Problem z hamulcami
Moderator: Żandarmeria
-
GrzesiekOpoczno
Problem z hamulcami
Zdarza się ze po dłuższym postoju mojego auta w garażu tzn 4/5 dni przy ruszaniu hamulce trzymają, nie pomaga kilkukrotne wciśnięcie pedału hamulca ani ręcznego, dopiero po szarpnięciu auto jeździ tak jak powinno. Czy ktoś tak miał lub ma? Co z tym zrobić? Jak się tego pozbyć i czym to jest spowodowane?
-
pitern
-
SOUL 1th
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6534
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
1. Korodują tarcze - maoże być taki objaw - ale charakteryzuje się to szuraniem do czasu kilku pierwszych hamowań a nie kłopotami z ruszeniem;
2. Skorodowane prowadnice/zaciski - to powoduje taki objaw jak masz;
3. Zamarźnięte hamulce wcześniej oblane wodą (np. podczas jazdy w roztopach kiedy w nocy chwyci mróz) - ale to nie dotyczy garażu.
Tak więc u Ciebie może być to opcja nr 2 - polecam konsultacje w ASO.
2. Skorodowane prowadnice/zaciski - to powoduje taki objaw jak masz;
3. Zamarźnięte hamulce wcześniej oblane wodą (np. podczas jazdy w roztopach kiedy w nocy chwyci mróz) - ale to nie dotyczy garażu.
Tak więc u Ciebie może być to opcja nr 2 - polecam konsultacje w ASO.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
<span>GrzesiekOpoczno</span> napisał(a):po dłuższym postoju mojego auta w garażu tzn 4/5 dni przy ruszaniu hamulce trzymają
Mam to samo w innych autach no i w Ceedzie więc nie uważam tego za jakiś problem.
Pojawia się to szczególnie po umyciu auta lub po jeździe np w deszczu a następnie postawieniu samochodu do garażu na kilka dni lecz w przeciwieństwie do Ciebie natychmiast po ruszeniu problem znika.
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: Problem z hamulcami
GrzesiekOpoczno napisał(a):Zdarza się ze po dłuższym postoju mojego auta w garażu tzn 4/5 dni przy ruszaniu hamulce trzymają, nie pomaga kilkukrotne wciśnięcie pedału hamulca ani ręcznego, dopiero po szarpnięciu auto jeździ tak jak powinno. Czy ktoś tak miał lub ma? Co z tym zrobić? Jak się tego pozbyć i czym to jest spowodowane?
Normalne, po prostu wilgoć. Jeździsz w deszczu lub zimą, wstawiasz do garażu. Wilgoć poprzez tworzącą się rdzę, powoduje przyklejenie klocków i szczęk do tarcz i bębnów hamulcowych. Ruszenie z miejsca wymaga odklejenia klocków lub szczęk, wtedy czujesz szarpnięcie. Potem trzeba tylko podczas jazdy, kilka razy docisnąć delikatnie hamulec a rdza zejdzie
-
N_Jay - Dyrektor
- Posty: 701
- Dołączył(a): 28 cze 2008 02:29
- Lokalizacja: W-M
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010
<span>GrzesiekOpoczno</span> napisał(a):Zdarza się ze po dłuższym postoju mojego auta w garażu tzn 4/5 dni przy ruszaniu hamulce trzymają,
Ja też tak mam, zgłaszałem, ale ASO twierdzi...
.
.
no co? .....
.
.
że to normalne i tak ma być!
Ale hamulce mi sprawdzili na wszelki wypadek. Chociaż kolega samochodziarz z wykształcenia i zamiłowania twierdzi, że tak być nie powinno.
<span>pioter</span> napisał(a):1. Korodują tarcze - maoże być taki objaw - ale charakteryzuje się to szuraniem do czasu kilku pierwszych hamowań a nie kłopotami z ruszeniem;
To by się zgadzało.
<span>pioter</span> napisał(a):3. Zamarźnięte hamulce wcześniej oblane wodą (np. podczas jazdy w roztopach kiedy w nocy chwyci mróz) - ale to nie dotyczy garażu.
A tu już się nie zgadza, bo akurat w czasie dużych mrozów nie obserwuję tego efektu, a samochód trzymam w drewnianej nieogrzewanej szopie tzn. garażu.
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6534
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
A mi się zdarzyło w Asconie - leciałem po śniegowej brei, w nocy ostro zmroziło i rano nie dało rady ruszyć - tylne hamulce wyglądały jak specjalnie oblepione lodowym śniegiem. Dwa wiadra gorącej wody no i poszło.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
1.przepraszam ale czasem mam wraÂżenie ze ceed to 1 auto dla niektĂłrych
2. tak siĂŞ dzieje przy takiej wilgotnoÂści czasem jak postoi auto to jak ruszam to jest Âłupjak siĂŞ klocki odrywajÂą od tarcz -jak ktoÂś ciekawy to jak sie przyglÂądnie to az widaĂŚ Âślad klocka na tarczy
3.zim¹ potrafi rêczny przymarzn¹Ì ale w nowych/nowoczesnych autach nie s³ysza³em o takim przypadku od lat
4. nie zaciÂągaĂŚ rcznego -moÂżna ale nie zapominajmy Âże nieuÂżywany organ zanika
5. coÂś sÂłabo ten kolega 'samoochodziarz' siĂŞ zna
2. tak siĂŞ dzieje przy takiej wilgotnoÂści czasem jak postoi auto to jak ruszam to jest Âłupjak siĂŞ klocki odrywajÂą od tarcz -jak ktoÂś ciekawy to jak sie przyglÂądnie to az widaĂŚ Âślad klocka na tarczy
3.zim¹ potrafi rêczny przymarzn¹Ì ale w nowych/nowoczesnych autach nie s³ysza³em o takim przypadku od lat
4. nie zaciÂągaĂŚ rcznego -moÂżna ale nie zapominajmy Âże nieuÂżywany organ zanika
5. coÂś sÂłabo ten kolega 'samoochodziarz' siĂŞ zna
-
lookaszk
-
N_Jay - Dyrektor
- Posty: 701
- Dołączył(a): 28 cze 2008 02:29
- Lokalizacja: W-M
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010
<span>sensor</span> napisał(a):1.przepraszam ale czasem mam wraÂżenie ze ceed to 1 auto dla niektĂłrych
MiaÂłem tak w Polonezie. Ale zaÂłoÂżyÂłem Âże Ceed to nowsza technologia. A tu siĂŞ okazuje, Âże niezabardzo.
