DeeCann napisał(a): Jeździłem 2 dni i mam uczucia mieszane ... z jednej strony fajny gadżet który może jakiś tam procent zaoszczędza, ale z drugiej strony dość skomplikowana i w miarę nowatorska konstrukcja.
Co do ilości zaoszczędzonego paliwa to cyfr ci nie podam bo ciężko by było coś wywnioskować ... ale. Kiedy oddawałem samochód z przekorą spytałem się kolesia czy będzie możliwość montowania tego systemu jako "dodatek". I co się ciekawego dowiedziałem ... otóż Kia zastanawia się nad problemem akumulatorów bo niestety padają i efektem tego może być kompletne wycofanie się z ISG ( podobnie zrobił VW ). System ma zabezpieczenie gdy aku rozładuje się poniżej 75% ... wtedy ISG się deaktywuje. Aczkolwiek dwa razy miałem akcję taką, że stojąc na światłach ISG wyłączył silnik i po 10 sekundach silnik sam się uruchomił Czemu ? Nie mam pojęcia, koleś z salonu też nie.
Także osobiście, według mnie jeśli chodzi ci tylko o zapełnienie różnicy w cenie między DOHC i CRDi to szkoda kasy
Qrde jak pisałem że to za duża nowość w ogóle, a w marce która dopiero co zaczęła normalne auta robić to już całkiem porywanie się z motyką na słońce to mnie przekonywali że skąd, że ach och i jest lux malina. Jak Kia sobie poradzi w zwykłych autach z łomotem i stukami zawieszenia, wibracjami i ściąganiem na równej drodze przy idealnej geometrii (piszę z autopsji), to mooooooooooooże się zastanowię czy jakiś nowy wynalazek od nich kupić