W moim Pro ceed jest manualna klimatyzacja, sporo jeździłem w tym roku w upały i dalsze trasy kończyły się zamrażaniem podróżujących i wiązały się z ciągłą regulacją.
Moje pytanie czy elektrycznie i mechanicznie ceed z 2011r. przygotowany jest do klimatyzacji automatycznej w wersji z klimatyzacją manualną?
Czy ktoś się może z tym mierzył?
Naiwnie myślę czy podmiana panelu ze sterowaniem i wyświetlaczem wystarczyła by?
SWAP klimatyzacja manualna vs. automatyczna
Moderator: Żandarmeria
- woocioo
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 12 sty 2014 21:51
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
Re: SWAP klimatyzacja manualna vs. automatyczna
Pewnie w grę wchodzą jeszcze czujniki tempereatury itd. Plus dodatkowe zasilanie wyświetlacza (chociaż może to te same piny co idą do lampek w pokrętłach :P)
Ciekaw sam jestem czy się da:P
Ciekaw sam jestem czy się da:P
PRO CEE'D 2.0 DOHC 140KM 2007r
- boe6666
- Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: SWAP klimatyzacja manualna vs. automatyczna
w ceedzie jest pełne strowanie elektryczne, wiec tak de facto oprócz panela do automatycznej klimy potrzebujesz czujnik temp. wenętrznej oraz czujnik nasłonecznienia. Myślę że wiązki są gotowe, brakuje czujek. Tak jak np. w przypadku ESP - kable są, tylko czujnika brak. pozdro.
-
JMLodz
Re: SWAP klimatyzacja manualna vs. automatyczna
Odgrzewam kotleta - czy ktoś zgłębiał temat? A może ktoś się podjął?
Ze swojej strony znalazłem zdjęcia tych paneli, a konkretniej ich złączy:
Manual:
Climatronic:
Specjalistą nie jestem i raczej nie będę, ale o ile złącza od awaryjnych i otwierania drzwi oraz w wersji 'lepsiejszej' podgrzewania foteli są identyczne, o tyle złącza od klimy się różnią - jedno takie samo a drugie już nie. Wg mnie może to nie do końca być tak, że podłączyć nowe i będzie luksus...
Ale może być też tak że to złącze niejako 'dodatkowe' w climatronicu to wejścia na czujnik temperatury wewnętrznej i nasłonecznienia. Jeśli jest tu ktoś kto ogarnia - proszę - niech da znać.
Jako bonus zdjęcie czujnika temperatury wewnętrznej:
I czujnik nasłonecznienia, czyli prawy 'cycek' na podszybiu:
PS Ze swojej strony dodam, że wszystkie zdjęcia, dotyczą wersji C1FL, bo takową posiadam i po cichu przymierzam się właśnie do takiej przeróbki.
Ze swojej strony znalazłem zdjęcia tych paneli, a konkretniej ich złączy:
Manual:
Climatronic:
Specjalistą nie jestem i raczej nie będę, ale o ile złącza od awaryjnych i otwierania drzwi oraz w wersji 'lepsiejszej' podgrzewania foteli są identyczne, o tyle złącza od klimy się różnią - jedno takie samo a drugie już nie. Wg mnie może to nie do końca być tak, że podłączyć nowe i będzie luksus...
Ale może być też tak że to złącze niejako 'dodatkowe' w climatronicu to wejścia na czujnik temperatury wewnętrznej i nasłonecznienia. Jeśli jest tu ktoś kto ogarnia - proszę - niech da znać.
Jako bonus zdjęcie czujnika temperatury wewnętrznej:
I czujnik nasłonecznienia, czyli prawy 'cycek' na podszybiu:
PS Ze swojej strony dodam, że wszystkie zdjęcia, dotyczą wersji C1FL, bo takową posiadam i po cichu przymierzam się właśnie do takiej przeróbki.
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 635
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
Re: SWAP klimatyzacja manualna vs. automatyczna
ja mam takie "cycki" (albo b. pdobne z wyglądu) i się zastanawiałem do czego to jest - klimę mam manualną...
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 779
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
Re: SWAP klimatyzacja manualna vs. automatyczna
Slowik8609 napisał(a):ja mam takie "cycki" (albo b. pdobne z wyglądu) i się zastanawiałem do czego to jest - klimę mam manualną...
wystarczylo zajzec do instrukcji
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 635
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
Re: SWAP klimatyzacja manualna vs. automatyczna
nie znalazłem rozdziału "cycki" ;p;p
A na serio to aż tak mnie to nie męczyło
A na serio to aż tak mnie to nie męczyło
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1614
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: SWAP klimatyzacja manualna vs. automatyczna
Aby zmienić klimę z manu na auto, należałoby na początek naszykować jakieś 2-2,5k PLNów, a następnie modlić się, że to wszystko ze sobą zagra
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
Kozak_Barabasz
Re: SWAP klimatyzacja manualna vs. automatyczna
Jeśli ktoś chciałby przerobić klimę z manuala na auto, niech ...... zmieni samochód
Trzeba zmienić wiązkę pod konsolą + wymienić inne moduły. Do panelu "manuala" idą grube przewody ze względu na panel z rezystorami, który znajduje się desce rozdzielczej. W "automacie" idzie dużo więcej przewodów nisko-prądowych, gdyż to jest tylko sterownik, reszta modułów wykonawczych jest w innych miejscach.