<span>sensor</span> napisał(a):5. coÂś sÂłabo ten kolega 'samoochodziarz' siĂŞ zna
Kolega zajeÂździÂł jakieÂś 12-14 samochodĂłw nie wspominajÂąc o amatorskich wyÂścigach.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6534
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
<span>N_Jay</span> napisał(a):Miałem tak w Polonezie. Ale założyłem że Ceed to nowsza technologia. A tu się okazuje, że niezabardzo.
Zjawisko przywierania klocków powstaje pod wpływem obiektywnej fizyki i chemii - tu nie ma nic do rzeczy marka auta czy producenta układu hamulcowego. Takie zjawisko jest w każdym aucie, no chyba że przed podstojem zabezpieczymy tarcze i klocki przed przywieraniem ŁT 43 ...
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
jasny
<span>N_Jay</span> napisał(a):Zjawisko przywierania klocków powstaje pod wpływem obiektywnej fizyki i chemii - tu nie ma nic do rzeczy marka auta czy producenta układu hamulcowego. Takie zjawisko jest w każdym aucie, no chyba że przed podstojem zabezpieczymy tarcze i klocki przed przywieraniem ŁT 43 ...
A możesz to rozwinąć? Zastanawia mnie w jaki sposób klocki, które nie dotykają tarczy mogą do niej przywrzeć?
Co więcej zjawisko takie wystąpiło tylko u mnie jeden raz w ciągu kilkunastu lat (zimą). Pojechałem z tym zaraz do ASO (auto było na gwarancji). Pan Majster stwierdził oczywiście, że tak ma być. Na co ja użyłem słów niecenzuralnych i powiedziałem, że mogą sobie wziąć nowe auto, a niech oddadzą stare, bo tam nie było takich jaj. I co? Rozebrali potulnie zacisk, wyczyścili, nasmarowali tłoczek i od tego czasu jest spokój.
-
Phil
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
tez zacigam i tez bez problemów ostatni znany mi przypadek zamarzniecia to pani doktor na uczelni w cinqecento
jasny popatrz sobie jaka jest odlełosć -klocek tarcza
pozatym raczej to się pojawia przy zaciągnieciu -i niekoniecznie zimą nawet łatwiej jesienią -duza wilgotność
jasny popatrz sobie jaka jest odlełosć -klocek tarcza
pozatym raczej to się pojawia przy zaciągnieciu -i niekoniecznie zimą nawet łatwiej jesienią -duza wilgotność
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Jak pisałem wcześniej, przyklejenie klocków występuje przy dużej wilgotności i jest to normalne. Występuje to bardzo często w ogrzewanych garażach. Parkując w garażu na tarczach i bębnach jest wilgoć, która zanim zdąży odparować tworzy rdzę. Ponieważ odstęp między klockiem i tarczą jest bardzo mały, następuje przylgnięcie klocka do tarczy, rdza łączy te dwa elementy. Im dłużej samochód stoi, tym więcej jest rdzy i bardziej przyklejony klocek.
W zimie jak się stawia samochód w garażu nieogrzewanym lub na dworze, to taka sytuacja raczej nie wystąpi, bo temperatura na tarczach wciąż jest taka sama. Ale jak auto postoi kilka dni, będzie padał śnieg, deszcz to też może przyspawać klocki. W lecie taka sytuacja,występuje rzadko z uwagi na wyższe temperatury zewnętrzne.
Po prostu tak już jest i występuje w każdym samochodzie.
Uważam, że temat nadaje się do zamknięcia.
W zimie jak się stawia samochód w garażu nieogrzewanym lub na dworze, to taka sytuacja raczej nie wystąpi, bo temperatura na tarczach wciąż jest taka sama. Ale jak auto postoi kilka dni, będzie padał śnieg, deszcz to też może przyspawać klocki. W lecie taka sytuacja,występuje rzadko z uwagi na wyższe temperatury zewnętrzne.
Po prostu tak już jest i występuje w każdym samochodzie.
Uważam, że temat nadaje się do zamknięcia.
-
Pawel W. - Brygadzista
- Posty: 112
- Dołączył(a): 11 kwi 2008 11:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1998 Pb 140KM
2008, Optimum+
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Problem z esp
przez mariomg1 » 25 wrz 2020 16:58 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 3529 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
25 wrz 2020 18:41
-
Problem z esp
-
-
Problem z turbiną
przez nikaaa_87 » 05 cze 2019 15:10 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 3469 Wyświetlone
- Ostatni post przez nikaaa_87
05 cze 2019 15:10
-
Problem z turbiną
-
-
Problem z dpf-em. Dylemat
przez Łukasz lca » 04 maja 2020 14:01 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 4639 Wyświetlone
- Ostatni post przez gisio
04 maja 2020 18:27
-
Problem z dpf-em. Dylemat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości