Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?
Napisane: 08 maja 2019 14:30
Przymierzam się do zmiany auta... powoli bez ciśnienia i presji na czas. Aktualnie grupa VW TDI 110 KM 2002 r, ale z racji szwindli, które wyprawiają odwróciłem się na zawsze od rynku Niemieckiego.
Wybrałem podobne gabarytowo auto:
- Ceed II generacji (najchętniej 2015- , pierwsze modele zawsze mają jakieś niedociągnięcia, po FL auto też ładniejsze w detalach)
- silniki 1,4 LPG lub 1,6 CRDI
- nie biorę pod uwagę domontowania instalacji LPG, gdyż ceny aut, które ją posiadają i nie, są b.zbliżone
- kwotowo do 40000 pln
- wyłącznie I właść, kupione w kraju (ofert jest sporo, przeważa CRDI)
Charakter mojej jazdy. Przebiegi roczne aktualnie ok 5000 km, głównie jak trzeba coś przewieźć, dojechać tam gdzie nie ma komunikacji lub wczasy, jeśli eksploatacja okaże się "tania" być może będę jeździł częściej. Preferuję jazdę dynamiczną, ale bez wyścigów i palenia opon. 100 KM w 1,4 jak dla mnie powinno wystarczyć. Aha auto może mieć 2-3 tygodniowe przestoje.. podobno Ceed posiada tzw "hebel" żeby odłączyć instalacje bez potrzeby zdejmowania klemy z akumualtora ?? super by było.
Kilka pytań w związku z zakupem:
1
istnieje możliwość rozpoznanie silnika i wyposażenia po nr VIN ? Jeśli tak, to gdzie i w jaki sposób ?
2
skrzynia DSG: warto od strony eksploatacyjnej ? jak często trzeba wymieniać olej i na jaki ? Czy jest tylko jeden rodzaj skrzyni automatycznej ?
3
silniki CRDI: polecane są 1,6 ? Które wersje posiadają DPF, a które koło dwumasowe ? Lepiej 110 czy 138 KM ? Ewentualnie jakie oznaczenia ?
4
silnik LPG: polecane są 1,4 z racji prostoty i taki bym preferował, warto kupić używane auto z fabryczną instalacją LPG ? Czytałem negatywne opinie, że wymagana lubryfikacja, gniazda nie są utwardzane = częstsze regulacje luzów zaworowych, ale co ile km ? chyba trzeba demontować wałki rozrządu ?, częstsza wymiana świec. Poza tym po 80000-100000 km może być w różnym stanie... na co wtedy zwrócić uwagę ? Część prac pewnie jako mechanik bym wykonał o ile nie są niezbędne specialistyczne narzędzia. Istotna upierdliwość i czas na to potrzebny.
5
jak rozpoznać z zewnątrz czy reflektor jest xenonowy i czy były one jako standard w niektórych wersjach ? Ewent za dopłatą ? W ogłoszeniach praktycznie nie występują. Ewnt jak problematyczne jest doposażenie: spryskiwacze, instalacja itp ? Same używane reflektory nie są kosztowne. Wolałbym takie mieć, ale też nie wiem czy w tym modelu jest jakaś znacząca różnica halogen/xenon żeby zawracać sobie głowę.
6
jak bardzo różni się twardość zawieszenia wersji GTline i GT ?
7
nie upieram się na LPG, ale diesle co oczywiste w cywilizowanych krajach powoli idą w odstawkę, poza tym coraz częściej nie są wpuszczane w pewne strefy (nie to żebym ich nie lubił, bo Nm dają frajdę, ale myślę o przyszłości i dalszej odsprzedaży za kilka lat) . Mam możliwość garażowania auta na podwórku, ale jeśli będzie z LPG to pewnie dla bezpieczeństwa pod chmurką/wiatą.
8
na rynku krajowym niektóre egemplarze nie posiadają gwarancji.. nie posiadam wiedzy czy to celowy z rozsądku zabieg właścicieli czy chęć nadmiernego przyszczędzenia z wszelkimi tego konsekwencjami. Podobno przeglądy są dość drogie, a zmianę oleju czy filtrów LPG można przecież zrobić samemu. Nie wiem czy warto również od strony samej gwarancji auta... to pdoobnie jak z ubezpieczniem AC po kilku latach mamy kilka ładnych tysięcy w plecy.