Szkoda czasu, nerw i przede wszystkim - kasy
Dla mnie klima auto to najważniejsza rzecz wyposażenia.
Trzeba zmienić wiązkę pod konsolą + wymienić inne moduły. Do panelu "manuala" idą grube przewody ze względu na panel z rezystorami, który znajduje się desce rozdzielczej. W "automacie" idzie dużo więcej przewodów nisko-prądowych, gdyż to jest tylko sterownik, reszta modułów wykonawczych jest w innych miejscach.
Szkoda czasu, nerw i przede wszystkim - kasy
Dla mnie klima auto to najważniejsza rzecz wyposażenia.
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1614
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: SWAP klimatyzacja manualna vs. automatyczna
No i nagrzewnica (używana koło tysiaka)
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
JMLodz
Re: SWAP klimatyzacja manualna vs. automatyczna
Panowie macie rację - rzeczywiście sporo by było z tym zabawy, więc chyba szkoda prądu.
a co do:
to gdybym kupował nówkę z salonu i mógł sam dopasować wyposażenie to też bym tak wybrał, a że człowiek ledwo uskrobał na używkę to pozostaje zacytować tylko wieszcza narodowego - Dariusza Szpakowskiego:
A temat chyba można już
a co do:
Dla mnie klima auto to najważniejsza rzecz wyposażenia.
to gdybym kupował nówkę z salonu i mógł sam dopasować wyposażenie to też bym tak wybrał, a że człowiek ledwo uskrobał na używkę to pozostaje zacytować tylko wieszcza narodowego - Dariusza Szpakowskiego:
A temat chyba można już
- boe6666
- Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: SWAP klimatyzacja manualna vs. automatyczna
Jeśli można odświerzyć... Nie do końca rozumiem.
Klima automatyczna jednostrefowa posiada nagrzewnicę elektryczną ???
Jeśli tak to ok, ale jeśli nie to niby czym różni się sterowanie w manualu od sterowania w automacie ?
Mam C1 i wszystkie elementy sterowania manualnego są "nisko-prądowe" mechaniczne.
Regulacja temperaturą przy włączonej klimie odbywa się poprzez zwiększenie temperatury idącej z nagrzewnicy wodnej i tyle!
Po prostu zamiast pokręteł do sterowania (sygnałami) jest sterownik który je autoamtycznie wysterowuje....
Aktualizacja: Przejrzałem schematy elektryczne. Jest grzałka elektryczna, czujnik jakości powietrza + czujnik wilgotności + czujnik nasłonecznienie. Są inne wtyczki i wiązki - rzeczywiście dołożenie automatycznej klimy jest dość skomplikowane.
Pozdr.
Klima automatyczna jednostrefowa posiada nagrzewnicę elektryczną ???
Jeśli tak to ok, ale jeśli nie to niby czym różni się sterowanie w manualu od sterowania w automacie ?
Mam C1 i wszystkie elementy sterowania manualnego są "nisko-prądowe" mechaniczne.
Regulacja temperaturą przy włączonej klimie odbywa się poprzez zwiększenie temperatury idącej z nagrzewnicy wodnej i tyle!
Po prostu zamiast pokręteł do sterowania (sygnałami) jest sterownik który je autoamtycznie wysterowuje....
Aktualizacja: Przejrzałem schematy elektryczne. Jest grzałka elektryczna, czujnik jakości powietrza + czujnik wilgotności + czujnik nasłonecznienie. Są inne wtyczki i wiązki - rzeczywiście dołożenie automatycznej klimy jest dość skomplikowane.
Pozdr.
Posty: 12
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Klimatyzacja automatyczna w miejsce manualnej - poradnik
przez marcus9550 » 18 lip 2019 09:28 w Tipsy i triksy ... - 11 Odpowiedzi / 14262 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
14 maja 2023 14:35
-
Klimatyzacja automatyczna w miejsce manualnej - poradnik
-
-
Klimatyzacja / nawiew - duży problem z kierunkiem nawiewu
przez haszet » 30 maja 2019 08:32 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 14 Odpowiedzi / 11049 Wyświetlone
- Ostatni post przez b0gdan
05 lip 2019 20:30
-
Klimatyzacja / nawiew - duży problem z kierunkiem nawiewu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości