojawia się jeden HB ale I30 - 180 km
Teraz pytanie czy różnica w średnicach rzędu mm (mm) 100,1- 98,4 - 99,2 może mieć znaczenie przy montażu ?
Patrząc po długości gdzie dla kombii są krótsze (odpowiednie o 7 i 9 mm) ale z drugiej strony grubość i wagę mają większą zakładam że będzie sztywniej - zastanawiam się standardowymi RA7086 do kombi tylko że średnia jest najmniejsza prawie 2 mm od podstawnych. A może lepiej wzmocnione które są co prawda najniższe ( 9 mm od standardowych) ale średnica zbliżona z tym że o 1 mm są grubsze.
Podsumowując czy różnice 1-2 mm grubościach/średnicach sprężyn mogą w jakiś sposób kolidować ze standardowym osadzeniem fabrycznych sprężyn (np. gum) - czy raczej są to pomijalne wartości ?
Dopadło mnie to co wielu w C2 HB - niski tyłek
Ponieważ często w bagażniku wożę ze sobą różne rupiecie, do tego zbiornik lpg w miejscu koła plus sam też swoje ważę zastanawiam się czy ktoś stosował mocniejsze/wzmocnione sprężyny od SW Ceed'a czy I30 ?
KYB w swojej ofercie dedykowane do 1.4 HB i dla I30 (GD) ma :
RA7082
Długość [mm]:
349
Średnica [mm]:
100,1
Grubość 1 [mm]:
11,2
Parametr:
AC
Ciężar [kg]:
2
dla wersji kombi ma Ceed'ów i I30 ma :
RA7086
Długość [mm]:
347
Średnica [mm]:
98,4
Grubość 1 [mm]:
11,8
Parametr:
AC
Ciężar [kg]:
2,3
ma też wzmocnione dla kombi :
RA7087
Długość [mm]:
340
Średnica [mm]:
99,2
Grubość 1 [mm]:
12,5
Parametr:
AC
Ciężar [kg]:
2,5
Co ciekawe w przypadku obu wersji dla kombii pojawia się jeden HB ale I30 - 180 km
Teraz pytanie czy różnica w średnicach rzędu mm (mm) 100,1- 98,4 - 99,2 może mieć znaczenie przy montażu ?
Patrząc po długości gdzie dla kombii są krótsze (odpowiednie o 7 i 9 mm) ale z drugiej strony grubość i wagę mają większą zakładam że będzie sztywniej - zastanawiam się standardowymi RA7086 do kombi tylko że średnia jest najmniejsza prawie 2 mm od podstawnych. A może lepiej wzmocnione które są co prawda najniższe ( 9 mm od standardowych) ale średnica zbliżona z tym że o 1 mm są grubsze.
Podsumowując czy różnice 1-2 mm grubościach/średnicach sprężyn mogą w jakiś sposób kolidować ze standardowym osadzeniem fabrycznych sprężyn (np. gum) - czy raczej są to pomijalne wartości ?