Strona 5 z 70

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 13 sty 2011 14:07
przez ruszok
Są na allegro a ja kupiłem w Alfa Elektro :smile:

No właśnie - dobry pomysł. Sprawdzę jak to świeci na ścianie. Ale myślę, że da radę to tak zamontować. Tak jak mówię w audi są fikuśne wzory w sorento czy sportage też są lekko pod skosem...
Poza tym sprawdzę czy coś o tym piszą przy samych lampkach.

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 13 sty 2011 15:27
przez Ryba4
A właśnie Panowie, ale chwila moment, w ASO mi powiedzieli że nie mogę czegoś takiego zamontować samodzielnie bo to ingerencja w elektrykę i stracę gwarancję (na co?). TO JAK TO KURDE JEST??

Przecież DRLy nie mają dawać żadnej plamy światła ani wyglądać na ścianie tylko właśnie jak najbardziej walić po gałach, zauważcie jak jeżdżą jakieś golfy tadei od dziadzia lekarza z ledami z allegro za 39,99 i świecą w ziemię także z odległości widać tylko kilka małych punkcików bo po prostu ktoś pod odrobinę złym kątem zamontował, a to ma walić w oczy kierowców i pieszych właśnie, zgłębiałem ten temat od dawna i w sumie to mam dość ;P

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 13 sty 2011 16:56
przez stefino
Ładna mi ingerencja w elektrykę, podpięcie 2 kabelków do akumulatora i jednego do przewodu zasilającego światło pozycyjne- w pełni odwracalna przeróbka.

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 13 sty 2011 17:24
przez mziutek
Ryba4 napisał(a):
Przecież DRLy nie mają dawać żadnej plamy światła ani wyglądać na ścianie tylko właśnie jak najbardziej walić po gałach, zauważcie jak jeżdżą jakieś golfy tadei od dziadzia lekarza z ledami z allegro za 39,99 i świecą w ziemię także z odległości widać tylko kilka małych punkcików bo po prostu ktoś pod odrobinę złym kątem zamontował, a to ma walić w oczy kierowców i pieszych właśnie, zgłębiałem ten temat od dawna i w sumie to mam dość ;P


Chyba niezbyt głęboko zgłębiłeś to zagadnienie ;-)
To nie ma "walić po gałach" tylko być w dzień widoczne z przeciwka z odpowiednio dużej odległości w odpowiednio szerokim kącie.
Są na to normy dla kąta świecenia i natężenia światła.
Przykładowa charakterystyka natężenia światła w funkcji kąta (dla DRL Helli):
http://www.rallylights.com/detail.aspx?ID=5032
Tęczowy obrazek Isolux Drawing można sobie powiększyć - to jest poziomy przekrój przez wiązkę światła.
Wycelowane w ekran da plamę najjaśniejszą po środku, ciemniejącą na boki, kolistą albo owalną, zależnie od ustawienia diod i "szkła" przed nimi.
Te "jakieś golfy tadei od dziadzia lekarza z ledami z allegro" dlatego tak źle świecą, bo instalującemu nie przyszło do głowy, by zaświecić tym na ekran (dowolną jasną powierzchnię) i zdecydować, pod jakim kątem w poziomie i pionie należy lampę zamocować.

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 13 sty 2011 18:49
przez ruszok
No a ja jestem ciekaw czy oni to gdzieś wpiszą, ze montaż był u nich i oni i tylko oni się na tym znają... Jakoś czujniki cofania montują w ASO a jak się coś pipcy z elektryką i jesteś w innym ASO to się nie pytają czyś sam montował czy jak... A tak samo ingerują w elektrykę.
Poskładam to a wpięcie klipsa zostawię ASO.
Pomijam to, że DRL w autach sprzedanych po 31.12.2009 jeśli są to powinny się palić tylko przednie. Ja mam niby te wielkie DRL i palą się też z tyłu :P Ale kogo by to interesowało.

mziutek napisał(a):Tęczowy obrazek Isolux Drawing można sobie powiększyć - to jest poziomy przekrój przez wiązkę światła.Wycelowane w ekran da plamę najjaśniejszą po środku, ciemniejącą na boki, kolistą albo owalną, zależnie od ustawienia diod i "szkła" przed nimi.

To coś mi się wydaje, że w grę wchodzi tylko montaż poziomy tych philipsów. Na pewno nikt ich nie projektował dla pochylenia 45 st.

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 13 sty 2011 19:31
przez Ryba4
mziutek napisał(a):To nie ma "walić po gałach" tylko być w dzień widoczne z przeciwka z odpowiednio dużej odległości w odpowiednio szerokim kącie.


Chodzi mi o wiązkę jak się układa że leci z dołu do góry a nie na drogę..

A tak na marginesie panowie to w specyfikacji FL MY2011 (2010 chyba też) jest pozycja "światła do jazdy dziennej" i pozycyjne (ale i przód i tył, a tak przecież nie może być) zapalają się po przekręceniu stacyjki...

IMHO to że tylne pozycyjne mają się nie palić jest bez sensu, jak widzę pozycje tzn że auto jedzie, jak nie widzę tzn że stoi...

ruszok właśnie nawet na tej stronie helli masz podane przykłady jak fikuśne mogą być wzory :smile:

No to jak to jest z tym samodzielnym montażem w świetle gwarancji, można czy nie można??

edit

juz sam sobie odpowiedziałem w ASO (jak to dobrze że długo pracują ;) - w okresie gwarancji SAMEMU NIE MOŻNA i basta, tyle zdanie serwisanta.

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 13 sty 2011 19:42
przez ruszok
Czego dokładnie nie można? Nie mogę sobie położyć kabelków jak mi się podoba? Nie mogę przykręcić śrubki tak jak chcę? Mówię... Ja to sam zamontuję, a chyba na wpięcie do instalacji podjadę do nich.