9
na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego Ceed II z powyższymi silnikami ?
Dziekuję z góry za wszelką pomoc i podzielenie się doświadczeniami.
Wybrałem podobne gabarytowo auto:
- Ceed II generacji (najchętniej 2015- , pierwsze modele zawsze mają jakieś niedociągnięcia, po FL auto też ładniejsze w detalach)
- silniki 1,4 LPG lub 1,6 CRDI
- nie biorę pod uwagę domontowania instalacji LPG, gdyż ceny aut, które ją posiadają i nie, są b.zbliżone
- kwotowo do 40000 pln
- wyłącznie I właść, kupione w kraju (ofert jest sporo, przeważa CRDI)
Charakter mojej jazdy. Przebiegi roczne aktualnie ok 5000 km, głównie jak trzeba coś przewieźć, dojechać tam gdzie nie ma komunikacji lub wczasy, jeśli eksploatacja okaże się "tania" być może będę jeździł częściej. Preferuję jazdę dynamiczną, ale bez wyścigów i palenia opon. 100 KM w 1,4 jak dla mnie powinno wystarczyć. Aha auto może mieć 2-3 tygodniowe przestoje.. podobno Ceed posiada tzw "hebel" żeby odłączyć instalacje bez potrzeby zdejmowania klemy z akumualtora ?? super by było.
Kilka pytań w związku z zakupem:
1
istnieje możliwość rozpoznanie silnika i wyposażenia po nr VIN ? Jeśli tak, to gdzie i w jaki sposób ?
2
skrzynia DSG: warto od strony eksploatacyjnej ? jak często trzeba wymieniać olej i na jaki ? Czy jest tylko jeden rodzaj skrzyni automatycznej ?
3
silniki CRDI: polecane są 1,6 ? Które wersje posiadają DPF, a które koło dwumasowe ? Lepiej 110 czy 138 KM ? Ewentualnie jakie oznaczenia ?
4
silnik LPG: polecane są 1,4 z racji prostoty i taki bym preferował, warto kupić używane auto z fabryczną instalacją LPG ? Czytałem negatywne opinie, że wymagana lubryfikacja, gniazda nie są utwardzane = częstsze regulacje luzów zaworowych, ale co ile km ? chyba trzeba demontować wałki rozrządu ?, częstsza wymiana świec. Poza tym po 80000-100000 km może być w różnym stanie... na co wtedy zwrócić uwagę ? Część prac pewnie jako mechanik bym wykonał o ile nie są niezbędne specialistyczne narzędzia. Istotna upierdliwość i czas na to potrzebny.
5
jak rozpoznać z zewnątrz czy reflektor jest xenonowy i czy były one jako standard w niektórych wersjach ? Ewent za dopłatą ? W ogłoszeniach praktycznie nie występują. Ewnt jak problematyczne jest doposażenie: spryskiwacze, instalacja itp ? Same używane reflektory nie są kosztowne. Wolałbym takie mieć, ale też nie wiem czy w tym modelu jest jakaś znacząca różnica halogen/xenon żeby zawracać sobie głowę.
6
jak bardzo różni się twardość zawieszenia wersji GTline i GT ?
7
nie upieram się na LPG, ale diesle co oczywiste w cywilizowanych krajach powoli idą w odstawkę, poza tym coraz częściej nie są wpuszczane w pewne strefy (nie to żebym ich nie lubił, bo Nm dają frajdę, ale myślę o przyszłości i dalszej odsprzedaży za kilka lat) . Mam możliwość garażowania auta na podwórku, ale jeśli będzie z LPG to pewnie dla bezpieczeństwa pod chmurką/wiatą.
8
na rynku krajowym niektóre egemplarze nie posiadają gwarancji.. nie posiadam wiedzy czy to celowy z rozsądku zabieg właścicieli czy chęć nadmiernego przyszczędzenia z wszelkimi tego konsekwencjami. Podobno przeglądy są dość drogie, a zmianę oleju czy filtrów LPG można przecież zrobić samemu. Nie wiem czy warto również od strony samej gwarancji auta... to pdoobnie jak z ubezpieczniem AC po kilku latach mamy kilka ładnych tysięcy w plecy.
9
na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego Ceed II z powyższymi silnikami ?
Dziekuję z góry za wszelką pomoc i podzielenie się doświadczeniami.