Strona 5 z 5

Re: kontrolka EPS - wspomaganie kierownicy

Napisane: 12 maja 2019 02:22
przez lalas
Ja mam teraz taka sytuację, że nie wyłącza mi się wspomaganie, ogólnie mam uszkodzoną taśme/zwijak kierownicy obstawiam, że to jest przyczyną. Gdy juz wymienię zwijak i dokonam kalibracji sprawdzę czy wspomaganie będzie się wyłączało po wyjęciu kluczyka i zgaszeniu silnika.

EDIT (może komuś się przyda)
No i udało się, taśmę wymieniłem sam, ponownej kalibracji dokonalismy ze znajomym korzystając z interfesu Delphi, kontrolka wspomagania EPS juz się nie pali, wspomaganie wyłącza się po wyłączeniu silnika ;-)

Re: kontrolka EPS - wspomaganie kierownicy

Napisane: 01 lis 2019 21:12
przez mak58
Witam.
Po wymianie GWIAZDKI ŁĄCZNIKA ELASTYCZNEGO KOLUMNY KIEROWNICZEJ / FLEXIBLE COUPLING / Hyundai Kia z powodu hałasów jakie powstawały w czasie manewrowania na postoju została lekko przesunięta w lewa stronę kolumna kierownicy. Czy to może być przyczyną zapalenia się kontroli EPS? Dziękuje za informację. :swerve:
https://www.fox.rzeszow.pl/img/medium/19295/.jpg

Re: kontrolka EPS - wspomaganie kierownicy

Napisane: 01 lis 2019 23:56
przez lalas
Obstawiam, że po wymianie gwiazdki krzyżak łączący kolumnę kierownicy z przekładnią nie został zamontowany w takiej samej pozycji (przerabiałem to u siebie własnymi rękami) stąd własnie lekko przekręcone koło kierownicy, możesz albo jeszcze raz rozkręcić i próbować wyprostować koło kierownicy i następnie założyć krzyzak ponownie. Jeśli nie jest to duże przesunięcie to możesz zrobić korektę ustawiając zbieżność.
Kwestia kontrolki EPS - podpięcie po interfejs i skalibrowanie czujnika kąta koła kierownicy powinno załatwić sprawę, chyba że podczas wymiany uszkodzony został ten czujnik a w zasadzie zerwana w nim taśma, wtedy wymiana i potem kalibracja.

Re: kontrolka EPS - wspomaganie kierownicy

Napisane: 02 lis 2019 07:27
przez pawdedi
Gdzieś czytałem że ESP, można skalibrować na postoju bez delphi czy innego gds.

Zaraz poszukam.

Po ponownym podłączeniu lub
doładowaniu wyczerpanego
akumulatora zapalić się może
wskaźnik ESP OFF. W takim
przypadku należy obrócić uchwyt o
pół obrotu w lewo i w prawo przy
wyłączniku zapłonu znajdującym
się w położeniu ON. Następnie po
wyłączeniu zapłonu należy
ponownie uruchomić silnik.
Wskaźnik ESP OFF możne zgasnąć.
Jeśli jednak nie zgaśnie, układ
powinien zostać jak najszybciej
sprawdzony przez autoryzowanego
sprzedawcę KIA.

Re: kontrolka EPS - wspomaganie kierownicy

Napisane: 03 lis 2019 21:35
przez mak58
Witam.
Dziękuje za informacje. Po naprawie przedstawię sytuację. :spoko:

Re: kontrolka EPS - wspomaganie kierownicy

Napisane: 04 lis 2019 02:00
przez lalas
Pawdedi
To co napisałeś to się zgadza, tylko ja odniosłem się do układu EPS czyli wspomagania kierownicy, natomiast ty napisałeś procedurę kalibracji układu ESP czyli kontroli trakcji ;-)