PS. Ile oni chcą od ciebie za cały montaż?

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 13 sty 2011 19:51
przez and
Pytałem w aso Katowicach samo podpięcie 200 plz montaż własny -a w sumie sam zamontuj podłącz się pod 12V w kabinie gn.12v jak przekrecisz kluczyk zaświecaja się -acha te 5 ledowe na allegro nie maja homologacji moga byc jako obrysuwki albo dodatkowe postojowe.

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 13 sty 2011 19:53
przez and
piszesz o blachej ingerencji zgadzam sie z toba lecz jak jak włacza komputer bedzie widzac ze byla ingerencja w instalacje -SZYNA CAN

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 13 sty 2011 19:55
przez and
Tez o tym mysle ale po przegladzie po 20 stycznia.a po 2 troche kasy brakuje jak to w styczniu.moze cos zaczne działac w marcu z ledami

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 13 sty 2011 19:56
przez ruszok
5 LED Philips mają. Miałem je w łapach.

200 zł to mnie te lampy kosztują....
Jaka szyna CAN na postojówce? To jest moduł o wysokiej impedancji, żeby nie powodować dziwnych informacji na kompie o żarówkach. Więc co ma szyna CAN do 12V w postojówce? No bez jaj.

PS. A 12 V z akumulatora mogę sobie podłączyć czy ingerencja? Bo jak podłączam do zapalniczki to w sumie to samo... A jak bym nie daj boże podłączył prostownik do aku... To co? Koniec gwarancji?
PS2. KMP mi napisało, że wyciągnięcie zwory DRL jest ingerencją w elektrykę auta :D A... W książce napisali - chcesz DRL wyciągnij. No i?

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 13 sty 2011 20:30
przez Ryba4
ruszok masz racje, sam sobie zamontuje co chce i jak chce, pocigąnę kabelki i przykleję centralkę a oni niech tylko to po podłączają w 5 min bo mi powiedzieli 150pln za rbg elektryka... :lol:

and napisał(a):e 5 ledowe na allegro nie maja homologacji


oczywiście że mają, philips ma w tej chwili 3 produkty:
4 ledowe ( z golfem)
5 ledowe (z volvo)
8 ledowe (z bmw) "do użytku również w nocy" cokolwiek to znaczy...

Wg philipsa do Ceeda przed FL i po FL najlepiej pasują te DRL4 poza tym są jeszcze łatwiejsze w montażu.

Natomiast ja najchętniej bym je zamontował tak:
Obrazek
:mrgreen:

ale raczej słabo wykonalne :sad:

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 13 sty 2011 23:26
przez ruszok
Tam patrzałem na samym początku - awykonalne :cool:

150 zł za godzinę :lol: Normalna stawka, ale nie za montaż ledów. Pracy elektryka to w tym jest 5 min.

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 14 sty 2011 08:37
przez Ryba4
Ty wiesz że to nie jest głupi pomysł :)

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 14 sty 2011 10:02
przez and
Suprajski pomysŁ -wiecej takich

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 14 sty 2011 10:32
przez c22
ruszok napisał(a):Dzień dobry. Mam problem z nielegalną w świetle prawa polskiego instalacją DRL zamontowaną przez KIA w moim samochodzie. Niestety światła włączają się razem z postojowymi. Zgodnie z prawem w autach kupionych po 31.12.2009 [tak jak moje] mających na wyposażeniu DRL [tak jak moje] nie mogą świecić równocześnie DRL i postojowe oraz oświetlenie tablicy. W związku z tym aby polubownie załatwić sprawę zakupiłem i zamontowałem odpowiednie i zgodne z prawem światła DRL. Proszę jednocześnie o podłączenie instalacji owych świateł [1 kabelek] do instalacji samochodu i wpisanie tego gdzie trzeba :pałka

czekamy na dalszy rozwój i zdjęcia

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 14 sty 2011 12:52
przez Ryba4
A oni wyciągną jakiś bezpiecznik i już się tylne postojówki nie będą paliły :lol: diabloo

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 14 sty 2011 14:41
przez ruszok
Wkładają zworę [wtedy się wyłczą DRLe]... Poza tym to nic nie zmienia. Auto dalej jest wyposażone w ten system tylko oni go szprytnie wyłączą. A ja się nie zgodzę bo w instrukcji mam DRL... Nie moja wina, że nie przedrukowali instrukcji nie? :cool: No to tak samo mogą podłączyć 3 kabelki i po kłopocie :pałka
Dobra nie ma co dywagować. Jak zamontuję lampy to tam podjadę złożyłem pismo do kierownika serwisu o "podobnej" treści z prośbą o wykonanie tylko podłączenia do instalacji elektrycznej.
Doradca serwisowy widzi tylko 2 opcje. Ich komplet i montaż 700 zł. Mój komplet ich montaż 300 zł. A o tym to powiedział, że trzeba z Panem kierownikiem. No to poczekam aż dostanę odpowiedź :smile: Liczę na pozytywne rozpatrzenie mej prośby.

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 14 sty 2011 20:22
przez slavo1972
Abstrahując od tematu jak i gdzie zamontować i podłączyć.Znając naszych rodaków to nowe przepisy o świeceniu się dziennych bez tylnych pozycji są głupim pomysłem.W imię oszczędności będą jeżdzić na dziennych w ulewnym deszczu,o mglistym poranku lub o zmierzchu i ledwo ich będzie widać. :sad:

Re: Światła do jazdy dziennej

Napisane: 14 sty 2011 20:41
przez witia_2005
To prawda. :sad: Dać Polakowi palec to zje całą ręke :pałka